Black dream: Castillo's Defe ja Mersu
siitä on sankaki hukkunu jonnekki, ja se pitää ajoittain ääntä.jovihava kirjoitti:Tuo ensimmäisessä kuvassa oleva iso palanen jossa lukee Nokia on kyllä kaikkein huolestuttavin noista
Mutta siis varmaan bomberin ja jolavin arvio saattas olla suunnassa. Ainakin näin toivoisin. Ja koska jakis toimii toistaiseksi ongelmitta eikä äänimaailmakaan ole järkkyny niin täytynee ajaa jokunen tonni ja tarkistaa kertymät ja irto-osat magneetista.
Huolto-ohjelma antaa ymmärtää että öljyt on tarkistettu (ruksi ruudussa) aina isomman huollon yhteydessä, mutta ei ehkä välttämättä vaihdettu. Öljyt oli tosi hyvän näköiset ja aika kirkkaat. Kuinkahan äkkiä nuo ruukaa tummua. Siis liekö noita kuitenkaan vaihdettu koskaan.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Eipä ne vaihteistojen ja perien öljyt pahasti tummu pitkälläkään aikavälillä. Moottorissa eri asia kun siellä öljyn sekaan sotkeutuu nokea joka tulee männänrenkaiden välistä.
Automaattilaatikoissa vastaavasti kitkapinnoilta irtoava materiaali sotkee öljyä.
Mullakin ML:ssä oli ihan puhtaat jakolootan ja perien öljyt vaikka pahasti näyttää että niillä oli menty yli 300tkm
Automaattilaatikoissa vastaavasti kitkapinnoilta irtoava materiaali sotkee öljyä.
Mullakin ML:ssä oli ihan puhtaat jakolootan ja perien öljyt vaikka pahasti näyttää että niillä oli menty yli 300tkm
Eli vaakakuppi kyllä vahvasti näyttää että alkuperäisöljyt ja tehtaan roinat on tämä defen jakiksen magneettipropun ihmetyksen kohde. Kysyin merkkihuollosta öljynvaihtoväliä jakikseen ja lootaan ja vastaus oli kravattisedän pitkähkön "googletuksen" jälkeen vakuuttavasti, että "ne-ee muistelisin että ne tarkistet-tetaan 40tkm välein", ja pikalisäkysymyksellä: "onko toiminnassa ongelmia tai vuotoja, jos ei niin ei syytä vaihtaakaan..."
Toisaalta yksiselitteinen vaihtosuositus luotettavasta lähteestä ja tais olla käyttöohjekirjasessakin että 40tkm
Väyryskän lootaöljystä vastaava keskustelu marmoritiskillä: "niitä ei kuulu vaihtaa ellei ole toiminnallisia häiriöitä, ei kuulu mersun huolto-ohjelmaan". Siispä öljyjen vaihto oitis ohjelmaan ja ne vaihtui aina 80tkm välein.
Toisaalta yksiselitteinen vaihtosuositus luotettavasta lähteestä ja tais olla käyttöohjekirjasessakin että 40tkm
Väyryskän lootaöljystä vastaava keskustelu marmoritiskillä: "niitä ei kuulu vaihtaa ellei ole toiminnallisia häiriöitä, ei kuulu mersun huolto-ohjelmaan". Siispä öljyjen vaihto oitis ohjelmaan ja ne vaihtui aina 80tkm välein.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Omiin kokemuksiiin nojaten väittäisin että yksikin puuttuva/lohjennu hammas aiheuttaa varmasti meteliä.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Öljyjenvaihto laatikoihin oli varmaankin paikallaan, ainakin vaihteiston toiminta "keveni" tai "jouhevoitui" kylmänä. Näissä R380 laatikoissa ymmärtääkseni on ominaisuutena hieman jäykkä 1. ja 2.vaihde kylmänä, etenkin jos ei ole "mtf 94" öljyt lootassa. Huoltohistoriaa tutkailin tarkemmin ja siis onhan ne laatikoiden öljynvaihdot asiakkaalta merkkihuollon toimesta ainakin laskutettu, mutta aika epäuskottava on huoltoliitteen huoltokohteiden ruksaus taulukko. Siinä ei oo kauan kynä viipyny, saati setä silmälasien kanssa tsuumaillu. Ja kun vielä tuohon yhdistää merkkihuollon änkytyksen että "ne tarkistettaneen 40tkm välein" niin uskoisin että pohjaproppu aukeni nyt ensimmäisen kerran.
