Dieselin suutinkärkien vaihtotyö.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

Dieselin suutinkärkien vaihtotyö.

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Mitenkäs tuollaisessa 190D mersussa onnistuu noiden vaihto. Tarvitseeko hehkutulppia irroittaa ennen esikammioiden irroittamista?

Entä tarvitseeko näitä mitenkään säädättää?
Bensalla pestään sudit, diisselillä tehrään voema.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

säädättää tarvitsee, mutta en kyllä usko että esikammiota tarvitsee irrottaa suuttimen kanssa :shock:

väärässähän minä toki voin olla :lol:

kai se vaihto tapahtuu: suutinputki irti ja paluuletku..
siitä sitten suutin sopivalla hylsällä ylös ja purku, kasaus, säätö ja kiinni :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suutinkärkien vaihtamiseksi ei tarvitse irrottaa esikammioita. Jos esikammiot jostain syystä irrotetaan pitää hehkutulpat irrottaa ensin.
Kärkien vaihdon jälkeen pitää tarkistaa ja tarvittaessa säätää avautumispaineet.
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

.

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Miten se säädätys tapahtuu, suutinkärjet laitetaan paikoilleen ja koko auto viedään jonnekkin vai suutinkärjet kaupasta suoraan jonnekkin, olen ymmälläni :shock:
Bensalla pestään sudit, diisselillä tehrään voema.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Irrallaan olevat suuttimet joihin on vaihdettu kärjet viedään säädettäväksi, niistä tarkistetaan ja tarvittaessa säädetään avautumispaine.
Tai vie vanhat suuttimet ja uudet kärjet, ammattilainen tekee vaihtotyön ja säätää. Tai koko auton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”