W203 Diisselin hankinta mielessä, mutta millä koneella?
W203 Diisselin hankinta mielessä, mutta millä koneella?
Elikkäs pikkuhiljaa olen ajatellut hommata seuraavaksi autoksi w203 diisselin. Kysymys kuuluukin, että millä koneella kannattaisi kyseinen auto olla? Näistä uudemmista mersuista ei ole mitään kokemusta ja talon nykyinen diisseli on Audi A4 B5 1.9TDI tippiaskilla. Vaatimuksena olisi tietenkin automaattinen ilmastointi, vakkari, automaattilaatikko ja mielellään navigointi(tottunut siihen, kun audissa on kyseinen varuste). Lähinnä tuon kulutuksen, tehon ja kestävyyden puolesta kyselen. 200CDI, 220CDI, C270CDI. Onkos tuo C200 kuinka laiska? 220CDI:llä olenkin jokusen kilsan ajellut ja tuntui menevän pienellä aineella ja ihan ok tehotkin. Onkos 220CDI:llä ja 270CDI:llä paljonkin eroa oikeassa kulutuksessa? Tuo 270CDI kiinnostaisi, jos kulutus ei päätä huimaa. Ajo pääsääntöisesti matka-ajoa ja kilsoja tulee vuodesta riippuen 60-70tkm. Onkos kyseisten koneiden kestävyydessä eroa?
Kiitos, jos joku jolla on kokemusta jaksaaa vastata noviisille
Kiitos, jos joku jolla on kokemusta jaksaaa vastata noviisille
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jos kilometrejä tulee noin paljon, niin suosittelen 200 tai 220 cdi. Lastuttamalla saa sen karvan alle 200hv ja noin 400nm.
Nuo tuntuu kestävän. Mitä isompi moottori sitä suuremmat kustankukset huolloissa, varaosissa ja polttoaineissa.
Mitä tulee mersun naveihin w203 korisessa, niin ei niillä mitään tee jos vertaa alennuslaarin tom tomiin. Uusimmissa rupeaa löytymään oikeasti toimivat navit
Lisäksi moni ilmoittaa automaatti ilmastointi mutta suurin osa on manuaalisia. Tämän erottaa siitä että automaatti versio on varustettu näytöllisellä ohjainpanelilla.
Hyvä auto kaikin puolin silloin kun se on kunnossa.
Ps oli yksi laitettu yksilö tarjolla isän äkillisen poissamenon johdosta. Tarkemmin myyntiosiossa.
Hyvää ei saa halvalla.
Nuo tuntuu kestävän. Mitä isompi moottori sitä suuremmat kustankukset huolloissa, varaosissa ja polttoaineissa.
Mitä tulee mersun naveihin w203 korisessa, niin ei niillä mitään tee jos vertaa alennuslaarin tom tomiin. Uusimmissa rupeaa löytymään oikeasti toimivat navit
Lisäksi moni ilmoittaa automaatti ilmastointi mutta suurin osa on manuaalisia. Tämän erottaa siitä että automaatti versio on varustettu näytöllisellä ohjainpanelilla.
Hyvä auto kaikin puolin silloin kun se on kunnossa.
Ps oli yksi laitettu yksilö tarjolla isän äkillisen poissamenon johdosta. Tarkemmin myyntiosiossa.
Hyvää ei saa halvalla.
