Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.11.2012 18:53
- Paikkakunta: vantaa
MB 220 cdi -vm06
Morjesta!
Olen lukenut koko viestiketjun. Minulla sama ongelma että lämmöt ei nouse yli 60 asteen ikinä. Eli termostaatin vaihto. Tutkiskelin autoani ja siinä ei ole tätä "pientä" termostaattia. Liekö facelift mallissa otettu pois. Kysymykseni kuuluukin että tarvisin vaihto ohjeita päätermostaatin eli minun tapauksessani ainoan termostaatin vaihtoon. Onnistuuko se kotona vai pitääkö viedä pajalle?
Olen lukenut koko viestiketjun. Minulla sama ongelma että lämmöt ei nouse yli 60 asteen ikinä. Eli termostaatin vaihto. Tutkiskelin autoani ja siinä ei ole tätä "pientä" termostaattia. Liekö facelift mallissa otettu pois. Kysymykseni kuuluukin että tarvisin vaihto ohjeita päätermostaatin eli minun tapauksessani ainoan termostaatin vaihtoon. Onnistuuko se kotona vai pitääkö viedä pajalle?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.11.2012 18:53
- Paikkakunta: vantaa
Siinä se on railiputken alla koneen päässä, seuraa vesiletkua
tommone pöllykkä suunnilleen:
http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=& ... 4190796211
yläpuolelta paljon helpompi tehdä kun koneen alta
tommone pöllykkä suunnilleen:
http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=& ... 4190796211
yläpuolelta paljon helpompi tehdä kun koneen alta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.11.2012 18:53
- Paikkakunta: vantaa
Tuossa on kuvakin sijainnista, letkut on siinä jo irroitettu:
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... durite.jpg
http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... durite.jpg
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Termostaatin koppia on erilaisia ja termostaateja eri "lämpöisiä"aripekka220 kirjoitti:Täytyy vklp katsoa ja yrittää vaihtaa. Kiitos paljon todella nopeista vastauksista!
Yleensä sen termostaatin kopan sisällä oleva itse termostaati
On ristiin vaihdetavissa kopasta toiseen(jos tule vahingossa väärä tai ei oikealla kopalla ole sopivaan lämpöistä)
Samoin se lämpö anturi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Termarin vaihto:
1.Irroita etummainen pohjamuovi. Kiinni alhaalta päin 4*8mm avainvälillä olevaa ruuvia, pyöräkotelosta molemmmin puolin kahdella samanlaisella. Vedä taaksepäin niin irtoaa.
2. Laske nesteet pois, syylärissä kuskinpuoli päässä on roppu. Käännä roppua vasemmalle 90 astetta ja vedä ulos. Nesteet astiaan.
4. Irroita vesiletkut termarista.
5. Irroita lämpöanturin pistoke termarista.
6.Irroita termari, 5*8mm avainvälillä olevaa pulttia. Kolme pulttia menee kanteen, yksi on termarin oikealla puolen (naftaputkien kiinnike) ja yksi on termarin etupuolella (joku tukirauta). Kanteen tulevat pultit on melko ahtaissa paikoissa, älä pudota pultteja
7. Kääntele termaria niin että se mahtuu tulemaan pois.
8. Kääntele uusi termari paikalleen.
9. Pultit kiinni kanteen. Varovaisuutta myös tässä ettei pultteja häviä.
10. Behr:n termarissa ei ollut nuille kahdelle kiinnikkeen pultille kierrettä, kierre tehdään kun pultit kiristetään termariin. Eli laita pultti hollille ja ala kiertämään.
11. Letkut kiinni, proppu kiinni.
12. Nesteet koneeseen. Voi laittaa REST toiminnon päälle niin kv-pumppu pyörii.
13. Mahdollisten vuotojen havainnointi.
14.Pohjamuovi kiinni, kone käyntiin ja nesteiden tarkastus.
Tuossa homma s211:een, pitäisi olla melkolailla samanlainen homma 203:een.
1.Irroita etummainen pohjamuovi. Kiinni alhaalta päin 4*8mm avainvälillä olevaa ruuvia, pyöräkotelosta molemmmin puolin kahdella samanlaisella. Vedä taaksepäin niin irtoaa.
2. Laske nesteet pois, syylärissä kuskinpuoli päässä on roppu. Käännä roppua vasemmalle 90 astetta ja vedä ulos. Nesteet astiaan.
4. Irroita vesiletkut termarista.
5. Irroita lämpöanturin pistoke termarista.
6.Irroita termari, 5*8mm avainvälillä olevaa pulttia. Kolme pulttia menee kanteen, yksi on termarin oikealla puolen (naftaputkien kiinnike) ja yksi on termarin etupuolella (joku tukirauta). Kanteen tulevat pultit on melko ahtaissa paikoissa, älä pudota pultteja
7. Kääntele termaria niin että se mahtuu tulemaan pois.
8. Kääntele uusi termari paikalleen.
9. Pultit kiinni kanteen. Varovaisuutta myös tässä ettei pultteja häviä.
10. Behr:n termarissa ei ollut nuille kahdelle kiinnikkeen pultille kierrettä, kierre tehdään kun pultit kiristetään termariin. Eli laita pultti hollille ja ala kiertämään.
