Kittiä kanteen.
Kittiä kanteen.
Onko kellään tietoa mistä sais edullisesti kansiin tarkotettua kittiä?
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ihan kemiallista metallia (niitä premium merkkisiä plastik pattinkihin verrattuna) ja muistaakseni vastaavaa titaania ovat kaverit jokkis yms. kisakoneissa käyttäneet.....
Siis tuollahan on HUOMATTAVASTI helpompi muotoilla virtaavat kanavat, kuin että yrittää kaikenmaailman vekottimilla hioa nurkantakaa....eli reilulla kädellä matskua pois kanavista ja kemiallisella muodot kohilleen
Siis tuollahan on HUOMATTAVASTI helpompi muotoilla virtaavat kanavat, kuin että yrittää kaikenmaailman vekottimilla hioa nurkantakaa....eli reilulla kädellä matskua pois kanavista ja kemiallisella muodot kohilleen
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Pikkuisen OT, mutta:
Jokunen aika sitten oli muistaakseni TM:ssä juttua systeemistä, jossa kanavia hiottiin ja muotoiltiin paremmin virtaaviksi pumppaamalla niistä läpi jonkinsortin hiomatahnaa.
Ideana oli siis laittaa kansi tai pakosarja kiinni penkkiin, joka änkeää ko. tahnaa kanaviin jatkuvalla kierrolla yhteen suuntaan ja tämä tatina sitten nesteen lailla käyttäytyessään muotoilee kanavat optimaalisiksi.
Näitä tahnoja oli sitten eri karkeuksia ja viskositeetteja, aloitettiin karkealla melkein muovailuvahamaisella massalla ja asteittain vaihdettiin hienompaan ja ohuempaan. Lopuksi aine oli jo kutakuinkin notkean moottoriöljyn luokkaa ja tulos haluttaessa vaikka täysin peili.
Tietääkö joku, että onko tuollaista ameriikanihmettä missäänpäin Suomea ikinä kokeiltu?
Jokunen aika sitten oli muistaakseni TM:ssä juttua systeemistä, jossa kanavia hiottiin ja muotoiltiin paremmin virtaaviksi pumppaamalla niistä läpi jonkinsortin hiomatahnaa.
Ideana oli siis laittaa kansi tai pakosarja kiinni penkkiin, joka änkeää ko. tahnaa kanaviin jatkuvalla kierrolla yhteen suuntaan ja tämä tatina sitten nesteen lailla käyttäytyessään muotoilee kanavat optimaalisiksi.
Näitä tahnoja oli sitten eri karkeuksia ja viskositeetteja, aloitettiin karkealla melkein muovailuvahamaisella massalla ja asteittain vaihdettiin hienompaan ja ohuempaan. Lopuksi aine oli jo kutakuinkin notkean moottoriöljyn luokkaa ja tulos haluttaessa vaikka täysin peili.
Tietääkö joku, että onko tuollaista ameriikanihmettä missäänpäin Suomea ikinä kokeiltu?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Kaveri tästä samalta kylältä, joka teki Golffin koneisiin kansia ja koko moottoreita jokkikseen, laitto kanaviin Weicon titanium repair stick möhnää. Saman tapasta ku kemialliset metallit, mutta helppo työstää ja pysyy kanavassa varmasti, kunhan kanavan pinta on vain puhas. Ei lähe reunoilta irtoamaan samoin ku tavallinen kemiallinen metalli. Yks purtilo riitti 4 pyttysen kanteen. Kauhavalta tuota ainaki viime kesänä sai vielä Autovaraosa J. Lassilalta.
Belzona 1111
Itse en mitään muuta laittaisi. Oman pyöräni kannen tekijä olisi työntänyt tuota sinne, mutta eipä tarvinutkaan kun läppärungon koko muuttui 42mm -> 46mm, joten pyrittiin pitämään mahdollisiman kartiona imupuoli suurentamalla kanavaa hallitusti seeteihin asti.
Nähnyt kaikenmaailman wurthin mönjät ja metallikitit lohkeilevan kanavista, joten kannattaako 50-100€ säästöllä pistää moottori remonttikuntoon? Ehkä jokkisautoissa ei niin justiinsa, jos tehdään johonki kyläjupakkaan kiesi.
Iso rööri ja isot lukemat virtauspenkissä ei välttämättä tarkoita sitä että kannesta tuli peli yli kylien, ja moottori vetää koko kierrosalueen puhtaasti.
Itse en mitään muuta laittaisi. Oman pyöräni kannen tekijä olisi työntänyt tuota sinne, mutta eipä tarvinutkaan kun läppärungon koko muuttui 42mm -> 46mm, joten pyrittiin pitämään mahdollisiman kartiona imupuoli suurentamalla kanavaa hallitusti seeteihin asti.
Nähnyt kaikenmaailman wurthin mönjät ja metallikitit lohkeilevan kanavista, joten kannattaako 50-100€ säästöllä pistää moottori remonttikuntoon? Ehkä jokkisautoissa ei niin justiinsa, jos tehdään johonki kyläjupakkaan kiesi.
Iso rööri ja isot lukemat virtauspenkissä ei välttämättä tarkoita sitä että kannesta tuli peli yli kylien, ja moottori vetää koko kierrosalueen puhtaasti.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone