Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapista!
Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapista!
Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapista!
Paljonkos semmonen kuluttaa?
Mitä maksaa semmosen kevytkuorma-auton vuosikatsastus?
Kelläs olisi semmoinen priimakuntoinen umpikoppiversio järkihintaan myytävänä?
Jos semmoista ostaa niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Pystyykö ajamaan Peltorin normiversioilla vai pitääkö olla HD-tyyppiä?
Onko mitä muuta vitaali-informaatiota?
Paljonkos semmonen kuluttaa?
Mitä maksaa semmosen kevytkuorma-auton vuosikatsastus?
Kelläs olisi semmoinen priimakuntoinen umpikoppiversio järkihintaan myytävänä?
Jos semmoista ostaa niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Pystyykö ajamaan Peltorin normiversioilla vai pitääkö olla HD-tyyppiä?
Onko mitä muuta vitaali-informaatiota?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Re: Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapist
Ylläoleviin:jovihava kirjoitti:Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapista!
Paljonkos semmonen kuluttaa?
Mitä maksaa semmosen kevytkuorma-auton vuosikatsastus?
Kelläs olisi semmoinen priimakuntoinen umpikoppiversio järkihintaan myytävänä?
Jos semmoista ostaa niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Pystyykö ajamaan Peltorin normiversioilla vai pitääkö olla HD-tyyppiä?
Onko mitä muuta vitaali-informaatiota?
1: kulutus= ku hommaa pienen primus keittimen ni saa matkaeväät lämmitettyä siinä samalla ku koppi lämpiää.
2: katastus maksaa juur sen verran ku se taksa näyttää, mitälie kuorima-auton leimaaminen tänäpäivänä
Sitä ei varmaankaan kannata antaa naapurin veikon viedä leimalle.
3: Huomiota kannattaa kiinnittää ajaessa siihen suuntaan mihkä on kulloinki menossa, ja hyvä se on välillä kuikuilla sivuillekki, mutta näin kevään alkaessa on hyvä keskittää katse siihen suuntaan ku on menossa, eikä niihi nuorten pimujen jalkoihin tai etumukseen, siinä saattaa pelti kopsahtaa...johonki.
4: Kyllä tuommosen megakaapin sisällä kuulee...jotakin, minä oo jopa kuunnellu radio pookia, muistaakseni se kaappi jopa liikku ihan omalla moottorivoimalla silloin, vaan ei se enää mihinkään liiku, tuon äänen testaamiseen on hyvä tehä oma topikkinsa ku sellasen hakee koeponnistettavaks...ja ottaa ne jonkimoiset suojaimet mukaan, kolan voi jättää naapurin kaukon vahdittavaks.
5: miten tuollaasen ylipäätään sais nuukapihisti väkerrettyä sellaseks jotta siellä kulkis muutaki ku munat...siis kanamunat kaupasta
Kas siinäpä kymysys jo itessään, vessanpåönttöä sinne lie turha haaveillakaan, yks pönttö taitaa riittää eikä ole junissakaan sitä avorööriä raiteille, ja tuollanen mersuhan kulukee ku juna...paitti ettei se siirry yhtä nopiaan ku nämä uusimmat junat.
Osatha tuommosessa on pikkisen isompia ku satalankussa, ja se on enempi työkalumainen.
Tässhän: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=43933 on jo kodinomaista tunnetta. Kun taas tämä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/609/5486171 on lähinnä kesäkeleille sopiva, ainaki tavaratilan puolesta.
On kyllä jovilla ny kauhia dilemma, laittaako sinne yhen kaapin kaapin sisään, vai vaan yhen ja sille kaveriks penkki istuimen
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
En nyt muista että olenko juuri tuollaista ajanut mutta uudempaa variota kyllä. Harvakierroksinen kone ja harvat välitykset, menee uskomattoman hiljaisesti maantiellä. Tyhjäkäynnillä tärisee niin että hampaan kalisee yhteen.