Mutta mukava sillon ajaa, niin mehtässä ku tielläkin. Ja mitä enemmän on sakkia kyytissä sitä pehmeämmin se menee huonommallakin tiellä.
Mutta mukava sillon ajaa, niin mehtässä ku tielläkin. Ja mitä enemmän on sakkia kyytissä sitä pehmeämmin se menee huonommallakin tiellä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Defellä on taas ajeltu ja reissattu, vedetty polttopuuta kärryllä ja ulkoilutettu asuntovaunua, poikettu metsäteillä ja maastossa ja liejupellolla.
Mutta tänään defe pongas lajitovereita varsin oudossa paikassa. Suunnilleen keskellä pikkukaupunkia oli kaksi defeä tiellä ja tienposkessa tukkien osan ajokaistaa, varusmiehiä ohjaamassa liikennettä. Räpsäsin kuvan ohi ajaessani. Mikälie harjoitus, ei siinä hinailtu eikä onnettomuuden tynkääkään ollu havaittavissa. Nauravia varuseläimiä jokunen, mutta rajasin ne kuvan ulkopuolelle. Vai liekö ensimmäisen defekuskin maastohalut niin pinnassa että oli lähtenyt lapasesta. Katumapäälle oli kai tultu. Tulvavesi oli korkealla ojassa nurmialueella mutta oli niissä snorkkelit.
Mutta tänään defe pongas lajitovereita varsin oudossa paikassa. Suunnilleen keskellä pikkukaupunkia oli kaksi defeä tiellä ja tienposkessa tukkien osan ajokaistaa, varusmiehiä ohjaamassa liikennettä. Räpsäsin kuvan ohi ajaessani. Mikälie harjoitus, ei siinä hinailtu eikä onnettomuuden tynkääkään ollu havaittavissa. Nauravia varuseläimiä jokunen, mutta rajasin ne kuvan ulkopuolelle. Vai liekö ensimmäisen defekuskin maastohalut niin pinnassa että oli lähtenyt lapasesta. Katumapäälle oli kai tultu. Tulvavesi oli korkealla ojassa nurmialueella mutta oli niissä snorkkelit.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
En oo autojani raaskinu juuri koskaan harjoilla käyttää, nii ovatten tyyriitä ja pesujälki vaihteleva. Defeä pesen kärcherin painepesurilla prestan taxicleaneria apuna käyttäen. Sen jälkeen pesuhanskalla käyn läpi prestan shampoon kanssa ja lopuksi huuhtelen. Defe on kyllä yks hankalimmista pestävistä kulkineista mitä mun kohdalle on sattunu. Kaikemmaaliman koloja ja ulokkeita auto täys, lisäksi niin korkea että tällanen pefjalakane ei yllä edes kattoa puoleenväliin hanskalla pesemään vaikka astinlaudalla varvastaa, ja telineet vielä esteenä. Traktorikin lie helpompi. Hyvä harja, joka mahtuu telineen ja katon väliin ois kova sana. Mutta mustassa ei onneksi lika näjy
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tulipas eilen vaihdettua mittariston valoja defeen ja jotain pientä väsättyä englannista tilaamieni varusteiden kanssa. Mukitelinettä mm. Aamusella sitten tytär herätti laulullaan isäinpäivään ja ojensi erinomaisen upean kortin. Siinä kuulemma mennään teltta ja kanootti katolla kohti norjaa. Sisäsivulla aiheeseen sopiva defeaiheinen itsekeksitty runo. Pojilta pari itse sitastua perhoa purojen antimia ajatellen. On tää vaan yksi vuoden hienoimmista päivistä taas.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kortissa on erinomainen vihje tuleviin sijotuksiin. Näyttäs olevan portaali akselitki asennettu paikolleen.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Joo portaalit ja 38" tassut ne olla pitäs. Se on tuo defe semmonen perheenjäsen. Nuorimmaisen tytön joululahjatoiveena on oma defe. Kai se pittää jostain alakaa 90" pätkädefeä hommaan.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Pesin auton. Tästä lähettiin
Ekaks nätisti kärcherillä liat pois. Ja sitten kärcherillä taxicleaneriä sumuttaen pintaan. Odotellessa pesuaineen vaikuttavan hieman lankun kesänakkien pesua. Siinä pesuaine pinnassa.
