CL:n ABC alustan "velttous"
CL:n ABC alustan "velttous"
Tuossa yhtä CL:ää rapattu.
Oireena että taka-akseliston iskunvaimennus on veltto kuin sanonko mikä.
Samoin kuin korkeudensäätö vaatii joskus kierroksia että nostaa alustan ylös.
Vika on tullut aika ykskaks. Tosiaan takakontista kun painelee niin eipä siellä kyllä ole vaimennusta juuri nimeksikään.
Uusi hydraulipumppu vaihdettu parisataa km sitten kun vanha piti melkoista meteliä käydessä.
Oisko sieltä lähtenyt jotain likaa öljynkiertoon.
Itse öljyt ei olleet aivan kauheassa kunnossa ja nyt siellä on uudet öljyt jotka on vaihdettu useampaan kertan vähän kuin huuhdellen.
Star näyttää vikakoodiksi "paineensaannissa häiriö" Mutta siltikkin kun ohjauksia tekee niin painearvo pysyy mallikkaasti margninaalissa.
Oireena että taka-akseliston iskunvaimennus on veltto kuin sanonko mikä.
Samoin kuin korkeudensäätö vaatii joskus kierroksia että nostaa alustan ylös.
Vika on tullut aika ykskaks. Tosiaan takakontista kun painelee niin eipä siellä kyllä ole vaimennusta juuri nimeksikään.
Uusi hydraulipumppu vaihdettu parisataa km sitten kun vanha piti melkoista meteliä käydessä.
Oisko sieltä lähtenyt jotain likaa öljynkiertoon.
Itse öljyt ei olleet aivan kauheassa kunnossa ja nyt siellä on uudet öljyt jotka on vaihdettu useampaan kertan vähän kuin huuhdellen.
Star näyttää vikakoodiksi "paineensaannissa häiriö" Mutta siltikkin kun ohjauksia tekee niin painearvo pysyy mallikkaasti margninaalissa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pumppu siis uusi
Saa kunnolla öljyä
Muuta tarkisteltavaa
systeemissä ei varmasti ilmaa?
Tarkistanut ne"ventiili pöydät 2kpl" ?
Paine anturit varmasti kunnossa?
Iskarit ehjät"tolpat" ne vaimenus ventiilit
(voi testailla vaihtamalla paikaa tai johtoja)
ABC alustasta on kyllä jämäkkä sport asenossa,
Ja joka kulman saa säädettyä erikseen
E: mihinkäs suuntaan helsingistä on toi ~800km
Itään ? Jos vaikka osuisi kierokselle vois sen laskea alas
Saa kunnolla öljyä
Muuta tarkisteltavaa
systeemissä ei varmasti ilmaa?
Tarkistanut ne"ventiili pöydät 2kpl" ?
Paine anturit varmasti kunnossa?
Iskarit ehjät"tolpat" ne vaimenus ventiilit
(voi testailla vaihtamalla paikaa tai johtoja)
ABC alustasta on kyllä jämäkkä sport asenossa,
Ja joka kulman saa säädettyä erikseen
E: mihinkäs suuntaan helsingistä on toi ~800km
Itään ? Jos vaikka osuisi kierokselle vois sen laskea alas
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sinne jonnekin osuu jos suuntana on itäkilander kirjoitti:N.800 km.Stadista itään...Pietarin ja Uralvuorten välimaastossa?
(yksi S malli tuli jostain sieltä päin olevilla kilvillä siihen tosin ei madalusta tarvinnut vaan pienen korotuksen... jotain huonpia teitä oli jostain löytynyt...
muualtakin kuin suomesta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Palataampa vanhaan aiheeseen kun tänään rakentelin ko. autoon kuskin oven johtosarjan uusiksi.
Tuossa illemmalla rappasin testerillä tuota ABC:tä parikin tuntia.
Ajoin noita testejä läpi sun muuta.
Vikakoodeja oli aluksi että joustintukien säätömatka kalibrointi tekemättä. Tai joku tuollanen se oli.
No sen sai tehtyä kun muutamaan kertaan kokeili. Se ei ajanut kerralla autoa ylös vaan nousi pikkusen kerrallaan ja herjasi muistaakseni jotain parametrien olevan ulkona toleransseista tms...
Mutta kun muutaman kerran ajoin tuon kalibroinnin läpi ( ja samalla auto nousi joka kerralla muutaman sentin ylemmäs) niin viimein ilmoitti että "joustintukien säätömatka-anturit normitettu onnistuneesti" tms...
