Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!

Vastaa Viestiin
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

viekö ne noitakin afrikkaan :D Myy se Kongolaiselle vaan, se tykkää siitä enempi :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Kuva
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

No tuo on komia, mahtaako vaan olla etuvetoinen samaan tyyliin kuin ne jotkut asuntoautotkin. Takapään teli viittaa ainakin etuvetoiseen...
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Etuveto :?: :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

JTuom kirjoitti:kuin ne jotkut asuntoautotkin
jovihava kirjoitti:Etuveto :?: :shock:
Kuva

Tuohon koppia päälle niin se on siinä :lol:
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

http://www.youtube.com/watch?v=FSgggmyxij4

Tästä tuli vaan mieleen, otetaan nelivetoinen alusta ja napataan taka-akseli pois. :)

Edittiä:

http://www.nettikone.com/mercedes-benz/ ... io/1116880

On se etuvetoinen :D
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

kaksnollaseiskadee

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Voisiko joku mitata vesikourujen välin tuon koppasesta? Tyrkyllä olisi "kattoteline" joka sopisi oman auton henkeen.
Teline on sellainen koppamallinen joka tulee kiinni vesikouruihin. Ihan niinkuin ne ruukasi tullakkin tuohon aikaan. oma auto on talviunilla ja en pääse nyt mittaamaan. Kiitos
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Re: kaksnollaseiskadee

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Onkos tietoa miten eroaa 207D moottori 308D ? Miten on puristettu ekstra 10hp ? Onko edes sama moottori? Päikseen varmaankin menee ?

Onko vain syöttöä enempi?

Itselläni on se 207D lavamalli ja olisi kiikarissa 308D vähänajettuna ja vieläpä lukkoperällä.. Ajattelin jos ostasi varaosapeliksi. :nocando:
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Saman perusmoottorin eri kehitys versiotahan nuo periaatteessa on mutta erot on varsin suuria. 207:ssa OM616, tilavuus 2,4, valurautakantinen keinuvivuilla, 308:ssa OM601, tilavuus 2,3, alumiinikantinen hydraulisillapaininkupeilla. Myös kampiakselimassoissa eroa ja muutenkin tuo 601 on hyötysuhteelta parempi joten sieltäkautta hiukan tehokkaampi ja vähemmän polttoainetta kuluttava. Kestäviä patoja molemmat, alumiinikantisessa tosin tulee eteen kannentiivisteen ja paininkuppien vaihto eteen viimeistään 400-500 tkm kohdalla.
Vaihteistoissa eroja on sikäli että alkupään 207 laatikot oli 4-vaihteisia eli jos sulla on vanha 4-vaihteinen niin sillon kannattas melkeimpä ottaa koko moottori+vaihteistopaketti tuosta uudemmasta luovuttajasta. Laatikot käy kyllä ristiin molempien koneiden kanssa.
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

"Nymä tuun sun päälle" sanoi Laihialainen kun tajusi mistä on kyse.

Eli näissä kaapeissa ja lava-autoissa on sama kehitys kun 123D ja 124D Eikö?

Oma autoni on jo 5 vaihteinen ja ei siinä mitään vikaa ole. Käy nätisti ja vaihteet pelaa kuten pitääkin. Ajattelin varaosapeliä siksi kun alkaa olemaan aika harvassa nämä. Ja kun toi varaosapeli olisi samalla akselivälilläkin. + se lukkoperä.(koko autolla ajettu vain 150t) Ainoa mitä heti tarvisi olisi väkevämmät jouset. Saisikohan niitä kuitenkin helpommalla vaikka raskoneesta tai vastaavasta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, moottorit on "123:sta ja 124:stä" eli x09 on sitten OM617 ja x10 OM602 2,9 koneella. Viimemainittu eroaa vain iskutilavuudeltaan ja teholtaan 124:n 2,5-litraisesta, sylinterinkansikin on ihan sama.
Taisi tuossa pakun moottorissa olla öljyruutat männille.
wildfrontier
Viestit: 58
Liittynyt: 23.10.2010 14:02

Viesti Kirjoittaja wildfrontier »

Tuo jousihomma on helppo tehdä itsekin jos vaan vähänkin pysyy työkalut käsissä. Yleensä yhden lisäjousilehden lisääminen auttaa lisäämään tarpeeksi kantokykyä. Lehtijouset on ihan standardi tavaraa ja niitä voit kysellä mittojen perusteella vaikka tuolta vallilan takomo oy:stä puh. 09-5617880 Nuo jousipajat hoitaa kyllä tarvittaessa vaikka koko homman mutta hintakin on tietty eri....

