S210 E320T -99 Wäyry. Huolto ja korjauskirjanpito.
Näin ooteenä: aina kun autosta on ovi tällä mallillaan, niin kannattaa samalla vaivalla lätkiä sinne vaimennusmattoa (malli 2-4mm butyylikumi, liima toisella ja alumiini toisella puolella), ellei ole jo. Ei maksa paljon, ei tarvi lämmittää ja tarttuu hyvin kun putsaa pellin enste. Ei uskois kuinka paljon jopa mersu hiljenee.Kimmo Koo kirjoitti:Takaoven lasinnostaja toimii taas :
EDIT:kuvat lisätty.
Hifistyksissähän se on jo sitten suorastaan pakollinen toimenpide.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Mulla vaan on aina tarvikkeiden puute lauantai-sunnuntaina kun jotain "hetiheti" välttämättömyyksiä reerataan. Kauaskatsoiseen ennakointiin ei varat riitä.
Wäyryn kaaret ja muut ruosteen raiskaamat kohdat on taas suunitteluasteella. Eräs maalaamo on suostuvainen ne silottamaan ja maalaamaan.
Ja kun nykyaikaa eletään, niin teippaus on päivän sana. Otan selvää mitä Wäyryn yliteippaus MATTAMUSTALLA teipillä kustantaa
Perskeles siitä tulis komee peli
Wäyryn kaaret ja muut ruosteen raiskaamat kohdat on taas suunitteluasteella. Eräs maalaamo on suostuvainen ne silottamaan ja maalaamaan.
Ja kun nykyaikaa eletään, niin teippaus on päivän sana. Otan selvää mitä Wäyryn yliteippaus MATTAMUSTALLA teipillä kustantaa
Perskeles siitä tulis komee peli
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Ilmasointiteippi musta 50mm*25m 3,95€ motonetissä. Tuosta äkkiä arveltuna yhdellä rullalla saisi siis 4-5 soiroa (20-25 senttiä leveyttä) joten noin hihasta ravistettuna sanoisin että kun käy viidelläkympillä hakemassa jesaria niin saa teipit yliasti.Kimmo Koo kirjoitti: Ja kun nykyaikaa eletään, niin teippaus on päivän sana. Otan selvää mitä Wäyryn yliteippaus MATTAMUSTALLA teipillä kustantaa
"Some assembly required"
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kyselin pari vuotta sitten saman asian, 2100-2700€ oli hinnat.....voi sitä naurun määrää mikä minusta irtosi kun luin sähköposteista tarjouksia.Kimmo Koo kirjoitti:Mulla vaan on aina tarvikkeiden puute lauantai-sunnuntaina kun jotain "hetiheti" välttämättömyyksiä reerataan. Kauaskatsoiseen ennakointiin ei varat riitä.
Wäyryn kaaret ja muut ruosteen raiskaamat kohdat on taas suunitteluasteella. Eräs maalaamo on suostuvainen ne silottamaan ja maalaamaan.
Ja kun nykyaikaa eletään, niin teippaus on päivän sana. Otan selvää mitä Wäyryn yliteippaus MATTAMUSTALLA teipillä kustantaa
Perskeles siitä tulis komee peli
Etsinpä jos löydän ja pistän teippifirmat näytille.
.
En muista aineen nimeä mutta semmosen maalin ovat keksineet että ku sitä spreijaa vaikka autoon nii jää semmonen kumimainen mattapinta. Käsittääkseni kestää jonku verran arjen tuulia ja tuiskeita. Irroitus tapahtuu repimällä maali käsillä poies
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Tuollahan tuosta on ihan koko ketjullinen tarinaa naks. Plasti Dipiksi väittävät tuolla.Juukes kirjoitti:En muista aineen nimeä mutta semmosen maalin ovat keksineet että ku sitä spreijaa vaikka autoon nii jää semmonen kumimainen
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Mainittin vain ja tietosesti jätin kaivamatta kyseisen topikin koska tiesin että jonku pittää päästä kaivamaan se tuolta ja tyyliin "Käytä hakua"take kirjoitti:Tuollahan tuosta on ihan koko ketjullinen tarinaa naks. Plasti Dipiksi väittävät tuolla.Juukes kirjoitti:En muista aineen nimeä mutta semmosen maalin ovat keksineet että ku sitä spreijaa vaikka autoon nii jää semmonen kumimainen
Mutta noh semmone keksintö. Vanteisiinhan tuota ny vois kokeilla tai pelkkään kattoon/konepeltiin/perälunkkaan mutta jos tämä haakertti nyt maalattas oikeilla vehkeillä
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Kattelin tuossa ekakertaa öljyntasoa koneesta vaihdon jälkeen. Vajaa 13tkm ajettu ja öljyn pinta tikussa laskenut vasta puoleenväliin asteikkoa. Lisäsin ylämerkkiin ja seuraava kerta lienee kun 20tkm paikkeilla.
