Ison diesel-farkun pähkylöintiä... Väyrys-vinkkejä..?
Ison diesel-farkun pähkylöintiä... Väyrys-vinkkejä..?
Eli tilanne on seuraavanlainen: Tällä hetkellä käyttöauton virkaa toimittaa 4-koppainen farkku-golffi josta en tykkää sitte yhtää. Kilsoja tulee aikalailla joten kunnon matka-auto tarttis saada. Kriteereinä vois pitää seuraavia:
-Ei ranskalaisia
-Hintaa alle 5000e
-Farkku että saa pakuksi
-Jonkilaista kulkuaki sais olla
-Kulutusta kuitenki mieluusti alle 7
-Hiljaisuus olis kans toivottavaa
Tällä hetkellä parhaiten tuohon listaan osuis Volvo v70. BMW 530d olis kans vaihtoehto, volvois vaan huomattavasti enemmän valikoimaa tuohon rahaan. Mutta uus vai vanhakoppainen v70? Mersulta ei oikein tuohon taida löytyä mitää ku w202 ei jotenkaa oikein nappaa ja moottorilla olevat (lue: 270/320) cdi-väykyt maksaa liikaa, 300tdt väyväy taas kuluttaa..?
Mitä muita ehdokkaita tuohon vois ottaa? Ei oikein mielikuvitus riitä...
Niin ja jos jotakuta jostain syystä kiinnostaa ostaa tuo golffi niin tervetuloa, halvalla lähtee!
-Ei ranskalaisia
-Hintaa alle 5000e
-Farkku että saa pakuksi
-Jonkilaista kulkuaki sais olla
-Kulutusta kuitenki mieluusti alle 7
-Hiljaisuus olis kans toivottavaa
Tällä hetkellä parhaiten tuohon listaan osuis Volvo v70. BMW 530d olis kans vaihtoehto, volvois vaan huomattavasti enemmän valikoimaa tuohon rahaan. Mutta uus vai vanhakoppainen v70? Mersulta ei oikein tuohon taida löytyä mitää ku w202 ei jotenkaa oikein nappaa ja moottorilla olevat (lue: 270/320) cdi-väykyt maksaa liikaa, 300tdt väyväy taas kuluttaa..?
Mitä muita ehdokkaita tuohon vois ottaa? Ei oikein mielikuvitus riitä...
Niin ja jos jotakuta jostain syystä kiinnostaa ostaa tuo golffi niin tervetuloa, halvalla lähtee!
Viimeksi muokannut K-lax, 28.2.2013 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C126
Tuon hintaluokan 530d pitää olla manuaali. kilsoja tuossa luokasa jo niin paljon. Muuten kyllä erittäin asiallinen peli farkkupakuksi, tietysti ei mikään sikahalpa korjata. Volle vois olla volsun 2.5 koneella ihan asiapeli, kai ne niilläkin on melkosesti ajellu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
hommaa joku 200 tai 220 cdi ja puuhastelet vähä puhallinta yms uusiin puihin ja ohjelmaa niin alkaa olemaan hintapolitiikka kohillaan ja tehojakin parinsadan humman nurkilla kulutuskin säilynee kohtuuksissa
no audeista ny tiedät mun ja monen muunkin mielipiteen,volvoistakaan en osaa oikeen mitään sanoa ees eikai tuo 530ree kauheen pienellä mene? muista kulungeista puhumattakaan
NÖYRISTELE SIELÄ KOLFFISSAS JA PAA SECCI ISKUUN ähäkutti,sen siitä saa kun möi hyvän riisselimesen pois
no audeista ny tiedät mun ja monen muunkin mielipiteen,volvoistakaan en osaa oikeen mitään sanoa ees eikai tuo 530ree kauheen pienellä mene? muista kulungeista puhumattakaan
NÖYRISTELE SIELÄ KOLFFISSAS JA PAA SECCI ISKUUN ähäkutti,sen siitä saa kun möi hyvän riisselimesen pois
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Nurkissa pyörien syö 530d enemmän automaattina kuin 320CDI mutta matka-ajossa lienee aika samoissa lukemissa, manuaali sittten vähän vielä pihimmin.