Jos päädyt tekemään rempan itse niin tässä homma pääpiirteittäin:

- auton takapää tunkilla rungosta ylös
- pyörät irti
- akselin u-pultit irti jolloin akseli tippuu tonttiin
- jousipakkojen päistä kiinnityspultit irti jolloin jousipakat tippuu tonttiin
- jousipakoista keskipultti ja pannat pois jolloin jousipakka puuttuu kasaksi jousilehtiä
- jousipakka pinotaan uuden lisälehden kanssa
- laitetaan uusi hiukan pitempi keskipultti ja pannat paikoilleen
- hommataan uudet hiukan pidemmät u-pultit vanhojen tilalle koska pakan paksuus lisääntyy yhden lehden verran
- jousipakat pultataan runkoon ja akseli pultataan paikalleen
- pyörät kiinni, auto alas ja koeajolle :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ja U-pulttien kiristelyt mieluiten pariinkin kertaan vanhoilla lateilla.. :idea: pahaksi ei olisi myös taotuttaa koko pakat "mätsäämään", ettei oo kohta esim. norra poikki. Rasvaa väliin kasatessa auttaa edelliseen myös ja uuvet pamput sitte ku ei pakka enää kuivuuttaan kitkalla vaimenna. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Vaseliinia lienee turha noitten jousien väliin laittaa? Eikös se kuiva aika äkkiä? Grafiittirasva lienee se paras? Ensin ruosteet pois harjakoneella..

Ja juu pysyy työkalut kourissa. Pakkohan se on kun moisella pelillä ajelee. Pitää soitella tuonne ja katsoa mitä kustannus lisälehdelle olisi.

Iskarit on vajaa 20t ajetut. Eteen vielä pitää jossakin vaiheessa vaihtaa vielä ei ole akuuttia tarvesta.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Lerssinen kirjoitti:Kuva
Hyvin paljon samannäköinen kulkine näkyy viitostiellä kulkijoille Oravikoskella.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

[nettiauto]5268432[/nettiauto]
ostakee ostakee
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Sebu
Viestit: 35
Liittynyt: 28.6.2011 12:49

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Juuri kun pääsi kehumasta että kaikki toimii..

Ei pala enää 207kan hehkuvalo. Tarkastin merkkivalon toimivuuden ja sitten että tuleeko hehkuille virtaa. Virtaa ei tule ketjunpään ekaan hehkuun mutta muihin kilmeen tulee. Käynnistyy kyllä mutta hieman yskii ennenkuin lämpenee. Virtaa en päässyt mittaamaan kun ei ollut mittaria mutta valokynällä koitin että tuleeko virtaa.

Kysymys. Onko noi hehkut laitettu niin että jos on yksi pimeenä niin ei valo pala? Jostakin luin että valon pitäsi nimenomaan palaa jos on hehkuissa häikkää..

Onko noi erityisen kovassa kiinni noi hehkut vai irti vaan ja uutta tilalle. Ja kumpi on parempi ihan kylmä kone vai lämmin?

Kiitos ja anteeksi :roll:
Unstedystan
Viestit: 9
Liittynyt: 31.10.2010 13:52

Viesti Kirjoittaja Unstedystan »

Laittelen tässä omaa kaappia ajokuntoon ja pitäisi laittaa kuormantunnistusventtiilisysteemi läjään ja ongelma on se, että systeemi on ollut purettuna jo varmaan pari vuotta ja en enää muistanut miten se kasataan. Löysin onneksi kuvan

Kuva

, mutta kuvasta ei selviä mihin

Kuva

tulee.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kuva

En ihan tarkkaan itekkään enään muista, mutta semmonen muistikuva on että tuon näköinen kilke on kuvassa punaisella piirretty....tai sinisellä.

