-06 W211 200CDI Automaatin jekut
-06 W211 200CDI Automaatin jekut
Eli otsikon mukaisella autolla mittarissa ~240tkm, huoltovihkosen mukaan laatikkoljyt vaihdettu syyskussa -12 ja alkoi eilen tehdä vastaavaa;
Keskustassa ajaessa huomasin, että liikkeelle lähdössä tarvii normaalia enemmän kaasua, laatikko luisti oikeen kunnolla. No tiensivuun ja vaihde P:lle ja siitä taas D:lle --> pelaa normaalisti.
Kun kotipihaan pääsin, ja laiton pakin päälle, ei auto liikkunutkaan minnekkään . Siitä vedin valitsimen D:lle, ei vieläkään mitään, auttoi kun käytti P:llä ja siitä pakille, auto lähti normaalisti liikkeelle.
Ollut myös ongelmaa tuoin C / S nappulan kanssa, kerran ei suostunut vaihtamaan "moodia" ollenkaan. Uudelleen käynnistys auttoi. Ja kerran ollut laatikko limbissä, ainoastaan kakkonen käytössä.
Myös pientä jurnutusta on kaupunki matelussa ilmennyt, ja isoin silmässä 70km/h vauhtia tasamaallla, ja kaasun pienikin lisäys saa tomaatin heittämään neloselle. Eli turhan pientä tarjoaisi kun tulee kuormitusta. Samoin laatikko hiukan nostattaa kierroksia vaihdoissa, 50 - 200 rpm.
Auto ollut mulla vasta viikon, ja ostettu liikkeestä eli myyjäliikkeen piikkiin koitan remonttia saada. Mutta mitä mun kannattaisi vaatia vaihdettavan? Öljyt huuhteluvaihdolla, küb, suodatin, johdinlevy ja pistoke? Ja venttiilikoneiston putsaus?
Oon varmaan 20 topiksia lukenut noista automaatin murheista, ja itselle tulisi ekana mieleen venttiilikoneiston vika (mahdollisesti venttiilit paskaa täys?) Kun kerran P:llä käyttämällä lähtee toimimaan. Tietty ohjainboxikin voisi olla öljyinen?
Salossa asustelen itse, niin saa suositella paikkaa, missä laatikko tulisi kuntoon, astrumiin en mee.
Keskustassa ajaessa huomasin, että liikkeelle lähdössä tarvii normaalia enemmän kaasua, laatikko luisti oikeen kunnolla. No tiensivuun ja vaihde P:lle ja siitä taas D:lle --> pelaa normaalisti.
Kun kotipihaan pääsin, ja laiton pakin päälle, ei auto liikkunutkaan minnekkään . Siitä vedin valitsimen D:lle, ei vieläkään mitään, auttoi kun käytti P:llä ja siitä pakille, auto lähti normaalisti liikkeelle.
Ollut myös ongelmaa tuoin C / S nappulan kanssa, kerran ei suostunut vaihtamaan "moodia" ollenkaan. Uudelleen käynnistys auttoi. Ja kerran ollut laatikko limbissä, ainoastaan kakkonen käytössä.
Myös pientä jurnutusta on kaupunki matelussa ilmennyt, ja isoin silmässä 70km/h vauhtia tasamaallla, ja kaasun pienikin lisäys saa tomaatin heittämään neloselle. Eli turhan pientä tarjoaisi kun tulee kuormitusta. Samoin laatikko hiukan nostattaa kierroksia vaihdoissa, 50 - 200 rpm.
Auto ollut mulla vasta viikon, ja ostettu liikkeestä eli myyjäliikkeen piikkiin koitan remonttia saada. Mutta mitä mun kannattaisi vaatia vaihdettavan? Öljyt huuhteluvaihdolla, küb, suodatin, johdinlevy ja pistoke? Ja venttiilikoneiston putsaus?
Oon varmaan 20 topiksia lukenut noista automaatin murheista, ja itselle tulisi ekana mieleen venttiilikoneiston vika (mahdollisesti venttiilit paskaa täys?) Kun kerran P:llä käyttämällä lähtee toimimaan. Tietty ohjainboxikin voisi olla öljyinen?
Salossa asustelen itse, niin saa suositella paikkaa, missä laatikko tulisi kuntoon, astrumiin en mee.
Somerolla käyty. Lootaöljyt vaihdatettu huuhtelemalla, samoin suodatin + tiiviste, turbiininlukkoventtiili vaihdettu myös, venttiilikoneisto ja johdinlevy putsattu. Ja pistokkeen läpivienti vaihdettu.
Magneetissa ei juuri mitään ollut, ja öljy ei haissut palaneelle. Öljyt vaihdettu merkkiliikkeessä syyskuussa, mutta melko likasen näköiset, eikä ainakaan ollut öljynjäähdyttimen letkut olleet hetkeen auki... Eli vaan pohja valutettu tyhjäksi.