Toinen "vikakoodi" oli että "auton korkeustason kalibrointi ei ole onnistunut tai väärin tehty"
Tätäkin koitin tehhä staarilla mutta vitut se onnistu. korkeustason saa säädettyä sopivaksi mutta sitten kun pitää jotain ihmeen astelukuja syöttää niin ei se huoli yhtään mitään... ( kone siis näyttää raja-arvot)
Seuraavana pitäs vissiin joku päivä värkätä nuo tasoanturit kohdalleen. (kukapa tietää jos niitä on joskus "huijattu"
No mutta miten ne tasoanturit saadaan "tehdasarvoihin" ja ne tukivarsien ja antureiden väliset vivustot... Mistä niiden oikeat pituudet saisi tietoon?
Tuossa illemmalla rappasin testerillä tuota ABC:tä parikin tuntia.
Ajoin noita testejä läpi sun muuta.
Vikakoodeja oli aluksi että joustintukien säätömatka kalibrointi tekemättä. Tai joku tuollanen se oli.
No sen sai tehtyä kun muutamaan kertaan kokeili. Se ei ajanut kerralla autoa ylös vaan nousi pikkusen kerrallaan ja herjasi muistaakseni jotain parametrien olevan ulkona toleransseista tms...
Mutta kun muutaman kerran ajoin tuon kalibroinnin läpi ( ja samalla auto nousi joka kerralla muutaman sentin ylemmäs) niin viimein ilmoitti että "joustintukien säätömatka-anturit normitettu onnistuneesti" tms...
Toinen "vikakoodi" oli että "auton korkeustason kalibrointi ei ole onnistunut tai väärin tehty"
Tätäkin koitin tehhä staarilla mutta vitut se onnistu. korkeustason saa säädettyä sopivaksi mutta sitten kun pitää jotain ihmeen astelukuja syöttää niin ei se huoli yhtään mitään... ( kone siis näyttää raja-arvot)
Seuraavana pitäs vissiin joku päivä värkätä nuo tasoanturit kohdalleen. (kukapa tietää jos niitä on joskus "huijattu"
No mutta miten ne tasoanturit saadaan "tehdasarvoihin" ja ne tukivarsien ja antureiden väliset vivustot... Mistä niiden oikeat pituudet saisi tietoon?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitenkäs systeemi muuten toimii,Mika.T kirjoitti:Palataampa vanhaan aiheeseen kun tänään rakentelin ko. autoon kuskin oven johtosarjan uusiksi.
Tuossa illemmalla rappasin testerillä tuota ABC:tä parikin tuntia.
Ajoin noita testejä läpi sun muuta.
Vikakoodeja oli aluksi että joustintukien säätömatka kalibrointi tekemättä. Tai joku tuollanen se oli.
No sen sai tehtyä kun muutamaan kertaan kokeili. Se ei ajanut kerralla autoa ylös vaan nousi pikkusen kerrallaan ja herjasi muistaakseni jotain parametrien olevan ulkona toleransseista tms...
Mutta kun muutaman kerran ajoin tuon kalibroinnin läpi ( ja samalla auto nousi joka kerralla muutaman sentin ylemmäs) niin viimein ilmoitti että "joustintukien säätömatka-anturit normitettu onnistuneesti" tms...
Toinen "vikakoodi" oli että "auton korkeustason kalibrointi ei ole onnistunut tai väärin tehty"
Tätäkin koitin tehhä staarilla mutta vitut se onnistu. korkeustason saa säädettyä sopivaksi mutta sitten kun pitää jotain ihmeen astelukuja syöttää niin ei se huoli yhtään mitään... ( kone siis näyttää raja-arvot)
Seuraavana pitäs vissiin joku päivä värkätä nuo tasoanturit kohdalleen. (kukapa tietää jos niitä on joskus "huijattu"
No mutta miten ne tasoanturit saadaan "tehdasarvoihin" ja ne tukivarsien ja antureiden väliset vivustot... Mistä niiden oikeat pituudet saisi tietoon?
pitää korkeuden, säätyy nappulasta, rodeoohjaus menee läpi?
paluttu sen jälkeen alku peräis asentoon?
muistelisin että siihen oli semoiset kalikat minkä pälle auto lasketiin koripenkissä ja sitten anturit/muut osat laitellan oikealle aluelle
kuvaillutja onkelmia on tullut vastaan anturihuijauksila tehtyjen korkeus muutosten kohdalla sekä abc että ilma alustojen kanssa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu auto toimii muuten kyllä ihan ok.
Korkeus ja jäykkyys säätyy keskikonsolin napeista oikein.
Tuo takapään velttous on parantunut huomattavasti. Liekkö siellä ollut ilmaa vaikka ja kuinka tuosta pumpun vaihdosta jääneenä.
Vaikka sitä yritettiin ilmatakkin letkun ja säätöventtiilin nipasta.
Oikea etunurkka laskee hieman alas kun auto seisoo useamman päivän paikallaan. Mutta nousee kyllä heti ylös kun seuraavan kerran lähtee liikenteeseen.
