Hehkutulppa sökö - kauan uskaltaa ajella?
Hehkutulppa sökö - kauan uskaltaa ajella?
Elikkäs eilen taisi mennä yksi hehkutulppa W124 200D -91:stä kun auto lähti nihkeästi käyntiin ja startin jälkeen hehkuvalo palaa jonkun aikaa ennen kuin sammuu.
Kun olen ihan noviisi autojen suhteen niin stressaan kauan uskallan ajella autolla kun hehku on mennyt? En taida uskaltaa itse vaihtaa hehkuja ja varasin huoltoon ajan mutta sitä pitää odotella muutama päivä. Sitä ennen pitäisi kuitenkin ajella parituhatta kilsaa. Onko jotain haittaa jos auton saa käyntiin ja sillä ajelee? Voiko auto sammua kesken ajon rikkinäisen hehkun kanssa? Joo, kyselen tyhmiä mutta yrittäkää kestää.
Kun olen ihan noviisi autojen suhteen niin stressaan kauan uskallan ajella autolla kun hehku on mennyt? En taida uskaltaa itse vaihtaa hehkuja ja varasin huoltoon ajan mutta sitä pitää odotella muutama päivä. Sitä ennen pitäisi kuitenkin ajella parituhatta kilsaa. Onko jotain haittaa jos auton saa käyntiin ja sillä ajelee? Voiko auto sammua kesken ajon rikkinäisen hehkun kanssa? Joo, kyselen tyhmiä mutta yrittäkää kestää.
Re: Hehkutulppa sökö - kauan uskaltaa ajella?
Kauan, tosi kauanKun olen ihan noviisi autojen suhteen niin stressaan kauan uskallan ajella autolla kun hehku on mennyt?
Ei ole haittaa.Onko jotain haittaa jos auton saa käyntiin ja sillä ajelee?
Ei voi sammuaVoiko auto sammua kesken ajon rikkinäisen hehkun kanssa?
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Re: Hehkutulppa sökö - kauan uskaltaa ajella?
Kyllä kai tuo sen kestänee? Ja kannattaa sitten vaihtaa ne 4kpl kerralla ja mielellään berut ,väittävät kestävämmäksi ja edullisemmaksikin kuin boschia jne....akiolm kirjoitti:Elikkäs eilen taisi mennä yksi hehkutulppa W124 200D -91:stä kun auto lähti nihkeästi käyntiin ja startin jälkeen hehkuvalo palaa jonkun aikaa ennen kuin sammuu.
Kun olen ihan noviisi autojen suhteen niin stressaan kauan uskallan ajella autolla kun hehku on mennyt? En taida uskaltaa itse vaihtaa hehkuja ja varasin huoltoon ajan mutta sitä pitää odotella muutama päivä. Sitä ennen pitäisi kuitenkin ajella parituhatta kilsaa. Onko jotain haittaa jos auton saa käyntiin ja sillä ajelee? Voiko auto sammua kesken ajon rikkinäisen hehkun kanssa? Joo, kyselen tyhmiä mutta yrittäkää kestää.
Itse juuri tilailin 300D Turboon 6kpl"kalleimmat" berut 75e kotiin kannettuna netistä>> mister auto tais olla paikka. Aika säätöö tilaaminen, mutta ibanit jne kaikki kommervenkit ilmoittamalla toimitus oli noin 10vrk ja tavara perillä. Tulivat kai ranskan maalta.....jne..
Saa noita ihan tarvikeliikkeestäkin, nuukailin vaan muutaman euron kokeilumielessä. (en jaksa kokeilla toista kertaa jos taaloja ei enemmän säästy ). Meni toimituskuluineen varmaan aika tasan vaikka ostokeikalta varaosaliikkeeseen säästyinkin.
Jos kävisi oikein huonosti ja se hehkun pää katkeaa, niin etukammioon se taitaa jäädä, joten ei aivan suoraan männän päälle jolloin rikkoontumisvaara suurempi? Tai sitten ei, mututuntumalla tuo kammio juttu tuli mieleen jos reikä kammiosta eteenpäin sopivan pieni?
Se hehku on tarkoitettu lähinnä kylmäkäynnistykseen lämmittämään esikammiossa polttoainetta moottorin ollessa kylmä käynnistyshetkellä ja vähän aikaa jälkihehkuttamaan samassa tilanteessa kunnes kone käy tasaisesti lämmettyään hiukan ilman hehkutulppien lämmitysapuakin.
Hehkutulppa ei siis ole samalla tavalla koko ajan sytyttämässä dieseliä kuin bensa autoissa sytytystulppa joka sytyttää bensakaasu seoksen joka puristustahdilla palamaan koko ajan. Siis auto kulkee käynnistyttyään ilman hehkujen apuakin. Käynnistyminen kylmänä epätodennäköistä jos yksikään hehku ei pelaa.>ehkä reippaalla hinauksella vois onnistuakkin.
Ei muuta kuin hanaa ja korjaamolle jahka ehtivät ottaa vastaan.
Viimeksi muokannut Köster, 06.5.2013 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cdi:ten kanssa kannattaa sitten hätäillä, nää esikammiot ei oo niin tarkkoja.
Ite ajelin jonkun tovin yhdellä toimivalla hehkutulpalla, ja tolla erimerkkisellä... sitte yli 15 asteen pakkasilla alko olee vähä vaikeuksia.. Silloin sen huomaskin ettei oo ihan kaikki pelissä...
Ite ajelin jonkun tovin yhdellä toimivalla hehkutulpalla, ja tolla erimerkkisellä... sitte yli 15 asteen pakkasilla alko olee vähä vaikeuksia.. Silloin sen huomaskin ettei oo ihan kaikki pelissä...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Lähtihän tuossa 1.9tdi koko talven käyntiin vaikka pakkasta yli parikymmentä eikä yksikään hehku tajuissaan. Kaksi täysin pimeänä ja kahdessa jotain hönkää. Aika omituista? Ei lohkolämmitintä matkan toisessa päässä. Kerran se kyllä laitettiin apuvirralla käyntiin kun oli lähemmäs kolmekymmentä eikä lohkolämmitin päällä. Nyt tuli katsottua hehkut ja ihmettelin kovasti miten volkkari yleensä kulki koko talven... ilmeisesti puristuspaineet on tallella.
Eikös tuo tdi tarkoita volkkarilla suorasuihkutusta?
Suorasuihku nimittäin lähteekin soimaan ilman hehkuja, vaan esikammio ei
Suorasuihku nimittäin lähteekin soimaan ilman hehkuja, vaan esikammio ei
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Aijaa...no sitte meilläki on 300d cditidigliougloubglöb ilman turpoaSuorasuihku nimittäin lähteekin soimaan ilman hehkuja, vaan esikammio ei
tai jotaki muuta vikaa..ku pakkasillaki senkun avainta käänsi ni jäi pienen pyörityksen jälkeen käyntiin
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Mikäli uskallus vaan riittää ajamaan kakkosella, niin ilmanmuuta! Matkakin saattaa taittua joutusammin!Waunumäki kirjoitti:Olen ajanut 5000 km ykkösellä, joko voin vaihtaa kakkoselle?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.