220.128 Black devil
Tuo 220CDI(ei facelift) kuulostaa ihan pätevältä vaihtoehdolta. Kaverilla samanlainen ja suhteellisen murheeton on kuulemma ollut. Mitä nyt kaikki ovenaluset/lokarit jouduttu maalaamaan uudestaan ruosteen takia(150tkm ajettu). Maantieajossa kuulemma noin 5,5l/100km. Noista mersun naveista ei tosiaankaan kokemusta. Tämä Audin Navigation Plus uusimmalla CD:llä on kyllä ollut ihan pätevä laite ja tulihan siinä Bosen popit mukana Tarkoitus olisi vaihtaa ennen, kuin nykyiseen autoon tulee 400tkm täyteen(nyt 290tkm). Nämä VAG:in diisselit on ollut miulle aika hyvä kokemus. Edellisellä 2005 Passat 97kw 1.9TDI:llä oli melkeen 400tkm lasissa, kun sitten pahan auto-onnettumuuden takia se meni lunastukseen. Toivottavasti kestäisi MB koneen puolesta yhtä hyvin. Tarkoitus olisi kaverin omistaman autoliikkeen kautta hommata Saksasta 60-120tkm ajettu hyväkuntoinen w203. Mersukuumeen laukaisi, kun hommasin kesäkäyttöön ensimmäisen mersun, jotta jos uskaltaisi tuon käyttö diisselin päivittää saman merkkiseen.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onnea tuleville autokaupoille. Vinkkinä. Noissa vanhoissa mersuissa ei kannata tuijottaa kilometrejä mitä on ajettu, vaan lähinnä kunto ja huollot. Kyl se siitä.
Saksan 60- 200tkm ajetut autot harvoin ovat niin vähän ajettuja tässä ikäluokassa. Valitettavasti. Mittarin väärennöstä tapahtuu saksassa ja niin myös suomessakin.
Sveitsistä voisi löytyä hyviä tuontiversioita.
Mitä tulee kulutukseen niin kun kaikki on kunnossa kulutus on noin 4.5-5l pitkässä matkassa. Jos nousee yli 6 tai yli satkulla, niin vikaa löytyy j todennäköisesti suuttimista.
Saksan 60- 200tkm ajetut autot harvoin ovat niin vähän ajettuja tässä ikäluokassa. Valitettavasti. Mittarin väärennöstä tapahtuu saksassa ja niin myös suomessakin.
Sveitsistä voisi löytyä hyviä tuontiversioita.
Mitä tulee kulutukseen niin kun kaikki on kunnossa kulutus on noin 4.5-5l pitkässä matkassa. Jos nousee yli 6 tai yli satkulla, niin vikaa löytyy j todennäköisesti suuttimista.
220.128 Black devil
Juu, eipä niitä vähänajettuja montaa ole siellä myynnissä. Nykyisen auton kilsat tsekattiin Audin päätietokoneelta, missä jokaisesta huollosta oli tiedot kilsoineen tallennettu ja näin saatu varmuus kilsojen pitävyydestä. Mersulla pitäis vissiin olla samanlainen järjestelmä vuodesta 2000 eteenpäin? Onneks mukana on kolmekymmentä vuotta autoja saksasta tuonut kaveri, niin eiköhän jelppiä tule. Tietty tärkeintähän on juuri nuo huollot.kryptonite kirjoitti:Onnea tuleville autokaupoille. Vinkkinä. Noissa vanhoissa mersuissa ei kannata tuijottaa kilometrejä mitä on ajettu, vaan lähinnä kunto ja huollot. Kyl se siitä.
Saksan 60- 200tkm ajetut autot harvoin ovat niin vähän ajettuja tässä ikäluokassa. Valitettavasti. Mittarin väärennöstä tapahtuu saksassa ja niin myös suomessakin.
Sveitsistä voisi löytyä hyviä tuontiversioita.
Nusnus... Mersulla ei oo ikinä ollutkaan manuaali-ilmastointia, pelkästään automaattia ja täysautomaattia
Onko joku erityinen syy miksi pitää olla C eikä E? Jos et halua ruosteita murheeksi nii osta suoraa w211 ja saat kaupanpäälisiksi ihmisille mitoitetut sisätilat. Näissä 4-mukisissa dieseleissä ei tarvi säikähtää vaikka olis ajettu reilustikkin yli 500tkm, se ei tunnu vielä yhtään missään jos ei auto ole ollut nyt ihan jonkun persaukisen MacGyverin omistuksessa Kuten sanottu, yleisilme ym. seikat kertoo enemmän ku ajokilometrit mittaristossa!
