722.6 5v automaattivaihteisto ongelmia
722.6 5v automaattivaihteisto ongelmia
Kyseessä vm98 om606+722.6 5v automaatti.
Ongelmana vaihteiston tai turbiinin luistaminen kiihdyttäessä n.70km/h vauhdista alkaen. Hitaassa vauhdissa toimii suht normaalisti, mutta vauhdin kasvaessa moottorin kierrokset nousee mutta auto kiihtyy todella hitaasti. Vika ilmestyi ajon aikana kun yritti kiihdyttää kahdeksasta kympistä sataseen. Hitaassa vauhdissa jos painaa kaasun pohjaan niin kierrokset nousee mutta vaihteet ei vaihdu kunnolla ja vauhti kiihtyy hitaasti.
Minkäänlaisia vikakoodeja ei tule näytölle.
Tähän mennessä tehty seuraavaa:
- Ohjausboksi tarkastettu =>kuiva ( tämä ongelma oli pari vuotta sitten. http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=28198)
- Adaptaatio nollattu
-Öljynmäärä tarkistettu. noin 30mm öljynlämmöstä ei tietoa, mutta lyhyen ajolenkin jälkeen. Mitattu auto käynnissä vapaalla. Sammuksissa n.65mm. Öljyn väri vaikutti normaalilta punaiselta eikä haise palaneelta.
Löytyisikö Tampereen seudulta innokasta Starin omistajaa joka voisi tarkistaa vikakoodit? Toki korvausta vastaan
Ongelmana vaihteiston tai turbiinin luistaminen kiihdyttäessä n.70km/h vauhdista alkaen. Hitaassa vauhdissa toimii suht normaalisti, mutta vauhdin kasvaessa moottorin kierrokset nousee mutta auto kiihtyy todella hitaasti. Vika ilmestyi ajon aikana kun yritti kiihdyttää kahdeksasta kympistä sataseen. Hitaassa vauhdissa jos painaa kaasun pohjaan niin kierrokset nousee mutta vaihteet ei vaihdu kunnolla ja vauhti kiihtyy hitaasti.
Minkäänlaisia vikakoodeja ei tule näytölle.
Tähän mennessä tehty seuraavaa:
- Ohjausboksi tarkastettu =>kuiva ( tämä ongelma oli pari vuotta sitten. http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=28198)
- Adaptaatio nollattu
-Öljynmäärä tarkistettu. noin 30mm öljynlämmöstä ei tietoa, mutta lyhyen ajolenkin jälkeen. Mitattu auto käynnissä vapaalla. Sammuksissa n.65mm. Öljyn väri vaikutti normaalilta punaiselta eikä haise palaneelta.
Löytyisikö Tampereen seudulta innokasta Starin omistajaa joka voisi tarkistaa vikakoodit? Toki korvausta vastaan
Tarkasta öljymäärä kuulostaa liian alhaiselta. Kone kunnolla lämpimäksi ja vaihteet selaat läpi, mittaus joko p tai n asennossa. Piitäis olla n.65mm lämpimänä ja käynnissä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
No niin vika korjattu.
Öljynmäärä oli todellakin liian matala. 8,5dl piti lisätä ja pinta nousi n. 63mm kuumana auto käynnissä N päällä. Syyksi öljyn katoamiseen löytyi syylärillä olevan öljynjäähdyttimen putken ruostuminen. Pinta hikoilee öljyä.
Varsinainen tehottomuus ja laiskuus johtuikin sitten ahtoputken irtoamisesta. Ei heti hoksannut katsoa kun tuntui että vaihteisto sekosi sen takia.
Nyt pelaa, kunhan hommaa uuden öljyputken ruosteisen tilalle. Tällä kertaa selvisi helpolla ja halvalla.
Kiitoksia henkisestä tuesta...
Öljynmäärä oli todellakin liian matala. 8,5dl piti lisätä ja pinta nousi n. 63mm kuumana auto käynnissä N päällä. Syyksi öljyn katoamiseen löytyi syylärillä olevan öljynjäähdyttimen putken ruostuminen. Pinta hikoilee öljyä.
Varsinainen tehottomuus ja laiskuus johtuikin sitten ahtoputken irtoamisesta. Ei heti hoksannut katsoa kun tuntui että vaihteisto sekosi sen takia.
Nyt pelaa, kunhan hommaa uuden öljyputken ruosteisen tilalle. Tällä kertaa selvisi helpolla ja halvalla.
Kiitoksia henkisestä tuesta...
Jatketaanpa vielä:
Tämä putki on aika huonossa hapessa:
https://www.dropbox.com/s/fb4i9fkfatp0e ... 3547_s.jpg
Onko kellää tieossa mikä kierre punaisen nuolen näyttämässä kohdassa on?
https://www.dropbox.com/s/bb096fu7lh68e ... 3548_s.jpg
Uutta putkea ei ole löytynyt, joten pitänee tehdä hydrauliletku tilalle.
https://www.dropbox.com/s/9ree7o5xojnk1gq/Osakuva.jpg
Kyseessä on siis nro:66. Nro. 58 on aika huono myös.
nro:58 A 210 270 25 96 LINE OIL COOLER LINE TO RADIATOR OBEN
nro:66 A 210 270 26 96 LINE OIL COOLER LINE TO RADIATOR UNTEN
Ehjiä ruostettomia putkia saa toki tarjota, jos jostain purkuautosta löytyy.
Tämä putki on aika huonossa hapessa:
https://www.dropbox.com/s/fb4i9fkfatp0e ... 3547_s.jpg
Onko kellää tieossa mikä kierre punaisen nuolen näyttämässä kohdassa on?
https://www.dropbox.com/s/bb096fu7lh68e ... 3548_s.jpg
Uutta putkea ei ole löytynyt, joten pitänee tehdä hydrauliletku tilalle.
https://www.dropbox.com/s/9ree7o5xojnk1gq/Osakuva.jpg
Kyseessä on siis nro:66. Nro. 58 on aika huono myös.
nro:58 A 210 270 25 96 LINE OIL COOLER LINE TO RADIATOR OBEN
nro:66 A 210 270 26 96 LINE OIL COOLER LINE TO RADIATOR UNTEN
Ehjiä ruostettomia putkia saa toki tarjota, jos jostain purkuautosta löytyy.
Letkun kävin teettämässä Ylöjärvellä THP:llä. Pieni paikka ja hyvä palvelu. Jospa se nyt pitää. Vanha putki oli ruostunut syylärin alla olevan kiinnikkeen sisältä.
Banjo on m14x1,5 ja putken päässä oleva uroskierre sama kuin 10mm helmiliittimen mutterissa eli onkohan se nyt sitten r1/2
Vielä kun sais ahtoletkut pysymään paikallaan...
Banjo on m14x1,5 ja putken päässä oleva uroskierre sama kuin 10mm helmiliittimen mutterissa eli onkohan se nyt sitten r1/2
Vielä kun sais ahtoletkut pysymään paikallaan...