Kiitos, jos joku jolla on kokemusta jaksaaa vastata noviisille
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Juu, eipä niitä vähänajettuja montaa ole siellä myynnissä. Nykyisen auton kilsat tsekattiin Audin päätietokoneelta, missä jokaisesta huollosta oli tiedot kilsoineen tallennettu ja näin saatu varmuus kilsojen pitävyydestä. Mersulla pitäis vissiin olla samanlainen järjestelmä vuodesta 2000 eteenpäin? Onneks mukana on kolmekymmentä vuotta autoja saksasta tuonut kaveri, niin eiköhän jelppiä tule. Tietty tärkeintähän on juuri nuo huollot.kryptonite kirjoitti:Onnea tuleville autokaupoille. Vinkkinä. Noissa vanhoissa mersuissa ei kannata tuijottaa kilometrejä mitä on ajettu, vaan lähinnä kunto ja huollot. Kyl se siitä.
Saksan 60- 200tkm ajetut autot harvoin ovat niin vähän ajettuja tässä ikäluokassa. Valitettavasti. Mittarin väärennöstä tapahtuu saksassa ja niin myös suomessakin.
Sveitsistä voisi löytyä hyviä tuontiversioita.
On tuota E:täkin harkinnut, tosin w210. Tarkoituksena on siis lähinnä työjuhdaksi hankkia siistikuntoinen yksilö, jolla pääsee järkevällä kulutuksella montasataa tonnia eteenpäin, kun suht uusi bensa löytyy jo muuhun ajoon. Niin oonkin ymmärtänyt, että näillä koneilla ajaa helposti sen puoli miljoonaa ja siksi ajattelinkin siirtyä Mersuun. Pääasia, että kaikki toimii ja auto siistissä kunnossa. Vähän liiankin tarkka tuppaan olemaan näissä huoltohommissa ja auton kunnossapidossasonikki kirjoitti:Nusnus... Mersulla ei oo ikinä ollutkaan manuaali-ilmastointia, pelkästään automaattia ja täysautomaattia
Onko joku erityinen syy miksi pitää olla C eikä E? Jos et halua ruosteita murheeksi nii osta suoraa w211 ja saat kaupanpäälisiksi ihmisille mitoitetut sisätilat. Näissä 4-mukisissa dieseleissä ei tarvi säikähtää vaikka olis ajettu reilustikkin yli 500tkm, se ei tunnu vielä yhtään missään jos ei auto ole ollut nyt ihan jonkun persaukisen MacGyverin omistuksessaKuten sanottu, yleisilme ym. seikat kertoo enemmän ku ajokilometrit mittaristossa!
Ei tarvi olla ees kova jätkä, on kyllä pitäny antaa reilusti tennaria jos kulutus yli 7l. Ollut 2kpl w203 270cdi:tä ja kumpikaan oo vieny soppaa nuin paljo. Normikulutus matka-ajossa n.5,5l. Seka-ajossa 6,7l. Pelkästään kaupunkirälläyksessä menee yli 7l saa menemään yli 9l jos tahtoo. Minä kyllä suosittelen tuota 270:stä, paljon kivempi käyttää kuin nuita puolimoottoreita. Ja molemmat on ollut ohjelmoituja eikä se ole kulutukseen vaikuttanut. Huolloissa ja varaosissa ei juuri hintaeroja 4- tai 5-pyttysen välillä. 1 sylinteri vaan enemmän.jolle kirjoitti:Kova jätkä on jos saa c270 automaatin menemään seka-ajossa 7 litraan, maaantielläkään tahdo päästä 7 litran kulutuksiin.
W210 korisessa sitten 270 menee suht pienellä![]()
Minulla on -98 E200cdi manuaali josta otettu ohjelmalla noin 160-170 hv / 350-370 Nm.MHe kirjoitti:270CDI. No okei, vie 7L satasella seka-ajossa mutta vääntöihin ja tehoihin nähden ihan eri peli kun 220CDI. Ja edelleenkään en usko että se lastutettu pikkukone paljoo vähempää kuluttaa jos sitä tehoo samaa vertaa sieltä ottaa takarenkaisiin...
Samat huolto-osat, samat varaosat. Ei niissä tule eroa merkittävästi.270 on kaikin puolin kalliimpi. Niin huollot, varaosat, kulutus ja verotus.
Väykky sedan / 203 sedan eroa 40 kg. Farkkuna 203 onkin sitten painavampi kuin väykky. Tuohon höpinään "vastatuulen nappaamisesta" ei kannattane edes kommentoida.Sanotaan näin lisäksi että jos väyrystä ajattelet niin kulutus nousee heti koska huomattavasti raskaampi auto. Lisäksi jos mietitään virtaviivaisuutta niin ei ole mitenkään sulava muotoilu. Varmasti nappaa vastatuulen kunnolla.
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Niin, W203 200CDI 122hp 270Nm 270CDI 170hp 400Nm 320CDI 224hp 510Nm... aika sopivasti tuolla välissä on mun mielestä?????? (200CDI ja 320CDI faceliftejä) tulee 50 heppaa joka lisämukilla tehoo ja toistasataa N vääntöjä. Ja vastaavasti kulutus nousee joka lisämukin myötä.kryptonite kirjoitti:Niin jos tilanne olisi toinen. Kilometrejä tulee vähän. Niin sitten ehdottomasti vähän ajettu timantti 320,350 tai 400cdi koneella. 270cdi koneeen voi unohtaa. Merkittävää eroa ei ole pikkukoneisiin tehossa.
kryptonite kirjoitti:Niin w203 220cdi puuttui vallan. Siinä on 147hv kun 270cdi 170hv 23hv erotus ja kulutus huomattava.
Väännössäkin on alle 100nm erotus.
220cdi
0-100 km/t 10,3 sekunder automat: 10,5 sekunder
Forbruk per 10 km
-snitt
manuelt: 0,62 liter
automat: 0,67 liter
Kulutuksessa näyttäisi olevan puolisen litraa eroa, miten lie käytännössä.270cdi
0-100 km/t 8,9 sekunder automat: 9,1 sekunder
Forbruk per 10 km
-snitt
manuelt: 0,68 liter
automat: 0,71 liter