Onko joku erityinen syy miksi pitää olla C eikä E? Jos et halua ruosteita murheeksi nii osta suoraa w211 ja saat kaupanpäälisiksi ihmisille mitoitetut sisätilat. Näissä 4-mukisissa dieseleissä ei tarvi säikähtää vaikka olis ajettu reilustikkin yli 500tkm, se ei tunnu vielä yhtään missään jos ei auto ole ollut nyt ihan jonkun persaukisen MacGyverin omistuksessa Kuten sanottu, yleisilme ym. seikat kertoo enemmän ku ajokilometrit mittaristossa!
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
On tuota E:täkin harkinnut, tosin w210. Tarkoituksena on siis lähinnä työjuhdaksi hankkia siistikuntoinen yksilö, jolla pääsee järkevällä kulutuksella montasataa tonnia eteenpäin, kun suht uusi bensa löytyy jo muuhun ajoon. Niin oonkin ymmärtänyt, että näillä koneilla ajaa helposti sen puoli miljoonaa ja siksi ajattelinkin siirtyä Mersuun. Pääasia, että kaikki toimii ja auto siistissä kunnossa. Vähän liiankin tarkka tuppaan olemaan näissä huoltohommissa ja auton kunnossapidossasonikki kirjoitti:Nusnus... Mersulla ei oo ikinä ollutkaan manuaali-ilmastointia, pelkästään automaattia ja täysautomaattia
Onko joku erityinen syy miksi pitää olla C eikä E? Jos et halua ruosteita murheeksi nii osta suoraa w211 ja saat kaupanpäälisiksi ihmisille mitoitetut sisätilat. Näissä 4-mukisissa dieseleissä ei tarvi säikähtää vaikka olis ajettu reilustikkin yli 500tkm, se ei tunnu vielä yhtään missään jos ei auto ole ollut nyt ihan jonkun persaukisen MacGyverin omistuksessa Kuten sanottu, yleisilme ym. seikat kertoo enemmän ku ajokilometrit mittaristossa!
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ihan näin kertoen, niin saksassa mielestäni on vähän heikkoa tuo huolto ja kunnossa pito. Saksassa autot ovat edullisia uutena, kun taas elintaso on hyvin korkea ja palkat kunnossa. Eli auton korjauttaminen ja huoltaminen on saksassa huomattavasti kalliimpaa kuin esim suomessa vaikka varaosat ovatkin edullisia verrattuna suomeen.
Tämän vuoksi saksalaiset vaihtavatkin autoa hyvin herkästi uuteen heti kun isommat huollot ja rempat ovat edessä. Turkkilaisten häkit senkun täyttyy.
Ottaen huomioon vielä missä rasituksessa autot ovat saksassa kun lasketaan baanaa menemään. Suomessa taas körrötellään siihen verrattuna.
ainoa hyvä saksan autoissa on, että vaikka siellä suolataan teitä aivan kuten täälläkin, jos ei peräti enemmänkin ottaen huomioon kun siellä kitkarenkaalla ajetaan kovia nopeuksia ympäri vuoden.
Autot eivät ole ruosteessa ja mätiä.
En tiedä mitä suolan sekaan suomessa lisätään että se syövyttää autoa noin vomakkaasti.
maantiesuolan koostumuksestakin voi päätellä jotain, kun auota pesee, ettei se ole normaalia suolaa. Normaali suola ei takerru autoon kuin liima.
Itse katselisin autoa mahdollisesti sveitsistä. Taikka saksasta sitten maksimissaan 2-3-vuotta vanhaa autoa.
Mitä tulee kilometrivähennyksiin, niin jos mittaria ruuvataan säännöllisesti
ennen huoltoja ja katsastusta, niin tällöin mikään autokanta ei pysty kertomaan totuutta.
Mietitään että kunnon väärennys laitteet saa 3000€ jolla homma sujuu 5-10min ja sinulla on vaikka 80 000€ auto
niin tuo ei ole kovinkaan arvokas sijoitus monenkaan mielestä jos tuolla saadaan auton arvo pidettyä parempana.