EDIT: Muista kuluista puhuttaessa voi vaan todeta että niitäpä tuntuu olevan kaikissa, se vain että jos itse tekee niin vielä baijerilaista pystyy pitämään. Taas jos joutuu tyytymään ostettuun korjauspalveluun niin kannattaa unohtaa, osaavat korjarit kun tuntuu olevan vähissä.
EDIT: Muista kuluista puhuttaessa voi vaan todeta että niitäpä tuntuu olevan kaikissa, se vain että jos itse tekee niin vielä baijerilaista pystyy pitämään. Taas jos joutuu tyytymään ostettuun korjauspalveluun niin kannattaa unohtaa, osaavat korjarit kun tuntuu olevan vähissä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
No se kellä on pieni tarvii bemarin,se joka haluu ajaa ostaa volkkarin...passatti dieselinä,halpa ajaa,hyvä ajaa,herkuilla,pikku kulutus,hankintahinta todella kohtuullinen,ei ruosteita eikä muitakaan saksan kirouksia,kun ottaa koneeksi 1.9tdi version näillä mennään....ja onhan tossa pihassa toi bensa versiokin
Mä kallistuisin 220/270CDi väykkyyn mutta mulla onkin sairautena kallistua tähdelliseen. Remontit on oman kokemuksen mukaan halpoja ja osaajia on ripottautunut sopivasti pitkin Suomea eikä taida tuo K-laxin oma osaaminenkaan sieltä heikoimmasta päästä tähdellisten kanssa.
Penarit: Mitä tutuilla on ollut niin ei ne ainakaan halvimmasta päästä oo ylläpitää. Ajolleen ilmeisen hyviä ja ihan laadukkaan oloisia
VAGinat: No, sehän kävi jo selväksi ettet tykkää. Hiukka muovisia mutta jos tykkää laadukkaasta muovista
Jyllis: Raapii väärästä päästä mutta jos se ei haittaa niin ainakin hinnat tippuu nopeesti inhimilliselle tasolle - miksi, en tiiä
Penarit: Mitä tutuilla on ollut niin ei ne ainakaan halvimmasta päästä oo ylläpitää. Ajolleen ilmeisen hyviä ja ihan laadukkaan oloisia
VAGinat: No, sehän kävi jo selväksi ettet tykkää. Hiukka muovisia mutta jos tykkää laadukkaasta muovista
Jyllis: Raapii väärästä päästä mutta jos se ei haittaa niin ainakin hinnat tippuu nopeesti inhimilliselle tasolle - miksi, en tiiä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No ei Ei muutako penaria alle vaan kaikille Kaverien penarit ollu varmaan poikkeuksia kuten mun väykky oli taas viattomuudessaanxr kirjoitti:ei oo halpaa pemarin pito
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Toisaalta, suksi sen itse sanoikin. Itse olet päässyt taas CDI koneisten kanssa melko vähällä, joten kyllähän se vain on tuurista kiinni.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Omassa väykyssäkään ei koneen puolesta ollu koskaan mitään kummempia, suuttimien alusprikkoja tuli vaiheltua joitakin ja imusarjan läppäongelmia, ei mitään mitä ei itte pysty korjailla. Kaikki muu sitten porsikin, lähinnä kaikki sähkötoiminen aparaatti keulatähden ja vetokoukun väliltä....kappalehintaan 1000€X30kplMulqvist kirjoitti:Toisaalta, suksi sen itse sanoikin. Itse olet päässyt taas CDI koneisten kanssa melko vähällä, joten kyllähän se vain on tuurista kiinni.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Tännehän alkaa jutustelua kertyä niinku vanhoina hyvinä aikoina. Periaatteessa kai olis fiksua kattoa joku 220cdi väykylä, mutta aika harvassa on ainakaan nettiautos yksilöt joiden hinta olis kohdillaan, varsinkaan jos yrittää pitää jotain järkevää km-ylärajaa, esim 500tkm...Varmasti siitä sais ihan näppärän vehkeen lastulla jne mutta maksaa sekin taas, varsinkin jos alkaa ahdinjumppaa harrastaa. Muutenki jotenkin huolettaa väykyn toimintavarmuus käyttöautona, sama juttu bemun kans. Yksilöitähän ne tietty kaikki on niinku jo oli puhettaki. Helvetin jyllikset, niistä on kertyny tuttavapiireissä ihan liikaa hyviä kokemuksia Tätä vaihtoehtoa puoltaa vielä sekin että vanhakoppasia v70 n. 400tkm ajettuna saa valita piiitkästä rivistä 2500e:lla...
