Nyt ei kannata sitten enää haukkua niitä PSA-ryhmän autoja. Nyt voi polleena mersumies sanoa, että nokalla raksuttaa Rellun kone. Olisi kuvitellut mersunkin olevan omavarainen dieselkoneissa. Miten sitten suu pannaan, kun alustakin otetaan vaikka Opelilta......siinä ei jää sitten enää kuin tähti nokalle jäänteenä mersusta. Kyllähän PSA-yhtymä on kokenut d-patojen valmistaja. Onko tuo kone muuten Rellun ja jonkun muun tehtaan yhdessä tekemä? Oliko mitsukin mukana tuossa?
Mut eikös tuossa Rellun koneessa ole mersu käyttäny myös omia komponenttejaan, peruskone toki renulta, mutta olikos mersu vaihtanu omia osiaan siihen, esim suuttimet tms?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vensku_ kirjoitti:Mut eikös tuossa Rellun koneessa ole mersu käyttäny myös omia komponenttejaan, peruskone toki renulta, mutta olikos mersu vaihtanu omia osiaan siihen, esim suuttimet tms?
On siihenkin kai tähti laitettu rellun logon tilalle mutta ei muuta
Ei mersu taida kauheasti mainostaa Rellun osien käyttöä mutta Dacialle on näjemmä myyntivaltti että sama kone kelpaa meseenkin.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Pena kirjoitti:Ihme miten Mersussa joku saatanan ranskalainen paskakattila.
Eikös tuo 1.5 dci ole juurikin oikein mullistavan hyvä kone! (Sen enempää että relluista pätkääkään tykkäisin!) Tuohon muistaakseni sijoitettiin huimia summia, kehitystyöhön siis. Ja pitäis tuon ollakkin kulutus/suorituskyky lukemiltaan erinomainen kone?
Ei siellä mitään "paska" osia oo käytetty, samoja saatanen Boschin osia ja antureita kuin saksalaisissakin.
En mä pitäis sitä muuten huonona, ku että on ranskalaista syntyperää.
Relluhan on kuorma-autoissa erittäin kestävän moottori-voimansiirto paketin omaava merkki. Omine pikku vikoineen.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Nyt ei kannata sitten enää haukkua niitä PSA-ryhmän autoja. Nyt voi polleena mersumies sanoa, että nokalla raksuttaa Rellun kone. Olisi kuvitellut mersunkin olevan omavarainen dieselkoneissa. Miten sitten suu pannaan, kun alustakin otetaan vaikka Opelilta......siinä ei jää sitten enää kuin tähti nokalle jäänteenä mersusta. Kyllähän PSA-yhtymä on kokenut d-patojen valmistaja. Onko tuo kone muuten Rellun ja jonkun muun tehtaan yhdessä tekemä? Oliko mitsukin mukana tuossa?
Mitä tekemistä PSA:lla on Rellun padan kanssa tai Mitsulla
Niin ja hihnalla pyörivä jakopää noissa 1.5:ssa käsittääkseni on.
Easy Rider kirjoitti:ou812 vois tittelin velvoittamana googeloida jotta millä tuossa jakopää kieppuu vitjalla vai rihmalla. Mää jo joskus yritin...
Velvollisuus kutsuu: hihnalla se on. Ja Rellun/Nissanin yhteistyöllä tehty, ei liity PSA:han kuin valmistusmaalla. Ja tämä tarina on tosi koska löytyi googlesta.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Meissenkeri kirjoitti:Oliko nyt niin että kuminauharemmimoottori on automaatissa ja manuaalissa?
Ei kait ku eri konehan niissä on?
190dee kirjoitti:On remmillä ainakin manuaalissa, mutta vaihtoväli on ainakin mersun ilmoittamana 240000km/10vuotta
Oho, aika hulppea.
Tuleekohan näistä samanlaisia kirouksia noista Mitsun koneista, 4G63. vaihtoväli kait jotain 90tkm tehtaanmukaan, mut jos ei halua jokakerta tehdä samalla venttiiliremonttia jne, niin 60tkm ihan maksimi.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vensku_ kirjoitti:
Tuleekohan näistä samanlaisia kirouksia noista Mitsun koneista, 4G63. vaihtoväli kait jotain 90tkm tehtaanmukaan, mut jos ei halua jokakerta tehdä samalla venttiiliremonttia jne, niin 60tkm ihan maksimi.
Toi 1.5dCi on kait ollut tuotannossa jo toista kymmentä vuotta joten ei kun googlaamaan niitä remmin katkeamisia.
Aika loogista OM607 on 1,5l diesel ja OM617 on 3,0 diesel, teho ja vääntökin lienee aikalailla samat? Rautaa voi olla että on käytetty hiukan vähemmän tuossa 1,5 dieselissä, onkohan luotettavuus edelleen samaa tasoa vaikka moottori tyypissä on yhden numeron ero .
Kaverin muutoin hyvin palvellut Dacia Duster OM607- koneella päätti työntää moottoriöljyt ulos sisuksistaan kun pakkanen meni ensimmäisen kerran alle -15.
3v takuukin oli mennyt sopivasti umpeen edellisellä viikolla
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Relluissa oli semmonen systeemi, että toivat toisen rellun tilalle kun sylkäisy oli tapahtunut eikä tallin omistajalle jäänyt kuin ihan pikkuinen huoli - siivota öljyt pois
Eipä silti, manuaali-aakkonen ei oo onneksi niitä ensimmäisiä vaihtoehtoja mutta ikävää silti