Välihuollot/öljyhuollot teetetään jossain turkkilaisen nyrkkipajassa josta ei tiedot näy missään tietokannassa..
myyntihetkellä annetaan turkkilaiselle 1000-2000€ niin se viksaa sen myyntikuntoon. Vaihtelee vähän kuluneita istuimen osia, jotka eivät saksassa paljoa maksa suhteessa siihen paljon voittoa tehdään autolla kun kusetetaan ostajaa. ottaen huomioon että autolla jolla muka on ajettu 120tkm, mutta totuus huitelee jossain 300tkm tietämissä.
itse ajattelen näin että saksalainen ajaa esim dieseli autolla vuodessa vähintään 30-40tkm, niin 10-vuodessa se on 300-400tkm, mutta myynnissä siellä ei tahdo olla kuin alle 200tkm ajettuja..
Tämän vuoksi saksalaiset vaihtavatkin autoa hyvin herkästi uuteen heti kun isommat huollot ja rempat ovat edessä. Turkkilaisten häkit senkun täyttyy.
Ottaen huomioon vielä missä rasituksessa autot ovat saksassa kun lasketaan baanaa menemään. Suomessa taas körrötellään siihen verrattuna.
ainoa hyvä saksan autoissa on, että vaikka siellä suolataan teitä aivan kuten täälläkin, jos ei peräti enemmänkin ottaen huomioon kun siellä kitkarenkaalla ajetaan kovia nopeuksia ympäri vuoden.
Autot eivät ole ruosteessa ja mätiä.
En tiedä mitä suolan sekaan suomessa lisätään että se syövyttää autoa noin vomakkaasti.
maantiesuolan koostumuksestakin voi päätellä jotain, kun auota pesee, ettei se ole normaalia suolaa. Normaali suola ei takerru autoon kuin liima.
Itse katselisin autoa mahdollisesti sveitsistä. Taikka saksasta sitten maksimissaan 2-3-vuotta vanhaa autoa.
Mitä tulee kilometrivähennyksiin, niin jos mittaria ruuvataan säännöllisesti
ennen huoltoja ja katsastusta, niin tällöin mikään autokanta ei pysty kertomaan totuutta.
Mietitään että kunnon väärennys laitteet saa 3000€ jolla homma sujuu 5-10min ja sinulla on vaikka 80 000€ auto
niin tuo ei ole kovinkaan arvokas sijoitus monenkaan mielestä jos tuolla saadaan auton arvo pidettyä parempana.
Välihuollot/öljyhuollot teetetään jossain turkkilaisen nyrkkipajassa josta ei tiedot näy missään tietokannassa..
myyntihetkellä annetaan turkkilaiselle 1000-2000€ niin se viksaa sen myyntikuntoon. Vaihtelee vähän kuluneita istuimen osia, jotka eivät saksassa paljoa maksa suhteessa siihen paljon voittoa tehdään autolla kun kusetetaan ostajaa. ottaen huomioon että autolla jolla muka on ajettu 120tkm, mutta totuus huitelee jossain 300tkm tietämissä.
itse ajattelen näin että saksalainen ajaa esim dieseli autolla vuodessa vähintään 30-40tkm, niin 10-vuodessa se on 300-400tkm, mutta myynnissä siellä ei tahdo olla kuin alle 200tkm ajettuja..
220.128 Black devil
Jos pääprioriteetti on tuo km/€-suhde kannattaa tosissaan harkita tuota w210. Lastutetulla 200CDi "väykyllä" tuli päästeltyä joku 80tkm niin että mittarissa oli myyntihetkellä 550tkm ja tuo on ollu vähä ongelmaisin auto mitä itsellä tai edes tuttavapiirissä on ollut! w210 -> w211 siirtymän jälkee oli jopa pientä ostokrapulaa ku huomas että 3x kalliimpi auto ei ollutkaan parempi ku oikeastaan tuon ruosteenkeston kannalta mikä ei mun mielestä väykyssäkään ollut ihan niin onnetonta tasoa ku ABC:llä kuulee vaikka ei sitä kyllä mitenkään ylistääkkään voi Osat ja huollot näihin ei maksa mitään ja ei tarvi olla edes 15v. tietokonenörtti +1000€ vehkeillä avustamassa että saa jarrupalat vaihdettua.
