Millä tilkitään pakoputken liitosta

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
supersepe

Millä tilkitään pakoputken liitosta

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Onko tuohon touhuun jotain tököttiä , joka pysyisi elastisena ja kestäisi kuumuutta, vai onko se valkopunainen purkki vaan se oikea juttu tuohon, no nyt on tilanne ettei oikein uutta putkea heti löydy 505 pököttiin , ainakaan ihan heti :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko se liitos muuten vaan väljä vai hapannu vuotavaks, jos vaan muuten väljä, niin osta kaupasta vaikka pari pelti tölkkiä limsaa, juo tyhjäks ja sitten molemmat päät pois ja pyörität sen sisään menevän putken päälle sen verran että just putki menee paikalleen ja sitten klemmarilla loppu kiristys, muttei kuitenkaan niin paljon että päällimmäinen putki menee kasaan, vain kiristys :lol:
toimii kyllä pismpäänki :wink:
supersepe

touhottaja kirjoitti:onko se liitos muuten vaan väljä vai hapannu vuotavaks, jos vaan muuten väljä, niin osta kaupasta vaikka pari pelti tölkkiä limsaa, juo tyhjäks ja sitten molemmat päät pois ja pyörität sen sisään menevän putken päälle sen verran että just putki menee paikalleen ja sitten klemmarilla loppu kiristys, muttei kuitenkaan niin paljon että päällimmäinen putki menee kasaan, vain kiristys :lol:
toimii kyllä pismpäänki :wink:
No mulla kävi tuon pökötin kanssa tässä meidän pihassa hauska haaveri viime talvena, ihan hölmöilyä minulta mutta kerron lyhyesti. Liukasta oli ja kun kekseliäs olen, vaihde päälle ja pyörät löi siinä tyhjää ja minä sitten lähdin autosta ulos ja keulasta tuuppaamaan ja lähtihän se :lol: :lol: ja ojaan pystyyn :D , mitäs siinä , oli emännällä ja lapsilla ollut ihmettelemistä. Miksen muuten heti ottanut toista autoa, kun kuitenkin jouduin ottamaan. No putkihaaveri tuli sitten siitä kun maasturillani nyppäsin sen sieltä pois ja putki repesi siitä liitoksestaan silleen , että välistä otin liitoksen pois ja motonetista haitariputkea isompaa ja pienempää isomman sisälle. Muuten siihen väliin ei olisi saanut kuin hitsaamalla jämptin putken. Näillä sai pelattua sitä pituutta mutta se iso haitari oli liian iso alkuperäiseen etuputkeen ja alkoi sitten jossain vaiheessa vuotamaan. Tänään hoksasin että kaksi pikku haitaria päihin ja keskelle iso. Kuitenkin tiivistäisin näitä suht hyvin sopivia putkia ainakin sieltä ihan etummaisesta, koska siellä on jonkin sortin väljyyttä vieläkin. No autoa ei ole käytetty nyt tällä uudella systeemillä vielä. Sitä vaan meinasin, että jos olisi "teippiä" tuollaiseen, joka sitten lämmetessään vain menisi mukavasti muotoonsa ja antaisi hieman periksi. Tuo juomatölkki laitetaan korvan taa . Tähän se ehkä ei sovi , kun putket on aina toistensa sisällä eli tulee kynnys. Tarinaa tuli mutta saako tästä taas mitään tolkkua. Niin ja pökötin 505 putken aika kiven alla mitä kyselin. No juu 180tkm mittarissa jo :D
ft79

Viesti Kirjoittaja ft79 »

124 250TD -94 :asd:, AC, ABS > AA? :D
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79

w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mää olen sanaton :lippu:
supersepe

touhottaja kirjoitti:mää olen sanaton :lippu:
En yhtään ihmettele sanattomuutta, jos meinaan tuon tarinan suhteen :oops: , täytyykin noita Misterin sivuja katsella tarkemmin mutta nyt mennään kyllä ensin tällä paikkauslinjalla , kun eilen se näytti vihreää valoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”