Tuli tuossa viimeyönä tuon edellisen kirjoituksen jälkeen päähän että tämähän alkoi temppuilemaan vasta viime talvena kun akku pääsi pari kertaa tyhjäksi.
Sitä ennen ei ole temppuillut ollenkaan.
Nyt siis tekee käynnistyksen jälkeen sen että rämäyttää mittaristoon tekstin jotta "ABC xxxxx visit workshop"
Tuo ilmeisesti johtuu tuosta vikakoodista " korkeustason kalibrointi suorittamatta"
Pitääkö se rodeo-ohjaus ajaa läpi saakka? 5min pidin sitä eilen päällä eikä se itekseen tuntunut loppuvan? Vaatii myös koneeseen noin 1000rpm että toimii luontevasti tuo rodeo. Tyhjäkäynnillä toiminta on varsin hidasta ja tökkivää.
Auto palautuu kyllä normaaliin asentoon kun testit lopettaa.
Missä tuo ABC:n ohjauspoksi on? pitää tarkistaa ettei siellä ole piuhojen välissä mitään huijauspoksia. Sellaisiakin näkyy olevan saatavana.
Korkeus ja jäykkyys säätyy keskikonsolin napeista oikein.
Tuo takapään velttous on parantunut huomattavasti. Liekkö siellä ollut ilmaa vaikka ja kuinka tuosta pumpun vaihdosta jääneenä.
Vaikka sitä yritettiin ilmatakkin letkun ja säätöventtiilin nipasta.
Oikea etunurkka laskee hieman alas kun auto seisoo useamman päivän paikallaan. Mutta nousee kyllä heti ylös kun seuraavan kerran lähtee liikenteeseen.
Tuli tuossa viimeyönä tuon edellisen kirjoituksen jälkeen päähän että tämähän alkoi temppuilemaan vasta viime talvena kun akku pääsi pari kertaa tyhjäksi.
Sitä ennen ei ole temppuillut ollenkaan.
Nyt siis tekee käynnistyksen jälkeen sen että rämäyttää mittaristoon tekstin jotta "ABC xxxxx visit workshop"
Tuo ilmeisesti johtuu tuosta vikakoodista " korkeustason kalibrointi suorittamatta"
Pitääkö se rodeo-ohjaus ajaa läpi saakka? 5min pidin sitä eilen päällä eikä se itekseen tuntunut loppuvan? Vaatii myös koneeseen noin 1000rpm että toimii luontevasti tuo rodeo. Tyhjäkäynnillä toiminta on varsin hidasta ja tökkivää.
Auto palautuu kyllä normaaliin asentoon kun testit lopettaa.
Missä tuo ABC:n ohjauspoksi on? pitää tarkistaa ettei siellä ole piuhojen välissä mitään huijauspoksia. Sellaisiakin näkyy olevan saatavana.
Alustan olemus parani kun vaihdeltiin takapään venttiililohkoon kymmenkunta o-rengasta.
Samoin öljyt vaihdettiin huuhtelemalla laskettiin putkistot läpi uudella öljyllä ennen venttiililohkon paikoilleen asennusta.
"Korkeustason kalibrointia" auto ei anna tehdä eikö anna myöskään kalibroida "joustintukien liikematka antureita"
Pirssi kävi ihan oikeassa staarilla varustetussa rengaskulmien säädössä. Vaan ei onnistu sielläkään kalibroinnit.
Alustan kalibroinneissa staari kysyy jotain kulma-arvoja asteina (en enää muista mitä). Ne kun syöttää alustanmittaus laitteistosta niin auto ei niitä hyväksy missään tilanteessa vaikka ovat testerin näyttämien toleranssien keskellä...
Oisko kellään ideoita???
Mitään alustan korkeuteen vaikuttavia huijaus pokseja/säätötankoja autossa ei ole.
Samoin öljyt vaihdettiin huuhtelemalla laskettiin putkistot läpi uudella öljyllä ennen venttiililohkon paikoilleen asennusta.
"Korkeustason kalibrointia" auto ei anna tehdä eikö anna myöskään kalibroida "joustintukien liikematka antureita"
Pirssi kävi ihan oikeassa staarilla varustetussa rengaskulmien säädössä. Vaan ei onnistu sielläkään kalibroinnit.
Alustan kalibroinneissa staari kysyy jotain kulma-arvoja asteina (en enää muista mitä). Ne kun syöttää alustanmittaus laitteistosta niin auto ei niitä hyväksy missään tilanteessa vaikka ovat testerin näyttämien toleranssien keskellä...
Oisko kellään ideoita???
