Luistonestomalli 200TDT
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Luistonestomalli 200TDT
Säälitti kylvettää 123:a tiesuolassa ja päähäni pälkähti hankkia sijaiskärsijäksi vähemmän kuluttava ja pieniveroinen vaihtoehto.
No mikä toteuttaa nämä kriteerit?
Tietenkin 200D -87 pakettiautoksi katsastettuna!!
Lisämausteena pieni garretti ja kuuleri, 5-vaihteinen manuaaliaski.
Vihellys ja pörinä on melekosen miehekästä, pakoputken virkaa toimittaa tyhjä rööri joka päättyy takarenkaan etupuolelle auton sivulle.
Konehuoneessa on perän tasonsäädön säiliö ainakin, toimivuudesta en vielä osaa sanoa.
Takaluukkua en saanut auki muuten kuin sisäpuolelta, sulkijamoottorikin jopa toimi!
Etuikkunat toimivat sähköllä, tai no.. vasen kyllä surisee mutta ei liiku.
Taitaa ne hampaat olla sileinä.
Harmaat ovipahvit on (osittain) maalattu mustaksi, takaoven verhoiluissa on vielä teipitkin valmiina maalausta varten mutta oli vissiin maali loppunut kesken.
Polttoainemittari humppaa edestakaisin kovan tikityksen kera, täytyy kumminkin vaihtaa mittariston polttimot, samalla voisi koittaa kurkata josko siellä olisi jotain löysällä.
Einhellin madallussarja ja sisustus normaalin ydinkatastrofin jäljiltä.
Mitäpä muuta voi odottaa kun katsastus oli mennyt pitkäksi jo kesällä..
Myyjän kanssa sovittiin kaupat kuitenkin katsastettuna ja autohan on juuri sellainen kun myyjä kuvailikin. Eli mitään yllätyksiä ei tullut.
Hakureissu Jyväskylästä onnistui ilman ongelmia, Kyyjärvelle asti harmittelin kun kabiinissa oli hieman vilpoista ja tiivisteetkin suhisivat melkoisesti.. No kahville pysähtyessäni hokasin että kartturin puolen ovi oli auki..
Kokeilin testimielessä ilman lämmitystä aamulla miten käynnistyy, -17 astetta ei tuottanut ongelmia.
Tallissa tutkailin autoa ja ovet levällään sisävalot söivät parissa tunnissa paikallaan olleen 60Ah akun tyhjäksi joten hain 100Ah tilalle. Johan pyöritti reippaammin!
Kulutuksesta ei vielä osaa sanoa mitään, ehkäpä sekin selviää aikanaan.
Hauska laite kuitenkin!!
No mikä toteuttaa nämä kriteerit?
Tietenkin 200D -87 pakettiautoksi katsastettuna!!
Lisämausteena pieni garretti ja kuuleri, 5-vaihteinen manuaaliaski.
Vihellys ja pörinä on melekosen miehekästä, pakoputken virkaa toimittaa tyhjä rööri joka päättyy takarenkaan etupuolelle auton sivulle.
Konehuoneessa on perän tasonsäädön säiliö ainakin, toimivuudesta en vielä osaa sanoa.
Takaluukkua en saanut auki muuten kuin sisäpuolelta, sulkijamoottorikin jopa toimi!
Etuikkunat toimivat sähköllä, tai no.. vasen kyllä surisee mutta ei liiku.
Taitaa ne hampaat olla sileinä.
Harmaat ovipahvit on (osittain) maalattu mustaksi, takaoven verhoiluissa on vielä teipitkin valmiina maalausta varten mutta oli vissiin maali loppunut kesken.
Polttoainemittari humppaa edestakaisin kovan tikityksen kera, täytyy kumminkin vaihtaa mittariston polttimot, samalla voisi koittaa kurkata josko siellä olisi jotain löysällä.
Einhellin madallussarja ja sisustus normaalin ydinkatastrofin jäljiltä.
Mitäpä muuta voi odottaa kun katsastus oli mennyt pitkäksi jo kesällä..
Myyjän kanssa sovittiin kaupat kuitenkin katsastettuna ja autohan on juuri sellainen kun myyjä kuvailikin. Eli mitään yllätyksiä ei tullut.
Hakureissu Jyväskylästä onnistui ilman ongelmia, Kyyjärvelle asti harmittelin kun kabiinissa oli hieman vilpoista ja tiivisteetkin suhisivat melkoisesti.. No kahville pysähtyessäni hokasin että kartturin puolen ovi oli auki..
Kokeilin testimielessä ilman lämmitystä aamulla miten käynnistyy, -17 astetta ei tuottanut ongelmia.