Itse oon myös huomioinut että suurin osa saku-tuonneista tuntuu olevan aika kaltoin kohdeltua... en sitte tiedä onko sattumaa vai roudaako nää jobbarit tänne vaan niitä halvimpia miinoja ja helmet haetaan itselleen ja niitä ei näin ollen näy myyntipalstoilla? Tämä ei nyt ole mitää "meidän isi on vahvempi ku teidän isi"-juttua vaan mulle itselle henk.koht. on ihan sama onko auton alkuperäinen myyntimaa sitte vaikka Albania jos itseä miellyttävä yksilö löytyy.
Itse oon myös huomioinut että suurin osa saku-tuonneista tuntuu olevan aika kaltoin kohdeltua... en sitte tiedä onko sattumaa vai roudaako nää jobbarit tänne vaan niitä halvimpia miinoja ja helmet haetaan itselleen ja niitä ei näin ollen näy myyntipalstoilla? Tämä ei nyt ole mitää "meidän isi on vahvempi ku teidän isi"-juttua vaan mulle itselle henk.koht. on ihan sama onko auton alkuperäinen myyntimaa sitte vaikka Albania jos itseä miellyttävä yksilö löytyy.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juu, itsekkin huomannut tuon heikon huollon. Lähinnä, kun tähän nykyiseen autoon ei lootaöljyjä oltu vaihettu ikinä, vaikka muuten liikkeen leimat oli. Onhan siinä aina se ristki, että ostaa ruuvatun, mutta ite huomannut, että sama riski on myös suomessa olemassa. Eri asia, tietty nämä eläke ikäiset, joilta voi saadakkin pienikilometrisiakin. Mitenköhän nuo Saksalaiset liikkeet suhtautuu noihin ruuvauksiin? Tossa tutun kanssa juttelin ja hänen mukaansa, että jos ruuvauksesta jää kiinni, niin siellä saa kuulemma aika kovat sakot siitä. Sveitsin markkinoilla oleviin pitääkin tässä perehtyä. Täytyy sanoa, että tuo väykky aikalailla kiinnostaa, jos ei nyt ihan radikaalia eroa tuossa kulutuksessa ole. Muutenkin tykännyt enemmän siitä kopasta, mitä nyt matkustajana olut. Ja tuntuu olevan todella vahvassa maineessa. Oliskohan tuo 220CDI kui taloudellinen? Yritän tässä löytää kompromissiä tuon koneen ja kulutuksen suhteen. Kuhan ei ihan nuhapumppukaan olis. Ja kunhan innostun, niin pitää tässä joskus ajaa parillakin eri koneella. Yleensä tuo autonvaihto aika pitkäaikanen projekti aina ollu
270CDI. No okei, vie 7L satasella seka-ajossa mutta vääntöihin ja tehoihin nähden ihan eri peli kun 220CDI. Ja edelleenkään en usko että se lastutettu pikkukone paljoo vähempää kuluttaa jos sitä tehoo samaa vertaa sieltä ottaa takarenkaisiin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kova jätkä on jos saa c270 automaatin menemään seka-ajossa 7 litraan, maaantielläkään tahdo päästä 7 litran kulutuksiin.
