Millainen W124 on?
Millainen W124 on?
Noniin.
W201 2,0D:llä on kurvailtu vuosi / 30 000km, joten ollaan pikkuisen jyvällä mersumaailmasta.
Perheen toinen auto olisi tarkoitus vaihtaa ja mielessä on käynyt bensakoneinen farmari W124. Toinen vaihtoehto on W202, mutta siitä toisella palstalla.
Miksi kannattaa / ei kannata hommata W124 vaimon autoksi?
W201 2,0D:llä on kurvailtu vuosi / 30 000km, joten ollaan pikkuisen jyvällä mersumaailmasta.
Perheen toinen auto olisi tarkoitus vaihtaa ja mielessä on käynyt bensakoneinen farmari W124. Toinen vaihtoehto on W202, mutta siitä toisella palstalla.
Miksi kannattaa / ei kannata hommata W124 vaimon autoksi?
Taloudellisuus ja tehokkuus kombinaatio on parhain 2,2 litran koneessa. Koriltaan huonoimmat W124:set ovat ns. E-mallit vuodesta 1993 eteenpäin. Malli vaihtuu vuoden 1993 aikana ja ne on tunnistettavissa korin muutoksista, kuten nokka- ja takapelti. Maalit ovat tuolloin ympäristöyställisempiä eli vesiohenteisia ja valitettavasti eivät niin kestäviä kuin vanhemmat myrkkymaalit.
Itse ottaisin ennemmin W124 mallin, mutta w202 -korin autoja on paremmin saatavilla kyseisellä 2,2-litran moottorilla.
Itse ottaisin ennemmin W124 mallin, mutta w202 -korin autoja on paremmin saatavilla kyseisellä 2,2-litran moottorilla.
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 11.9.2007 10:18
- Paikkakunta: Mustasaari
Mutuilua ja tietyn polttoainelaadun suosimista. Mulla on ollut bensakoneisia ja kyllä sanoisin että varsinkin tää m111 toimii todella hyvin mersun bensoista, ja m102 on ollut tosi hyvä kanssa. Ei ole bensat paskoja, vittuilkoon kuinka hyvänsä nuo tupaöljyäjätInjectionstw kirjoitti:124 korin bensavehkeet ei oikein tahdo toimia. Ennemmin tai myöhemmin ruisku renaa. Dieselinä ostaisin itse.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Dieseliin kallistuisin itekkin, tosin kokemuksena on vankka pohja dieseleistä. Sen mitä bensoja on tullu vastaan niin ne jotka toimii niin toimii ja ne jotka vikoo niin ne tosiaankin tuntuu vikovan..
Esim 200D on siitä mahtava että esimerkiksi kun olet tulossa risteykseen niin sulla ei tarvi käydä pienessä mielessäkään että sammuukohan tämä auto nyt kun himmailen tähän risteykseen.
Muutama bensakoneinen on tullu vastaan jossa on käyntihäiriöitä, maksaisin kyllä ite ihan vaikka koko dieselveron verran dieselautosta verrattuna autoon jonka varmuutta saa miettiä lähinnä joka paikassa.
Esim 200D on siitä mahtava että esimerkiksi kun olet tulossa risteykseen niin sulla ei tarvi käydä pienessä mielessäkään että sammuukohan tämä auto nyt kun himmailen tähän risteykseen.
Muutama bensakoneinen on tullu vastaan jossa on käyntihäiriöitä, maksaisin kyllä ite ihan vaikka koko dieselveron verran dieselautosta verrattuna autoon jonka varmuutta saa miettiä lähinnä joka paikassa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
kyllä bensana ehdottomasti jos sitten ei aja esim. yli 50tkm vuoteen.
kutonen tietenkin automaatilla, kyllä se kuutoskone sopii mersuun parhaiten.
ja ainakin m103 on todella varma ja kestävä peli.
asd auttaa jonkin verran liukkailla.
kutonen tietenkin automaatilla, kyllä se kuutoskone sopii mersuun parhaiten.
ja ainakin m103 on todella varma ja kestävä peli.
asd auttaa jonkin verran liukkailla.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ja lähtökohtaisestihan w201-korista isompaan siirtyminen ei ole oikestaan juttu eikä mikään; tekniikka on todella paljolti samaa, tunnelma ja tilat vaan ovat vähän erit.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Olen samaa mieltä.dealer kirjoitti:
Kunnossa pidetty 250 tai 300 olisi minun mielestäni paras.