Tallissa tutkailin autoa ja ovet levällään sisävalot söivät parissa tunnissa paikallaan olleen 60Ah akun tyhjäksi joten hain 100Ah tilalle. Johan pyöritti reippaammin!
Kulutuksesta ei vielä osaa sanoa mitään, ehkäpä sekin selviää aikanaan.
Hauska laite kuitenkin!!
Viimeksi muokannut Karvanaama, 26.1.2014 9:41. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
No johan nyt!!
Vakuutusyhtiön likka yllätti.
Laskussa lukoo:
Mercedes-Benz 210-601KA-2,5-KASTEN.
Eikös tää ole nyt sitten kaappi!!?
Muutenkin tuntui arvokkaalta vakuutus, 442e (sis.15% bonus) perusmaksu627e herrajjumala!!.
On tainnut verrokki mennä pieleen tytöltä tappiolassa, kai nyt paku pitäis halvempi olla?
Vakuutusyhtiön likka yllätti.
Laskussa lukoo:
Mercedes-Benz 210-601KA-2,5-KASTEN.
Eikös tää ole nyt sitten kaappi!!?
Muutenkin tuntui arvokkaalta vakuutus, 442e (sis.15% bonus) perusmaksu627e herrajjumala!!.
On tainnut verrokki mennä pieleen tytöltä tappiolassa, kai nyt paku pitäis halvempi olla?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Ensimmäinen mittauskelpoinen tankkaus.
Kulutus 7,2l/100km, ei paha. Matka-ajoa ja sekalaista taajamapyörittelyä.
Viitsisikö joku samantyyppisen kulkineen (124-200/250TDT paku) omaava kertoa paljonko liikennevakuutus on vuodessa (miel. perusmaksu ilman bonuksia)?
Ämpyilin kannattaako mennä muutattamaan tuo kaappi verrokkina pienemmän maksun toivossa.
Kulutus 7,2l/100km, ei paha. Matka-ajoa ja sekalaista taajamapyörittelyä.
Viitsisikö joku samantyyppisen kulkineen (124-200/250TDT paku) omaava kertoa paljonko liikennevakuutus on vuodessa (miel. perusmaksu ilman bonuksia)?
Ämpyilin kannattaako mennä muutattamaan tuo kaappi verrokkina pienemmän maksun toivossa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Siisti lintta!
Muistaakseni omasa w124 porrasperäsä oli Pohojolasa jotaki 550 euroa vuojelta iliman boonuksia.. Farkusta en tiiä mutta yleisesti pakumalliksi muutetussa pitäisi olla pienemmät maksut kuin henkilömallissa.
Muistaakseni omasa w124 porrasperäsä oli Pohojolasa jotaki 550 euroa vuojelta iliman boonuksia.. Farkusta en tiiä mutta yleisesti pakumalliksi muutetussa pitäisi olla pienemmät maksut kuin henkilömallissa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jo meni vakuuttelu hankalaksi!
Soittelin ensin Tapiolaan:
-Tuossa on väärä mallimerkintä.
"EEII ME VOIDA MENNÄ NOITA MUUTTAMAAN"!!
-Muttakun se on väärä (210-601KA..kasten)
"Tuo tieto on tullut trafilta, mene sinne muutattamaan"
Tyttö laski mulle kuitenkin kokeeksi uuden hinnan typpimerkinnällä 5D kombi 200td 124.. ja sai perusmaksuksi n.470e.
Luuri kiinni ja meinasin lähtiä konttuurille. No juuri tulleessa rek.otteessa seisoo 5D kombi.. niinkuin pitääkin. Menenpä käymään Tapiolassa
-Tuossa on väärä mallimerkintä.
"EEII me..
-Hys! Tuossa lukee oikea (rek.ote)
"Äh, mikässiinänytonsattunu.."
Soitteli sitten asijantuntijansa läpi ja kas:
"nyt on muutettu oikeat tiedot"
-mites sitte hinta?
"hinta ei muuttunu mihinkään"
-Täh! Ei oo totta!
"ku ei me voida näille mitää"
-Kiitos ja näkemiin!
Kävelin samantien IF: toimistoon 300 m. päähän.
IF: Perusmaksu on 402e. ja bonuksineen 308e.
Tap: Perusmaksu on630e. bonuksineen 442e.
Ei tarvi miettiä kumman otin.
Soittelin ensin Tapiolaan:
-Tuossa on väärä mallimerkintä.
"EEII ME VOIDA MENNÄ NOITA MUUTTAMAAN"!!
-Muttakun se on väärä (210-601KA..kasten)
"Tuo tieto on tullut trafilta, mene sinne muutattamaan"
Tyttö laski mulle kuitenkin kokeeksi uuden hinnan typpimerkinnällä 5D kombi 200td 124.. ja sai perusmaksuksi n.470e.
Luuri kiinni ja meinasin lähtiä konttuurille. No juuri tulleessa rek.otteessa seisoo 5D kombi.. niinkuin pitääkin. Menenpä käymään Tapiolassa
-Tuossa on väärä mallimerkintä.
"EEII me..
-Hys! Tuossa lukee oikea (rek.ote)
"Äh, mikässiinänytonsattunu.."
Soitteli sitten asijantuntijansa läpi ja kas:
"nyt on muutettu oikeat tiedot"
-mites sitte hinta?
"hinta ei muuttunu mihinkään"
-Täh! Ei oo totta!
"ku ei me voida näille mitää"
-Kiitos ja näkemiin!
Kävelin samantien IF: toimistoon 300 m. päähän.
IF: Perusmaksu on 402e. ja bonuksineen 308e.
Tap: Perusmaksu on630e. bonuksineen 442e.
Ei tarvi miettiä kumman otin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Jahas, komia pakufarmarihan tuo, hieno värikin, pienellä fiksauksella saa varmaan aikas hyvänki näkösen maalipinnastakin.
Mekin aateltiin säästellä kuiteskin nyt sitte tuota farkku 123:sta kovemmalta rasitukselta talven ajan, toki se on käytössä, mutta ei tartte ajella koko aika, nii ostin sitte melko linttaantuneen 200D peltikylkisen -89 W124:n, sillä sitte pahemmat kuravelli kelitki passaa ruoskia menemään
Mekin aateltiin säästellä kuiteskin nyt sitte tuota farkku 123:sta kovemmalta rasitukselta talven ajan, toki se on käytössä, mutta ei tartte ajella koko aika, nii ostin sitte melko linttaantuneen 200D peltikylkisen -89 W124:n, sillä sitte pahemmat kuravelli kelitki passaa ruoskia menemään
® Mesen Porkkana-klubi
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Pieniveroinen?
Ja pah!
Valtio kyllä omansa ottaa, verolappu tuli: 298e
Porsaanreiät ON TUKITTAVA! Huusi V.Vennamokin jo aikoinaan.
Matka -ja trippimittari herkesivät toimimasta, aiheuttivat jo vitutusta kun laskin kulutusta. Ensin vaikutti vieneen kymmenen litraa sadalla, mutta selvisihän tuo kun ei mittari pyöri. Pitäisse mittaristo irrottaa, hyvä on, mutta myöhemmin..
Kattoluukkua en vielä ole uskaltanut edes kokeilla, auki se kumminkin jää.
Takasisävalot elävät omaa elämäänsä, ei ihme että polttimot oli poistettu.
Toisinaan syttyvät itekseen, eivätkä välitä kytkimestä eikä edes virtalukon asennolla ole merkitystä. Miksei nämä sähköherkut IKINÄ toimi!
Olisiko jollakulla myyrä tavaratilan (edit:harmaita) verhoiluosia?
Pyöräkoteloiden kohdat on paljaina ja ehkä myös ne sivukotelot takasivulasin alla voisi tulla kyseeseen, jos en saa noita nätisti kiinni.
Hmm.. ehkäpä jopa (ehjän) mittariston voisin ostaa.
(edit: kaveri jo ilmoitti mittariston olevan tarjolla)
No kummiskin 123 on päässyt helpolla alkutalven, on kyllä vakuutettuna ja lähiajoja on tehty nätillä kelillä.
Ja pah!
Valtio kyllä omansa ottaa, verolappu tuli: 298e
Porsaanreiät ON TUKITTAVA! Huusi V.Vennamokin jo aikoinaan.
Matka -ja trippimittari herkesivät toimimasta, aiheuttivat jo vitutusta kun laskin kulutusta. Ensin vaikutti vieneen kymmenen litraa sadalla, mutta selvisihän tuo kun ei mittari pyöri. Pitäisse mittaristo irrottaa, hyvä on, mutta myöhemmin..
Kattoluukkua en vielä ole uskaltanut edes kokeilla, auki se kumminkin jää.
Takasisävalot elävät omaa elämäänsä, ei ihme että polttimot oli poistettu.
Toisinaan syttyvät itekseen, eivätkä välitä kytkimestä eikä edes virtalukon asennolla ole merkitystä. Miksei nämä sähköherkut IKINÄ toimi!
Olisiko jollakulla myyrä tavaratilan (edit:harmaita) verhoiluosia?
Pyöräkoteloiden kohdat on paljaina ja ehkä myös ne sivukotelot takasivulasin alla voisi tulla kyseeseen, jos en saa noita nätisti kiinni.
Hmm.. ehkäpä jopa (ehjän) mittariston voisin ostaa.
