Väykky

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
ptr
Viestit: 23
Liittynyt: 09.4.2006 7:44

Väykky

Viesti Kirjoittaja ptr »

Tässä kun foorumilla surffaa niin tulee mieleen ettei väyrynen ole kestävä ja luotettava kuten esim 124 koppaset diisselit. Vai onko joku malli jota suosittelette 124 koppasen tilalle?

terv
ptr
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

w202 malli on todella hyvä mersun malli vaikka niitä ei mersuina jotkut pidäkkään ja muutenkin ei niin hirmu yleinen malli, vaikkakin yleistynyt kovasti saksantuonti rumban myötä...

Hintaansa nähden aivan loistava menopeli :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Re: Väykky

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

ptr kirjoitti:Tässä kun foorumilla surffaa niin tulee mieleen ettei väyrynen ole kestävä ja luotettava kuten esim 124 koppaset diisselit. Vai onko joku malli jota suosittelette 124 koppasen tilalle?

terv
ptr
Täällä sama vika...olen käyny muutamia väykkyjä katteleen ja vähintään 2/3 on ruostetta..vaan ei tuossa omassa w124 ole.Aika hullulta tuntuu mut niin se vaan on.Avensistaki kävin kattoon mut kyllä se on piru vaikea siirtyä mersun jälkeen japsiin. :oops: väykyt mitä oon käyny katteleen on ollu vm.98-99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mitenkäs C-sarjan läppävioista ei kuulu koskaan mitään? Sattumaako? Samat koneethan niissä on... :roll: Sama mätähommien suhteen, logiikka ontuu. :?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

HVM kirjoitti:Mitenkäs C-sarjan läppävioista ei kuulu koskaan mitään? Sattumaako? Samat koneethan niissä on... :roll: Sama mätähommien suhteen, logiikka ontuu. :?
Ei oo 202 malli samanlainen mätänemään ku 210 :!:
Mätänee toki cee mallikin, mutta ei yhtä pahasti kuin väyrynen. Tokihan on otettava huomioon se, että useimmat väyryset ovat 2-3kertaa enemmän tietä nielleitä kuin c-mallit mutta kaikenkaikkiaan pirän w202 korista mersua todella onnistuneen paremman luokan käyttöautona :wink:

Turvallinen, hiljainen ja laadukas esim. naisen autoksi jolla kuskataan myös lapsia, huomattavasti turvallisempi kuin saman ikäluokan useimmat muut autot...
Viimeksi muokannut Jube, 18.5.2006 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ceessä on ihan samat läppäviat ja tekniikkamurheet vaikka kori on pienempi. :roll:
wiimax.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Niin joo ja tarkennukseksi, että itse puhuin tosiaan M111 koneisesta bensa 202:sta :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jube kirjoitti:Niin joo ja tarkennukseksi, että itse puhuin tosiaan M111 koneisesta bensa 202:sta :oops:
Mitäh :shock: Onko mersuja olemassa bensakoneellakin :?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ari66 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Niin joo ja tarkennukseksi, että itse puhuin tosiaan M111 koneisesta bensa 202:sta :oops:
Mitäh :shock: Onko mersuja olemassa bensakoneellakin :?
On cee mersuja :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Viime syyskuussa näin tuommosen samanlaisen ku Jubella taxissa Turun lähellä :shock: ,värikin sama.
Vissiin vähemmän 90-luvulla käyttivät c-sarjalaisia taksina.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

kilander kirjoitti:Viime syyskuussa näin tuommosen samanlaisen ku Jubella taxissa Turun lähellä :shock: ,värikin sama.
Vissiin vähemmän 90-luvulla käyttivät c-sarjalaisia taksina.
Täällä on ollu useampikin C taksissa, pääasiassa tosin farkkuja. :roll: Edelleenkin askarruttaa minkä mersun sitä seuraavana ostaa jos valinta ei kallistu W140:n. :( Väyrynen pystärin korilla ja OM 603:lla? :roll:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Padova Star kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:
Jube kirjoitti:Niin joo ja tarkennukseksi, että itse puhuin tosiaan M111 koneisesta bensa 202:sta :oops:
Mitäh :shock: Onko mersuja olemassa bensakoneellakin :?
:shout: :shout: :protest: Mehän ei ajella millään tupaöljyillä :opel: :pappa:

s210 V6 E320 :halm: 8)
Asia on pihvi. :pope: Meikeläinennii on aina olluna tätä mieltä, minä tankkoon öljyä vaan raktorriin, puimuriin ja moottorisahan teräketjuöljy tankkiin. Nii ja kuivuri käy myös punasella. :roll:
Kaikki muu toimiikin sitten pensalla. 8) (tosin ruohonleikkuri pitäisi tiisselöidä, raskaskone fiilis nääs :lol: )
BMW 318d -09
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

