eli otsikon mukaisesti kolisee yläpää kuskinpuolella.
tilasin saksasta korjaus setin tohon yläpäähän, on rikkaa ja kumia ja semmosta tulossa..
mimmonen homma on vaihtaa onko kokemusta?
jossaki tuol naapurin puolella kehuttiin et dealeri ois näitä joskus vaihtanu ainaki.
saa to ki muutki ohjeistaa mitä homaan tarvii miten homma tehdään
Perä ylös, iskarilta lähtevä letku irti putken liitoksesta, muistaakseni 19mm avaimilla. Astia liitoksen alle, linjassa on painetta niin varovasti aukasta ettei silmille lennä öljyä. Ennen tuota toiminpidettä voi yläpään pultin irrottaa, eli torxeilla kylkisuoja kontista irti, ei tarvi kokonaan repiä pois. 14mm hylsy ja lyhyt jatkovarsi tuohon hommaan. Saattaa olla tiukassa kun on liimat välissä, varo tiputtamasta työkaluja sinne yläpään koteloon, tympiä magneetilla sieltä niitä onkia. Sitten vaan valuttelee öljyä pois että saat painettua iskaria alas ja uudet kumet tilalle. Sitten kun oot saanu hommat tehtyä niin perä varovasti alas, öljyä säiliöön ja auto tyhjäkäynnille. Viivellä pitäs alkaa perän nousemaan, perä kun on normaali korkeudella niin sitten painoa varoen takakonttiin että loputkin ilmat tulee iskarista pois. Katot vaan että säiliössä on tarpeeksi öljyä. Litran pitäs riittää tuohon remppaan. Itekki paikansin ensin yläpäähän kolinan omassa autossa, mutta se surullisen kuuluisa alapallo iskarissa olikin väljä eli joutu uudet tunkit tilaamaan. Helppo kokeilla tuo välys kun rengas on ilmassa, rautakangella nostelee ja nopeasti puottaa alas niin yleenså kuuluu kolahdus kun alapallo on välijä.
Alapallon voi jotenkin rälläkän ja hitsin avulla vaihtaa. 124 koppasissa se on ollu vielä vaihdettavaa mallia. Alatukivarsi ei tipu niin paljoa että jousi pääsis pois, mutta jos haluat niin laita joku parru alle varulta.
Ei siihen myydä erikseen niveltä, kun ei sitä voi vaihtaa. Yks tekohengitys on se että laittaa rasvanipan pohjaan ja työntää jäykkää vaseliiniä sinne niveleen. Sachs:n tekemiä on nuo tunkit, 600 eurolla saa parin saksasta.
Yhden väykyn iskarit olen purkanut ja siinä alapallot oli vaihdettavissa. Ihan ruuvaamalla koska niissä oli kierteet...Voi toki olla että vaihtuu jossain vuosimallissa tai sitten avantgardessa oli irroitettavat. Uusia ei tosiaan saa.
Mutta turha niitä vielä murehtia jos välyksiä ei ole tutkittu.
Kyllä se vain niin on että ei alapalloa saa mistään. Kironnut itekkin että miten voi olla vielä kierteellä varustettu ja selvästi erillinen osa, jota ei kuitenkaan myydä missään.. Ja mitä alkuperäseen vikaan tulee niin varmaankin yläpäänkumit turha ostos kolinan poistoon.
drneo kirjoitti:meinaat et se ois vaihdettavissa? se sisus? niin no miks ei
mitenhä tuo onnistus tuo vaihto
Kun en livenä ole nähnyt rakennetta niin en mene sanoon kuin onnistus mutt tommosia ge laakereita ja niille silmiä asennellaa viikottain hydr sylintereihin