11. Letkut kiinni, proppu kiinni.
12. Nesteet koneeseen. Voi laittaa REST toiminnon päälle niin kv-pumppu pyörii.
13. Mahdollisten vuotojen havainnointi.
14.Pohjamuovi kiinni, kone käyntiin ja nesteiden tarkastus.
Tuossa homma s211:een, pitäisi olla melkolailla samanlainen homma 203:een.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.11.2012 18:53
- Paikkakunta: vantaa
Mersun insinöörit eivät suuressa viisaudesssaan ole tehnee reikää mistä laskea nesteet pihalle, ainakaan itse en 211:ta semmoista löytänyt Voi tosin olla ettei tarvitse edes nesteitä juurikaan laskea pois termarin vaihdon yhteydessä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei tarvitse, joko ne nesteet päästää siitä suoraan siitä termarin kopan välistäaripekka220 kirjoitti:Kiitos hyvistä ohjeista! Kysyisin vielä miksi pohjamuovi pitää irrottaa?
tai sitten jos haluaa talteen niin lappo letkulla suoran pintaa alemas
paisunta säiliöstä(letkun työntää sinne lähtöön niin pitkääe kun menee)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.11.2012 18:53
- Paikkakunta: vantaa
Kumpi kannattais köyhänä vaihtaa ensin, auto on w202 200cdi ja on tuo kylmien alueiden jäähdytin, lämmöt normaaliajossa about 60, välillä käy viisarin verran yli, mutta laskee saman tien yleensä vielä viisarin paksuuden alle 60. Äsken kävin polettelemassa kakkosella reipasta vauhtia jonkun matkaa niin sain nousemaan 80 hujakoille ja ihme kyllä siitä lähti laskemaan todella hitaasti. Ajon jälkeen kokeilin ja tuo pikkujäähdytin ei ainakaan lämmennyt yhtään. Pakkasta semmoset 11 astetta auton mittarin mukaan. Niin ja pahvin laitoin keulalle, ei tullut hirveetä eroa, saatto himpun nopeemmin lämmetä mutta ei normaaliajossa noussut lämmöt silti ylemmäs.
Edit: Sellanen huomio tuli tehtyä tänään, että ei tee mitään eroa lämpöihin, onko webasto päällä vai ei, ainakin kellon kanssa toimii kyllä ihan normaalisti. Onko mahdollista, että esim. kellon asennuksen yhteydessä on tehty kytkennät niin, että ei lähde enää ajaessa päälle?
Edit: Sellanen huomio tuli tehtyä tänään, että ei tee mitään eroa lämpöihin, onko webasto päällä vai ei, ainakin kellon kanssa toimii kyllä ihan normaalisti. Onko mahdollista, että esim. kellon asennuksen yhteydessä on tehty kytkennät niin, että ei lähde enää ajaessa päälle?
Ei se webastollakaa paljoa yli 60c mene jos termostaatti on rikki.jtap kirjoitti:Edit: Sellanen huomio tuli tehtyä tänään, että ei tee mitään eroa lämpöihin, onko webasto päällä vai ei, ainakin kellon kanssa toimii kyllä ihan normaalisti. Onko mahdollista, että esim. kellon asennuksen yhteydessä on tehty kytkennät niin, että ei lähde enää ajaessa päälle?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Auto w203 220cdi vm.2002Sergey kirjoitti:Pitäskö sinne laittaa hana? Nyt ku on tuota -20 pakkasta ollut niin taaskaan ei taho lämmöt nousta 75 yli. -10 kelissä pysyttelee viisarin verran yli 80.
Keula on aina talvella ollut muovilla tukossa, kylmää.. Toissatalvena pikkutermari, päätermari ja sähköinen lisälämmitin vaihtoon, kylmää... Viime talvena pikkutermari ja päätermari vaihtoon, kylmää... Tänä syksynä pikkutermari vaihtoon, kylmää... Äskettäin otatin oikkariin menneen sähköisen lisälämmittimen pois käytöstä, pirun kylmää...
Nyt kyhäsin sulkuhanan pikkutermarin eteen, kuumaa!!
Lämpötila -3 astetta ajomatka 15km ja koneen lämpötila 90 astetta! ':lol:'
Anteeksi vain M-B tietäjille, mutta minusta sulaa hulluutta olla rakentamatta tuollaista "talvihanaa" autoon. Kovilla pakkasilla hana kiinni ja ilmojen lauhtuessa hivenen raolleen ja kesällä auki. Suottakait tuota tiisseliä muka jäähdytetään -20...-40 asteen pakkasilla, eiköhän tuo polttoaine jäähdy hyytävän kylmissä paluuputkissa ihan muutenkin... Luulisin suurempaa hallaa tekee kun jyskyttää kovilla pakkasilla koneen lämpöjen ollessa 50-60 astetta.