Lopuksi hieman enimpiä kuivasin synteettisellä säämiskällä. Defe on taas puhdas mutta on kyllä aika työläs pestävä (tai siis kuivattava).
Ja seuraavan kerran kun käväsee vaikka töissä niin ollaan taas alkutilanteessa. On se vaan semmosta näin syksyllä
Ekaks nätisti kärcherillä liat pois. Ja sitten kärcherillä taxicleaneriä sumuttaen pintaan. Odotellessa pesuaineen vaikuttavan hieman lankun kesänakkien pesua. Siinä pesuaine pinnassa.
Lopuksi hieman enimpiä kuivasin synteettisellä säämiskällä. Defe on taas puhdas mutta on kyllä aika työläs pestävä (tai siis kuivattava).
Ja seuraavan kerran kun käväsee vaikka töissä niin ollaan taas alkutilanteessa. On se vaan semmosta näin syksyllä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tämä taxicleaneri-erä vastaa hinta/laatu suhteelta odotuksia (sain ilmaiseksi kokeiluun muutaman litran) Mutta kunhan tuo joskus loppuu niin ostan samaa tavaraa tilalle ilman muuta.Pappi kirjoitti: Millaiset kokemukset on tuosta taxi cleanerista noin muuten. Vastaako hinta laatua ja käytön helppoutta.
Tuo edellä suoritettu pesu ei harjaa tai sientä nähny. Ihan kärcherillä ensin ilman ja sitten cleanerin kanssa. Lopuksi kuivaus säämiskällä. Tosin edellisestä pesusta on vain viikko ja suolatiellä en oo nyt ajellu. Jos suolateillä sohjossa kyntää niin oon pesuhanskalla vielä shampoon kera pessy taxicleaneripesun jälkeen. Ei muuten mutta pysyy säämiskä puhtaampana. Muuten tuppaa samea pinta tummentamaan säämiskää, auto tulee molemmissa tapauksissa puhtaaksi kyllä ihan pelkällä pesurilla.
Suoraan sanottuna en oo parempaan aineeseen vielä törmänny toistaiseksi.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tämähän se kiinnostaisi minuakin...siis taxicleaner! Onko tämä rinnastettavissa "rekka pesuun" jolla kyllä paska irtoaa, mutta irtoaa kyllä ihan kaikki muukin maalin sävyä myöden vahoista puhumattakaan Olis vaan todella lohduttavaa löytää semmonen OIKEESTI hyvä pesuaine arkikäyttöön, kun tahtoo jäädä pesut vähille valtavan työmäärän takia, kun vetäisee sillä pitkällä kaavalla naarmuja ja vahan katoamista vältellen huuhteluineen, esipesuineen, varsinaisine pesuineen lampaan karvalla, ehkä lisää pesua ja huuhtelu paineella + letkuvedellä varmistelut ja päälle kunnon kuivailut....vaikka on pesutilat viimeisen päälleCastillo kirjoitti:Tämä taxicleaneri-erä vastaa hinta/laatu suhteelta odotuksia (sain ilmaiseksi kokeiluun muutaman litran) Mutta kunhan tuo joskus loppuu niin ostan samaa tavaraa tilalle ilman muuta.Pappi kirjoitti: Millaiset kokemukset on tuosta taxi cleanerista noin muuten. Vastaako hinta laatua ja käytön helppoutta.
Suoraan sanottuna en oo parempaan aineeseen vielä törmänny toistaiseksi.
Kenen pullottamaa tuo kyseinen hyväksi havaittu taxicleaner on ja kuka myy?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Liekö Presta tai joku sinne päin tämä tuotemerkki. Mulla tämä aine on jossain vanhassa havupuutärpättikanisterissa Ja ei varmasti maailman ainoa toimivanoloinen aine, mutta mulla ei oo paremmasta kokemusta.
Noin puolitoistavuotta oon ainetta käyttäny enkä oo havainnu kyllä mitään maalipinnan vaurioitumista. Sitä ennen käytin jotain glymin litkua, johon en kyllä mitenkään erityisesti kiintyny. Ja monenmoisia autoshampoita oon tullut kokeilleeks.
