Ja puskuriremonttia
Ja puskuriremonttia
Eli tuli irroitettua tuo takapuskuri. Kovin oli tiukassa kunnes syy löytyi perhana oli hitsattu toinen kiinnikelevy siihen mutterilevyyn kiinni. Onneksi liitos ei kovin vahva ollut, sai hajottamalla irroitettua.
Ruostetta ei korista onneksi löytynyt, mutta kromilistjen alla on osumaa. Menee nyt harkintaan, vaihdetaanko kaikki kromilistat vai pestäänkö vain ja ruosteenestotekstyyli sinne sisään. Päällisin puolin ovat vielä siistissä kunnossa, joten sillä vuoden pari voi saada aikaa lisää. Eli odottelemaan parempia aikoja
Mutta millä tuota kromia voisi päällisin puolin kiillottaa? On päässyt kahdesta kohtaa vähän tummumaan (se kohta, mistä vesi valuu lampuista pois)
Perusteellinen pesu ja ruostesuojaus seuraavaksi korille rojektina täältä takapäästä.
Ruostetta ei korista onneksi löytynyt, mutta kromilistjen alla on osumaa. Menee nyt harkintaan, vaihdetaanko kaikki kromilistat vai pestäänkö vain ja ruosteenestotekstyyli sinne sisään. Päällisin puolin ovat vielä siistissä kunnossa, joten sillä vuoden pari voi saada aikaa lisää. Eli odottelemaan parempia aikoja
Mutta millä tuota kromia voisi päällisin puolin kiillottaa? On päässyt kahdesta kohtaa vähän tummumaan (se kohta, mistä vesi valuu lampuista pois)
Perusteellinen pesu ja ruostesuojaus seuraavaksi korille rojektina täältä takapäästä.
w126 300SE 1986
Ja KL ei löytänyt minulle varaosana tuota liitnitä, mutta VEHO (raskone) löysi. Ja vieläpä sopuhintaan, 29€ kappale suoraan Saksan varastolta.
Katsotaan nyt löytyykö oikea tavara. Kovin on räyjäytyskuvien mukaan erilaiset liittimet samanikäisesä 300SE mersussa. Liekkö nuo minun kappaleet sitten jotain itse keksittyä tms. Hyvin se puskuri nillä kuitenkin istui ettei sen puoleen ole valittamista.
Katsotaan nyt löytyykö oikea tavara. Kovin on räyjäytyskuvien mukaan erilaiset liittimet samanikäisesä 300SE mersussa. Liekkö nuo minun kappaleet sitten jotain itse keksittyä tms. Hyvin se puskuri nillä kuitenkin istui ettei sen puoleen ole valittamista.
w126 300SE 1986
Lähtökohtaisesti kiinnikkeitä on kahta eri tyyppiä. Toinen on tarkoitettu autoihin, joissa on vetokoukku ja toinen ilman koukkua oleviin. Alla olevassa ebay:stä kaapatussa kuvassa on koukuttoman auton kiinnike. Koukullisen auton kiinnike on yksinkertaisempi.Erew126 kirjoitti:Ja KL ei löytänyt minulle varaosana tuota liitnitä, mutta VEHO (raskone) löysi. Ja vieläpä sopuhintaan, 29€ kappale suoraan Saksan varastolta.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
tuon puskuri kiinnikkeen numero taitaa olla 126 880 3714 ja tässä sen hintataro kirjoitti:Lähtökohtaisesti kiinnikkeitä on kahta eri tyyppiä. Toinen on tarkoitettu autoihin, joissa on vetokoukku ja toinen ilman koukkua oleviin. Alla olevassa ebay:stä kaapatussa kuvassa on koukuttoman auton kiinnike. Koukullisen auton kiinnike on yksinkertaisempi.Erew126 kirjoitti:Ja KL ei löytänyt minulle varaosana tuota liitnitä, mutta VEHO (raskone) löysi. Ja vieläpä sopuhintaan, 29€ kappale suoraan Saksan varastolta.