Mätänetistä sulkuventtiili & putkiteippi LVI-hyllystä, messinkiset supistajat & letkuliittimet paineilmahyllystä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kun noita termareita vaihtelee niinmuju kirjoitti:Auto w203 220cdi vm.2002Sergey kirjoitti:Pitäskö sinne laittaa hana? Nyt ku on tuota -20 pakkasta ollut niin taaskaan ei taho lämmöt nousta 75 yli. -10 kelissä pysyttelee viisarin verran yli 80.
Keula on aina talvella ollut muovilla tukossa, kylmää.. Toissatalvena pikkutermari, päätermari ja sähköinen lisälämmitin vaihtoon, kylmää... Viime talvena pikkutermari ja päätermari vaihtoon, kylmää... Tänä syksynä pikkutermari vaihtoon, kylmää... Äskettäin otatin oikkariin menneen sähköisen lisälämmittimen pois käytöstä, pirun kylmää...
Nyt kyhäsin sulkuhanan pikkutermarin eteen, kuumaa!!
Lämpötila -3 astetta ajomatka 15km ja koneen lämpötila 90 astetta! ':lol:'
Anteeksi vain M-B tietäjille, mutta minusta sulaa hulluutta olla rakentamatta tuollaista "talvihanaa" autoon. Kovilla pakkasilla hana kiinni ja ilmojen lauhtuessa hivenen raolleen ja kesällä auki. Suottakait tuota tiisseliä muka jäähdytetään -20...-40 asteen pakkasilla, eiköhän tuo polttoaine jäähdy hyytävän kylmissä paluuputkissa ihan muutenkin... Luulisin suurempaa hallaa tekee kun jyskyttää kovilla pakkasilla koneen lämpöjen ollessa 50-60 astetta.
Mätänetistä sulkuventtiili & putkiteippi LVI-hyllystä, messinkiset supistajat & letkuliittimet paineilmahyllystä.
Myös tarkistella että ne uudet oikeasti toimii
Varsin usein tuo pikku termari jää hiukan auki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- kaskuilija
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02.1.2013 19:54
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Tuollasen ku laittaa,ni loppuu lämpöongelmat
Itelle laitoin viime talvena suoraan ylävesiletkuun,ennen termostaattikoppaa...oma termari on siellä vielä kotelossa paikallaan,mut eipä tuo ole siellä ahistanut...Lämpöä piisaa kovimmillakin pakkasilla ja kulutus tippuu
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=476
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=476
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
letku termostaattit
Kuvatus letkuun tulevasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tuollasen ku laittaa,ni loppuu lämpöongelmat
tyhmä kysymys, kummin päin tuo laitetaan termarin ja ylävesiletkun väliin ?..kaskuilija kirjoitti:Itelle laitoin viime talvena suoraan ylävesiletkuun,ennen termostaattikoppaa...oma termari on siellä vielä kotelossa paikallaan,mut eipä tuo ole siellä ahistanut...Lämpöä piisaa kovimmillakin pakkasilla ja kulutus tippuu
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=476
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Tuollasen ku laittaa,ni loppuu lämpöongelmat
"Häntä" moottorinpäinmasterrontti kirjoitti:tyhmä kysymys, kummin päin tuo laitetaan termarin ja ylävesiletkun väliin ?..kaskuilija kirjoitti:Itelle laitoin viime talvena suoraan ylävesiletkuun,ennen termostaattikoppaa...oma termari on siellä vielä kotelossa paikallaan,mut eipä tuo ole siellä ahistanut...Lämpöä piisaa kovimmillakin pakkasilla ja kulutus tippuu
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=476
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Pikkutermari
Moi!
Kylmä on täälläkin , ja auto on w210 220CDI mallia 2001 Facelift , pitäiskö tästäkin löytyä tollanen pikkutermari , ei osunut silmiin kun koitin nokalta sitä etsiä?
Kylmä on täälläkin , ja auto on w210 220CDI mallia 2001 Facelift , pitäiskö tästäkin löytyä tollanen pikkutermari , ei osunut silmiin kun koitin nokalta sitä etsiä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Pikkutermari
Muistaakseni laitoin kuvan siitä mistä kohdin löytyy jos onJarppi57 kirjoitti:Moi!
Kylmä on täälläkin , ja auto on w210 220CDI mallia 2001 Facelift , pitäiskö tästäkin löytyä tollanen pikkutermari , ei osunut silmiin kun koitin nokalta sitä etsiä?
tuonne missä on juttu 210 mallista
jos siinä on pikku syyläri niin on termarikin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tuolla viesteissä mainittu, että on kylmienalueiden jäähdytin se pieni, eli jäähdyttää riittävästi tällä pienellä kylmillä alueilla ja lämpimämmissä olosuhteissa käyttää myös isoa jäädytintämjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.