(edit: kaveri jo ilmoitti mittariston olevan tarjolla)
No kummiskin 123 on päässyt helpolla alkutalven, on kyllä vakuutettuna ja lähiajoja on tehty nätillä kelillä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Siirsin jutun tuolta dieseljäätymisosiosta:
S124 200 tdt hyytyi sunnuntaina työpaikan pihalle, n.-24 ast.
Jännä juttu sinänsä, saman verran pakkasta oli ollut jo monta päivää ja autolla ajeltu säännöllisesti ilman ongelmia.
Ainoa eroava aikaisempiin olosuhteisiin oli se, että kävin tankkaamassa töihin mennessä (sillä "iso D" kortilla), sekä jouduin repäisemään edellispäivänä repsottavan pohjamuovin koneen alta pois.
Työmatka sujui ilman ongelmia (n.42km), mutta kun piti kotiin lähteä reilun tunnin päästä pulma alkoi. Auto oli vieläpä lämmityksessä koko ajan.
Käyntiin lähtee kyllä normaalisti ja ottaa kierroksia, mutta sammuu 5 sek. kuluttua, hehkutuksen jälkeen taas lähtee ja kiertääkin, mutta sammuu.
Tietenkin epäilin polttoaineen jäätymistä, mutta oireet ei ihan täsmää..?
Karkea suodattimessa näkyy naftaa olevan. Suodattimia ei luultavasti ole vaihdettu, auto tuli mulle vasta joulukuun alussa.
Ilmapuolta aloin epäillä, kun tutkailin heti sammumisen jälkeen konetilaa, ilmanputsarista kuului pihinää..?? (vaparikartio).
Voisiko putsari olla jäätynyt lähes umpeen, tai kuuleri putkineen.
Voisihan sen tutkia irrottamalla imusarjalle menevä putki, jos jää käyntiin, on vika silloin ilmapuolella.
No asia jäi silloin tutkimatta, kun tuli kiire hakea 123:nen alle. Oli vikapäivystys päällä ja valmiudessa on oltava.
Tänään voisi lähteä tutkimaan..
Tämmöistä tälläkertaa pähkäili joulukarvanaama.
S124 200 tdt hyytyi sunnuntaina työpaikan pihalle, n.-24 ast.
Jännä juttu sinänsä, saman verran pakkasta oli ollut jo monta päivää ja autolla ajeltu säännöllisesti ilman ongelmia.
Ainoa eroava aikaisempiin olosuhteisiin oli se, että kävin tankkaamassa töihin mennessä (sillä "iso D" kortilla), sekä jouduin repäisemään edellispäivänä repsottavan pohjamuovin koneen alta pois.
Työmatka sujui ilman ongelmia (n.42km), mutta kun piti kotiin lähteä reilun tunnin päästä pulma alkoi. Auto oli vieläpä lämmityksessä koko ajan.
Käyntiin lähtee kyllä normaalisti ja ottaa kierroksia, mutta sammuu 5 sek. kuluttua, hehkutuksen jälkeen taas lähtee ja kiertääkin, mutta sammuu.
Tietenkin epäilin polttoaineen jäätymistä, mutta oireet ei ihan täsmää..?
Karkea suodattimessa näkyy naftaa olevan. Suodattimia ei luultavasti ole vaihdettu, auto tuli mulle vasta joulukuun alussa.
Ilmapuolta aloin epäillä, kun tutkailin heti sammumisen jälkeen konetilaa, ilmanputsarista kuului pihinää..?? (vaparikartio).
Voisiko putsari olla jäätynyt lähes umpeen, tai kuuleri putkineen.
Voisihan sen tutkia irrottamalla imusarjalle menevä putki, jos jää käyntiin, on vika silloin ilmapuolella.
No asia jäi silloin tutkimatta, kun tuli kiire hakea 123:nen alle. Oli vikapäivystys päällä ja valmiudessa on oltava.
Tänään voisi lähteä tutkimaan..
Tämmöistä tälläkertaa pähkäili joulukarvanaama.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Juu tutkimassa kävin:
Tilanne sama, senverran kävi kuitenkin, että sain pätkä toisensa jälkeen ajettua hallin ympäri ja varastoon sulamaan.
Ahtoputken otin irti imusarjasta, mutta ei vaikutusta käyntiin.
Eli vika ei mahda olla ilmapuolella.
Mutta näkyi puskevan öljyt pihalle turbosta!
Joko öljyn paluupuoli tukossa vai onko ahdin morjens..?
Ei ollut mahdollisuutta tutkailla taaskaan kauempaa, mutta sulakoon nyt huomiseen. Jos ihmeparanemista ei tapahdu, on raato hinattava kotiin.
Tilanne sama, senverran kävi kuitenkin, että sain pätkä toisensa jälkeen ajettua hallin ympäri ja varastoon sulamaan.