Kerrankin oli helppo korjaus kun selvisi vaihtamalla öljyn viskositeettiä jotta kulutus väheni.
Kerrankin oli helppo korjaus kun selvisi vaihtamalla öljyn viskositeettiä jotta kulutus väheni.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avandgarde-varustus vähenee entisestään. vasen kylkipeili vuosi tummennusnesteet ulos ja sotki lasin takaisen pinnan niin että KL toimitti normaali peilin tilalle.
Saas nähdä onnistuinko uuden kiinnittämisen niin ettei putoa ajossa. Oven paiskomisen kiinni kesti ainakin. luotettavampi kiinnitys olisi parempi Tähti-luokan autossa suotavaa
kilometrit 330500km
kohta 100tkm täyteen meidän ajossa. Käyttö tähti ja ruosteet etenemään lähti
Saas nähdä onnistuinko uuden kiinnittämisen niin ettei putoa ajossa. Oven paiskomisen kiinni kesti ainakin. luotettavampi kiinnitys olisi parempi Tähti-luokan autossa suotavaa
kilometrit 330500km
kohta 100tkm täyteen meidän ajossa. Käyttö tähti ja ruosteet etenemään lähti
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
wäyryn viimeisin varaosan tarve sijoittui oikean puolen lähivaloon. Tilasin KLstä uudet polttimot kalliilla rahalla(jostain saisi varmaan halvemmalla) mutta puhelimessa on niitä helppo tilata ja kun hankinnat tulee laskulla kotio
Ruosteet kaarissa etenee huolellisesti kohti Lintta-luokitukseen tarvittavaa edellytystä. Mutta kilometrejä ei ole vielä tarvittavaa määrää ja tekninen kunto on vielä hyvä.
333444km ajoin eilen yli Pksmäen reisulla.
Kiitokset menomatkalta Lahti-melkein Mikkeli punaiselle Toyota Avensis-kuljettajalle
teidänlaista kuljettajaa kaipaisi muihinkin Toyotiin Taatusti ammattikuljettaja ohjaksissa
Ruosteet kaarissa etenee huolellisesti kohti Lintta-luokitukseen tarvittavaa edellytystä. Mutta kilometrejä ei ole vielä tarvittavaa määrää ja tekninen kunto on vielä hyvä.
333444km ajoin eilen yli Pksmäen reisulla.
Kiitokset menomatkalta Lahti-melkein Mikkeli punaiselle Toyota Avensis-kuljettajalle
teidänlaista kuljettajaa kaipaisi muihinkin Toyotiin Taatusti ammattikuljettaja ohjaksissa
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Taksikuski otti kyytiin herran mannerheimintieltä.Kimmo Koo kirjoitti:
333444km ajoin eilen yli Pksmäen reisulla.
Kiitokset menomatkalta Lahti-melkein Mikkeli punaiselle Toyota Avensis-kuljettajalle
teidänlaista kuljettajaa kaipaisi muihinkin Toyotiin Taatusti ammattikuljettaja ohjaksissa
Ajelivat ja edessä oli vihreä valo, taksikuski hiljenti hieman ja valon vaihduttua punaiseksi ampaisi kaasu pohjassa läpi risteyksen. Sama toistui kolme kertaa ja kyytiläinen oli ihmeissään....sitten tuli seuraavat valot ja eipä ehtinytkään vaihtua punainen, joten kuski pysäytti auton ja jäi odottamaan....kyytiläinen ihmeissään kysyy, miksi emme mene?...kuski mulkaisee taakse ja sanoo, älä nyt helvetissä...sieltä voi tulla taksi!
.
Mites toi ny liittys tähän juttuu?todellauupunut kirjoitti:Taksikuski otti kyytiin herran mannerheimintieltä.Kimmo Koo kirjoitti:
333444km ajoin eilen yli Pksmäen reisulla.
