300D -85 ei starttaa
300D -85 ei starttaa
juu ilmeni uus vika tuos jäärassi mersus, seiso 2 viikkoa ja meinasin lähtee ajaan, niin startates vaan 1 naks ja avaamesta päästämisen jälkeen naksahti uudestaan... selvis et naksahdus kuuluu kuskin puolen etuvalon tyköä siitä mustasta boxiasta johon menee 2 johtoa ja joku metalliliuska (sulake varmaan). on koitettu antaa lisävirtaa, putsata akun navat + maapiuhan kiinnitys akusta runkoon, vedettiin se käyntiin ja ajon jälkeen teki samaa eli ei pitääs startin jumittaa... neuvoja?
se mikä naksuu lienee hehkurele
starttihan sulla nyt ilmeisesti kuitenkaan ei pyöri, joko solenoidi kiukkuaa, jollei naksahdus kuulu sieltä, tai sitten startti
solenoidin päästä voisit kattella herätepiuhan, ja sieltähän voit kokeilla startatakin, varo ettei oo vaihde päällä ettei tuu auto syliin
starttihan sulla nyt ilmeisesti kuitenkaan ei pyöri, joko solenoidi kiukkuaa, jollei naksahdus kuulu sieltä, tai sitten startti
solenoidin päästä voisit kattella herätepiuhan, ja sieltähän voit kokeilla startatakin, varo ettei oo vaihde päällä ettei tuu auto syliin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
juu kun nuo solenoidin maa+virtapiuhan laitto yhteen nii johan pyöri - ilmeisesti väärinpäin, sitte koitin laittaa herätepiuhan ja plussan yhteen niin selvis et naksute kuuluu solenoidista.. mitäs ny tehdään? starttiin menevät johdot putsattu, virtalukko purettu, ajattelin vetää maapiuhan startille, jos ny sillä korjaantus(?)
ei siellä startilla erillistä maadoitusta ole äläka laita, maadoittuu koneesta kunhan koneen ja korin välinen maapiuha on ehjä ja kontaktit pultin alla ok
paksut navat kun kytket yhteen niin pyörii ilman solenoidin vetoa, eli ei vaan mene hammaskehälle
herätteen ja päävirtakaapelin kun kytket yhteen niin pitäis vetää solenoidin ja pyöriä startin = ihan kuin avaimestakin
nyt kun sulla on startti irti, pura solenoidi ja putsaa se, todnäk löydät likaa ja palaneita kontaktipintoja
jos jaksat mittailla, kato herätteen toimivuus virtakynällä / yleismittarilla, pitäs näkyä jännite kun käännät avaimesta startti asentoon, jollei, niin teet start napin siihen tilalle
paksut navat kun kytket yhteen niin pyörii ilman solenoidin vetoa, eli ei vaan mene hammaskehälle
herätteen ja päävirtakaapelin kun kytket yhteen niin pitäis vetää solenoidin ja pyöriä startin = ihan kuin avaimestakin
nyt kun sulla on startti irti, pura solenoidi ja putsaa se, todnäk löydät likaa ja palaneita kontaktipintoja
jos jaksat mittailla, kato herätteen toimivuus virtakynällä / yleismittarilla, pitäs näkyä jännite kun käännät avaimesta startti asentoon, jollei, niin teet start napin siihen tilalle
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17