W210 korisessa sitten 270 menee suht pienellä
Osta 200 automaatti, on pienet päästöt eli pienet maksut ja ohjelman vaihdolla saat ripeän ja taloudellisen auton. Niin ja osta suomi-auto
W210 korisessa sitten 270 menee suht pienellä
Osta 200 automaatti, on pienet päästöt eli pienet maksut ja ohjelman vaihdolla saat ripeän ja taloudellisen auton. Niin ja osta suomi-auto
Ei tarvi olla ees kova jätkä, on kyllä pitäny antaa reilusti tennaria jos kulutus yli 7l. Ollut 2kpl w203 270cdi:tä ja kumpikaan oo vieny soppaa nuin paljo. Normikulutus matka-ajossa n.5,5l. Seka-ajossa 6,7l. Pelkästään kaupunkirälläyksessä menee yli 7l saa menemään yli 9l jos tahtoo. Minä kyllä suosittelen tuota 270:stä, paljon kivempi käyttää kuin nuita puolimoottoreita. Ja molemmat on ollut ohjelmoituja eikä se ole kulutukseen vaikuttanut. Huolloissa ja varaosissa ei juuri hintaeroja 4- tai 5-pyttysen välillä. 1 sylinteri vaan enemmän.jolle kirjoitti:Kova jätkä on jos saa c270 automaatin menemään seka-ajossa 7 litraan, maaantielläkään tahdo päästä 7 litran kulutuksiin.
W210 korisessa sitten 270 menee suht pienellä
Minulla on -98 E200cdi manuaali josta otettu ohjelmalla noin 160-170 hv / 350-370 Nm.MHe kirjoitti:270CDI. No okei, vie 7L satasella seka-ajossa mutta vääntöihin ja tehoihin nähden ihan eri peli kun 220CDI. Ja edelleenkään en usko että se lastutettu pikkukone paljoo vähempää kuluttaa jos sitä tehoo samaa vertaa sieltä ottaa takarenkaisiin...
Kulutus on ollut alimmillaan 5,1 ja enimmillään pyöritysajossa 6,4.
Keskimäärin mennään alle kuudella edelleen vaikka suurin osa käyttöajasta on ollut talvea ja webasto päällä sekä tuntitolkulla tyhjäkäyntiä.
Voimaa on perstuntumalla saman verran kuin 270:ssä (jonka voi toki senkin ohjelmoida) ja kulutukset on mitattu ja todellisia yhtään lisäämättä tai vähentämättä.
Koskaan ei ole säästelty polttoainetta ajotavalla.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Uskoo ken uskoo. 270 on kaikin puolin kalliimpi. Niin huollot, varaosat, kulutus ja verotus.
Tosiaan jos ajaa 70tkm vuodessa jota monikaan forumilainen ei ole eläissään ajanut vuodessa kehuvat sitten kannattavuuksia ja ylläpitokustannuksia.
Sanotaan näin lisäksi että jos väyrystä ajattelet niin kulutus nousee heti koska huomattavasti raskaampi auto. Lisäksi jos mietitään virtaviivaisuutta niin ei ole mitenkään sulava muotoilu. Varmasti nappaa vastatuulen kunnolla.
Ite ajoin aikanaan noin 50-60tkm vuodessa ja loppuajan w203lla ja kulutus minulla oli 4,5-5l luokkaa moottoritieajossa helsinki-salo
Mitä tulee niin ihan riittävän junamaisesti menee. Jos lasketaan että syö litran vähemmän kuin e sarja. Litra maksaa täällä 1,60 euroa eli 70tkm vuodessa eli 1120 euroa maksaa vuodessa polttoaineet enemmän jos syö litran enemmän. Huom koko vuosi laskettu 1, 60 litrahinnan mukaan. Ja mitäs sitten kun se syökin 2enemmän tai 3?
Tosiaan jos ajaa 70tkm vuodessa jota monikaan forumilainen ei ole eläissään ajanut vuodessa kehuvat sitten kannattavuuksia ja ylläpitokustannuksia.
Sanotaan näin lisäksi että jos väyrystä ajattelet niin kulutus nousee heti koska huomattavasti raskaampi auto. Lisäksi jos mietitään virtaviivaisuutta niin ei ole mitenkään sulava muotoilu. Varmasti nappaa vastatuulen kunnolla.
