
Saabismiko sairautta? Varo tartuntaa!!!
Itse puolestani paranin jo.
Ihan jännä pelihän se oli, mutta tehoja lukuunottamatta eipä tuossa mitään ollut, mitä ei muut merkit tarjoa samaan hintaan...

X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Huh mitä juttua Fiatin koneen hiukkasloukusta. Toivottavasti ei ikinä tule ostettua DPF systeemillä olevaa autoa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=133834
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=133834
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Fiatin ?et kirjoitti:Huh mitä juttua Fiatin koneen hiukkasloukusta. Toivottavasti ei ikinä tule ostettua DPF systeemillä olevaa autoa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=133834



.
todellauupunut kirjoitti:Fiatin ?et kirjoitti:Huh mitä juttua Fiatin koneen hiukkasloukusta. Toivottavasti ei ikinä tule ostettua DPF systeemillä olevaa autoa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=133834
![]()
![]()
![]()
.
Moottorit
Pienitehoisinta 1,8-litraista bensiinimoottoria lukuunottamatta kaikki moottorit ovat turboahdettuja. 1,9-litraiset dieselmoottorit ovat Fiat-peräisiä ja 2,2-litrainen on Isuzun. V6-moottori perustuu GM High Feature -moottoriin.
http://www.autowiki.fi/index.php/Saab_9-3_mk2
Parempaakaan tietoa äkkiseltään löytäny.
Voitte vaan arvailla oisko meijän perheellä diisseli saappi jos sienne mahtuis toisen valmistajan kone ja sais sen vielä leimattuaki.

® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Melkein oikein mutta tarkennetaan hieman kun google löysi heti diesel saapeista:
2.2l opelin (ketjulla) (man ja aut)
3.0l Isuzun (hihnalla) (pelkkä man.)
1.9l Fiatin (hihnalla) (man ja aut)
Tuo Isuzun kone olis herkku mutta kaiketi sylinteriputket vajoaa. Aika hyviä tehoja ottavat tuosta fiiatin koneestakin kaiketi. Taitaa olla Vaasalaista alkuperää ohjelma siihenkin?
Pitääpä alata seuraamaan löytyykö mersu foorumeiltakin noita kauhutarinoita DPF suhteen.
E: Näyttää olevan Pupettikin Vaasasta...
2.2l opelin (ketjulla) (man ja aut)
3.0l Isuzun (hihnalla) (pelkkä man.)
1.9l Fiatin (hihnalla) (man ja aut)
Tuo Isuzun kone olis herkku mutta kaiketi sylinteriputket vajoaa. Aika hyviä tehoja ottavat tuosta fiiatin koneestakin kaiketi. Taitaa olla Vaasalaista alkuperää ohjelma siihenkin?
Pitääpä alata seuraamaan löytyykö mersu foorumeiltakin noita kauhutarinoita DPF suhteen.
E: Näyttää olevan Pupettikin Vaasasta...
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Oho, en olisi uskonut.et kirjoitti:Melkein oikein mutta tarkennetaan hieman kun google löysi heti diesel saapeista:
2.2l opelin (ketjulla) (man ja aut)
3.0l Isuzun (hihnalla) (pelkkä man.)
1.9l Fiatin (hihnalla) (man ja aut)
Tuo Isuzun kone olis herkku mutta kaiketi sylinteriputket vajoaa. Aika hyviä tehoja ottavat tuosta fiiatin koneestakin kaiketi. Taitaa olla Vaasalaista alkuperää ohjelma siihenkin?
Pitääpä alata seuraamaan löytyykö mersu foorumeiltakin noita kauhutarinoita DPF suhteen.
E: Näyttää olevan Pupettikin Vaasasta...

Fiattien 1.9 tdi koneista olen kuullut otetun reippaasti yli 200hv...vääntöä ei ilmeisesti pysty lisäämään kauhiasti kytkinten takia. Tuo yli 200 käsittääkseni vaatii jo ahtimen vaihdon. Jostain 1.4 bensaturbostakin kuulin jossa +250hv

Luulin kyllä että et kitjootteli kännissä...