Tuo 609 taisi olla joku pienempi kone ilman turboa, perustuu varmaan johonkin 70 luvun kuorma-auton moottoriin niin en tiedä miten äänimaailma sitten maantiellä, samanlaisia ne kaikki taitaa olla.
Ehkei jokapäiväisessä nurkanpyörityksessä mikää unelmapeli mutta maantietä nielee hyvin jos alusta on vähänkään kunnossa
Tuo 609 taisi olla joku pienempi kone ilman turboa, perustuu varmaan johonkin 70 luvun kuorma-auton moottoriin niin en tiedä miten äänimaailma sitten maantiellä, samanlaisia ne kaikki taitaa olla.
Ehkei jokapäiväisessä nurkanpyörityksessä mikää unelmapeli mutta maantietä nielee hyvin jos alusta on vähänkään kunnossa
Enpä muista minkäikäine se tuo meijän vempele tossa pihassa on..mutta:
Kyllä miulla ainakkii on kuulo viel tallella. Ei se pahasti metelöi..ratioki kuuluu ihan jees. Maantiellä tosiaan lepposa menijä. Ja suapiha sitä tyhjäkäyntiä säädellä jos tuntuu et korvat hajoo tai hampaat kalisee.
Mie tykkeen tuolla kyllä pyöritellä, varsin näppärästihhä tuo kääntyilee...!
Kyllä miulla ainakkii on kuulo viel tallella. Ei se pahasti metelöi..ratioki kuuluu ihan jees. Maantiellä tosiaan lepposa menijä. Ja suapiha sitä tyhjäkäyntiä säädellä jos tuntuu et korvat hajoo tai hampaat kalisee.
Mie tykkeen tuolla kyllä pyöritellä, varsin näppärästihhä tuo kääntyilee...!
I can please only one person per day. Today is not your day, and tomorrow doesn´t look good either.
Ehdotettu ja kannatettudealer kirjoitti:LääkitykseenJos semmoista ostaa niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Lääkkeeksi tämä, tulisiko tuo mesetransportilla?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapist
- Enempikin vois kuluttaa. Taitaa vedellä kympin ja vähän toistakin.jovihava kirjoitti:Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapista!
Paljonkos semmonen kuluttaa?
Mitä maksaa semmosen kevytkuorma-auton vuosikatsastus?
Kelläs olisi semmoinen priimakuntoinen umpikoppiversio järkihintaan myytävänä?
Jos semmoista ostaa niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Pystyykö ajamaan Peltorin normiversioilla vai pitääkö olla HD-tyyppiä?
Onko mitä muuta vitaali-informaatiota?
- Selvinnee katsastusasemalta ja riippunee uusintanäyttöjen lukumäärästä
-
- Näyttää olevan aika ruosteisia vehkeitä
- Matka-ajossa en ole kehdannut laittaa Peltoreita ollenkaan kun on tullut juteltua vänkärin kanssa
- Muuta infoa irronnee kun järjestellään. Ajokokeiden ja muun tutkimisen yhteydessä voitais jumpata vähän sen moottorinostimen kanssa? Oisko ihan tälle viikkoa semmosta iltapäivää että ehittäis?
609:ssä ovet on auton heikko kohta. Niin kuin kuvasta näkyy, takaovi repsottaa pahan näköisesti.
Sisälle autoon pääsee toki avaimillakin, joten hanki pois vaan matkailuautoaihio
Kuvissa oleva auto on Vario, jonka pitäisi olla parannettu malli 609 D:stä eipä tuo näytä kestävän dynamiittiäkään...
Jos ja kun hankit haaveilemasi Varion esi-isän, niin älä vahingossakaan aja saattueenomaisesti Securitaksen arvokuljetusauton kanssa. Voi käydä hullusti
Sisälle autoon pääsee toki avaimillakin, joten hanki pois vaan matkailuautoaihio
Kuvissa oleva auto on Vario, jonka pitäisi olla parannettu malli 609 D:stä eipä tuo näytä kestävän dynamiittiäkään...