Ahtoputken otin irti imusarjasta, mutta ei vaikutusta käyntiin.
Eli vika ei mahda olla ilmapuolella.
Mutta näkyi puskevan öljyt pihalle turbosta!
Joko öljyn paluupuoli tukossa vai onko ahdin morjens..?
Ei ollut mahdollisuutta tutkailla taaskaan kauempaa, mutta sulakoon nyt huomiseen. Jos ihmeparanemista ei tapahdu, on raato hinattava kotiin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
huohotin jäässä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Ruumisauto ajettu kotiin.
Kiitokset Multivirille ja Mika.T:lle, diagnoosi oli täsmälleen oikea.
Huohottimen virkaa toimittavassa limupullossa oli muumipeikon kokoinen jääkimpale.
Ilmeisesti korkin alapuolelle poratuista hengitysreijistä oli vettä päässyt pulloon ja jäätyyhän se tuommosella pakkasella.
Väkevästi teki painetta kun ahtimen läpi oli puskenut öljyä, pakoputkestakin valui hieman auton käydessä.
Saattaa tämä sama diagnoosi toimia tuohon 123:eenkin, viime talvena kovalla pakkasella sammutusvipu tahtoi mennä itekseen alas.
Kiitokset Multivirille ja Mika.T:lle, diagnoosi oli täsmälleen oikea.
Huohottimen virkaa toimittavassa limupullossa oli muumipeikon kokoinen jääkimpale.
Ilmeisesti korkin alapuolelle poratuista hengitysreijistä oli vettä päässyt pulloon ja jäätyyhän se tuommosella pakkasella.
Väkevästi teki painetta kun ahtimen läpi oli puskenut öljyä, pakoputkestakin valui hieman auton käydessä.
Saattaa tämä sama diagnoosi toimia tuohon 123:eenkin, viime talvena kovalla pakkasella sammutusvipu tahtoi mennä itekseen alas.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tuommosta sain esille...
Название val
fin
vin WDB1241801F044210
whc WDB
chassbm 124180
chass_ident 1F044210
type 124
subbm1 180
subbm2
auxiliary_drive
body 00944
body_code
delivery_date
engine 601912 10 074159
front_axle1
front_axle2
heater
interior 078
lights HELLA
model_idx 0
odometer
order_num1 0522804222
paint1 172
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 717411 00 749404
vin_dc
vinwhc
winch
wiper 870603
Code Текст
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 Unknown
466 Unknown
470 Unknown
532 Unknown
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 Unknown
682 FIRE EXTINGUISHER
724 CARGO ANCHORAGE
172 Unknown
078 Unknown
Название val
fin
vin WDB1241801F044210
whc WDB
chassbm 124180
chass_ident 1F044210
type 124
subbm1 180
subbm2
auxiliary_drive
body 00944
body_code
delivery_date
engine 601912 10 074159
front_axle1
front_axle2
heater
interior 078
lights HELLA
model_idx 0
odometer
order_num1 0522804222
paint1 172
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 717411 00 749404
vin_dc
vinwhc
winch
wiper 870603
Code Текст
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
412 Unknown
466 Unknown
470 Unknown
532 Unknown
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
591 Unknown
682 FIRE EXTINGUISHER
724 CARGO ANCHORAGE
172 Unknown
078 Unknown
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Unknown koodit tuolta http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Katiska on toiminut kuin se kuuluisa junanvessa!
Kertakaikkisen harmiton tapaus tämä, ei kyllä pitäisi sanoa ääneen noin..
Jaa no matkamittari on yhä rikki, eipä huvittanut vielä ottaa mittaristoa irti.
Bonanza loistaa poissaolollaan!! Kiva juttu on se!!
Juttelin edellisen omistajan kanssa, hänellä oli muistikuva että jonkunlainen kansiremontti(pahvi?) olisi tehty ja tästä pääteltiin että todelliset kilometrit olis +600tkm (ml.530000) No ihan samantekevää.
Kokeilin takaverhoilumaton riekaleeseen mustaa kilikalipulloa, riittävän siisti tulisi kyllä mutta maali lähtee pölynä pois kun sormella pyyhkäisee.
Eli ei taida olla kestävän kehityksen ratkaisu, vai pystyisikö jollain muulla maalilla parempaan? Joku tekstiilimaali? Osaisko joku suositella?
Kertakaikkisen harmiton tapaus tämä, ei kyllä pitäisi sanoa ääneen noin..
Jaa no matkamittari on yhä rikki, eipä huvittanut vielä ottaa mittaristoa irti.
Bonanza loistaa poissaolollaan!! Kiva juttu on se!!