Ite ajoin aikanaan noin 50-60tkm vuodessa ja loppuajan w203lla ja kulutus minulla oli 4,5-5l luokkaa moottoritieajossa helsinki-salo
Mitä tulee niin ihan riittävän junamaisesti menee. Jos lasketaan että syö litran vähemmän kuin e sarja. Litra maksaa täällä 1,60 euroa eli 70tkm vuodessa eli 1120 euroa maksaa vuodessa polttoaineet enemmän jos syö litran enemmän. Huom koko vuosi laskettu 1, 60 litrahinnan mukaan. Ja mitäs sitten kun se syökin 2enemmän tai 3?
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ja halvimmalla pääset kun ostat minulta pois tuon isäni auton johon tehty viimevuonna kaikki kalliit laitot ja on täysin maalattu yli 2010. Kovalakka nanolakka käsitelty kuten faceliftit.
Siirsin auton seisontaan forssaan kun helsingissä ei tilaa. Niin kulutus näytti 4, 7l sadalla.
Itse en viitsi pitää kahtaa diezeliä. Työmatka nykysin 12km päivä. Sitten jos pitää valita kahdesta niin farmari tarvitsee tämä perhe
Siirsin auton seisontaan forssaan kun helsingissä ei tilaa. Niin kulutus näytti 4, 7l sadalla.
Itse en viitsi pitää kahtaa diezeliä. Työmatka nykysin 12km päivä. Sitten jos pitää valita kahdesta niin farmari tarvitsee tämä perhe
220.128 Black devil
Samat huolto-osat, samat varaosat. Ei niissä tule eroa merkittävästi.270 on kaikin puolin kalliimpi. Niin huollot, varaosat, kulutus ja verotus.
Veron määrä ei riipu moottorin koosta.
Ero tulee kulutuksessa mitä tulee.
Väykky sedan / 203 sedan eroa 40 kg. Farkkuna 203 onkin sitten painavampi kuin väykky. Tuohon höpinään "vastatuulen nappaamisesta" ei kannattane edes kommentoida.Sanotaan näin lisäksi että jos väyrystä ajattelet niin kulutus nousee heti koska huomattavasti raskaampi auto. Lisäksi jos mietitään virtaviivaisuutta niin ei ole mitenkään sulava muotoilu. Varmasti nappaa vastatuulen kunnolla.
En sen kummemmin väykkyä puolustele, kyllä 203 on kelpo peli, mutta ei nyt sentään ihan mitä sattuu pitäisi kirjoitella.
Kulutuksessa ei liene suurta eroa suuntaan tai toiseen. Todellisessa kulutuksessa.
Kulutuksen osalta olennaista on se että valitsee korimallista riippumatta manuaalivaihteisen jos haluaa säästää viimeisen päälle.
Itse ajaisin mieluummin automaatilla ja maksaisin siitä hieman enemmän.
Tärkeää on myös käyttöautoa näistä hakiessa varmistaa että autossa on webasto
Sekä väykky että eritoten 203 on aivan jääkaappi ilman webastoa. Ei naurata pakkasilla.
Ranskassa olisi jonkin verran vähän ajettuja:
http://www.autoscout24.fr/ListGN.aspx?a ... tate=N%2CU
Moottoriteillä kattonopeus 130 ja mitään muuta kieltä puhumattomina eivät todennäköisesti käy Saksassa kaahailemassa.
Tytär kun puhuu ranskaa, niin olen seuraavaa autoa Rouvalle katsellut jo muutaman hetken ko. maasta.
http://www.autoscout24.fr/ListGN.aspx?a ... tate=N%2CU
Moottoriteillä kattonopeus 130 ja mitään muuta kieltä puhumattomina eivät todennäköisesti käy Saksassa kaahailemassa.
Tytär kun puhuu ranskaa, niin olen seuraavaa autoa Rouvalle katsellut jo muutaman hetken ko. maasta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Arvelinkin tälläistä vastausta. Tosin minulle on ihan sama. Ostaa sitten vaikka 320cdi värysen ja ajelee sillä. Se tarkoittaa yli 3000 euroa polttoaineisiin enemmän vuodessa.