Laitetaan ny kuitenki loppuun haukuttavaksi:
http://www.nettiauto.com/5380722
Laitetaan ny kuitenki loppuun haukuttavaksi:
http://www.nettiauto.com/5380722
C126
Ei välttämättä huono, kaikkea pientähän siitä on korjailtukkin ajan saatossa. Mitenkähän mahtaa olla ruosteen kanssa kun olikos tuossa että viime kesänä maalattu piiloon odottamaan seuraavaa kukkimisvaihetta. Voihan olla tietysti tehty hyvinkin.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Nimimerkki lienee Ruoste(liekkö foorumilaisia) jonka vanteet tuossa tulee kylkiäisinä. Paljonhan tämä ei valaise vieläkään mutta arvauksena heitän että 14 tuumaset viispuolafondmetallit sillä Ruosteella on.dealer kirjoitti:Tässä tökkäsi ajatus minulla. Juuri aiemmin katselin parien aluvanteiden myynti-ilmoituksia eikä millään meinannut mennä järkeen millaiset vanteet nämä ruosteen alut voisi ollaEdellä linkissä väyrysen myyjä kirjoitti:Ruosteen alut
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Eikös se kaikki ruoste mersujen ja varsinkin väyrysen kohdalla ole alkavaa --> Sitten se loppuu kun peltikin loppuu
No ei, näkyy olevan saksan tuliainen. Jos kori olisi vielä sen verran ryhdissään että hyvin tehtynä viime kesäinen maalaus olis saanut ruosteen pysymään poissa. Useimmiten näiin ei kyllä ole ja uudella omistajalla riittää puuhaa keväällä kun talven suolat liuotetaan pois
No ei, näkyy olevan saksan tuliainen. Jos kori olisi vielä sen verran ryhdissään että hyvin tehtynä viime kesäinen maalaus olis saanut ruosteen pysymään poissa. Useimmiten näiin ei kyllä ole ja uudella omistajalla riittää puuhaa keväällä kun talven suolat liuotetaan pois
s320 cdi A todellinen kulutus on mulla ollut 7,2. sekalaista ajoa, pääosin kuitenkin maanteillä ja pikkuteillä. Kaupungissa harvoin, mutta ruuhkaa kehällä useasti. Ostin kun mittarissa 180 tkm. Nyt melkein 5 vuotta myöhemmin 265 tkm ja yllättävän vähillä ongelmilla on mennyt.
Normaali huoltojen lisäksi: kampiakselin asentotunnistin, pumpun tiivisteet, jarru- ja alusta osia, kiertovesipumppu ja termarit, laatikon yksikön puhdistusta. Ehkä jotain ei muistunut mieleen.
Yli vuoteen ei ollut ainuttakaan vikakoodia.
Mielestäni erittäin kelpo peli tähän hintaluokkaan, joka lienee siinä 6000€
Normaali huoltojen lisäksi: kampiakselin asentotunnistin, pumpun tiivisteet, jarru- ja alusta osia, kiertovesipumppu ja termarit, laatikon yksikön puhdistusta. Ehkä jotain ei muistunut mieleen.
Yli vuoteen ei ollut ainuttakaan vikakoodia.
Mielestäni erittäin kelpo peli tähän hintaluokkaan, joka lienee siinä 6000€
Joo-o, tällee nopeesti sanottuna ei vastannu kauheesti myyntikuvausta poikkeuksellisen hyvästä väyrysestä, tai jos tuo on sitä niin en oikeastaan halua tietää millainen on normaali väykky.
Eli tarvii suutinremontin, laatikko menee vikatilaan täyskaasulla, ruostetta ympäriinsä ja maalipinta muutenki huono, alustas kolisee... Ei tullu mun autoa siitä.
Mutta pikku vinkkinä moisesta projektista haaveilevalle: Aika kova kiire tuntui myyjällä olevan päästä tuosta eroon, uus auto tulee kuulemma viikon päästä. Eli hyvinki edullisesti saattais lähtee.