Mersufoorumillahan noita DBFfiä on rikki kokoajan....vaurioista en muista lukeneeni.
.
En ollu eilen kännis vaikka mieli teki kun tiesi että LU aloittaa viikonlopun aina torstaina.todellauupunut kirjoitti: Oho, en olisi uskonut..
Fiattien 1.9 tdi koneista olen kuullut otetun reippaasti yli 200hv...vääntöä ei ilmeisesti pysty lisäämään kauhiasti kytkinten takia. Tuo yli 200 käsittääkseni vaatii jo ahtimen vaihdon. Jostain 1.4 bensaturbostakin kuulin jossa +250hv.
Luulin kyllä että et kitjootteli kännissä...![]()
![]()
Mersufoorumillahan noita DBFfiä on rikki kokoajan....vaurioista en muista lukeneeni.
.
Eihän noihin etuvetoihin voi liikaa potkua laittaa jos haluaa että paikat pysyy kasas. Siinähän se ohjelmoijan taidot punnitaankin että laittaa vain niin vähän tehoa lisää ettei tule itelle hankaluuksia.
Missä Fiiateissa noita vastaavia koneita käytetään? Croma, Punto vai Uno?
Tonnarin konepellis oli moottorin korjausvalo katkaisijana sellainen pieni putkisulakkeen kokoinen lasimokkula missä sisällä oli varmaan Gato Negroa. Konepellin kun nosti niin se viina siellä sisällä johti jännitteen. Saako tuollaisia mistään varaosaliikkeestä? Huomattavasti parempi kuin joku kytkin.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
No oli netissä joku fiatin turbo 20v missä tehoa 650hv/500nm tms. Sutii kuulemma 200kmh vauhdissa vieläet kirjoitti:En ollu eilen kännis vaikka mieli teki kun tiesi että LU aloittaa viikonlopun aina torstaina.todellauupunut kirjoitti: Oho, en olisi uskonut..
Fiattien 1.9 tdi koneista olen kuullut otetun reippaasti yli 200hv...vääntöä ei ilmeisesti pysty lisäämään kauhiasti kytkinten takia. Tuo yli 200 käsittääkseni vaatii jo ahtimen vaihdon. Jostain 1.4 bensaturbostakin kuulin jossa +250hv.
Luulin kyllä että et kitjootteli kännissä...![]()
![]()
Mersufoorumillahan noita DBFfiä on rikki kokoajan....vaurioista en muista lukeneeni.
.
Eihän noihin etuvetoihin voi liikaa potkua laittaa jos haluaa että paikat pysyy kasas. Siinähän se ohjelmoijan taidot punnitaankin että laittaa vain niin vähän tehoa lisää ettei tule itelle hankaluuksia.
Missä Fiiateissa noita vastaavia koneita käytetään? Croma, Punto vai Uno?

Joo nyt ei alkanu to kun ollaan mummia ja ukkia...on tommonen 1,5v tyttö hoidossa...sillon ei juoda, mulla on sellanen periaate ollu josta olen pitänyt kiinni, mun lapset eikä lapsenlapset näe mua ikinä kännissä...kun toukat oli pieniä en edes saunakaljoja juonu ikinä...siks kai toisesta pojasta tuli narkkari?

.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuohon onko tonttu vai satku parempi, riippuu siitä mitä arvostaa ja hakee autolta.
Itsekin olen tehnyt valinnan näiden kahden välillä.
Vähemmän vikakohteita satkussa, mutta myös vaatimattomampi matkustusmukavuus.
Itse olen valintaa tehdessä miettinyt haluanko tämän ja viimekädessä kuitenkin päättynyt tonnariin, juuri ominaisuuksien takia. Varsinkin CS tarjoaa äänetöntä matkantekoa ja eroa on jonkinverran tuohon CC:n muutenkin.
CS on melkein karvalakki, tosin turbolla sekin, vaikka ilmankin pärjäisi hyvin. Itse olen laittanut vakkarin siihen ja laajemman ajotietokoneen.
Itsekin olen tehnyt valinnan näiden kahden välillä.
Vähemmän vikakohteita satkussa, mutta myös vaatimattomampi matkustusmukavuus.
Itse olen valintaa tehdessä miettinyt haluanko tämän ja viimekädessä kuitenkin päättynyt tonnariin, juuri ominaisuuksien takia. Varsinkin CS tarjoaa äänetöntä matkantekoa ja eroa on jonkinverran tuohon CC:n muutenkin.
CS on melkein karvalakki, tosin turbolla sekin, vaikka ilmankin pärjäisi hyvin. Itse olen laittanut vakkarin siihen ja laajemman ajotietokoneen.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Elohopeakytkinet kirjoitti:Tonnarin konepellis oli moottorin korjausvalo katkaisijana sellainen pieni putkisulakkeen kokoinen lasimokkula missä sisällä oli varmaan Gato Negroa. Konepellin kun nosti niin se viina siellä sisällä johti jännitteen. Saako tuollaisia mistään varaosaliikkeestä? Huomattavasti parempi kuin joku kytkin.

