Millainen W124 on?

Vastaa Viestiin
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Millainen W124 on?

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Noniin.
W201 2,0D:llä on kurvailtu vuosi / 30 000km, joten ollaan pikkuisen jyvällä mersumaailmasta.
Perheen toinen auto olisi tarkoitus vaihtaa ja mielessä on käynyt bensakoneinen farmari W124. Toinen vaihtoehto on W202, mutta siitä toisella palstalla.
Miksi kannattaa / ei kannata hommata W124 vaimon autoksi?
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

vaimon autoksi se kannattaa ostaa koska on yksinkertaiset hallinta laitteet ja pelti osat ovat halpoja :D
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Ruiskukone pitää olla, mutta mikä? 2,0E 2,2E vai 2,3E
Bensaa kaikki kuluttaa, mutta onko niissä muutenmitään oleellisia eroja.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Taloudellisuus ja tehokkuus kombinaatio on parhain 2,2 litran koneessa. Koriltaan huonoimmat W124:set ovat ns. E-mallit vuodesta 1993 eteenpäin. Malli vaihtuu vuoden 1993 aikana ja ne on tunnistettavissa korin muutoksista, kuten nokka- ja takapelti. Maalit ovat tuolloin ympäristöyställisempiä eli vesiohenteisia ja valitettavasti eivät niin kestäviä kuin vanhemmat myrkkymaalit.
Itse ottaisin ennemmin W124 mallin, mutta w202 -korin autoja on paremmin saatavilla kyseisellä 2,2-litran moottorilla.
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

124 korin bensavehkeet ei oikein tahdo toimia. Ennemmin tai myöhemmin ruisku renaa. Dieselinä ostaisin itse.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Injectionstw kirjoitti:124 korin bensavehkeet ei oikein tahdo toimia. Ennemmin tai myöhemmin ruisku renaa. Dieselinä ostaisin itse.
Mutuilua ja tietyn polttoainelaadun suosimista. Mulla on ollut bensakoneisia ja kyllä sanoisin että varsinkin tää m111 toimii todella hyvin mersun bensoista, ja m102 on ollut tosi hyvä kanssa. Ei ole bensat paskoja, vittuilkoon kuinka hyvänsä nuo tupaöljyäjät :roll:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Dieseliin kallistuisin itekkin, tosin kokemuksena on vankka pohja dieseleistä. Sen mitä bensoja on tullu vastaan niin ne jotka toimii niin toimii ja ne jotka vikoo niin ne tosiaankin tuntuu vikovan.. :?

Esim 200D on siitä mahtava että esimerkiksi kun olet tulossa risteykseen niin sulla ei tarvi käydä pienessä mielessäkään että sammuukohan tämä auto nyt kun himmailen tähän risteykseen.

Muutama bensakoneinen on tullu vastaan jossa on käyntihäiriöitä, maksaisin kyllä ite ihan vaikka koko dieselveron verran dieselautosta verrattuna autoon jonka varmuutta saa miettiä lähinnä joka paikassa. :) :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

kyllä bensana ehdottomasti jos sitten ei aja esim. yli 50tkm vuoteen.
kutonen tietenkin automaatilla, kyllä se kuutoskone sopii mersuun parhaiten.
ja ainakin m103 on todella varma ja kestävä peli.
asd auttaa jonkin verran liukkailla.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Dieseleistä löytyisi tonnin kahden väliin kelpo autoja 124-korista.
Kannattavuudessa raja bensa- ja dieselkoneisen välillä menee jossain 10tkm vuotuisen ajon paikkeilla.

Kunnossa pidetty 250 tai 300 olisi minun mielestäni paras vaihtoehto.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ja lähtökohtaisestihan w201-korista isompaan siirtyminen ei ole oikestaan juttu eikä mikään; tekniikka on todella paljolti samaa, tunnelma ja tilat vaan ovat vähän erit.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

dealer kirjoitti:
Kunnossa pidetty 250 tai 300 olisi minun mielestäni paras.
Olen samaa mieltä.
Kokemuksia 230 CE ja 250D.

Nykyinen E250D on suorastaan loistava auto.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Ei ole pelkkää mutuilua. S124 230 tea ollut minulla. En kaipaa takaisin. Vikaherkkä on. Ei tarvi lukea tätä foorumia kovin kauan enne kuin hoksaa etten ollut yksin ke-jet ongelmilla.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
pasisalo
Viestit: 12
Liittynyt: 17.3.2007 13:35
Paikkakunta: tampere

124:n ruiskut

Viesti Kirjoittaja pasisalo »

Mulla ollu n. 6 vuotta 300 te 24 v (91) ja ei mitään häiriöitä ruiskupuolessa.
Voin suositella kyseistä mallia ja juurikin automaatilla.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

varmasti kaiken merkkisissä bensa autoissa on vikansa, mutta ei se tarkoita että kaikissa olisi ja kyllä tätä lukeneena myöskin näyttää dieseleissäkin olevan omat ongelmat..
omaa kokemusta molemmista, eikä pahaa sanottavaa kummastakaan.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

124 300-24 te -91. Useita vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä.