http://translate.google.fi/translate?hl ... CC0Q7gEwAA
ja tarkka numero vielä
-
-
-
-
Siis autosa vai puskurissa? Puskurissa on nuo linkittämäni kuvan kiinnikkeet vielä tuossa vaiheessa kiinni.touhottaja kirjoitti:mitkä kiinnikkeet tuolla perässä on vielä paikallaa, mikkä näkyy kuvissa
Korissa on jonkinlainen iso rauta neljällä pultilla kiinni, liittyisikö jotenkin vetokoukkuun joka autossa ilmeisesti joskus ollut?
w126 300SE 1986
-
Tuopa se vähän painoa talviajoon (tosin en talvella aja) Ei vaan, pitää katsoa jos sen saa pois sillä koitin jo aiemmin sitä ottaa mutta sen pultit on niin tiukassa kiinni että tuntuu kuin avain katkeaa kun vääntää.touhottaja kirjoitti:niinpäs taitaa ollakki, ota hitossa tuo pois sieltä, eihän sillä enää mitään vrkaa ole siellä mulla taitaa olla tollanen koukun runko, tartteepas kattoo onko se tuollanen, siinä on kumminki irrotettava nuppi systeemi
Eipä siitä haittaakaan toistaiseksi ole. Onkohanmahdollista, että se on laitettu ihan uutena autoon koska se on korin värinen osa. Vai onkohan vain jälkikäteen maalattu.
w126 300SE 1986
-
-
Viime talven ihmettelin samaa asiaa. Ebaystä (uk, de) löytyi muutamia käytettyjä listoja, mutta niiden lopullinen kunto jäi sittenkin arvoitukseksi. Ostin sitten alkuperäiset KL:n kautta. Samalla tuli ostettua kiinnikkeet, joita noiden listojen kiinnitämiseen tarvitaan lukematon määrä.Gravehill kirjoitti:Saako muuten noita kromilistoja puskureihin jostain kohtuuhintaan? Olis kovasti vaihdon tarpeessa jo.
-
no ei niitä mitenkään ole lukematon määrä, kaiketi joku parikymmentätaro kirjoitti:Viime talven ihmettelin samaa asiaa. Ebaystä (uk, de) löytyi muutamia käytettyjä listoja, mutta niiden lopullinen kunto jäi sittenkin arvoitukseksi. Ostin sitten alkuperäiset KL:n kautta. Samalla tuli ostettua kiinnikkeet, joita noiden listojen kiinnitämiseen tarvitaan lukematon määrä.Gravehill kirjoitti:Saako muuten noita kromilistoja puskureihin jostain kohtuuhintaan? Olis kovasti vaihdon tarpeessa jo.
Paljonko loppulaskussa luki? Ihan mielenkiinnosta kysyntaro kirjoitti:Viime talven ihmettelin samaa asiaa. Ebaystä (uk, de) löytyi muutamia käytettyjä listoja, mutta niiden lopullinen kunto jäi sittenkin arvoitukseksi. Ostin sitten alkuperäiset KL:n kautta. Samalla tuli ostettua kiinnikkeet, joita noiden listojen kiinnitämiseen tarvitaan lukematon määrä.Gravehill kirjoitti:Saako muuten noita kromilistoja puskureihin jostain kohtuuhintaan? Olis kovasti vaihdon tarpeessa jo.
w126 300SE 1986
-
Paljonkohan maksaisi uudet kromi osat takapuskuriin?
Onko kellään tietoa?
Onko kellään tietoa?
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
-
Noniin, puskuri on takaisin paikoillaan!Kuskin puoli ei istu ihan niin hyvin kuin ennen, mutta ei se suuri ero siihen ole. Taitaa puskuri olla jo vähän väsynyt tai sitten vaan taittunut....
Saatiin puhallettua nuo vanhat kiinnikkeet uuteen uskoon. Sitten ruostesuojattiin ne ja puskuri sitten paikoiilleen.
Voi kun olisi jo kesä----
Saatiin puhallettua nuo vanhat kiinnikkeet uuteen uskoon. Sitten ruostesuojattiin ne ja puskuri sitten paikoiilleen.
Voi kun olisi jo kesä----
w126 300SE 1986