Tuntuu olevan mahdoton yhtälö jos haluaa iältään nuoremman auton..w124 se ei voi olla koska oma on otettu käyttöön 9/95 ja väykkyä ja ceetä ei tunnu saavan yhtä huoletonta mitä toi 124 on ollu...tai eihän se auton vika ole jos ei kuskilla rahat riitä pitää keksintöä kunnossa.Bensa haiseeki jo niin pahalta et auton on pakko olla diesel. 8)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

J.T.S kirjoitti:
Padova Star kirjoitti:
Ari66 kirjoitti: Mitäh :shock: Onko mersuja olemassa bensakoneellakin :?
:shout: :shout: :protest: Mehän ei ajella millään tupaöljyillä :opel: :pappa:

s210 V6 E320 :halm: 8)
Asia on pihvi. :pope: Meikeläinennii on aina olluna tätä mieltä, minä tankkoon öljyä vaan raktorriin, puimuriin ja moottorisahan teräketjuöljy tankkiin. Nii ja kuivuri käy myös punasella. :roll:
Kaikki muu toimiikin sitten pensalla. 8) (tosin ruohonleikkuri pitäisi tiisselöidä, raskaskone fiilis nääs :lol: )
Ihan sammaa mieltä,mie ostan bensa auton sitten,kun raktorit,puimurit,kuivurit,bussit,rekat ja valtamerilaivat kulkee bensalla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Näin tänään aivan sikamaisen ruosteessa olevan mustan väyrysen. Takalokasuojankaari aivan ruosteessa koko matkaltaan... sentti-pari reunasta ylöspäin. Isoja ruostepilkkuja ovissa jne... järkyttävä näky!!
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti:Väyrynen pystärin korilla ja OM 603:lla? :roll:
Eikö sulle oo kukaan kertonut, että tosimiehet ajaa OM606:lla ?
8)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kateellisten ja köyhien panettelua tuo uudempien mersujen moittiminen ja mollaaminen,, :shock:
Ainaski tuo minun C on paaaaljo parempi auto ku edellinen 124... :D
Ja kyllä rauta tuppaa ruostumaan, mitäs sen on väliä.. :?: siinähän ruostuu.. :twisted:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

dealer kirjoitti:Ceessä on ihan samat läppäviat ja tekniikkamurheet vaikka kori on pienempi. :roll:
Joo, käsitys Ceestä muuttui alkuviikosta. Tuttu kaveri poikkesi näyttämässä Tukholman tuontia. Metallivihreä farkku 200 -99.

Takaluukun kahvanympärys ruosteessa, kaikkien ovien ikkunapokat
tiivisteiden alta ruosteessa, osin jo metallia syöpynyt pois.

Kuskin oven kylkilistan yläreunan kohdalta koko matkalta ruosteessa.

Pannuhuoneseen ei edes vilkaistu :shock:

Peli on menossa Veholle korjauspäätöstä vonkaamaan.

Kerron lisää kun asia etenee.

Heikki
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Vesqju kirjoitti:Kateellisten ja köyhien panettelua tuo uudempien mersujen moittiminen ja mollaaminen,, :shock:
Ainaski tuo minun C on paaaaljo parempi auto ku edellinen 124... :D
Ja kyllä rauta tuppaa ruostumaan, mitäs sen on väliä.. :?: siinähän ruostuu.. :twisted:
Vahvasti samaa mieltä! Täytyy lopettaa jo itsekin tuo väykyn mollaaminen. Ei se oikeasti ole sen huonompi auto kuin muutkaan autot, on vain joutunut eräänlaiseksi syntipukiksi kun moititaan nykyautotekniikkaa. Eipä kukaan enää muistele aikoja jolloin 124 tuli markkinoille, oli takuukorjauksia heti riittävästi, Oulussakin vaihdettiin eräälle asiakkaalle koko auto uuteen lukuisien korjausyritysten jälkeen. Nyt tuntuu kyseessä olevan paras mersu kautta aikain. No, tuohan on oikeasti kuvio miten homma pyörii, 124:sta ennen 123 oli maailman paras ja sitä ennen 115 oli se paras jne.

Antaa ajan kulua ja kohta väykky on se paras ikään valmistettu Mersu.

Kuulostaako mahdottomalta?

Oottakaapa kun tulee uudet mallisarjat väykystä niin saadaan vertailupohjaa...
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

mb300sd kirjoitti:Antaa ajan kulua ja kohta väykky on se paras ikään valmistettu Mersu. Kuulostaako mahdottomalta?
Kyllä kuullostaa.
mb300sd kirjoitti:Oottakaapa kun tulee uudet mallisarjat väykystä niin saadaan vertailupohjaa...
Mersulla ei ole enää varaa samanlaiseen floppiin kuin väyrynen oli. Niiltä meinaan loppuu rahat.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

....ehdin jo tovin odottaa.
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Ari66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Väyrynen pystärin korilla ja OM 603:lla? :roll:
Eikö sulle oo kukaan kertonut, että tosimiehet ajaa OM606:lla ?
8)
Ja minä kun liilin, että 613.961:lla :roll: .
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudesta mallista tulee parempi kestävyydeltään ellei mitään varusteita ja "pakoputkesta-saa-tulla-vain-puhdasta-happea"-systeemeitä lisätä eikä rakenteita muuteta vaan entistä parannellaan niistä kohdista jotka on heikoiksi todettu.