Tota pykälän kytkeytymättömyyttä ei enää esiinny, eli sinäänsä oikein hyvä. Jyrkässä ylämäessä vakkarilla ajettaessa kierrokset hiukan nousee ( 50 - 150 kierrosta) ja silloin tällöin saattaa jättää esim. 3. vaihteen päälle, ja kun pysähtyy ja käyttää P:llä, menee vikatilaan ja pakkokakkoselle. Kuittaantuu, kun sammuttaa auton. Vikakoodi oli, johdinlevyyn viittaava, "pyörintänopeustiedon luku epäonnistui" tai vastaavaa.
Voiko johdinlevy vika aiheuttaa tuota luistoa? Tasaisella tai loivassa mäessä ei luista, mutta jyrkässä kyllä. Tietääkseni ei saisi silloinkaan luistella? Ei vaan viitsisi alkaa rempauttaa koko laatikkoa, kun myyjäliikekään tuskin innosta kiljuen sitä maksamaan ala.
Magneetissa ei juuri mitään ollut, ja öljy ei haissut palaneelle. Öljyt vaihdettu merkkiliikkeessä syyskuussa, mutta melko likasen näköiset, eikä ainakaan ollut öljynjäähdyttimen letkut olleet hetkeen auki... Eli vaan pohja valutettu tyhjäksi.
Tota pykälän kytkeytymättömyyttä ei enää esiinny, eli sinäänsä oikein hyvä. Jyrkässä ylämäessä vakkarilla ajettaessa kierrokset hiukan nousee ( 50 - 150 kierrosta) ja silloin tällöin saattaa jättää esim. 3. vaihteen päälle, ja kun pysähtyy ja käyttää P:llä, menee vikatilaan ja pakkokakkoselle. Kuittaantuu, kun sammuttaa auton. Vikakoodi oli, johdinlevyyn viittaava, "pyörintänopeustiedon luku epäonnistui" tai vastaavaa.
Voiko johdinlevy vika aiheuttaa tuota luistoa? Tasaisella tai loivassa mäessä ei luista, mutta jyrkässä kyllä. Tietääkseni ei saisi silloinkaan luistella? Ei vaan viitsisi alkaa rempauttaa koko laatikkoa, kun myyjäliikekään tuskin innosta kiljuen sitä maksamaan ala.
Somerolla vaihdatettu johdinlevy, ja muuttuihan se auton käytös. Toimii loota kuin ajatus, pykälät löytyy jämäkästi ilman miettimisiä jne. Ei vikatiloja vaikka kuinka kiihdyttelis.
Ainoa miinus on edelleen tuo käytös ylämäessä, eli todella jyrkkään ylämäkeen ajattaessa vakkari päällä, kierrokset nousee noin 50 - 100 kierrosta. Tutun 203 200cdi tekee myös samaa, joten eiköhän kyseessä ole ennemminkin ominaisuus.
Ainoa miinus on edelleen tuo käytös ylämäessä, eli todella jyrkkään ylämäkeen ajattaessa vakkari päällä, kierrokset nousee noin 50 - 100 kierrosta. Tutun 203 200cdi tekee myös samaa, joten eiköhän kyseessä ole ennemminkin ominaisuus.
Tuosta löytyy vähän juttua automaatin sielunelämästä:
viewtopic.php?t=33560
Oli vähän samanlaisia aatoksia automaatin luistosta ittelläkin aluksi. Lopulta tulin siihen tulokseen jos kaasua painaa ja vauhti kasvaa niin kaikki on hyvin kunhan muuten vaihdot sujuu mallikkaasti. Kuulostaa ihan toimivalta tuo sun laatikko nyt...
viewtopic.php?t=33560
Oli vähän samanlaisia aatoksia automaatin luistosta ittelläkin aluksi. Lopulta tulin siihen tulokseen jos kaasua painaa ja vauhti kasvaa niin kaikki on hyvin kunhan muuten vaihdot sujuu mallikkaasti. Kuulostaa ihan toimivalta tuo sun laatikko nyt...
Kyllä siltä alkaa vaikuttaa, ettei tossa mitään vikaa ookkaan Ehkä sitä taas vähän rauhallisemmin nukkuu yön.jwk210cdi kirjoitti:Se kierrosten nouseminen ylämäessä on aivan normaalia käytöstä.
Turbiini vapauttaa lukon, jolloin kierrosluku nousee hiukan 100-300rpm.
Tuollainen käytös todistaa sen, että turbiinin lukko toimii oikein.
Jos kiekat ei nousisi ylämäessä... silloin pitää huolestua.
Saa nukkua yön rauhassa
Kierrokset liian "pienellä"
Onkohan ominaisuus vai vikaa jossain, eli vm 2004 5-lovinen automaatti, muutama viikko sitten vaihdettu öljyt huuhtelemalla. Samalla vaihdettu KYB, tiivisteet, suodatin ja se pitokehässäkkä. Vaihteet vaihtuu ok, mutta mielestäni vaihde pysyy liian pienellä. Eli kun ajan kaupungissa n. 50km/h on kierrokset vain vähän yli 1100rpm ja kuullostaa sille kuin pykälässä olisi liian pieni vaihde? Toki jos polkasee kaasua niin vaihde vaihtuu pienemmälle. Siis onkohan kyse normaalista toiminnasta vai voisiko vika olla siinä että kone on 200cdi? Vai voisko moottorin/voimansiirron tukikumit olla lopussa?