Wäykyn Webasto ja Wesipumput?
Wäykyn Webasto ja Wesipumput?
Eli siis rest-napin taakse ovat jotkut jo saaneet ajonaikaisen Webaston kytkettyä. Miten olis jos joku kynästään etevä tekisi tänne selkeät ohjeet moiseen kytkentään?
Toinen kyssäri: montako vesipumppua tuollaisessa facelift-320 CDI:ssä kuuluu olla? Ajonaikainen Webasto siis, rest-nappia painaessa hurahtaa käyntiin pumppu siitä paisuntasäiliön vierestä, se neliskanttinen jossa on musta muovikansi. Sen ja moottorin välissä on alempana vielä toinen sähköinen vesipumppu, mallia lieriö, joka siis ei käynnisty restistä. Onko tuo jälkimmäinen kaikissa väykyissä ja jos ei ole, niin mikä se on?
Toinen kyssäri: montako vesipumppua tuollaisessa facelift-320 CDI:ssä kuuluu olla? Ajonaikainen Webasto siis, rest-nappia painaessa hurahtaa käyntiin pumppu siitä paisuntasäiliön vierestä, se neliskanttinen jossa on musta muovikansi. Sen ja moottorin välissä on alempana vielä toinen sähköinen vesipumppu, mallia lieriö, joka siis ei käynnisty restistä. Onko tuo jälkimmäinen kaikissa väykyissä ja jos ei ole, niin mikä se on?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Se musta laatikko siinä paisarin vieressä on sähkövastus jonka PITÄISI lämmittää vesiä omalta osaltaan.mulla se on tod.näkösesti rikki.
Se mötikkä,siellä edempänä johon menee 3 vesiletkua on kiertovesipumppu,ja sen pitäisi alkaa kierrättää vettä kun painaa REST nappia kone sammuksissa.
Jos kiertovesipumppu rikki,niin ei pelaa webastokaan,koska ainakin omassa (320-00)webasto käyttää juurikin sitä pumppua
Se mötikkä,siellä edempänä johon menee 3 vesiletkua on kiertovesipumppu,ja sen pitäisi alkaa kierrättää vettä kun painaa REST nappia kone sammuksissa.
Jos kiertovesipumppu rikki,niin ei pelaa webastokaan,koska ainakin omassa (320-00)webasto käyttää juurikin sitä pumppua
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Hmm. Ainakin tuossa Webasto pelaa, eikös sen pitäisi sammua hyvinkin nopeasti, jos vesi ei kierrä?Cee220 kirjoitti:Se musta laatikko siinä paisarin vieressä on sähkövastus jonka PITÄISI lämmittää vesiä omalta osaltaan.mulla se on tod.näkösesti rikki.
Se mötikkä,siellä edempänä johon menee 3 vesiletkua on kiertovesipumppu,ja sen pitäisi alkaa kierrättää vettä kun painaa REST nappia kone sammuksissa.
Jos kiertovesipumppu rikki,niin ei pelaa webastokaan,koska ainakin omassa (320-00)webasto käyttää juurikin sitä pumppua
Jos se paisarin vieressä oleva mötikkä on vain sähkövastus, niin mikä ihmeen sähkömoottorin sirinä sieltä kuuluu rest-nappia kone sammuksissa painettaessa? Eihän olisi mitään älyä hehkuttaa kilowatin sähkövastusta jos kone ei käy. Rest-toiminnonhan on määrä käyttää koneen jälkilämpöä eli pelkästään puhaltimen ja vesipumpun pitäisi käydä. Nyt puhallin toimii ja tuo mötikkä surisee.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
kyllä pitäisi sammua 2 minuutissa.. ja ei kai noissa ole ku 1 vesipumppu otappa kuva siitä sirisevästä mötikästä..
ni jossei sulla sitte ole se thermotop c silloin on weballaki oma kv pumppu lieriö
edit: jaa nii eli sulla oli ajonaikanen lämmitin eli z no sitte siinä ei ole muutako 1 kvpumppu ja se on juurikin siel moottorin välissä.. ei kai siel enempää tervii ollakkaa
ni jossei sulla sitte ole se thermotop c silloin on weballaki oma kv pumppu lieriö
edit: jaa nii eli sulla oli ajonaikanen lämmitin eli z no sitte siinä ei ole muutako 1 kvpumppu ja se on juurikin siel moottorin välissä.. ei kai siel enempää tervii ollakkaa
Tere.
Ite olen kytkeny esilämmittimeksi väykyssä. Oma kiertovesipumppu pyörii jota ohjaa ite asennettu vepaston kello. Linkin takana ohoje miten puhalluksen saapi toteutettua.
Vesipumppua muuten ohjataan maata katkomalla. Siihen oikeanlainen kytkentä tehä diodien kanssa niin toimii sekä vepaston että rest nappulan vesipumpun ohjaus..
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23951&highlight=
Ite olen kytkeny esilämmittimeksi väykyssä. Oma kiertovesipumppu pyörii jota ohjaa ite asennettu vepaston kello. Linkin takana ohoje miten puhalluksen saapi toteutettua.
Vesipumppua muuten ohjataan maata katkomalla. Siihen oikeanlainen kytkentä tehä diodien kanssa niin toimii sekä vepaston että rest nappulan vesipumpun ohjaus..
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23951&highlight=
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
W124 OM 603 Rohjekti
Ei sammu weba ajossa, mutta enpä ole sitä vielä saanut kone sammuksissa käyntiinkään joten kv-pumpun osuus asiaanon vielä epäselvä.drneo kirjoitti:kyllä pitäisi sammua 2 minuutissa.. ja ei kai noissa ole ku 1 vesipumppu otappa kuva siitä sirisevästä mötikästä..
ni jossei sulla sitte ole se thermotop c silloin on weballaki oma kv pumppu lieriö
edit: jaa nii eli sulla oli ajonaikanen lämmitin eli z no sitte siinä ei ole muutako 1 kvpumppu ja se on juurikin siel moottorin välissä.. ei kai siel enempää tervii ollakkaa
Se sirinän lähde selvisi, kun otin kannen irti siitä paisarin vieressä olevasta laatikosta. Vastushan siellä varmaankin ja se surraus kuuluu siinä vieressä olevasta, ilmeisesti alipainejärjestelmään kuuluvasta pikku ilmanputsarista. Eipä siis ollut ollenkaan mikään sähkömoottori siellä ääntämässä. Pitäisiköhän se putsari vaihtaa kuinka usein?
Tutkiminen webaston kytkemiseksi rest-napin taakse (ilman kelloa) jatkuu, en ole vielä saanut sitä humahtamaan tulille auton seistessä, vaikka olen kokeillut soveltaa vähän kaikkia ohjeita ja omaa logiikkaa. Ei vaan löydy sellaista nastaa poiskytkentänapiltakaan.
Paitsi jos tuo ajonaikainen ei ensinkään suostu lähtemään käyntiin lämpimässä tallissa. Siinä tapauksessa pitääpi jatkaa tutkimuksia pihalla.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...