Juttelin edellisen omistajan kanssa, hänellä oli muistikuva että jonkunlainen kansiremontti(pahvi?) olisi tehty ja tästä pääteltiin että todelliset kilometrit olis +600tkm (ml.530000) No ihan samantekevää.
Kokeilin takaverhoilumaton riekaleeseen mustaa kilikalipulloa, riittävän siisti tulisi kyllä mutta maali lähtee pölynä pois kun sormella pyyhkäisee.
Eli ei taida olla kestävän kehityksen ratkaisu, vai pystyisikö jollain muulla maalilla parempaan? Joku tekstiilimaali? Osaisko joku suositella?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
VHT:n vinyylimaalia ovat ilmeisesti käyttäneet verhoilun maalailussa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Ostin sitä vht-verhoilumaalia, kyllä sillä kohtuullisesti sai harmaat osat värjättyä. Harmi vaan kun kaikkia osia ei ole. Nythän kyllä väärän väriset ei haittais, kun tuo maalaaminen käy.
Remminkiristäjän pyörän laakereineen ynnä uuden remmin laittoi kaveri tallissaan, kitinät loppui siihen paikkaan.
Juu ja käytin autoa pesussa ensimmäisen kerran, hyvä ettei tullut paniikkikohtaus, kun pelotti että kohtaan hukkumakuolon autossa.
Kattoluukun välistä syöksyi vettä ja unohdin nostaa kuskin ikkunan ylös asti. Se kun valuu itekseen pikkuhiljaa alas.
Taitaa tuo linttalupihakemus kohta kolahtaa matkalle, kaikenlaista jännää ruostepaikkaa tuntuu löytyvän kun nuohoaa, mutta niistä joskus sitte kuvien kera.
Remminkiristäjän pyörän laakereineen ynnä uuden remmin laittoi kaveri tallissaan, kitinät loppui siihen paikkaan.
Juu ja käytin autoa pesussa ensimmäisen kerran, hyvä ettei tullut paniikkikohtaus, kun pelotti että kohtaan hukkumakuolon autossa.
Kattoluukun välistä syöksyi vettä ja unohdin nostaa kuskin ikkunan ylös asti. Se kun valuu itekseen pikkuhiljaa alas.
Taitaa tuo linttalupihakemus kohta kolahtaa matkalle, kaikenlaista jännää ruostepaikkaa tuntuu löytyvän kun nuohoaa, mutta niistä joskus sitte kuvien kera.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Ilmojen lämmettyä uskalsin viimein kokeilla kattoluukkuakin ja sehän aukeni! Ensin hieman hitaasti naristen, mutta molemmat toiminnot liikkuen.
Eli liukuen ja sitten takareunan nostaen. Mahtavaa!
Rasvasin kiskot ja ajattelin pesaista pirssin, ennen pesua muistin että ne valumaputket kannattaa puhaltaa tyhjiksi, vaan eipä luukku auennut enää.
Naksuu vaan jostain takaa.. Huoh! Olkoon nyt hetken tuolleen.
Onhan se kuitenkin kiinni. Pitää rele tarkistaa joskus.
Kesäkumit tuuppasin alle, 215-45-17.
Vekotin laski entisestään, ennen ei voinut kuin peruuttaa pihaan, nyt raapii pohjasta peruuttamallakin.
Jännä juttu sinänsä, oli 205-55-16 ja 215-45-17 kumit vierekkäin pinossa ja 205-kasa oli korkeampi
Eli liukuen ja sitten takareunan nostaen. Mahtavaa!
Rasvasin kiskot ja ajattelin pesaista pirssin, ennen pesua muistin että ne valumaputket kannattaa puhaltaa tyhjiksi, vaan eipä luukku auennut enää.
Naksuu vaan jostain takaa.. Huoh! Olkoon nyt hetken tuolleen.
Onhan se kuitenkin kiinni. Pitää rele tarkistaa joskus.
Kesäkumit tuuppasin alle, 215-45-17.
Vekotin laski entisestään, ennen ei voinut kuin peruuttaa pihaan, nyt raapii pohjasta peruuttamallakin.
Jännä juttu sinänsä, oli 205-55-16 ja 215-45-17 kumit vierekkäin pinossa ja 205-kasa oli korkeampi
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jotain pientä nysväilty.
Mittaritaulun repäisin irti, tarkoituksena korjata matka- ja trippimittari.
Vaikutti olevan juuri niin helppo kun foorumilla kuvaillaankin.
Akseli oli pullahtanut pois paikaltaan, tyydyin nyt ensin tuuppaamaan vaan takaisin.
Palaneen polttimon merkkivalo on ostosta asti häiriköinyt, rek. valossa oli 1 kpl. 5W ja 1kpl. 10W. Riittänee ilmoittamaan epätasapainosta.