Silläkin remppaa aika helvetisti autoa.
Mielipiteeni oisi sama oli minulla auto myynnissä tai ei.
Tarkoitin sitä että tuossa olisi halvalla kalliilla laitettu auto. Jolla ajaa huolettomasti pitkään. Ottaen huomioon että ajaa sillä 200- 300tkm kunnes vaihtaa niin arvon pudotus on jotain 3-4000 euron luokkaa. Eli aivan ilmaista. Vuoden, puolentoista erotus polttoainekuluissa siihen 270 tai 320cdi. siis 70tkm jos ajaa vuodessa.
Silläkin remppaa aika helvetisti autoa.
Mielipiteeni oisi sama oli minulla auto myynnissä tai ei.
Tarkoitin sitä että tuossa olisi halvalla kalliilla laitettu auto. Jolla ajaa huolettomasti pitkään. Ottaen huomioon että ajaa sillä 200- 300tkm kunnes vaihtaa niin arvon pudotus on jotain 3-4000 euron luokkaa. Eli aivan ilmaista. Vuoden, puolentoista erotus polttoainekuluissa siihen 270 tai 320cdi. siis 70tkm jos ajaa vuodessa.
220.128 Black devil
Jos pääasiassa halvat ajot ja kustannukset hakusessa ei munkaan mielestä ole ainuttakaan perustetta/tarvetta hommata isompaa kuin 4-konetta...
Tai sitte ostaa ässän, ne vie tunnetusti vähemmän mitä isompi kone
Tai sitte ostaa ässän, ne vie tunnetusti vähemmän mitä isompi kone
Viimeksi muokannut sonikki, 16.2.2013 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niin, W203 200CDI 122hp 270Nm 270CDI 170hp 400Nm 320CDI 224hp 510Nm... aika sopivasti tuolla välissä on mun mielestä?????? (200CDI ja 320CDI faceliftejä) tulee 50 heppaa joka lisämukilla tehoo ja toistasataa N vääntöjä. Ja vastaavasti kulutus nousee joka lisämukin myötä.kryptonite kirjoitti:Niin jos tilanne olisi toinen. Kilometrejä tulee vähän. Niin sitten ehdottomasti vähän ajettu timantti 320,350 tai 400cdi koneella. 270cdi koneeen voi unohtaa. Merkittävää eroa ei ole pikkukoneisiin tehossa.
Ässää ei edes nelosella saa, eikä ceetä 350 tai 400CDI:lla joten miten noita nyt vertaa?
Ja mulle on kans ihan sama vaikka kaikki muut ajaa "citikan c1 3litraa sadalla" ja käyttää säästyneet rahat tupakkiin tai muuhun hengenkohotukseen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
kryptonite kirjoitti:Niin w203 220cdi puuttui vallan. Siinä on 147hv kun 270cdi 170hv 23hv erotus ja kulutus huomattava.
Väännössäkin on alle 100nm erotus.
220cdi
0-100 km/t 10,3 sekunder automat: 10,5 sekunder
Forbruk per 10 km
-snitt
manuelt: 0,62 liter
automat: 0,67 liter
Kulutuksessa näyttäisi olevan puolisen litraa eroa, miten lie käytännössä.270cdi
0-100 km/t 8,9 sekunder automat: 9,1 sekunder
Forbruk per 10 km
-snitt
manuelt: 0,68 liter
automat: 0,71 liter
Ohjelmalla saa esim:
220cdi 125 kW / 170 Hp, 390 Nm
270cdi 147 kW / 200 Hp, 480 Nm
Ainakin väykyn korissa tuo 270 softattuna on MINUN mielestä ylivoimaisesti paras vaihtoehto. Kulutus pyörii nelosen kans samoissa mutta reserviä on rivakampiinkin lähtöihin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59