Tää aine on todella liukasta ihan sormituntumallakin ja helppo käyttää, kun ei kuivumista tarvitse pelätä. Jos se kuivuu pintaan niin lähtee pesurikäsittelyssä pois eikä jätä kyllä yhtään mitään jälkiä. Ei kai tuo mikään syövyttävä liuotinpesuaine oo, tai emmää kyllä mee sanomaan kun en siitä ole edes tuoteselostusta koskaan lukenu. Mutta auto kiiltää aina, kuin sian p**** pakkasessa (erään kirjailijan sanoja lainatakseni), mikäli tolla pesee, ja SÄÄMISKÄLLÄ MUISTAA KUIVATA!!!. Musta auto on musta, ja siinä näkyy ikävästi kalkkiset vesipisarajäänteet, jos ei kuivaa huolella.
Mutta täälläpäin sitä saa noista paremmista autotarvike ja fiksaus puljuista. Hintaa en kyllä tiedä, mutta maksakoon mitä lystää, ainetta on saatava sitten kun tuo loppuu, ellei joku tuo parempaa tilalle
Noin puolitoistavuotta oon ainetta käyttäny enkä oo havainnu kyllä mitään maalipinnan vaurioitumista. Sitä ennen käytin jotain glymin litkua, johon en kyllä mitenkään erityisesti kiintyny. Ja monenmoisia autoshampoita oon tullut kokeilleeks.
Tää aine on todella liukasta ihan sormituntumallakin ja helppo käyttää, kun ei kuivumista tarvitse pelätä. Jos se kuivuu pintaan niin lähtee pesurikäsittelyssä pois eikä jätä kyllä yhtään mitään jälkiä. Ei kai tuo mikään syövyttävä liuotinpesuaine oo, tai emmää kyllä mee sanomaan kun en siitä ole edes tuoteselostusta koskaan lukenu. Mutta auto kiiltää aina, kuin sian p**** pakkasessa (erään kirjailijan sanoja lainatakseni), mikäli tolla pesee, ja SÄÄMISKÄLLÄ MUISTAA KUIVATA!!!. Musta auto on musta, ja siinä näkyy ikävästi kalkkiset vesipisarajäänteet, jos ei kuivaa huolella.
Mutta täälläpäin sitä saa noista paremmista autotarvike ja fiksaus puljuista. Hintaa en kyllä tiedä, mutta maksakoon mitä lystää, ainetta on saatava sitten kun tuo loppuu, ellei joku tuo parempaa tilalle
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Kirijotampa vähän tännekin vaikka mitään ihmeempiä aiheita ei olekaan framilla. Talavi on menolla, lumiteitä ja metsäuria on tullu taas koluttua. Kuusenhaussakin tuli yönkähmässä piipahettua ja tällä kertaa defe kävi ihan kuusen vieressä saakka.
Sitten tulin hankkineeksi saksanmaalta snow cover suojan lämmityslaitteen ilmanottoritilän päälle etulokasuojaan. Defessä kun ilmanotto on lokasuojan päällä ja sadevesi sekä lumi tuppaa kostuttamaan sisään puhaltavaa ilmaa. Ulkonäöllisesti... niin ... Se sopii defeen oikeastaan kuin nenä päähän. Tehtävänsä ainakin tuntuis tekevän oikein hyvin.
Sitten tulin hankkineeksi saksanmaalta snow cover suojan lämmityslaitteen ilmanottoritilän päälle etulokasuojaan. Defessä kun ilmanotto on lokasuojan päällä ja sadevesi sekä lumi tuppaa kostuttamaan sisään puhaltavaa ilmaa. Ulkonäöllisesti... niin ... Se sopii defeen oikeastaan kuin nenä päähän. Tehtävänsä ainakin tuntuis tekevän oikein hyvin.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Reissussa talvilomaviikolla lapissa. Defe on taas oikein omimmillaan matkalaisten ja tavaroiden liikuttamisessa. Oulussa pienellä tauolla.
lunta on lapissa ihan kohtuuella, täyty käyä pyryn jäljiltä ajelemassa pienemmillä teillä
Lumipenkka aika miehekkään korkuinen
Mökin katolla oli lunta siinämäärin että lapioin suurimman osan alas. Ihan varuiksi ja tekemisen puutteeessa
Kävellen, hiihtäen, lumikengillä, miten kukin sitten siirtyikin, päämäärä oli tunturissa. Ei ollu tungosta, keli oikein passeli.
