Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
Eli om642 V6 cdi
Tulipa vastaan tämmönen tapaus. Koneessa voimakas öljyvuoto, puhdistelun jälkeen öljy valuu kuskinpuolelta ilmastoinnin kompuran takaa lohkon alaosasta. Tovin tutkimisen jälkeen purkukonetta ja yksi puhelin soitto paljasti että se on "juorureikä" lohkojen välistä imusarjan alta. Tilaa kun ei oo yhtään että näkis mistään mitään, mutta yhdestä reiästä näkyi öljylammikko imusarjan alla
Eli öljynlahduttimen O-renkaat vuotaa lohkon päällä, nätti homma kun vialliset osat ei maksa kuin 10€
Ai niin yks pikkujuttu, asennusaikaa menee toista päivää ja samoilla töillä kannattaa todellakin vaihtaa "samalla" paljon muutakin tavaraa.
Kuvia tulossa
Ei ollu "viimesessä kunnon moottorissa" suorassa kuutosessa valurautakoneessa tämmösiä vaikka justiin yhteen semmoseen männät vaihettiinki
Tulipa vastaan tämmönen tapaus. Koneessa voimakas öljyvuoto, puhdistelun jälkeen öljy valuu kuskinpuolelta ilmastoinnin kompuran takaa lohkon alaosasta. Tovin tutkimisen jälkeen purkukonetta ja yksi puhelin soitto paljasti että se on "juorureikä" lohkojen välistä imusarjan alta. Tilaa kun ei oo yhtään että näkis mistään mitään, mutta yhdestä reiästä näkyi öljylammikko imusarjan alla
Eli öljynlahduttimen O-renkaat vuotaa lohkon päällä, nätti homma kun vialliset osat ei maksa kuin 10€
Ai niin yks pikkujuttu, asennusaikaa menee toista päivää ja samoilla töillä kannattaa todellakin vaihtaa "samalla" paljon muutakin tavaraa.
Kuvia tulossa
Ei ollu "viimesessä kunnon moottorissa" suorassa kuutosessa valurautakoneessa tämmösiä vaikka justiin yhteen semmoseen männät vaihettiinki
Viimeksi muokannut Aki P, 05.11.2017 21:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pari kuvatusta jo levälleen puretusta "haarasta". Pohjalla näkyy lauhdutin.
Ja yhdessä kuvassa "syypää" tiiviste.
Jotenki tuntuu että aika leikkisä moottori kun sille päälle sattuu
Hyvä kone silloin kun ei vuoda öljyä mistään, ei ole vikatilassa imusarjan läppämoottorin tai turbon takia, eikä ole pakosarjat halki ja romut menneet turbon läpi, eikä hehku ole poikki, tai startin hammaskehässä on hampaat tallessa ja etummainen runkolaakeripukki ei ole antanut periksi......
7v laatikkoon ei mennä tässä osiossa
Ja yhdessä kuvassa "syypää" tiiviste.
Jotenki tuntuu että aika leikkisä moottori kun sille päälle sattuu
Hyvä kone silloin kun ei vuoda öljyä mistään, ei ole vikatilassa imusarjan läppämoottorin tai turbon takia, eikä ole pakosarjat halki ja romut menneet turbon läpi, eikä hehku ole poikki, tai startin hammaskehässä on hampaat tallessa ja etummainen runkolaakeripukki ei ole antanut periksi......
7v laatikkoon ei mennä tässä osiossa
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
En tiijä sitte.... jos samaan aikaan tekee vaikka kolme alustankorjausta ja huoltoa + myy niihin osat kuin että tuusaa parisen päivää ja myy muutaman tiivisteen. Aika on rahhaa ja meillä ei ole kumpaakaantapio89 kirjoitti:Pajajätkän rahasampoja nämä vinkkelikutvoset
Onneksi on osina yksi tämmönen kolarikone niin voi aina käydä kattoon irtokoneesta mallia mikä menee mihinki kun kaikki on ahdasta yleensäki kun johonki ryhtyy. Löytyy turboa ja lohkoa vaille koko kone hyllystä....