Kattoluukun relettä käpistelin ja ruuttailin tököttiä, mutta ei herännyt.
Tai siis naksuuhan se, mutta luukku ei vaan liiku.
Lienee paras hankkia uusi käytetty rele.
Keskuslukon pumppua ihmetellyt, jonkinmoinen jännitekin tulee 2-napaiseen liittimeen, riippuen ovilukon asennosta 3V:sta 7 volttiin.
Takauukun verhoilut pois ja WD-40 hoitoa lukon vivustoon sekä käsin venkutusta edestakaisin lyhyttä nopeaa liikettä.
No imumoottori alkoi toimimaan kunnolla, mutta ei keskuslukko.
Imeskelemällä/puhaltamalla taisi kaikki lukot kuitenkin liikkua
Uuden käytetyn pumpun hankintaan sitten..
Kuvathan on aina kivoja.
Tekaisin linttahenkisen reiän korjauksen takasisälokasuojaan, tallista löytyi tyttären vanha kenkä.
Mittaritaulun repäisin irti, tarkoituksena korjata matka- ja trippimittari.
Vaikutti olevan juuri niin helppo kun foorumilla kuvaillaankin.
Akseli oli pullahtanut pois paikaltaan, tyydyin nyt ensin tuuppaamaan vaan takaisin.
Palaneen polttimon merkkivalo on ostosta asti häiriköinyt, rek. valossa oli 1 kpl. 5W ja 1kpl. 10W. Riittänee ilmoittamaan epätasapainosta.
Kattoluukun relettä käpistelin ja ruuttailin tököttiä, mutta ei herännyt.
Tai siis naksuuhan se, mutta luukku ei vaan liiku.
Lienee paras hankkia uusi käytetty rele.
Keskuslukon pumppua ihmetellyt, jonkinmoinen jännitekin tulee 2-napaiseen liittimeen, riippuen ovilukon asennosta 3V:sta 7 volttiin.
Takauukun verhoilut pois ja WD-40 hoitoa lukon vivustoon sekä käsin venkutusta edestakaisin lyhyttä nopeaa liikettä.
No imumoottori alkoi toimimaan kunnolla, mutta ei keskuslukko.
Imeskelemällä/puhaltamalla taisi kaikki lukot kuitenkin liikkua
Uuden käytetyn pumpun hankintaan sitten..
Kuvathan on aina kivoja.
Tekaisin linttahenkisen reiän korjauksen takasisälokasuojaan, tallista löytyi tyttären vanha kenkä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Eihän tämä ois kaupan halavalla? Joku tämmönen ois hyvä kakkoslintaksi..
Soitappa mulle, 040-8370164 huomena, piakkoin on lähösä nuita romuja pihalta ja pitäs löytyä kattoluukun relettä ja keskuslukon pumppua.
Soitappa mulle, 040-8370164 huomena, piakkoin on lähösä nuita romuja pihalta ja pitäs löytyä kattoluukun relettä ja keskuslukon pumppua.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kiitokset JiiTee_ :lle!
Rele ja pumppu koekäytetty.
Kattoluukku alkoi toimia, keskuslukko ei.
Pumpusta ei mitään ääntä kuulu eli vika lienee jossain ennen pumppua sitten. Tutkimukset jatkuu aikataulun ja kiinnostuksen sen salliessa.
Rele ja pumppu koekäytetty.
Kattoluukku alkoi toimia, keskuslukko ei.
Pumpusta ei mitään ääntä kuulu eli vika lienee jossain ennen pumppua sitten. Tutkimukset jatkuu aikataulun ja kiinnostuksen sen salliessa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Konttorilla kävästiin katiskan kanssa.
Hylky tuli, öljyä valui karsastajan niskaan että vitutus oli havaittavissa.
Vissiinkin ahtimen paluuputki öljypohjaan tiputtaa. (ainakin).
Sekä äänenvaimennus riittämätön. No putkistohan koostuu tyhjästä rööristä joka päättyy helman alle.
Yksi loiva mutka ei juuri vaimenna.
Olihan tuo odotettavissakin.
Aattelin kumminkin kokeilla kun tuo putki on ennen kelvannut.
Edit: meinasi inssi muutoskatsastuttaa kuulerin, kun ei ollut otteessa merkintää, mutta onneksi löytyi lappu turbokatsastuksesta, jossa on maininta kuulerista. Miksei saatana voineet merkitä sitä silloin!
Kattoluukku toimii silloin tällöin, eilen toimi sen verran että sai auki.. nyt sitten sataa.. ihan normaalia.
Hylky tuli, öljyä valui karsastajan niskaan että vitutus oli havaittavissa.
Vissiinkin ahtimen paluuputki öljypohjaan tiputtaa. (ainakin).