Hieno kokemus oli hiihtää teinikölövien houkuttelemana erittäin liukkaan kelin siivin auringonlaskussa ja lopulta kirkkaassa kuutamossa 41km tunturihiihto. Harmi kun ei kuvaa tullu otettua, vaikka tuskin E7 olisi tunnelmaa saanut taltioitua.
lunta on lapissa ihan kohtuuella, täyty käyä pyryn jäljiltä ajelemassa pienemmillä teillä
Lumipenkka aika miehekkään korkuinen
Mökin katolla oli lunta siinämäärin että lapioin suurimman osan alas. Ihan varuiksi ja tekemisen puutteeessa
Kävellen, hiihtäen, lumikengillä, miten kukin sitten siirtyikin, päämäärä oli tunturissa. Ei ollu tungosta, keli oikein passeli.
Hieno kokemus oli hiihtää teinikölövien houkuttelemana erittäin liukkaan kelin siivin auringonlaskussa ja lopulta kirkkaassa kuutamossa 41km tunturihiihto. Harmi kun ei kuvaa tullu otettua, vaikka tuskin E7 olisi tunnelmaa saanut taltioitua.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
7 tunnin ulkoilu tunturissa. Ensin defellä väki ja varusteet niin lähelle tunturin juurta kuin olosuhteet sallii, sitten kelkkauraa jotokselle jota pitkin hiihtäen ja kävellen ahkiossa safkoja sekä varusteita hinaten huipulle. Perillä autiotuvalla node takkaan ja harrastamaan kukin tyylillään. Isot viihtyy kavuten kovassa hangessa ylös ja lautaillen alas, hyppyri pitää olla. Pienemmät pulkkaillen, mäki on kerrankin riittävän pitkä. Välillä safkaten ja nokipannukahavia nauttien. Ja auringon laskiessa se päivän hienoin lasku jotosta pitkin alas ja hiihtouraa kilsa autolle.
Tyyli on meleko vapaa, ottaen huomioon että ollaan hiihtoladulla, 4 km lähimmältä tunturin huipulta ja 20km päässä laskettelukeskuksesta.
Tyyli on meleko vapaa, ottaen huomioon että ollaan hiihtoladulla, 4 km lähimmältä tunturin huipulta ja 20km päässä laskettelukeskuksesta.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Reisu tehty, loma lusittu. Perjantain päivärupeama defen puikoissa oli 1009km. Aamulla parinkympin pakkasessa pakkautu väki autoon suoraan unesta. Rojut oli pakattu boksiin ja kärryyn jo illalla. Siitä sitten kohti etelää tuttuun tyyliin, minun silmillä ajaen, muut veti unta palloon autossa. Ei tuo defe kovin huono matkakulkine oo kun väki istu peppu penkissä kuka nukkuen, kuka lukien,kuka pelaten ja satuja kuunnellen ekat 8 tuntia ennenku viittivät nousta autosta ulos. Pisutaukoja oli tarjolla ja itse kyllä merkkasin pari P-paikan penkkaa. Aamupala syötiin n.3 tunnin ajon jälkeen defen edelleen liikkuessa pellon ja tornion välillä rouvan jakaessa evästä takaosastoille. Jossain Pulkkilassa tankkasin tb:n kylmäasemalla tankin täyteen ja matka jatku pyhäsalameen lohisopalle. Siitä parin tunnin breikin jälkeen kotia kohti. Lappi on 1000 kilsaa liian kaukana, vaikka matka sinne defellä on aina jo iso osa seikkailua. Löpö tuppaa nykyään vaan maksamaan.
Reissussa aina jotain tuppaa särkymään ja yksi parkkivalopolttimo oli palanu matkan varrella. Löpöä paloi keskimäärin 11,3 litraa satkulla. Kokonaisajomäärä 2400km. Hieno reissu ja etenkin kun se tehdään defellä. On se kumma kulkine, ihan ainutlaatuinen.
Reissussa aina jotain tuppaa särkymään ja yksi parkkivalopolttimo oli palanu matkan varrella. Löpöä paloi keskimäärin 11,3 litraa satkulla. Kokonaisajomäärä 2400km. Hieno reissu ja etenkin kun se tehdään defellä. On se kumma kulkine, ihan ainutlaatuinen.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Eise kumminkaan aivan mahoton kulutus oo tuommoselle. Ei väykylläs ois varmaan juuri sen kummempaan päässy tuolla kuormalla.