Kokemuksia 230 CE ja 250D.
Nykyinen E250D on suorastaan loistava auto.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 11.9.2007 10:18
- Paikkakunta: Mustasaari
Ei ole pelkkää mutuilua. S124 230 tea ollut minulla. En kaipaa takaisin. Vikaherkkä on. Ei tarvi lukea tätä foorumia kovin kauan enne kuin hoksaa etten ollut yksin ke-jet ongelmilla.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
124:n ruiskut
Mulla ollu n. 6 vuotta 300 te 24 v (91) ja ei mitään häiriöitä ruiskupuolessa.
Voin suositella kyseistä mallia ja juurikin automaatilla.
Voin suositella kyseistä mallia ja juurikin automaatilla.
varmasti kaiken merkkisissä bensa autoissa on vikansa, mutta ei se tarkoita että kaikissa olisi ja kyllä tätä lukeneena myöskin näyttää dieseleissäkin olevan omat ongelmat..
omaa kokemusta molemmista, eikä pahaa sanottavaa kummastakaan.
omaa kokemusta molemmista, eikä pahaa sanottavaa kummastakaan.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
124 300-24 te -91. Useita vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä.
+ Liikkuu hyvin
+ Hyvän tuntoinen ajaa
+ Farkussa runsas ja käytännöllinen peräkontti
+ M104 toimii hyvin kun vähän jaksaa näperrellä silloin tällöin
+ Yllättävänkin vähän ruostuva vanhaksi lossiksi
+ Halvat osat (ei koske konetta)
- Ei mikään valtava tilaihme ajaa ja matkustaa
- 24-tappiseen ei käy kaikki Mersun vanteet
- Tietyt ruosteongelmat farkussa ja varmaan sedanissakin
- Kuluttaa kympin jos toisenkin varsinkin jos kipinässä tai jetroniikissa on jotain vialla.
- Jotkut moottorin osat vähän hintavia
- Sen verran kiva auto että tulee ajeltua vähän huviakin
- Vaatii harrastamista, niinkuin kaikki vähänkin iäkkäämmät autot, jotta pysyy kunnossa
Kaikissa 20-vuotiaissa taitaa olla jotain vikaa polttoaineen syötössä joskus. Bensavehkeissä lisäksi kipinähuolia.
+ Liikkuu hyvin
+ Hyvän tuntoinen ajaa
+ Farkussa runsas ja käytännöllinen peräkontti
+ M104 toimii hyvin kun vähän jaksaa näperrellä silloin tällöin
+ Yllättävänkin vähän ruostuva vanhaksi lossiksi
+ Halvat osat (ei koske konetta)
- Ei mikään valtava tilaihme ajaa ja matkustaa
- 24-tappiseen ei käy kaikki Mersun vanteet
- Tietyt ruosteongelmat farkussa ja varmaan sedanissakin
- Kuluttaa kympin jos toisenkin varsinkin jos kipinässä tai jetroniikissa on jotain vialla.
- Jotkut moottorin osat vähän hintavia
- Sen verran kiva auto että tulee ajeltua vähän huviakin
- Vaatii harrastamista, niinkuin kaikki vähänkin iäkkäämmät autot, jotta pysyy kunnossa
Kaikissa 20-vuotiaissa taitaa olla jotain vikaa polttoaineen syötössä joskus. Bensavehkeissä lisäksi kipinähuolia.
Käytiin vaimon kanssa katselemassa W124:sia ja ei tuo oikein innostunut. Uudempa kuulema pitäisi olla. Kun vaimo päättää, niin mies hyväksyy päätöksen.
Itselle olisi yksi 230CE kyllä kelvannut oikein hyvin...
Joten auton etsintä on tällä erää päätöksessä, koska vaimo osti Opel Astra H farkun.