Mitään alustan korkeuteen vaikuttavia huijaus pokseja/säätötankoja autossa ei ole.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos kerran "roms" näytti kulmat okMika.T kirjoitti:Alustan olemus parani kun vaihdeltiin takapään venttiililohkoon kymmenkunta o-rengasta.
Samoin öljyt vaihdettiin huuhtelemalla laskettiin putkistot läpi uudella öljyllä ennen venttiililohkon paikoilleen asennusta.
"Korkeustason kalibrointia" auto ei anna tehdä eikö anna myöskään kalibroida "joustintukien liikematka antureita"
Pirssi kävi ihan oikeassa staarilla varustetussa rengaskulmien säädössä. Vaan ei onnistu sielläkään kalibroinnit.
Alustan kalibroinneissa staari kysyy jotain kulma-arvoja asteina (en enää muista mitä). Ne kun syöttää alustanmittaus laitteistosta niin auto ei niitä hyväksy missään tilanteessa vaikka ovat testerin näyttämien toleranssien keskellä...
Oisko kellään ideoita???
Mitään alustan korkeuteen vaikuttavia huijaus pokseja/säätötankoja autossa ei ole.
niin tarkista siinä kohden anturien näyttämät voltit
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Korkeustason anturien signaalijännite on 2.8V-3V joka nurkassa.
Yhdessä nurkassa jännite heittää 0.2V vs muut mutta ei kai se noin herkkä voi olla.
Joustintukien liikematka signaaleissa on heittoa nurkkien välillä vaikka auto seisoo tasasella lattialla. Kalibroinnilla tuo kai asettuisi mutta se kalibrointi kun ei onnistu.
Yhdessä nurkassa jännite heittää 0.2V vs muut mutta ei kai se noin herkkä voi olla.
Joustintukien liikematka signaaleissa on heittoa nurkkien välillä vaikka auto seisoo tasasella lattialla. Kalibroinnilla tuo kai asettuisi mutta se kalibrointi kun ei onnistu.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Olikos siis nuokin "aluella" joka nurkassaMika.T kirjoitti:Korkeustason anturien signaalijännite on 2.8V-3V joka nurkassa.
Yhdessä nurkassa jännite heittää 0.2V vs muut mutta ei kai se noin herkkä voi olla.
Joustintukien liikematka signaaleissa on heittoa nurkkien välillä vaikka auto seisoo tasasella lattialla. Kalibroinnilla tuo kai asettuisi mutta se kalibrointi kun ei onnistu.
(ulkoa kun en muista niitä kun ei yleensä alustan laskussa tarvitse)
joskus noissa oli jonkun laista pyöristystä tyyliin 3.0 saattoi olla 3.01
mistä sitten voi tulla jotain onkelmia,
olihan ne mittatu kulmat myös syötetty oikeasa muodossa
E:onkos auto nyt jossain oudossa asenossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Auto on ihan oikeassa asennossa ja korkeus/jäykkyys säädöt toimii mutta joka kerta kun auton käynnistää niin mittaristoon rämähtää "ABC visit workshop" teksti,
ja kun autolla ajaa heittoon tiellä jossa jousitus käy "ulkona" niin mittaristo välähtää sekunnin murto-osan ajan punaisena ja herjaa jotain ABC:stä.
Punainen välähdys on niin nopea ettei tekstiä kerkeä lukemaan.
Vikakoodeja tulee noista tekemättömistä kalibroinnesta.
ja kun autolla ajaa heittoon tiellä jossa jousitus käy "ulkona" niin mittaristo välähtää sekunnin murto-osan ajan punaisena ja herjaa jotain ABC:stä.
Punainen välähdys on niin nopea ettei tekstiä kerkeä lukemaan.
Vikakoodeja tulee noista tekemättömistä kalibroinnesta.
Terve
Luin yhtä vanhaa viestiä jossa luki seuraavaa.
kun autolla ajaa heittoon tiellä jossa jousitus käy "ulkona" niin mittaristo välähtää sekunnin murto-osan ajan punaisena ja herjaa jotain ABC:stä.
Punainen välähdys on niin nopea ettei tekstiä kerkeä lukemaan.
Teksti on luultavasti näin.
Active body control ABC Drive carefully!
Näin ainakin minulla, mikä sulla oli vikana silloin, saiko korjattua sen.
T Jari
Luin yhtä vanhaa viestiä jossa luki seuraavaa.
kun autolla ajaa heittoon tiellä jossa jousitus käy "ulkona" niin mittaristo välähtää sekunnin murto-osan ajan punaisena ja herjaa jotain ABC:stä.
Punainen välähdys on niin nopea ettei tekstiä kerkeä lukemaan.
Teksti on luultavasti näin.
Active body control ABC Drive carefully!
Näin ainakin minulla, mikä sulla oli vikana silloin, saiko korjattua sen.
T Jari