Eli tarvii suutinremontin, laatikko menee vikatilaan täyskaasulla, ruostetta ympäriinsä ja maalipinta muutenki huono, alustas kolisee... Ei tullu mun autoa siitä.
Mutta pikku vinkkinä moisesta projektista haaveilevalle: Aika kova kiire tuntui myyjällä olevan päästä tuosta eroon, uus auto tulee kuulemma viikon päästä. Eli hyvinki edullisesti saattais lähtee.
C126
No mulla on tuo 320CDI väykky ollut nyt reilun puoli vuotta ja kilsoja tullut 31tkm sen aikana mutta suoraan sanoen en ole ollut tyytyväinen tuon laatuun Ruostetta tuossa ei ole ollenkaan ja todella mukava auto ajaa mutta toi tekniikka ei ole mua enää vakuuttanut Nimimerkillä toissapäivänä jäänyt taas kerran tien päälle tolla laitteella ja tänään suuttimen vaihdon jälkeen ei meinannut lähteä enää ollenkaan käyntiinK-lax kirjoitti: Muutenki jotenkin huolettaa väykyn toimintavarmuus käyttöautona
Ite ainakin alan jo kyllästymään koko hemmetin CDI tekniikkaan jonka seurauksena seuraava kottero ei tule olemaan enää kyseisellä tekniikalla,palaan takaisin kevyt kuorma-autoon josta löytyy rivipumppu koneen kupeesta
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
No mä aattelin tuon omani laittaa tässä kevään korvilla myyntiin. Pitäis saada rahnaa, et sais Sprintteriin koneen. Ja muutenkin noita autoja liikaa pihassa, kuten allekirjoituksesta voi todeta.
Kuskin takaoven alareuna tuossa on ruosteessa. Ja nyt on alkanu takaluukun sauma kupruilemaan sisäpuolelta, eli nyt on alkanu muhiminen, pitäis ottaa heti kesällä sitten kiinni.
Kuskin etunurkka vähä kolistaa montuissa, mikään tukivarren pallo ei tuntunu tuota tekevän, kokeilen onko se laakeri, kunhan ehdin.
Ja sanottakoon, että autoon kun on jotain ostettu, esim tukivarsia, niin mikään muu ei oo käyny alle, kuin Lemförder.
Ei kannata olla jumppaamassa kokoaikaa noitten kanssa, kerralla kunnollista!
Harmi ku ollaa aika etäällä, muuten voitais potkia renkaita!
Ja sanoisin, että tuo on vastaavan kilsaiseen verrattuna varmasti teknisesti hyvässä kunnossa. Tuotahan on ollu tarkoitus pitää pitkään, mut sitte tuli tuo sprintteri ja noita muita autoja siunaantunu... Noh, ei tosta silti haluis luopua.
Kuskin takaoven alareuna tuossa on ruosteessa. Ja nyt on alkanu takaluukun sauma kupruilemaan sisäpuolelta, eli nyt on alkanu muhiminen, pitäis ottaa heti kesällä sitten kiinni.
Kuskin etunurkka vähä kolistaa montuissa, mikään tukivarren pallo ei tuntunu tuota tekevän, kokeilen onko se laakeri, kunhan ehdin.
Ja sanottakoon, että autoon kun on jotain ostettu, esim tukivarsia, niin mikään muu ei oo käyny alle, kuin Lemförder.
Ei kannata olla jumppaamassa kokoaikaa noitten kanssa, kerralla kunnollista!
Harmi ku ollaa aika etäällä, muuten voitais potkia renkaita!
Ja sanoisin, että tuo on vastaavan kilsaiseen verrattuna varmasti teknisesti hyvässä kunnossa. Tuotahan on ollu tarkoitus pitää pitkään, mut sitte tuli tuo sprintteri ja noita muita autoja siunaantunu... Noh, ei tosta silti haluis luopua.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Noo ei se inksa(vai tarkoittaako se inkoota?) ny niin kaukana oo, usein nykyään tulee eteläs reissattua työhommis. Tuo kolopallo olis ehkä kiva saada ensi hukattua, mutta katellaan kuinka kenellekki sopis... Paljoko sillä bemulla on ajettu ja olisko siitä kuvia jossain että sais vähä fiilistellä..?
C126