+ Liikkuu hyvin
+ Hyvän tuntoinen ajaa
+ Farkussa runsas ja käytännöllinen peräkontti
+ M104 toimii hyvin kun vähän jaksaa näperrellä silloin tällöin
+ Yllättävänkin vähän ruostuva vanhaksi lossiksi
+ Halvat osat (ei koske konetta)

- Ei mikään valtava tilaihme ajaa ja matkustaa
- 24-tappiseen ei käy kaikki Mersun vanteet
- Tietyt ruosteongelmat farkussa ja varmaan sedanissakin
- Kuluttaa kympin jos toisenkin varsinkin jos kipinässä tai jetroniikissa on jotain vialla.
- Jotkut moottorin osat vähän hintavia
- Sen verran kiva auto että tulee ajeltua vähän huviakin
- Vaatii harrastamista, niinkuin kaikki vähänkin iäkkäämmät autot, jotta pysyy kunnossa

Kaikissa 20-vuotiaissa taitaa olla jotain vikaa polttoaineen syötössä joskus. Bensavehkeissä lisäksi kipinähuolia.
v65lario
Viestit: 60
Liittynyt: 30.10.2011 12:08

Viesti Kirjoittaja v65lario »

Käytiin vaimon kanssa katselemassa W124:sia ja ei tuo oikein innostunut. Uudempa kuulema pitäisi olla. Kun vaimo päättää, niin mies hyväksyy päätöksen.
Itselle olisi yksi 230CE kyllä kelvannut oikein hyvin...

Joten auton etsintä on tällä erää päätöksessä, koska vaimo osti Opel Astra H farkun.
Anteeksi!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

v65lario kirjoitti:Joten auton etsintä on tällä erää päätöksessä, koska vaimo osti Opel Astra H farkun.
Anteeksi!
No, kohta se haluaa tuosta eroon varmasti :wink: jatketaan sitten :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Itellä on 300E -90 ja melki puolimiljoonaa päästetty eikä mitään vikaa, tehot tallella ja lähtee aina käyntiin kuin palmun alta. Suosittelen tätä m103 konetta lämpimästi. Nokka-akseleissa on ollu ongelmia mutta uskon että suurin osa on korjattu tai kestää kunnes joku muu paikka menee.. :roll:
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

noonakki kirjoitti:Suosittelen tätä m103 konetta lämpimästi
Ite en suosittele muuta kun lämpöisenä tuota konetta, ja se on loppumaton helvetti noihin esijetteihin tehdä säätöjä sun muita. Hyi.. M111 ja alkaa olee tolkkuakin koneessa :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

miqum_86 kirjoitti:
noonakki kirjoitti:Suosittelen tätä m103 konetta lämpimästi
Ite en suosittele muuta kun lämpöisenä tuota konetta, ja se on loppumaton helvetti noihin esijetteihin tehdä säätöjä sun muita. Hyi.. M111 ja alkaa olee tolkkuakin koneessa :D
Kaipa nää on yksilöitä mutta mulla on toiminu ainaki satarosettisesti.. 431 on mittaris :roll: Kannattaa kattella siististi käyvä meisseli niin pärjää pitkälle. 8)
geoman
Viestit: 79
Liittynyt: 01.11.2005 12:43

Viesti Kirjoittaja geoman »

W124 on teknisesti ja ajoltaan hyvä. Dieselissä taitaa käyttömaksu+dieselvero olla noin 600 euroa vuodess. Jos vaimo pääsee esittämään mielipiteitään saattaa tulla vastaan asiat kuten: ilmastoinnin puute, huonot istuimet, hieman ahdas sisältä ja tietysti vanha auto on tunkkainen. Naftan käry ja ronski tyhjäkäyntiääni ovat joitakin ärsyttäviä piirteitä.

Huoltoa W124 tarvitsee kohtuullisesti. Lukot renkkaa sen verran, että on hyvä olla vahtikoira autossa.

Nämä jos ei haittaa niin siitä vaan ruosteetonta etsimään.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

geoman kirjoitti:Naftan käry ja ronski tyhjäkäyntiääni ovat
...eräitä tämän automallin hienoimpia piirteitä.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tosiasiat on pakko tunnustaa.
-huonot penkit
-ohjaustuntuma vanhahtava
-narinahelat raivostuttavan heikot
-huonot vakiovalot
-bensakoneet juoppoja
-ääntäviä periä ihan riittävästi
-farmarimallin takalaakerit menevät turhan usein (jopa alle 100tkm välein)

Positiivisia asioita on hyvin paljon. Tässä mielestäni ärsyttävimmät piirteet ko. mallista.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

joo kyllä tuo m103 tuntuu olevan luotettavampi, kuin nuo uudemmat,
ei oo kiva koko ajan vaihdella jotain kaasuläppäkoteloita ja ilmamäärämittareita..

ja suurin osahan noista vanhoista on saatu sekasin kun kaikkia ruuveja pyöritellään summa mutikassa eikä tiedetä yhtään mitä tehdään.

kokemukset omia ja lähipiiristä olevia, ei esson juttuja.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

janttu kirjoitti: ja suurin osahan noista vanhoista on saatu sekasin kun kaikkia ruuveja pyöritellään summa mutikassa eikä tiedetä yhtään mitä tehdään.
Aika vähissä tuntuu olevan kaverit jotka noita vanhempia mekaanisia bensaruiskuja osaa korjailla? Tarvii käsittääkseni erikoislaitteita, painemittareita yms. härveleitä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”