Jostakin maailman pimeimmästä paikasta mulle jääny semmonen mielikuva että sinne kuuluu.....tai sitte ei kuulu joukkoon ollenkaan.......ainakaan tuon värisenä :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Unstedystan
Viestit: 9
Liittynyt: 31.10.2010 13:52

Viesti Kirjoittaja Unstedystan »

Joo tuohon punaisen kohdalle se tosiaan kävisi ja jotenkin olisi fiilis, että siinä se oli alunperin. Ei sillä tosin ole tuossa kohden mitään virkaa.

Kuva

No olkoon nyt siellä, teki sitten mitä hyvänsä.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Jotakin se säätää.......tai on säätämäti, muistaakseni jarruvoimaa tasasesti, sitä en tiedä pitikö se laittaa joku pulttiki siihe vai riittikö että liikkuu vapaasti...jovillahan pitäis olla samanmoinen systeemi.....siitähän sen näkis...minä ku en jaksa muistaa...yli 20 vuotta aikaa ku viimeks oon 2-300 sarjalaisen alla käyny :oops:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Unstedystan
Viestit: 9
Liittynyt: 31.10.2010 13:52

Viesti Kirjoittaja Unstedystan »

Siis tuo systeemihän kuristaa jarrunesteen virtausta jos autossa ei ole kuormaa, mutta mietin vain, että mitä virkaa tuolla yhdellä raudalla on kun siitä ei ole mitään yhteyttä tuohon vipusysteemiin. No eipä sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä.

...Vai olisiko niin, että tuon avulla voi lukita takajarrutehon täysille tai minimiin kun irroittaa tuon taka-akselille menevän varren ja laittaa pultin tuon raudan ja vipuvarren läpi jommasta kummasta reiästä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei mulla kyllä tommosta rautaa ole :nocando:

Rattorin peräkärry kaapista :?
[nettiauto]5706451[/nettiauto]
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mulla oli tuossa 309 purkuraadossa myöskin tuollainen rautasysteemi alla joka meni serkkupojan autoon kun hänen 307 raketista oli tuo linkkusysteemi ruostunut jumiin :lol: Ehkäpä tuosta jovihavan linkkaamasta "kärrystä" olisi voinut jättää tuon tekemättäkin,aika kauhean näköinen viritys :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

307 OM 602 koneella? Lie vaihdettu tekniikka :idea:
[nettiauto]5738483[/nettiauto]

Ei mitenkään pahan hintanen avolava, minusta. Näyttää kohtuukuntoiselta ainakin pintapeltien osalta :)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Datacard
Identification number: WDB60231710871975 8
Chassis
Sales designation: 307D33
Order number: 7 7 233 00450
Paint code 1: 9010
Paint code 4: 3000
Equipment: 0301
Engine no.: 616939 10 128534
Transmission: 711110 00 285549
Steering: 760204 10
Cab: 601801 10 220678
Platform: 601604 00
Front axle 1: 730404 1A 025255
Rear axle 1: 741436 0L 029960
SA code 0301 3000 9010
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jahas, Meissenkeriltä löyty datat 8) Eli 2.4l OM616 alunperin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuosta jollekin magee Kaappi OM602:lla ja lukkoperällä 8)
[nettiauto]5800514[/nettiauto]
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

jovihava kirjoitti:Tuosta jollekin magee Kaappi OM602:lla ja lukkoperällä 8)
oikee hevosenpaskasta tehdyt takalokasuojat vai :lol:
on se kyllä kun olen luvannut ittelleni etten enää osta tuommosta.. :x
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Lauantaina oli Oulussa valkoisten kaappimersujen kruisinki:
Kuva

Olin letkassa toisena :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”