Kiitokset menomatkalta Lahti-melkein Mikkeli punaiselle Toyota Avensis-kuljettajalle
teidänlaista kuljettajaa kaipaisi muihinkin Toyotiin Taatusti ammattikuljettaja ohjaksissa
Ajelivat ja edessä oli vihreä valo, taksikuski hiljenti hieman ja valon vaihduttua punaiseksi ampaisi kaasu pohjassa läpi risteyksen. Sama toistui kolme kertaa ja kyytiläinen oli ihmeissään....sitten tuli seuraavat valot ja eipä ehtinytkään vaihtua punainen, joten kuski pysäytti auton ja jäi odottamaan....kyytiläinen ihmeissään kysyy, miksi emme mene?...kuski mulkaisee taakse ja sanoo, älä nyt helvetissä...sieltä voi tulla taksi!
.
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Ville500 kirjoitti:Mites toi ny liittys tähän juttuu?todellauupunut kirjoitti:Taksikuski otti kyytiin herran mannerheimintieltä.Kimmo Koo kirjoitti:
333444km ajoin eilen yli Pksmäen reisulla.
Kiitokset menomatkalta Lahti-melkein Mikkeli punaiselle Toyota Avensis-kuljettajalle
teidänlaista kuljettajaa kaipaisi muihinkin Toyotiin Taatusti ammattikuljettaja ohjaksissa
Ajelivat ja edessä oli vihreä valo, taksikuski hiljenti hieman ja valon vaihduttua punaiseksi ampaisi kaasu pohjassa läpi risteyksen. Sama toistui kolme kertaa ja kyytiläinen oli ihmeissään....sitten tuli seuraavat valot ja eipä ehtinytkään vaihtua punainen, joten kuski pysäytti auton ja jäi odottamaan....kyytiläinen ihmeissään kysyy, miksi emme mene?...kuski mulkaisee taakse ja sanoo, älä nyt helvetissä...sieltä voi tulla taksi!
.
No määhä huumormiehenä het aattelin että tojotamies on pitänä kimmoon 1m turvaväliä takana tullessaan.....
.
varmaan siten, että Ave-kuski saattoi olla TaksimiehiäVille500 kirjoitti:Mites toi ny liittys tähän juttuu?todellauupunut kirjoitti:Taksikuski otti kyytiin herran mannerheimintieltä.Kimmo Koo kirjoitti:
333444km ajoin eilen yli Pksmäen reisulla.
Kiitokset menomatkalta Lahti-melkein Mikkeli punaiselle Toyota Avensis-kuljettajalle
teidänlaista kuljettajaa kaipaisi muihinkin Toyotiin Taatusti ammattikuljettaja ohjaksissa
Ajelivat ja edessä oli vihreä valo, taksikuski hiljenti hieman ja valon vaihduttua punaiseksi ampaisi kaasu pohjassa läpi risteyksen. Sama toistui kolme kertaa ja kyytiläinen oli ihmeissään....sitten tuli seuraavat valot ja eipä ehtinytkään vaihtua punainen, joten kuski pysäytti auton ja jäi odottamaan....kyytiläinen ihmeissään kysyy, miksi emme mene?...kuski mulkaisee taakse ja sanoo, älä nyt helvetissä...sieltä voi tulla taksi!
.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kohti Linttautta.
Kesäpyörien vaihdon yhteydessä ilmeni seuraavaa. Oikealta puolen etupään nostopaikka painui sisään helmakoteloon
Pyörät sain vaihdettua kuitenkin vaikka väistämätön vaurio esiin nyt tulikin.
Tämä olisi nyt tilanne jossa järkipäinen auton haltija tekisi radikaalia ja pistäisi sen kiertoon Nää on niitä vikoja kun vain itsekorjaajat saavat jatkettua auton ikää.
Nyt tarvis sellaista peltiseppää joka hitsais tuon katsastuskuntoon
337400km mittarissa ja valmis purkuun
Kesäpyörien vaihdon yhteydessä ilmeni seuraavaa. Oikealta puolen etupään nostopaikka painui sisään helmakoteloon
Pyörät sain vaihdettua kuitenkin vaikka väistämätön vaurio esiin nyt tulikin.
Tämä olisi nyt tilanne jossa järkipäinen auton haltija tekisi radikaalia ja pistäisi sen kiertoon Nää on niitä vikoja kun vain itsekorjaajat saavat jatkettua auton ikää.
Nyt tarvis sellaista peltiseppää joka hitsais tuon katsastuskuntoon
337400km mittarissa ja valmis purkuun
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
On ollu masentavaa todeta etten osaa tehdä teidän asiantuntioiden tavoin kannattavia autokauppoja.