Parhaita autoreissuja nämä pohjosen keissit. Meki käytiin pari viikkua sitte, ei tosin taivalkoskea pitemmällä.
Parhaita autoreissuja nämä pohjosen keissit. Meki käytiin pari viikkua sitte, ei tosin taivalkoskea pitemmällä.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Juu ei se ehkä ihan luokaton kulutus ole. Ja ihan tarkistin kolmen vuoden takaa mitä väykkä naukkas vastaavalla reissulla boksi katolla ja kuomukärrylline krääsää messissä, mulla kun on tilastoa exelimuodossa monen vuoden ajalta. Siis sille maistu 12.19 litraa satkulla , mutta tornion pohjospuolella tuli kyl polettua vähä enemmän laittomuuksiin ku oli nii hyvät olosuhteet
Sen verran jäi lapinkaipuuta taas että täyty virittää pelit kotipihaankin. Koko päivä on nautittu kestohankien ja hyppyrin suomista iloista. Vanahakin nuorentu pöllöileen.
Laitoon sykemittarin jotta näkee mitä tuo parin sadan metrin mäen nousu laskettelusuksilla käy kunnon päälle. Aika rankkaa reeniä. Kärsii syyä rouvan paistamia lettuja melekosen läjän välipaloiksi.
Sen verran jäi lapinkaipuuta taas että täyty virittää pelit kotipihaankin. Koko päivä on nautittu kestohankien ja hyppyrin suomista iloista. Vanahakin nuorentu pöllöileen.
Laitoon sykemittarin jotta näkee mitä tuo parin sadan metrin mäen nousu laskettelusuksilla käy kunnon päälle. Aika rankkaa reeniä. Kärsii syyä rouvan paistamia lettuja melekosen läjän välipaloiksi.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Päättykö ekasa kuvasa ylilyöntiin? Vankka takanoja ainaki.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Ihan aiheellinen epäily tosiaan, mutta hallittu oli alastulo vielä tuossa vaiheessa. Itseasiassa päivän jokaisessa laskussa ilmeni merkittävää asiainhallintaa viimeistä (josta ei ole kuvaa) hyppyä lukuunottamatta. Käväsin syömässä lättyjä läjän ja kun tulin takasin mäkeen oli nuoriso muotoillu korkeammalle heittäväksi hyppyrin nokan. Kun siihen sitten tulin reipas 40kmh (sports-trackerin mukaan) ja ponnistin täysiä tarkoituksena saksihyppy yhdistettynä haarahyppyyn niin jokin ei täsmänny ajatusteni kanssa ja alastulosta tuli huonon asennon vuoksi telemark-tyyppinen suksien vielä sojottaessa hieman eri suuntiin (laskettelumono kun ei myötäile kantapäästä). Tuloksena kuperkeikka ja sivutuotteena polvivenähdys ja rouva ei aio enää päästää mua mäkeen ollenkaan Ja nuo tenavat ku tekasivat pari mukavanoloista hyppyriä lisääkin. Mukamas huonoa esimerkkiäJuhoL kirjoitti:Päättykö ekasa kuvasa ylilyöntiin? Vankka takanoja ainaki.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Hankin defeen uudet vanteet, tai siis käytetyt borbetin tekemät CW offroad alut. Niissä kun et on sopivampi tuoden rengasta pari senttiä ulospäin. Juuri sen mitä toivoisi spacereilla tapahtuvan.
Kunto on kyllä äkkiseltään hyvä mutta väri saisi olla mattamusta tai ehkä kiiltävämusta. Aika näyttää mitä niille tapahtuu.
Viikonvaihde meni rengasroudailujen lisäksi näissä merkeissä. Kärry kaiken varalta jotta saaliin saa kotiin.
Kunto on kyllä äkkiseltään hyvä mutta väri saisi olla mattamusta tai ehkä kiiltävämusta. Aika näyttää mitä niille tapahtuu.
Viikonvaihde meni rengasroudailujen lisäksi näissä merkeissä. Kärry kaiken varalta jotta saaliin saa kotiin.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Bongasinko Castillon ja Defen Hämeenkyrön liikenneympyrässä joskus 4 aikaan? Morotin ihan varmuuden vuoksi.