Sekä äänenvaimennus riittämätön. No putkistohan koostuu tyhjästä rööristä joka päättyy helman alle.
Yksi loiva mutka ei juuri vaimenna.
Olihan tuo odotettavissakin.
Aattelin kumminkin kokeilla kun tuo putki on ennen kelvannut.
Edit: meinasi inssi muutoskatsastuttaa kuulerin, kun ei ollut otteessa merkintää, mutta onneksi löytyi lappu turbokatsastuksesta, jossa on maininta kuulerista. Miksei saatana voineet merkitä sitä silloin!
Kattoluukku toimii silloin tällöin, eilen toimi sen verran että sai auki.. nyt sitten sataa.. ihan normaalia.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Ruumisautossa on nyt sitten pakoputki taakse asti, sekä yksi pönttö.
Ei tämä ole enää sama kun ei kuulu pörinää, vihellys sentään kuuluu vielä, kait se ahdin hajoaa sitten kohta.
Katsastuksessa moitittua sumuvalon suuntausta räpläilin parina päivänä.
Säätövara ei riittänyt millään, oli pakko irrottaa lasikin, ennenkuin onnistui.
Sitten tietenkään ei enää vilkut toimineet, rele pärräsi vaan.
No sulakkeen kanta oli lähes kokonaan kulunut pois, eipä vaan nähnyt ennenkuin sulakkeen irroitti kunnolla.
Tietysti sitä epäilee vastatehtyjä korjaustoimenpiteitä, varsinkin kun vilkku oli irrallaan.
Vielä tuo öljyvuoto kuriin, niin uusintanäytölle tästä sitten.
Jossainvaiheessa, ehkä konetilan pesun jälkeen öljynpainemittari on alkanut näyttämään aina täysiä paineita, jopa kuumana tyhjäkäynnillä.
Kattoluukun suljin räikällä pyörittämällä, enää en nappiin koske!
Olkoon kiinni, kohta sataa kuitenkin lunta.
Ei tämä ole enää sama kun ei kuulu pörinää, vihellys sentään kuuluu vielä, kait se ahdin hajoaa sitten kohta.
Katsastuksessa moitittua sumuvalon suuntausta räpläilin parina päivänä.
Säätövara ei riittänyt millään, oli pakko irrottaa lasikin, ennenkuin onnistui.
Sitten tietenkään ei enää vilkut toimineet, rele pärräsi vaan.
No sulakkeen kanta oli lähes kokonaan kulunut pois, eipä vaan nähnyt ennenkuin sulakkeen irroitti kunnolla.
Tietysti sitä epäilee vastatehtyjä korjaustoimenpiteitä, varsinkin kun vilkku oli irrallaan.
Vielä tuo öljyvuoto kuriin, niin uusintanäytölle tästä sitten.
Jossainvaiheessa, ehkä konetilan pesun jälkeen öljynpainemittari on alkanut näyttämään aina täysiä paineita, jopa kuumana tyhjäkäynnillä.
Kattoluukun suljin räikällä pyörittämällä, enää en nappiin koske!
Olkoon kiinni, kohta sataa kuitenkin lunta.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tämä on nyt sitten katsastettu, öljyvuoto oli se ahtimen paluuletku.
Myöskin keskuslukon moottori on alkanut ulisemaan, eilen ja tänään piti jo jonkinlaista ääntä, ennenhän tuo on ollut varsin hiljainen. (toimimaton)
Jotkut lukkojen nupeista hieman heilahtavat, mahtavaa!
Odottelen vielä muutaman päivän, niin korjaantuu varmaan itsekseen.
Trippi - ja matkamittari herkesivät taas toimimasta, nyt pistin pikaliimatipan akselin päähän.
Olipa taas kiinnostavia uutisia.. Toiset ne vaihtelee moottoreita ja jopa uutta tekniikkaa vekottimiinsa, mutta jokainenhan joutuu tyytymään siihen mihin mahdollisuudet antavat myöten.
Myöskin keskuslukon moottori on alkanut ulisemaan, eilen ja tänään piti jo jonkinlaista ääntä, ennenhän tuo on ollut varsin hiljainen. (toimimaton)
Jotkut lukkojen nupeista hieman heilahtavat, mahtavaa!
Odottelen vielä muutaman päivän, niin korjaantuu varmaan itsekseen.
Trippi - ja matkamittari herkesivät taas toimimasta, nyt pistin pikaliimatipan akselin päähän.
Olipa taas kiinnostavia uutisia.. Toiset ne vaihtelee moottoreita ja jopa uutta tekniikkaa vekottimiinsa, mutta jokainenhan joutuu tyytymään siihen mihin mahdollisuudet antavat myöten.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan