Näin keväällä on lämppäri alkanut takkuilemaan. Vaikka asettaa lämpötilaksi esim 23 astetta niin silti tuntuu että autossa on kylmä ja suuttimista tulee suhteellisen viileää ilmaa (lämppäri siis käsikäytöllä) Jos haluaa, että tulee selkeästi lämmintä esimerkiksi tuulilasin auki pitämiseen niin pitää laittaa asetukseksi HI eli max lämpötila. Samalla on tullut ilmiö, että lasit huurtuu lähdettäessä liikkeelle vaikka ulkolämpötila on 0 vaiheilla.
Viime syksynä ei kovemmillakaan pakkasilla ollut huurtumisongelmaa kun vaihtoi automaatti-ilmastoinnilta käsisäätöiseen lämmitykseen. Samoihin aikoihin kun nämä ongelmat alkoivat, auton ulkolämpömittari sekosi. Nyt esim +3 keleillä lämpömittari näyttää + 43 astetta. Voisiko ulkolämpötilamittarin lukemalla olla jotain yhteyttä sisäilman lämpötilaan? Vähän samalla tapaa kun talossa automaattisuntti säätää kiertoveden lämpötilaa ulkolämpötilan perusteella?