Mutta romujen korjauttaminen onnistuu tuttavilla ja lähinä jo kaveriksi luetulla Meseläisellä Wäyry pääsee koriremonttiin ensikuussa
Asioilla on tapana järjestyä
Mutta romujen korjauttaminen onnistuu tuttavilla ja lähinä jo kaveriksi luetulla Meseläisellä Wäyry pääsee koriremonttiin ensikuussa
Asioilla on tapana järjestyä
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Älä huoli, kaikki väykyt lahoaa. Etummaiset tunkin paikat on lahot nyt tai huomenna, samaten ne takakulmat farkuista. Ero taitaa vain olla siinä kehtaako omistaja myöntää autonsa olevan mätä
Takapenkin kohdilta pohjasta ei ole vielä hitsattu? Siitä mistä pohja "kääntyy" ylöspäin. No se sitten seuraavaksi.
Takapenkin kohdilta pohjasta ei ole vielä hitsattu? Siitä mistä pohja "kääntyy" ylöspäin. No se sitten seuraavaksi.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Jos tätä topiikkia katselee aiemmilta osin niin huomaa takakulmakotelot on jo korjattu.
Ja missään vaiheessa en ole tätä tulevaa Linttaa kehunut kuin tekniikan puolesta. Ja onhan tää hyvin menny. Meillä jo yli 100tkm ajettuna. Harvoilla tulee kilsoja näinkin paljoa ennen kun laittavat vahingot kiertoon
Etupäähän uutta jarrulaikkaa ja palaa sekä etujousen kuppi vasemmalle puolelle.
Kromikaaret tulee koristaa menetettyjä pyöränkaaria peltitöiden yhteydessä.
Mersut on tehty käyttöä varten Ne tykkää siitä ruosteisenakin
Ja missään vaiheessa en ole tätä tulevaa Linttaa kehunut kuin tekniikan puolesta. Ja onhan tää hyvin menny. Meillä jo yli 100tkm ajettuna. Harvoilla tulee kilsoja näinkin paljoa ennen kun laittavat vahingot kiertoon
Etupäähän uutta jarrulaikkaa ja palaa sekä etujousen kuppi vasemmalle puolelle.
Kromikaaret tulee koristaa menetettyjä pyöränkaaria peltitöiden yhteydessä.
Mersut on tehty käyttöä varten Ne tykkää siitä ruosteisenakin
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Castrollin öljy ei sovi Wäyrylle. Öljynvaihdon jälkeen mitä on ajoa tullu, öljy oli laskenut tikussa melkein minimiin. Joten se edellinen öljy oli tähän mennessä laitetuista kaikkein pysyvintä. Tarvii hankkia sitä paikalliselta SEOlta. Kun muualta en ole ko.öljyyn törmänny.
Catti lähti sillä reisuun ja ilmoitti keskikulutuksesksi ajotiedon mukaan 8,1 sadalle. Varsin pieni kulutus. keskinopeutta en kysyny.
Pienempi se on kun mun ajamalle 9,1 kulutukselle samalle matkalle.
Catti lähti sillä reisuun ja ilmoitti keskikulutuksesksi ajotiedon mukaan 8,1 sadalle. Varsin pieni kulutus. keskinopeutta en kysyny.
Pienempi se on kun mun ajamalle 9,1 kulutukselle samalle matkalle.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
No niin, wäyry on hoito/korjausvapaalla.
Kynnyskotelot ei olleet niin pahoja kuin epäilin. Etukurasuojat vaihtui uusiin
Auto tullaan todennäköisesti maalaamaan yli. Ja väriksi on val val val valittu..
juuri se
2dl koe-erä sekoituksesta on tehty. jos ensiviikolla nähtäisiin millaiselta se pellin kulmalla näyttää.
Kynnyskotelot ei olleet niin pahoja kuin epäilin. Etukurasuojat vaihtui uusiin
Auto tullaan todennäköisesti maalaamaan yli. Ja väriksi on val val val valittu..
juuri se
2dl koe-erä sekoituksesta on tehty. jos ensiviikolla nähtäisiin millaiselta se pellin kulmalla näyttää.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Farkku väykkyn aikoinaan n.5 vuotta omistaneena ,kolme kertaa ylimaalauttaneena. EI siitä hyvä tuu Maalaus ja pohjat voi olla hyvät ,mutta väykky o väykky En masenna Eroon ja äkkiä Ja Kimmon tavanneena voin sanoa jos jollakin asiaa niin YV:NÄ kiitos (kimmo kertoo kyllä mulle face to face,ilman sen kumempaa kommervenkkiä). Kimmo saa touhuta mitä haluaa ja kiva et jotkut viittii,mä lopetin. Mersu löytyy kyllä ja kolmas haussa.... Ei järjestyksessä vaan käyttöön. Kimmo keep Going on....
Star