(http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=19889)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Kysymykseen onko tonnari parempi kuin 900 niin puhutaanko nyt og vai ng satkusta? Og on kyllä niin kivikautisen näköinen laitos että varmasti jo senkin takia jakaa ihmiset kahteen ryhmään. Ng jo sitten vähä tuoreempi mutta kori on ymmärtääkseni lähes hengenvaarallinen talvikeleillä perän suhteen. Mutta jos ng satkun aerona löytäisi ja kolme ovisena niin mikä jottei!
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Satkussa on kyllä akseliväliä hiven enemmän joka tuo vakautta, mutta takapäässä myös enemmän massaa, sillä ysikymppi on parempi etenemään talvella. Vakaus pahassa kelissä on molemmilla uskomaton. Satku vaan on lämpösempi.
Itse koettua legendaa. Kaverin omistamalla "90-Vikkenillä" jossa ite olin hyvänä haltijana. Noin 60tkm meni muutamassa vuodessa tuo peli raskaalla jalalla, nyt väisty 900:sen tieltä. Itelleni en heti ottas, oireet ei sovi siihen tauvinkuvaan. Hattua nostan niille jotka niitä jaksaa ja autoille joita edelleen pidetään samaan tapaan vaalien kuin vanhoja Lankkuja. Olis muuten jännä laittaa Audi/VW pikittäis TDi tuollaseen..
Uudempaa turbo-Saabia voisin harkita virityspotentiaalin ja hinnan takia, vaan ku ei oo mahollisuuksia harrastaa just nyt just mitään.

Itse koettua legendaa. Kaverin omistamalla "90-Vikkenillä" jossa ite olin hyvänä haltijana. Noin 60tkm meni muutamassa vuodessa tuo peli raskaalla jalalla, nyt väisty 900:sen tieltä. Itelleni en heti ottas, oireet ei sovi siihen tauvinkuvaan. Hattua nostan niille jotka niitä jaksaa ja autoille joita edelleen pidetään samaan tapaan vaalien kuin vanhoja Lankkuja. Olis muuten jännä laittaa Audi/VW pikittäis TDi tuollaseen..

Uudempaa turbo-Saabia voisin harkita virityspotentiaalin ja hinnan takia, vaan ku ei oo mahollisuuksia harrastaa just nyt just mitään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Mulla olis tossa aura-auton alla yks 9-5 aero. Tosiaan niissä virityspotenttiaalia löytyy kun pelkällä softalla 270/420 tehot bensoidilla ja viinallakin pikkumuutoksilla 305/450. Ja ai että kun pelkällä hyrrällä, coolerilla, putkistolla ja ev14:lla pääsee jo melkein kuuhun astiEasy Rider kirjoitti:Satkussa on kyllä akseliväliä hiven enemmän joka tuo vakautta, mutta takapäässä myös enemmän massaa, sillä ysikymppi on parempi etenemään talvella. Vakaus pahassa kelissä on molemmilla uskomaton. Satku vaan on lämpösempi.![]()
Itse koettua legendaa. Kaverin omistamalla "90-Vikkenillä" jossa ite olin hyvänä haltijana. Noin 60tkm meni muutamassa vuodessa tuo peli raskaalla jalalla, nyt väisty 900:sen tieltä. Itelleni en heti ottas, oireet ei sovi siihen tauvinkuvaan. Hattua nostan niille jotka niitä jaksaa ja autoille joita edelleen pidetään samaan tapaan vaalien kuin vanhoja Lankkuja. Olis muuten jännä laittaa Audi/VW pikittäis TDi tuollaseen..![]()
Uudempaa turbo-Saabia voisin harkita virityspotentiaalin ja hinnan takia, vaan ku ei oo mahollisuuksia harrastaa just nyt just mitään.
