Ategon turbo 300d:n pikkupillerin tilalle?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Ategon turbo 300d:n pikkupillerin tilalle?

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Raadilla varmaan kokemusta, sopiiko ategosta ahdin helposti alkuperäsen "avaimenperän" tilalle? Auto siis tuo allekirjotuksesta ilmenevä... Olis aika edukkaasti tarjolla, on vaan toisella puolella suomea niin ei viitti lähtee itte ihmettelemään... Vai mikä tonne nyt kannattaa laittaa? Pakosarjaa en ajatellut vaihtaa, eli siihen helpolla sovitettava hiukan isompi ahdin ois hakusessa.
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Joo, tänään juttelin asiantuntijan kanssa puhelimessa ja hää tarjos holset hx27w ahdinta, olis kuulemma passeli noille 240-270hv:n tehotavoitteille. Hx35 on liian iso, ei herää helposti. Entäs kuorma-auto puolen ahtimet, missä merkissä/mallissa mahtais olla hx27 vastaavan kokoinen ahdin? Tietäs vaan käytettyä kysellä...
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Entäs saab 900 -92 peräisin oleva garretin turbo? Imu a/r42 ja pako a/r 48. Tyyppinumero 465904-9003. Löytyy tallista. Sitte olis -93 1.9td venton k14 ahdin, 1.8td escortin joku pikku garret ja tietysti sen kelvoton välijäähy...
-98 300diesel turbo
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Älä älä älä ainakaan noitaa Saabin, Volkkarin tai Escortin turboja laita. Ahdistavat jo ihan vakiosyötöillä paljon enemmän kuin 606:n vakiofööni.
530d Touring -01
250EXC-F -04
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

No noi escon ja venton pikkupillerit saa kyllä unohtaa ihan suosiolla, mutta entäs tuo saabin? Siinä olis ainakin kompurasiipi 46/60mm ja pakosiipeä en nyt muista varmaksi mutta oisko ollu 48mm pienin mitta...
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Kysytääs nyt näin päin, minkä kokosesta kuorma-autosta siis moottorin puolesta, ei ulkomittojen, mahtaa löytyä suht passeli ahdin? Paavolle on siis suoritettu alustavaa kiristystä jo, enää ahdistin kiusaa. Ja joo, ostaisin uuden holsetin kyllä, vaan ei ole niin paljon rahaa, sitä kuluu väyrysen veroihin järjettömästi ja kun kulutuskin on kympin kantturoissa.... N.60km/päivä pelkkää työmatkaa....
-98 300diesel turbo
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2099
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

ikilika kirjoitti:Kysytääs nyt näin päin, minkä kokosesta kuorma-autosta siis moottorin puolesta, ei ulkomittojen, mahtaa löytyä suht passeli ahdin? Paavolle on siis suoritettu alustavaa kiristystä jo, enää ahdistin kiusaa. Ja joo, ostaisin uuden holsetin kyllä, vaan ei ole niin paljon rahaa, sitä kuluu väyrysen veroihin järjettömästi ja kun kulutuskin on kympin kantturoissa.... N.60km/päivä pelkkää työmatkaa....
Kannattaisko miettiä hybridi-ahdinta? Tulee sen ison että pienen turbon ominaisuudet sopivissa suhteissa..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Hybridiahdin, eli kompuraa suuremmaksi pakopuolen edelleen ahdistaessa... Ei hyvä, ainakaan tästä alkuperäsestä. Eri asia on jos löytää järkevällä hinnalla valmiin puketin suuremmalla pakopuolella. Kaikki ehdotukset ja ideat otetaan vastaan :lol:
-98 300diesel turbo
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onkos nuo Ategon ahtimet millä kiinnityksellä? Tossa om606:ssa on semmonen kolmiolaippa vakiona.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Taitaa olla perus nelipultti kiinnityksellä. Menee välilaipan teoksi, ei tee ongelmaa :D
-98 300diesel turbo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”