Jos ja kun hankit haaveilemasi Varion esi-isän, niin älä vahingossakaan aja saattueenomaisesti Securitaksen arvokuljetusauton kanssa. Voi käydä hullusti
Re: Kertokaas kaikki oleellinen tieto vm 90 609D megakaapist
Kait määkin sitten vastaan:
Paljonkos semmonen kuluttaa?
-Aika tarkkaan 13 vie, tyhjänä tai täynnä, kärryllä tai ilman.
Mitä maksaa semmosen kevytkuorma-auton vuosikatsastus?
-Reipas satku + päästömittaus.
Kelläs olisi semmoinen priimakuntoinen umpikoppiversio järkihintaan myytävänä?
-Mulla ...tosin ei nyt ihan priima, mutta "halpa" ja leimattu!
--> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/609/5486171 Eli siis tipi!
Jos semmoista ostaa niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
-Ruostuu vähän joka paikasta (ovet, helmat...), tosin rungollinen auto niin kori ei niin tarkka. Periä on kuulema hajonnut joskus, takajarruissa on se perinteinen säätöjumppa aina leimalle.
Pystyykö ajamaan Peltorin normiversioilla vai pitääkö olla HD-tyyppiä?
-Hiljasempi tämä on mitä 207, tunnelma vastaa saman ikäistä MB kuorma-autoa.
Onko mitä muuta vitaali-informaatiota?
-Mukava matkakaveri, itse pysyisin erossa "pikkukoneisista" malleista, eli vähintään 609 4.0L koneella niin homma toimii
Paljonkos semmonen kuluttaa?
-Aika tarkkaan 13 vie, tyhjänä tai täynnä, kärryllä tai ilman.
Mitä maksaa semmosen kevytkuorma-auton vuosikatsastus?
-Reipas satku + päästömittaus.
Kelläs olisi semmoinen priimakuntoinen umpikoppiversio järkihintaan myytävänä?
-Mulla ...tosin ei nyt ihan priima, mutta "halpa" ja leimattu!
--> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/609/5486171 Eli siis tipi!
Jos semmoista ostaa niin mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
-Ruostuu vähän joka paikasta (ovet, helmat...), tosin rungollinen auto niin kori ei niin tarkka. Periä on kuulema hajonnut joskus, takajarruissa on se perinteinen säätöjumppa aina leimalle.
Pystyykö ajamaan Peltorin normiversioilla vai pitääkö olla HD-tyyppiä?
-Hiljasempi tämä on mitä 207, tunnelma vastaa saman ikäistä MB kuorma-autoa.
Onko mitä muuta vitaali-informaatiota?
-Mukava matkakaveri, itse pysyisin erossa "pikkukoneisista" malleista, eli vähintään 609 4.0L koneella niin homma toimii
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23.10.2010 14:02
Terve! Hommasin tuossa lokakuussa tuollaisen ´89. Pitkä ja korkea 609. Auto on talven ajan seisonnassa joten ei ole vielä hirveästi kokemusta. Toki ajoin auton ostopäivänä Oulusta Kotkaan joten siinähän sitä tuli koeajoa riittävästi. Helmat ja lokarithan näistä tuntuvat menevän, aivan sama onko auto vanhempi tai uudempi. Jotkut ovat tehneet helmoja rosterista.
Kirjoittelin tähän ketjuun oikeastaan kysyäkseni onko kenelläkään kokemusta jumittavasta kaasusta. Ei palauta kunnolla eikä kaasua saa painettua pohjaan TAI kun pedaali on pohjassa ei vehje ota tarpeeksi kierroksia. Vaihdoin jo kuoleentuneen jousen, palauttaa vähän paremmin muttei silti niinkuin pitäisi.
Vivustoa on jo rasvattu useaan kertaan, ainoastaan sitä paakia joka menee lohkon läpi, en ole vielä uskaltanut purkaa. Enkä pumpun päähän ole katsonut. Täältä luin että pumpun päässä oleva vipu kannattaa tsekata.
