ensimmäinen vika: kaverin clk:ssa alkoi srs valo palaa, kun siirsi penkkiä taaksepäin, tekee airbag testin käynnistäessä, eli valo sammuu hetkeksi, mutta syttyy kohta uudestaan, oireet viittaisi katkokseen johdoissa, kuitenkaan en silmämääräisesti havainnut huononnäköisiä johtoja, varsinkaan kun ei tiedä mitkä johdot on airbagin tunnistinmaton, johtoja meinaan menee melkoinen määrä jakkaraan, kun on täyssähkösäädöt ja lämmitykset..
kuskin penkki myös lämpeää huomattavan kuumaksi istuinosan kohdalta, jopa 1-teholla.. onko merkkiä vastuksen tulosta tiensä päähän??
toinen vika: ilmoittaa polttimovikaa, kuskinpuoleinen xenoni toimi satunnaisesti ja polttimo oli silminnähdenkin tullut tiensä päähän,
vaihdoin uudet polttimot, mutta vikailmoitus silti pysyy, toimimattomia poltimoita en autosta löydä??
kolmas vika: lämpimänä käynnistys ei aina onnistu ekalla yrityksellä, startatessa kierroslukumittari pomppaa n.5000rpm, mutta ei lyö starttia päälle, saattaa tehdä muutaman kerran, jonka jälkeen käynnistyy normaalisti..
auto on 320 ottomoottorilla..
w208 srs valo palaa+ muuta sähköhäikkää..
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
w208 srs valo palaa+ muuta sähköhäikkää..
Viimeksi muokannut maxpower07, 19.2.2013 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W639 130cdi
Re: w208 srs valo palaa+ muuta sähköhäikkää..
Airbagiin liittyvän johdon pitäisi olla keltaisella liittimellä varustettu, jossain 96-97 vuosimalleissa käytettiin sellaista isompaa oranssia liitintä.maxpower07 kirjoitti:ensimmäinen vika: kaverin clk:ssa alkoi srs valo palaa, kun siirsi penkkiä taaksepäin, tekee airbag testin käynnistäessä, eli valo sammuu hetkeksi, mutta syttyy kohta uudestaan, oireet viittaisi katkokseen johdoissa, kuitenkaan en silmämääräisesti havainnut huononnäköisiä johtoja, varsinkaan kun ei tiedä mitkä johdot on airbagin tunnistinmaton, johtoja meinaan menee melkoinen määrä jakkaraan, kun on täyssähkösäädöt ja lämmitykset..
kuskin penkki myös lämpeää huomattavan kuumaksi istuinosan kohdalta, jopa 1-teholla.. onko merkkiä vastuksen tulosta tiensä päähän??
toinen vika: ilmoittaa polttimovikaa, kuskinpuoleinen xenoni toimi satunnaisesti ja polttimo oli silminnähdenkin tullut tiensä päähän,
vaihdoin uudet polttimot, mutta vikailmoitus silti pysyy, toimimattomia poltimoita en autosta löydä??
kolmas vika: lämpimänä käynnistys ei aina onnistu ekalla yrityksellä, startatessa kierroslukumittari pomppaa n.5000rpm, mutta ei lyö starttia päälle, saattaa tehdä muutaman kerran, jonka jälkeen käynnistyy normaalisti..
auto on 320 ottomoottorilla..
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
Ne kaikki liittimet on (ainakin W210:ssä) sellaisessa omassa 'räkissään' jossa saattoi olla muovisuojus päällä, mutta muistaakseni keltainen liittimen pää silti näkyi... ja ei sitä katkennutta johtoa voi oikein metsästää muuta kuin penkki irti ottamalla, yleensä poikkee sieltä missä johto menee pehmusteiden sisään.
Tuo liittimen väri varmaan muuttuu siinä kun itse anturikin muuttuu 2-piuhaisesta 3-lankaiseksi...?
Tuo liittimen väri varmaan muuttuu siinä kun itse anturikin muuttuu 2-piuhaisesta 3-lankaiseksi...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01