Pitää samalla heittellä tuolle nurkalle myös imusarjan läppämoottori ja käyttää hehkut irti kaiken varalta jos tarvii porata vaikka tähän onki joskus hehkut vaihettu rasvan kans. Eipähän tartte sitte olla heti aukomassa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ooppelin (B-Omega) kutosvinkkeliin saa tehä samaa remonttia. Lämmönvaihdin samassa kohassa. Yhteen Omppuun laitoin tuon, uuvet muoviset venttiilikopat, öljypohjan molemmat tilkkeet, termarin tiivisteineen ja jakopäät vesipumput jne. Kaikki vuoti elinnesteet ulos paitsi toki se hihna. Auto oli täysin paalikamaa.
Keljuuttani meinasin tilata kaks saman puolen venakoppaa, ettei oo öljykorkkia ollenkaan... Pelkkiä tiivareita muuten turha vaihella, muovikoppa on ainaki nuissa satavarmasti varpilla kun vuotaa.
Keljuuttani meinasin tilata kaks saman puolen venakoppaa, ettei oo öljykorkkia ollenkaan... Pelkkiä tiivareita muuten turha vaihella, muovikoppa on ainaki nuissa satavarmasti varpilla kun vuotaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Eli vanha laki on voimassa: "kaikista autoista tulee ooppeleita ku aikansa ajaa.Easy Rider kirjoitti:Ooppelin (B-Omega) kutosvinkkeliin saa tehä samaa remonttia.
Tuli muuten mieleen että kun täältä netistä imuroidaan kaikki tieto ja sitten ihmetellään miten paskoja nämä on kuten CDI koneet yleisesti silloin ku kaikki ajo korkeintaan 124:lla kymmenisen vuotta sitten ja cdi oli outo lintu, eikä sillä tehny mitään. Nyt on kaikki naama nojessa kaikin mahdollisin kotikonstein katkomassa hehkuja ja repimässä suuttimia ylös eikä se ole mikään ongelma.
Eli tämäkin on vain suht harvoin sattuva yksittäistapaus kuten muutkin ylempänä mainitut vaivat. Näitä 642 koneita kun on jokunen valmistettu ja myyty. Mutta on hyvä tietää näistä ominaisuuksista.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minä kun en ole noin hienoa moottoria koskaan päässyt läheltä ihailemaan, niin minulle on edelleenkin epäselvää että mistä kohti se vuoti.
Toinen mikä tuli mieleen, niin eikö näppärät pajat ole tottunut siirtämän tuommoisia jäähdyttimiä ja lämmönsiirtimiä letkujen nokkaan ja huoltoystävällisempään paikkaan. Olen nähnyt ainakin vaihteiston lämmönvaihtimen siirretyn erillisesti keulalle. Se oli ainakin hienosti tuotteistettu...
Toinen mikä tuli mieleen, niin eikö näppärät pajat ole tottunut siirtämän tuommoisia jäähdyttimiä ja lämmönsiirtimiä letkujen nokkaan ja huoltoystävällisempään paikkaan. Olen nähnyt ainakin vaihteiston lämmönvaihtimen siirretyn erillisesti keulalle. Se oli ainakin hienosti tuotteistettu...
Tämä selevä. Ymmärrettäväähän se, ettei joka paikkaa kerkiä kuvata, kun töikseen tuota tekee.Aki P kirjoitti:Niin eli vuotava lauhdutin on tuossa keskellä se vielä paikallaan oleva kanttinen laatikko. Lohkossa on öljy ja nestekanavat jotka menee tuo palikan kautta...... Kun en kerenny/ muistanu ottaa kuvaa kun lauhdutin oli irti jne.. Auto jo kasaan menossa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Miksi muuten tämmöistä lämmönvaihdinta tai keulilla olevaa öljynjäähdytintä kutsutaan aina ja iankaikkisesti lauhduttimeksi, vaikkei siellä tapahdu mitään olomuodon muutosta. (Toivottavasti ainakaan.)
Akka voi lauhtua pikku "kiehahduksen" jälkeen muuttumatta sen kummemmin kaasusta nesteeks, mutta kuinka nyt moottoriöljy kiehuisi silläkeinon että lauhduttimen tarvittis. Jos tarvittisikkin, niin ei se öljypumppu sitä höyrynä sinne asti saisi.
Akka voi lauhtua pikku "kiehahduksen" jälkeen muuttumatta sen kummemmin kaasusta nesteeks, mutta kuinka nyt moottoriöljy kiehuisi silläkeinon että lauhduttimen tarvittis. Jos tarvittisikkin, niin ei se öljypumppu sitä höyrynä sinne asti saisi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Levylämmönvaihdinhan se on kuten touhottaja kertoi. Nesteet pitää mennä vastakkaisiin suuntiin että toimii oikein.
Esim monessa hesburgerissa lauhduttimet on korvattu levylämmönvaihtimilla kylmäkoneis ja vesi lauhduttaa joka ohjataan joko viemäriin tai lämmitykseen eli ei puhalleta lämpöä ilmaan (vettä kuluu todella vähän).
Lauhdintin se periattes on vaikka ei faasimuutosta tapahdukkaan toiselle aineelle.
Esim monessa hesburgerissa lauhduttimet on korvattu levylämmönvaihtimilla kylmäkoneis ja vesi lauhduttaa joka ohjataan joko viemäriin tai lämmitykseen eli ei puhalleta lämpöä ilmaan (vettä kuluu todella vähän).
Lauhdintin se periattes on vaikka ei faasimuutosta tapahdukkaan toiselle aineelle.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja mikä on se periaate? Kummalle toiselle aineelle? Eikö ennemminkin että kummallekaan, jos nyt auton öljykyyläreistä on juttu edelleen eikä kylmäkoneista? Hampurilaisravintolaa sieltä CDI-moottorista ei kai löytynyt vaikka monenlaista turhaa rojua väärällään onkin.et kirjoitti:Levylämmönvaihdinhan se on kuten touhottaja kertoi. Nesteet pitää mennä vastakkaisiin suuntiin että toimii oikein.
Esim monessa hesburgerissa lauhduttimet on korvattu levylämmönvaihtimilla kylmäkoneis ja vesi lauhduttaa joka ohjataan joko viemäriin tai lämmitykseen eli ei puhalleta lämpöä ilmaan (vettä kuluu todella vähän).
Lauhdintin se periattes on vaikka ei faasimuutosta tapahdukkaan toiselle aineelle.
Lauhduttimessa käsittääkseni kaasumainen aine nesteytyy. Vissiin sitten nuin periaatteessa.
Eikä vihreitä palleroita muuta ku suuhun, en minä kinastamaan ala.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mitäs sitten tapahtuu kun keli lauhtuu
Onko keli kaasumaisessa muodossa ja muuttuu nesteeksi
Suomen kieli on siitä kiva että sanoilla on monia merkityksiä
Onko keli kaasumaisessa muodossa ja muuttuu nesteeksi
Suomen kieli on siitä kiva että sanoilla on monia merkityksiä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Millä kilometreillä nämä VeeKuutosen öljyvuodot (ja muut ongelmat) alkavat?
Olisi käyttöominaisuuksiltaan mieluista kone, mutta jos huoltokustannukset per 100.000 km ovat kosmiset, niin sittenhän nelosdieselin kolinan kuuntelemisesta saa hyvän palkan?
Pitää siitä tosin saadakin.
Olisi käyttöominaisuuksiltaan mieluista kone, mutta jos huoltokustannukset per 100.000 km ovat kosmiset, niin sittenhän nelosdieselin kolinan kuuntelemisesta saa hyvän palkan?