Anteeksi!
Itselle olisi yksi 230CE kyllä kelvannut oikein hyvin...
Joten auton etsintä on tällä erää päätöksessä, koska vaimo osti Opel Astra H farkun.
Anteeksi!
No, kohta se haluaa tuosta eroon varmasti jatketaan sittenv65lario kirjoitti:Joten auton etsintä on tällä erää päätöksessä, koska vaimo osti Opel Astra H farkun.
Anteeksi!
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kaipa nää on yksilöitä mutta mulla on toiminu ainaki satarosettisesti.. 431 on mittaris Kannattaa kattella siististi käyvä meisseli niin pärjää pitkälle.miqum_86 kirjoitti:Ite en suosittele muuta kun lämpöisenä tuota konetta, ja se on loppumaton helvetti noihin esijetteihin tehdä säätöjä sun muita. Hyi.. M111 ja alkaa olee tolkkuakin koneessanoonakki kirjoitti:Suosittelen tätä m103 konetta lämpimästi
W124 on teknisesti ja ajoltaan hyvä. Dieselissä taitaa käyttömaksu+dieselvero olla noin 600 euroa vuodess. Jos vaimo pääsee esittämään mielipiteitään saattaa tulla vastaan asiat kuten: ilmastoinnin puute, huonot istuimet, hieman ahdas sisältä ja tietysti vanha auto on tunkkainen. Naftan käry ja ronski tyhjäkäyntiääni ovat joitakin ärsyttäviä piirteitä.
Huoltoa W124 tarvitsee kohtuullisesti. Lukot renkkaa sen verran, että on hyvä olla vahtikoira autossa.
Nämä jos ei haittaa niin siitä vaan ruosteetonta etsimään.
Huoltoa W124 tarvitsee kohtuullisesti. Lukot renkkaa sen verran, että on hyvä olla vahtikoira autossa.
Nämä jos ei haittaa niin siitä vaan ruosteetonta etsimään.
Tosiasiat on pakko tunnustaa.
-huonot penkit
-ohjaustuntuma vanhahtava
-narinahelat raivostuttavan heikot
-huonot vakiovalot
-bensakoneet juoppoja
-ääntäviä periä ihan riittävästi
-farmarimallin takalaakerit menevät turhan usein (jopa alle 100tkm välein)
Positiivisia asioita on hyvin paljon. Tässä mielestäni ärsyttävimmät piirteet ko. mallista.
-huonot penkit
-ohjaustuntuma vanhahtava
-narinahelat raivostuttavan heikot
-huonot vakiovalot
-bensakoneet juoppoja
-ääntäviä periä ihan riittävästi
-farmarimallin takalaakerit menevät turhan usein (jopa alle 100tkm välein)
Positiivisia asioita on hyvin paljon. Tässä mielestäni ärsyttävimmät piirteet ko. mallista.
joo kyllä tuo m103 tuntuu olevan luotettavampi, kuin nuo uudemmat,
ei oo kiva koko ajan vaihdella jotain kaasuläppäkoteloita ja ilmamäärämittareita..
ja suurin osahan noista vanhoista on saatu sekasin kun kaikkia ruuveja pyöritellään summa mutikassa eikä tiedetä yhtään mitä tehdään.
kokemukset omia ja lähipiiristä olevia, ei esson juttuja.
ei oo kiva koko ajan vaihdella jotain kaasuläppäkoteloita ja ilmamäärämittareita..
ja suurin osahan noista vanhoista on saatu sekasin kun kaikkia ruuveja pyöritellään summa mutikassa eikä tiedetä yhtään mitä tehdään.
kokemukset omia ja lähipiiristä olevia, ei esson juttuja.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Aika vähissä tuntuu olevan kaverit jotka noita vanhempia mekaanisia bensaruiskuja osaa korjailla? Tarvii käsittääkseni erikoislaitteita, painemittareita yms. härveleitä?janttu kirjoitti: ja suurin osahan noista vanhoista on saatu sekasin kun kaikkia ruuveja pyöritellään summa mutikassa eikä tiedetä yhtään mitä tehdään.