Verrataan vaikka C200CDi:tä ja 124 200D:tä ; CDi kulkee paremmin ja kuluttaa silti jopa vähemmän - ja esimerkiksi 500000 km korjauskustannukset moottorin ja apulaitteiden osalta ovat aivan eri planeetalta.

Esimerkiksi laturi; 124 vaihtolaturin hinnalla ei saa CDi:n laturiin kuin vapaakytkimen, joita hajoilee aika vähillä kilometreillä.

Polttoainejärjestelmä 124 200D / 500 tkm: vaihdetaan ylivuotoletkut kerran, 0,6 metriä x 3 euroa = 1,8 euroa ja 10 minuuttia töitä.

Polttoainejärjestelmä CDi: :shock: :evil: :idiot: :supersad:
wiimax.fi
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Tämä uuden mallin tekninen parantaminenhan on unohdettu jo 80-luvulla, nyt tehdään vain halvemmalla.

Otetaanpa esimerkiksi rivipumppu, pomminvarma vehe jota mersu käytti viimeisenä kaikista. Rattoreissakin oli jo siirrytty jakajaan kun MB:ssä oli vielä rivi. Muissa merkeissä saatujen kokemuksien perusteella jakajapumppu todettiin lähes käyttökelvottomaksi pitkässä juoksussa. Kestävyys onneton, vesiarka, jne. paskalaite kaikenkaikkiaan. Mutta mitä teki mersu, otti tämän jälkeen käyttöön teknisen parannuksen? Lucaksen jakajapumppu tuli tiettyihin malleihin!

MIKSI ihmeessä? -Siksi että pomminvarma rivipumppu on reilusti kalliimpi valmistaa=ostaa tehtaalle.

Autotehdas osaisi kyllä tehdä autoja jotka kestäisivät, mutta sille on parempaa pisnestä tehdä autoja rahantekomielessä.
80-luvun puolessa välissä taidettiin tehdä viimeiset teknisesti kelvot kulkupelit.

Vaikka uudet on aina huonompia kuin vanhat niin pakko meidän on väykkyihin siirtyä, sillä 124:sta loppuu pikkuhiljaa veto, uusinkin on jo 11 vuotta vanha.

Kyllä väykynkin kanssa pärjää kun sille antaa huomiota, Carsoftin boksi on ihan pakkohankinta että oppii ymmärtämään mitä sen aivoissa liikkuu. Tyyppiviat löytyy helposti netistä. Parempi tutustua jo nyt kun näyttää että W211 on selvästi vikasempi kuin W210, kehitystä...
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Oliskohan asia silleen, että muualla euroopassa ei ajella niin vanhoilla autoilla kuin täällä kotoisessa Suomessa. Saksassa autot menevät puristimeen muutamassa vuodessa ja max 300 tonnia ajettuina. Eihän siellä edes törmätä tälläisiin ongelmiin mitä täällä on koska uusi auto on jo siinä vaiheessa alla. No, kiitos kovan verotuksen auton ikä on kasvanut liian korkeaksi ja siitä seuraa tällisiä ongelmia. Saksalaisia autoja ei tarvitse enää tehdä kestäväksi koska normaalissa käytössä ne kestävät. Vain Suomi erottuu joukosta. Kyse on kerta kulutus hyödykkeestä joka uusitaan 2-4 vuoden välein UUTEEN. Näinhän se toimii myös baskereiden ja patongin maassa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
goslar
Viestit: 84
Liittynyt: 25.2.2006 21:48

Viesti Kirjoittaja goslar »

Tuntuu todella huonoilta autoilta nämä uudet mersun mallit :cry: . Saa nähdä milloin omassa vikakierre sitten alkaa. Tuo oma cdi kun on ensimmäinen mersu ja edelliset autot, ei mersuja, toimivat sen parisataa tuhatta todella pienillä korjauksilla.

Itse kyllä joutuu vaihtamaan merkkiä, jos korjausreissuja alkaa tulemaan paljon. Onkohan noissa uusissa yhtään kestävää osaa? Huh..läppäviat, laturi, alustaremontti, lämmityslaite,ilmastointi, automaattilaatikko, sähköviat. Siinä jo yhden Volvon hinta hukkuu remontteihin.

Pitää varmaan alkaa suunnittelemaan toista merkkiä. Harmi, tuo c malli kun on muuten niin käteensopiva kahden hengen talouden autoksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”