Pitää siitä tosin saadakin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Nuo pari tapausta on tiedossa ja toisella ajettu vajaa 300tkm ja toisella vajaa 400tkm+ molemmat vuosimallia -05. Aika noille tiivisteille taitaa olla pahin ja oisko tullu jotain "parempia" versioita uudempiin??740 GLE kirjoitti:Millä kilometreillä nämä VeeKuutosen öljyvuodot (ja muut ongelmat) alkavat?
Olisi käyttöominaisuuksiltaan mieluista kone, mutta jos huoltokustannukset per 100.000 km ovat kosmiset, niin sittenhän nelosdieselin kolinan kuuntelemisesta saa hyvän palkan?
Pitää siitä tosin saadakin.
Tälläkin saralla opeteltu ja kehitetty juttuja lisää. Tulipa tapaus jossa tiivisteen vaihto ei auttanut vaan menipä toista päivää töitä harakoille
Nooh. Vikahan täytyy olla sitten lauhduttimessa> lauhdutin tilaukseen ja kaikki taas uusiksi. Vanhassa lauhduttimessa ei mitään näkyvää vaivaa.... mutta kappas vaan lauhduttimen alla oli vielä yksi öljyproppu lohkossa ja siitä oli syöpynyt alumiiniprikasta 2mm pala pois Eli näköjään pitäsi aina purkaa kaikki pois.
Samalla tuli poistettua imusarjan läpät ja sen myötä läppämoottori siirrettiin kuivempaan paikkaan johon se on sitten vian tullen helppo vaihtaa kun häiriintyy jostain muusta syystä kuin öljystä.
Eli seuraavalla kerralla uusiksi myös lauhdutin ja prikka lohkoon ihan kaiken varalta koska on aikamoinen homma vaikka pari kertaa jo tehty
Valmistellaan purkukoneen imusarjoista läpättömät vaihtosarjat seuraavaa kertaa varten hyllyyn
Nooh. Vikahan täytyy olla sitten lauhduttimessa> lauhdutin tilaukseen ja kaikki taas uusiksi. Vanhassa lauhduttimessa ei mitään näkyvää vaivaa.... mutta kappas vaan lauhduttimen alla oli vielä yksi öljyproppu lohkossa ja siitä oli syöpynyt alumiiniprikasta 2mm pala pois Eli näköjään pitäsi aina purkaa kaikki pois.
Samalla tuli poistettua imusarjan läpät ja sen myötä läppämoottori siirrettiin kuivempaan paikkaan johon se on sitten vian tullen helppo vaihtaa kun häiriintyy jostain muusta syystä kuin öljystä.
Eli seuraavalla kerralla uusiksi myös lauhdutin ja prikka lohkoon ihan kaiken varalta koska on aikamoinen homma vaikka pari kertaa jo tehty
Valmistellaan purkukoneen imusarjoista läpättömät vaihtosarjat seuraavaa kertaa varten hyllyyn
kannattais DPF autoissa poistaa pakokaasun kierrätys kun läpät poistuu
pakokaasu ei enää sekoitu niin hyvin ja tulee entistä enempi niitä hiukkasia
pakokaasunkierrätys vähentää palotapahtuman lämpöä sylinterissä jolloin tarvitaan hiukkassuodatinta päästöjen takia
kierrätyksen poisto nostaa lämpötilan sylinterissä jolloin hiukkaset myös palavat
vaikka läpät olisi paikallaankin niin kierrätyksen poisto helpottaa hiukkassuodattimien työmäärää samalla pidentää niiden elinikää
pakokaasu ei enää sekoitu niin hyvin ja tulee entistä enempi niitä hiukkasia
pakokaasunkierrätys vähentää palotapahtuman lämpöä sylinterissä jolloin tarvitaan hiukkassuodatinta päästöjen takia
kierrätyksen poisto nostaa lämpötilan sylinterissä jolloin hiukkaset myös palavat
vaikka läpät olisi paikallaankin niin kierrätyksen poisto helpottaa hiukkassuodattimien työmäärää samalla pidentää niiden elinikää