Tervehdys tänne. Olen aikeissa ostaa tuollaisen W126coupe autoa, mutta mieltä askarruttaa muutama asia.
1) Saako korin pohjaan korjauspeltejä mistään? Alustavasti katsoin kuljettajan lattiaverhoilun alle ja sieltä löytyy jonkinsortin "kittikerros" joten luultavasti peltiä puuttuu kohtalaisesti.
2) Jos korjauspeltejä löytyy saako näihin sitten uutta lattiamattoa?
3) Katon verhoilu on kanssa entinen, eli onko siellä erilliset palat jotka ovat verhoiltu vai onko verhoilu kiinteästi liimattu kattoon kiinni.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Korjaus peltejä
Re: Korjaus peltejä
Katon verhoilu irtoaa aika siistinä palana kun poistaa ensin jokseenkin kaikki siinä kiinni olevat vermeet. Ovet ja takasivulasit avattuna se mahtuu jopa ehjänä uloskin autosta. Samalla kannattaa ottaa myös kattoluukun verhoilupala pois ja puhaltaa vesikanavat auki sekä korjata putkien ruosteet.Coupee kirjoitti: 3) Katon verhoilu on kanssa entinen, eli onko siellä erilliset palat jotka ovat verhoiltu vai onko verhoilu kiinteästi liimattu kattoon kiinni.
Tavallinen katon verhoiluvika lienee sen ohuen kankaan irtoaminen pahvipohjasta ja kiinniliimaminen on tarkkaa hommaa kun kangas on hieman venyvää ja niin ohutta että liima tulee herkästi läpi. 3M:llä on tähän hommaan sopivaa sprayliimaa.
Ok, eli se kattopahvi on siis yksiosainen, jos kattoluukkua ei lasketa. On tosiaan noi kohdat mistä se on irronnut, niin muistuttaa sellaista hyttysverkkoa. Jos kaupat tästä autosta tulee niin verhoilu muuttuu toisenlaiseksi katon osalta ainakin. Tuo lattiamatto kanssa mietityttää. En tiedä onko siinä alunperin jonkinsortin äänieristys "kumi" kiinni.
Kattopahvi on yhtenäinen mutta sen käsittelyssä saa olla varovainen ettei se murru luukun kohdalta. En kyllä tähän hätään muista miten se viimeinen irtikiskaisu sen kanssa tapahtuu, mutta voi tarvittaessa käydä kuvaamassa tallilla irtopahvia ja pahvitonta kattoa.
Lattiamatoissa, niissä alemmissa, on mukana muotoonvalettu solumuovinen eriste. Ajan saatossa ne murenevat ja irtoavat matosta. Liima on vihreää ja sitkeää, mutta korjaaminen ei ole mahdoton rasti. Uusien saatavuudesta ei ole tietoa. Veholta saa varmasti Rahalla melkein mitä vaan ja monet nippelit on muuten yllättävän halpoja.
Päälimmäiset lattiamatot ovat paksua villaneulosta. Ne omaavat ihan uskomattoman hiekansitomiskyvyn ja ovat jopa konepestäviä. Tämän luokan autoonhan ei kuulu kumimatot eikä niihin astella savisilla kengillä.
Lattiamatoissa, niissä alemmissa, on mukana muotoonvalettu solumuovinen eriste. Ajan saatossa ne murenevat ja irtoavat matosta. Liima on vihreää ja sitkeää, mutta korjaaminen ei ole mahdoton rasti. Uusien saatavuudesta ei ole tietoa. Veholta saa varmasti Rahalla melkein mitä vaan ja monet nippelit on muuten yllättävän halpoja.
Päälimmäiset lattiamatot ovat paksua villaneulosta. Ne omaavat ihan uskomattoman hiekansitomiskyvyn ja ovat jopa konepestäviä. Tämän luokan autoonhan ei kuulu kumimatot eikä niihin astella savisilla kengillä.
Kiitoksia tiedoista.
Juu juuri tuollaista solumuovia oli kiinni siinä alemmassa matossa, joka oli vähintäänkin puoli kuntoinen. Toki tärkein on nyt tässävaiheessa nuo korjauspellit, että niitä jostain saisi. Ei viitsi kyllä muuten ostaa. Toki jos omaisi levysepän taidot ei tätä ongelmaa olisi, jollain lailla vielä itse pystyy valmista peltiä liimaa toisiinsa.
Täytynee tuonne Veholle ottaa yhteyttä ja kysyä mitä löytyy.
Ja ei tosiaan kumia ole tulossa. Ja kurakelit tämä kaunotar olisi visusti tallissa.
Juu juuri tuollaista solumuovia oli kiinni siinä alemmassa matossa, joka oli vähintäänkin puoli kuntoinen. Toki tärkein on nyt tässävaiheessa nuo korjauspellit, että niitä jostain saisi. Ei viitsi kyllä muuten ostaa. Toki jos omaisi levysepän taidot ei tätä ongelmaa olisi, jollain lailla vielä itse pystyy valmista peltiä liimaa toisiinsa.
Täytynee tuonne Veholle ottaa yhteyttä ja kysyä mitä löytyy.
Ja ei tosiaan kumia ole tulossa. Ja kurakelit tämä kaunotar olisi visusti tallissa.
Soitin merteiliin ja sieltä sanoivat ettei ole tehty tähän 126 koriin mitään alustaan saatavia korjauspaloja. Tokaisi, että 123:een saa kyllä, vaan ei auta itseä laisinkaan.
Nyt hieman mietityttää mitä tehdä? Tuossa yksilössä mitä nopeasti katsoin on lähes siis koko kuljettajan jalkotila peitetty jollain kitti mömmöllä, eli pahimmassa tapauksessa siellä on alustamassat vedetty kitin päälle. Ja kuinka paljon sitä menetelmää on tehty muualle pohjaan.
Varmasti hyvillä kuvilla ehjästä pohjasta, missä on mittoja annettu pystyy osaava levyseppä tehdä korjauspalat? Tämä vaan taitaa viedä aikaa kohtalaisesti?
Olin tässä jo pyöritellyt jonkinlaista tehtävä listaa ja budjettia tälle vuodelle: k-jet kuikkaan ja efi tilalle + rosteriset pakosarjat ja alustan soodapuhallus + happomaalit ja massaus + lattiamatto. ~4000€
Katsotaan mitä tämän kanssa käy. Ihan harraste peliähän tässä ollaan ostamassa, mutta peltiä ei saisi kulua yhden merikontillisen vertaa olen kuullut joskus sanottavan.
Nyt hieman mietityttää mitä tehdä? Tuossa yksilössä mitä nopeasti katsoin on lähes siis koko kuljettajan jalkotila peitetty jollain kitti mömmöllä, eli pahimmassa tapauksessa siellä on alustamassat vedetty kitin päälle. Ja kuinka paljon sitä menetelmää on tehty muualle pohjaan.
Varmasti hyvillä kuvilla ehjästä pohjasta, missä on mittoja annettu pystyy osaava levyseppä tehdä korjauspalat? Tämä vaan taitaa viedä aikaa kohtalaisesti?
Olin tässä jo pyöritellyt jonkinlaista tehtävä listaa ja budjettia tälle vuodelle: k-jet kuikkaan ja efi tilalle + rosteriset pakosarjat ja alustan soodapuhallus + happomaalit ja massaus + lattiamatto. ~4000€
Katsotaan mitä tämän kanssa käy. Ihan harraste peliähän tässä ollaan ostamassa, mutta peltiä ei saisi kulua yhden merikontillisen vertaa olen kuullut joskus sanottavan.