722.6 5v automaattivaihteisto ongelmia

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

722.6 5v automaattivaihteisto ongelmia

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Kyseessä vm98 om606+722.6 5v automaatti.
Ongelmana vaihteiston tai turbiinin luistaminen kiihdyttäessä n.70km/h vauhdista alkaen. Hitaassa vauhdissa toimii suht normaalisti, mutta vauhdin kasvaessa moottorin kierrokset nousee mutta auto kiihtyy todella hitaasti. Vika ilmestyi ajon aikana kun yritti kiihdyttää kahdeksasta kympistä sataseen. Hitaassa vauhdissa jos painaa kaasun pohjaan niin kierrokset nousee mutta vaihteet ei vaihdu kunnolla ja vauhti kiihtyy hitaasti.

Minkäänlaisia vikakoodeja ei tule näytölle.

Tähän mennessä tehty seuraavaa:
- Ohjausboksi tarkastettu =>kuiva ( tämä ongelma oli pari vuotta sitten. http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=28198)
- Adaptaatio nollattu
-Öljynmäärä tarkistettu. noin 30mm öljynlämmöstä ei tietoa, mutta lyhyen ajolenkin jälkeen. Mitattu auto käynnissä vapaalla. Sammuksissa n.65mm. Öljyn väri vaikutti normaalilta punaiselta eikä haise palaneelta.

Löytyisikö Tampereen seudulta innokasta Starin omistajaa joka voisi tarkistaa vikakoodit? Toki korvausta vastaan
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Tällä hetkellä mittarissa 310 tkm. Laatikkoöljyt vaihdettu ainakin 180tkm ja 240tkm kohdalla.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tarkasta öljymäärä kuulostaa liian alhaiselta. Kone kunnolla lämpimäksi ja vaihteet selaat läpi, mittaus joko p tai n asennossa. Piitäis olla n.65mm lämpimänä ja käynnissä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Pitää käyttää auto ylhäällä ja tutkia onko vuotoja missään. Maahan asti ei ole valunut. Ainakaan niin että olisi huomannut.

Sitten koittaa lämmittää auto ja öljyt ja mitata uudestaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joa mittaus on läheläkään oikeaa lämpöä tehty on öljyä liian vähän
Mutten sopii turbin luistoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

No niin vika korjattu.
Öljynmäärä oli todellakin liian matala. 8,5dl piti lisätä ja pinta nousi n. 63mm kuumana auto käynnissä N päällä. Syyksi öljyn katoamiseen löytyi syylärillä olevan öljynjäähdyttimen putken ruostuminen. Pinta hikoilee öljyä.

Varsinainen tehottomuus ja laiskuus johtuikin sitten ahtoputken irtoamisesta. :oops: Ei heti hoksannut katsoa kun tuntui että vaihteisto sekosi sen takia.

Nyt pelaa, kunhan hommaa uuden öljyputken ruosteisen tilalle. Tällä kertaa selvisi helpolla ja halvalla.

Kiitoksia henkisestä tuesta...
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Jatketaanpa vielä:

Tämä putki on aika huonossa hapessa:
https://www.dropbox.com/s/fb4i9fkfatp0e ... 3547_s.jpg

Onko kellää tieossa mikä kierre punaisen nuolen näyttämässä kohdassa on?
https://www.dropbox.com/s/bb096fu7lh68e ... 3548_s.jpg

Uutta putkea ei ole löytynyt, joten pitänee tehdä hydrauliletku tilalle.

https://www.dropbox.com/s/9ree7o5xojnk1gq/Osakuva.jpg

Kyseessä on siis nro:66. Nro. 58 on aika huono myös.

nro:58 A 210 270 25 96 LINE OIL COOLER LINE TO RADIATOR OBEN

nro:66 A 210 270 26 96 LINE OIL COOLER LINE TO RADIATOR UNTEN

Ehjiä ruostettomia putkia saa toki tarjota, jos jostain purkuautosta löytyy.
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Oisko kellään hyvää vinkkiä missä teettää hydrauliletku Tampereen alueella?
peni
Viestit: 20
Liittynyt: 27.10.2012 21:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja peni »

Mansehydro osoitteessa asentajankatu 3, Tammer Dieselin naapurissa. Siellä on ainakin noita turbon öljyletkuja saanut teetettyä. Hyvä palvelu ja ok hinnat.
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

Letkun kävin teettämässä Ylöjärvellä THP:llä. Pieni paikka ja hyvä palvelu. Jospa se nyt pitää. Vanha putki oli ruostunut syylärin alla olevan kiinnikkeen sisältä.

Banjo on m14x1,5 ja putken päässä oleva uroskierre sama kuin 10mm helmiliittimen mutterissa eli onkohan se nyt sitten r1/2

Vielä kun sais ahtoletkut pysymään paikallaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”