Viimeksi muokannut Generig, 28.3.2013 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Kyllä näin tapahtui. Kysyin itseltäni hieman epäröiden jotta kukas siinä nyt olikaan... Kävin oikein asiasta tehden kylillä mahdollisimman suuret vesilätäköt koluten ja autoa sotkien sydämen kyllyyestä, jotta ei pesu tuntuis turhauttavalta
No, oikeammin sanoen ajattelin hieman pohjaliottaa valmiiksi likaista autoa kuralätäköissä myöhemmin illemmalla tapahtuvaa pesua ajatellen.
Mikähän tässä kotimaisessa maanteiden suolassa niin tahrii autoa. Talven liemet istu mustassa defessä niin piukassa ettei taas muistanutkaan. Mutta puhdasta viimein tuli. Pari kertaa taxicleanerilla painepesurin kanssa, sitten sienellä shampoon kanssa ja lopuksi huuhtelu ja kuivaus keinosäämiskällä. Ny ei sitten raahi sotkea
No, oikeammin sanoen ajattelin hieman pohjaliottaa valmiiksi likaista autoa kuralätäköissä myöhemmin illemmalla tapahtuvaa pesua ajatellen.
Mikähän tässä kotimaisessa maanteiden suolassa niin tahrii autoa. Talven liemet istu mustassa defessä niin piukassa ettei taas muistanutkaan. Mutta puhdasta viimein tuli. Pari kertaa taxicleanerilla painepesurin kanssa, sitten sienellä shampoon kanssa ja lopuksi huuhtelu ja kuivaus keinosäämiskällä. Ny ei sitten raahi sotkea
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Komian päivän käytin defen äänimerkin korjailuun. Se kun ei sano mitään, paitsi lyhyesti yhden kerran ölähtää silloin kun liittimen on käyttäny pois ja laittanu takas ja toivorikkaana painaa nappia. Siis yhden kerran meinaa toimia, enempää ei edes yritä, paitsi kun samat em toimet touhuaa uudelleen. Jaa-a vika vissiin tyytyssä. Otin pois koko komeuden kun ei syy löytyny. Katsastus lähenee ja kai se tyyttikin on oltava kunnossa.
Ja kun ei remontinkorjuu tuottanu tulosta niin vahasin auton, pesu tuli tehtyä jo aikaisemmin torstaina.
Vahauksen aikana tuli armoitettu nälkä ja savustin vahan kuivumista ootellessa pihalla nuotiolla pojan tekemässä savustuspöntössä evästä.
Oli hyvää...
Kesällä meinaan defen äänentoistoa hiukan parannella ja aloittelin tänään jatkamalla äänen eristämistä mm. ovien osalta. Ihan ku olis rengasäänet vähentyny. Täytynee jatkaa harjoituksia pyöräkoteloiden osalta laittamalla lisää tavaraa kriittisiin kohtiin. Ja niitähän tuossa defessä riittää. Toisaalta siihen on helppo laittaa fyllejä kun mitään ei ole ennalta ja pinnat on suoria ja selkeitä. Pitäis vaan keksiä jotain paksua ja raskasta sekä pinnaltaan sisustukseen passelia siistiä mattoa. Ehkä joku rautakaupan kynnysmattokin päälypinnaksi kävisi. En viitsisi kaikkea liimailla. Mutta ovet tuli laitettua noilla.
Ja kun ei remontinkorjuu tuottanu tulosta niin vahasin auton, pesu tuli tehtyä jo aikaisemmin torstaina.
Vahauksen aikana tuli armoitettu nälkä ja savustin vahan kuivumista ootellessa pihalla nuotiolla pojan tekemässä savustuspöntössä evästä.
Oli hyvää...
Kesällä meinaan defen äänentoistoa hiukan parannella ja aloittelin tänään jatkamalla äänen eristämistä mm. ovien osalta. Ihan ku olis rengasäänet vähentyny. Täytynee jatkaa harjoituksia pyöräkoteloiden osalta laittamalla lisää tavaraa kriittisiin kohtiin. Ja niitähän tuossa defessä riittää. Toisaalta siihen on helppo laittaa fyllejä kun mitään ei ole ennalta ja pinnat on suoria ja selkeitä. Pitäis vaan keksiä jotain paksua ja raskasta sekä pinnaltaan sisustukseen passelia siistiä mattoa. Ehkä joku rautakaupan kynnysmattokin päälypinnaksi kävisi. En viitsisi kaikkea liimailla. Mutta ovet tuli laitettua noilla.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98