Kirjoittelin tähän ketjuun oikeastaan kysyäkseni onko kenelläkään kokemusta jumittavasta kaasusta. Ei palauta kunnolla eikä kaasua saa painettua pohjaan TAI kun pedaali on pohjassa ei vehje ota tarpeeksi kierroksia. Vaihdoin jo kuoleentuneen jousen, palauttaa vähän paremmin muttei silti niinkuin pitäisi.
Vivustoa on jo rasvattu useaan kertaan, ainoastaan sitä paakia joka menee lohkon läpi, en ole vielä uskaltanut purkaa. Enkä pumpun päähän ole katsonut. Täältä luin että pumpun päässä oleva vipu kannattaa tsekata.
Kuten jo mainitsitkin niin se lohkon läpi menevä tanko jumittaa joskus, öljyä vaan reilusti.
Toinen tsekattava on se sammutinsylinteri siinä kaasuvivussa, joka menee pumppuun, se voi jumittaa jolloin kaasu ei mene päälle. En nyt muista pitääkö sylinterin olla ihan auki vai kiinni avaimen ollessa ajoasennossa. Lopuksi kannattaa varmistaa että pumpun vipu menee rajoitinruuviin asti kun kaasu pohjassa, jos ei mene niin siinä lohkon läpi tulevassa tangossa on "boorit", jossa ruiskutuspumpun puoleisen vivun asentoa saa säädettyä.
Toinen tsekattava on se sammutinsylinteri siinä kaasuvivussa, joka menee pumppuun, se voi jumittaa jolloin kaasu ei mene päälle. En nyt muista pitääkö sylinterin olla ihan auki vai kiinni avaimen ollessa ajoasennossa. Lopuksi kannattaa varmistaa että pumpun vipu menee rajoitinruuviin asti kun kaasu pohjassa, jos ei mene niin siinä lohkon läpi tulevassa tangossa on "boorit", jossa ruiskutuspumpun puoleisen vivun asentoa saa säädettyä.
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Kiitos, näinhän se oli että se lohkon läpi menevä tanko siinä kanitti. Sitä sipaisin santapaperilla ja öljysin reilusti. Nyt palauttaa ilman joustakin! Tulipa helkkarin herkkä!
Tosiaan, se pumpulle menevä vipu osoittaa on yläasennossa täyskaasu, taakse/alas seis - siinä stoppari. Tuli laitettua kerran jo se väärin päin koko systeemi.
Tosiaan, se pumpulle menevä vipu osoittaa on yläasennossa täyskaasu, taakse/alas seis - siinä stoppari. Tuli laitettua kerran jo se väärin päin koko systeemi.
Tuli käytyä viikonloppuna heittämässä lenkki Kotka-Kuopio-Kotka ja hyvin rokkas 609! Mennessä tyhjänä ja takas tullessa kelkka kyydissä. Ei kyllä huomannut mitään. Ihastuttavan hyvin kulkee vaikka 15-tie Kouvolasta Ristiinaan asti oli paikka paikoin aika kehnossa kunnossa. Nyt on auto pesty ja takas seisonnassa. Alusta rasvattu (olkatapit + kardaani).
Keväällä sitten pientä peltihommaa.
Keväällä sitten pientä peltihommaa.
Heti kun sain varioni myytyä, piti ostaa uusi isommalla koneella..
ei ole vaan saanut aikaiseksi..
suomessa ei ole kauheesti valinnan varaa ja jos saksasta hakee sen tarvis olla kutakuinkin saakelin hyvä ja joka suhteessa iha valmis ajoon ettei tarttis sitten tien päällä saksasta kotiopäin tullessa alkaa pajottaa..
ei ole vaan saanut aikaiseksi..
suomessa ei ole kauheesti valinnan varaa ja jos saksasta hakee sen tarvis olla kutakuinkin saakelin hyvä ja joka suhteessa iha valmis ajoon ettei tarttis sitten tien päällä saksasta kotiopäin tullessa alkaa pajottaa..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051