Loppu itseltä neuvot ilmavaivaan, mitäs seuraavaksi?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Loppu itseltä neuvot ilmavaivaan, mitäs seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Elikkäs potilas on valtra valmet 700 bosch pe3..... rivipumpulla.

3 eri siirtopumppua kokeiltu (viimeisenä sähköistä) ei vaikutusta.
kaikki letkut uusittu. ei vaikutusta.
uusi suodatin. ei vaikutusta.
uusi suodatin jalka suodattimen kanssa (cav) ei vaikutusta.

tällä hetkellä tankkina toimii kanisteri.

järjestys "tankista" syöttöpumpulle päin.

tankki -> letku -> cav suodatin jalka -> letku -> sähköinen siirtopumppu -> takaiskuventtiili -> syöttöpumppu

ja jokaikinen osa tankin ja syöttöpumpun välillä uutta.

voiko tuolta pumpun sisältä pettää jotku tiivisteet että repii jostain ihmepaikasta ilmat?

kertokkee ihmeesä, arvailutki kelepaa :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Näkyykö niitä ilmoja missään? mitenkä oirehtii? En tiä mistään mitään mutta näyttäs olevan nuita ilmavaivoja liikkeellä vähän ite kullakin :lol: 8)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

tsekkaan pumpusta takasiskuventiilin tiivisteet.
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

kone rupiaa päkyttämään ja joutuu ilmaamaan taas uudelleen saadakseen käymään.

tuossa pumpussa on myös paluupuolella "venttiili". yksinkertaisuudessaan jousi ja laakerikuula, kun pumpun sisällä tarpeeksi painetta se päästää löpöä paluupuolelta tankkiin. tosin sitä ei testeissä tee kuin mekaanisellä siirtopumpulla joka tulee pumpun kylkeen, ja silläkin vain vanhalla kunnon käsipumpulla kun oikein vispaa :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

jmo2204 kirjoitti:tsekkaan pumpusta takasiskuventiilin tiivisteet.
onko tämä justiisa se pumpussa paluupuolelle tuleva? jos on niin siinä ei oo tiivisteitä. ainoastaan löytyy ulkoholkki, jousi, laakerikuula ja jousta painava sisäosa.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Terho P kirjoitti:Näkyykö niitä ilmoja missään?
No tänään oli ihan kohtuullinen ilma, mutta huomena saattaa vissiin sattaa vettä. :oops:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

joo tännää oli aiva kesäne ilima ku otti arskaa rattorin lasien läpi lämmöt täysillä :lol: huomena vaa vissii tullee vettä jos on tullaksee..

mutta asiaan. kuka tietää bossin pumpun elämän tarinaa :?:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7182
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laita siirtopumppu heti ensimmäiseksi tankin jälkeen.

Eliminoi suodatinjalan mahdollisen ilmavuodon kun suodattimelle saadaan alipaineen sijasta siirtopumpun tuottama ylipaine.

Ja testin ajaksi kirkkaat letkut niin näet heti mistä välistä ilmaa tulee.
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Terho P kirjoitti:Näkyykö niitä ilmoja missään? mitenkä oirehtii? En tiä mistään mitään mutta näyttäs olevan nuita ilmavaivoja liikkeellä vähän ite kullakin :lol: 8)
Tosi on :!:
Talvet ajan kesädieselillä, mutta tänään ostin jäänesto Diesel 100:a :wink:

Vajaa tankkisena seisoi talvella neljä kuukautta, niin kylläpä rykii nyt.
Vettä varmaan tankissa. Eilen illalla piti tien päällä vaihtaa pa-suodatin ja ilmata suutinputkien juuresta. Vieläkin alkaa nytkämään nappi laudassa.

Oliskohan bensiinikin sitonut veden polttoaineen mukaan, vai estääkö se vain hyytymistä.
Bensiini vai Diesel 100 tässä tapauksessa kesällä tehokkaampi ?
Mistäs kohden D190 yleensä vetää ilmoja, jos siitä kyse ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Mika.T kirjoitti:Laita siirtopumppu heti ensimmäiseksi tankin jälkeen.
tuo pittääpi huomenna kokkeila vielä. muuten on neuvot hukassa :shock:

yksi tuttu tuumaili että voisi vuotaa jakopäästä öljyn sekaan mutta justii pari päivää ennen tutkintaa vaihettii öölit samaan vermeeseen eikä näyttänyt sen kummemmalta kuin ennenkään, vai miten se löpö vaikuttaapi öljyn seassa? :? vähä litkun olosta se ööli oli mutta olihan sillä ajettu jo 300h :oops:
ja tutkinnan aikana ei öljyn pinta noussut normaali määrästä.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Nyt vi----aa :twisted:
Ei taaskaan millään käyntiin kun seisoi n. 1 vrk.
Kertaalleen sain vähäksi aikaa hökättämään ilmaamalla ja sitten ei lähde enää millään
Esisuodattimelle ei vaan tule löböä :evil: paluuputkesta kylläkin vastaavalla kohdalla.
Pumppuko ei nosta, vai perkelekkö nyt on :?:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ollaan tasapainossa :wink:
Eikä :twisted: yhtään.
Mieluummin jo :lol:
Taisin vaan ihan sattumalta hoksata miten pikkupojat saa Mersun työntämään savua.
Nimittäin kun kerrran ei tullut polttoainetta imuputkesta, vaihdoin ne keskenään ja otan nyt pa:n käyttöön paluuputkesta. Epäilen, että varsinainen imuputki on tukossa ja nyt ei palaudukaan liika tankkiin takaisin. Ainakin utua pukkaa erilailla kuin oikeinpäin.
Pitäisköhän laittaa ilmanottoputken suulle vielä suppilo maskiin. Sittenhän olis ns. tuuliturbo :wink:
Mutta asiaakin :!:
Tietääkö kukaan millä korkeudella on tankissa paluuputken pää. Kuinka täynnä tankki pidettävä jottei hörppää tyhjää :?:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Uskaltaisko sinne alkuperäiseen imuputkeen tarjota paineilmaa vastakarvaan? :roll:

Sukulaismiehellä oli takavuosina zetorissa pirullinen vika just polttoaineen kanssa, kun pelasi ok aina sen aikaa kun toimii, mutta yht'äkkä seis koko perkuleen vekotin, eikä polttoainetta millään suodattimelle, mutta sitten taas ihan yllättäen kaikki toimii, kunnes taas.....lopuksi kun ihan kaikki muu oli vaihdettu ja tarkastettu, löytyi tankista joku hemmetin apulantasäkin pala joka seilasi satunaisesti imuputken eteen ja tukki koko systeemin....vika poistui, kun poisti syyllisen :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Pitäähän se tukko jossakin vaiheessa puhaista pois sieltä sihin päältä. sitten pitäis heti tyhjentää tankki. Liekö pohjaroppua 201/190D mallissa.
Satalankussa ei ollut ja jouduttiinkin öljynvaihtoimurilla noukkimaan tankin pohja tyhjäksi säiliönpohjan kuravettä tankattuani silloin muinoin.
Kunhan alan tuolla ajamaan taas päivittäin, otan 20l kallonan konttiin ja testaan paluuputken korkeuden.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”