V8 moottori tietoutta
V8 moottori tietoutta
Olen tässä pohtinut että minkälaisia eroja näissä w126:sten moottoreissa on, siis lähinnä se että millä keinoin noita on muutettu vuosimallikohtasesti, että esim. uudemmassa 5 litrasessa on enemmän tehoa kun tuossa pyykkilauta kylkisen 5 litrasessa? Onko nokka-akseleissa eroa, polttoaine laitteissa, puristuksissa tai kansissa?
Saisiko vanhemman moottorin ns. updeitattua tehokkaammaksi vaihtamalla siihen jotain tiettyjä osia uudemmasta koneesta?
Kaikkea sitä tuleekin näin talven pimeydessä haaveiltua
No olisi vielä vähän arkisempikin kysymys, mulla on tuo -84 ryppykylki secci ja meinasin venttiilit ennen kevättä säätää niin paljonka on tuollasessa M117.963 koneessa on venttiili välys, tai oikeastaan onko säädettävissä, eikai tuos hydraulisia nostimii oo en mie oo viel paljoo tuohon vinkkel koneeseen tutustunnu
Saisiko vanhemman moottorin ns. updeitattua tehokkaammaksi vaihtamalla siihen jotain tiettyjä osia uudemmasta koneesta?
Kaikkea sitä tuleekin näin talven pimeydessä haaveiltua
No olisi vielä vähän arkisempikin kysymys, mulla on tuo -84 ryppykylki secci ja meinasin venttiilit ennen kevättä säätää niin paljonka on tuollasessa M117.963 koneessa on venttiili välys, tai oikeastaan onko säädettävissä, eikai tuos hydraulisia nostimii oo en mie oo viel paljoo tuohon vinkkel koneeseen tutustunnu
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
300D Turbo -92
1824 AK -96
Esim minkä valmistajan?Runtula kirjoitti: jonkun muun valmistajan V8 moottori
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Muutamia tonneja, haluan sen ostoslistan (vaikka Summit Racingiin)laineracing kirjoitti:Esim GM käyntikuntonen paketti johtoineen ym tuuttaa noin 500hepokattimattia ja maksaa muutamia tonneja. Ottakaa ne mersulasit pois päästä.
tiedän kyllä että mikälie 350cid jonku veneen koneen(ihan uudennäkönen se ainakin oli) kaveri osti 1500€ noin suurten piirtein,, mut jos esim siihen tarttis tehdä esim tuo 500hp,, tonnilla ei sitä tehdä ,, oliko siinä GM koneessa vielä rautalohkokin??
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Tai hommaa moottoripukin ja minulta 280 eurolla uudemman 500:sen koneen, hommaa puuttuvat kilikkeet yläkertaan(nokat, pukit, painimet) ja siltä pohojalta päivittää.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kato ebaysta veten patti johon nokka ja sarjat. tai Gm 5.4L truckki motti vakio kellarilla jarrutettu 1200hp. Tee eeero perässä mesen patista ja kattele ku silumiiniä sinkoileeeero1989 kirjoitti:Muutamia tonneja, haluan sen ostoslistan (vaikka Summit Racingiin)laineracing kirjoitti:Esim GM käyntikuntonen paketti johtoineen ym tuuttaa noin 500hepokattimattia ja maksaa muutamia tonneja. Ottakaa ne mersulasit pois päästä.
tiedän kyllä että mikälie 350cid jonku veneen koneen(ihan uudennäkönen se ainakin oli) kaveri osti 1500€ noin suurten piirtein,, mut jos esim siihen tarttis tehdä esim tuo 500hp,, tonnilla ei sitä tehdä ,, oliko siinä GM koneessa vielä rautalohkokin??
kattelen juulaineracing kirjoitti:Kato ebaysta veten patti johon nokka ja sarjat.
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
koneethan varmaan kaipaa hyvän hoitokuurin ennen uutta käyttöönottoa. Mutta ei pitäs olla kovin kivutonta se 400-500hv 6v manuaaliaski perässä.laineracing kirjoitti:Mitä ne on koneiltaan ne tonnin audit? paljio lyöntiä?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
asusit likempänä, hakisin motin poikkeen, sattus muuten ollee siihen ehejä yläpää ja eipä siitä, olis alakertaki hyllyssäBTriker kirjoitti:Tai hommaa moottoripukin ja minulta 280 eurolla uudemman 500:sen koneen, hommaa puuttuvat kilikkeet yläkertaan(nokat, pukit, painimet) ja siltä pohojalta päivittää.
mutta olis se kamallaa jos laittas sellasen viimesenpäälle amerikan pakin 1200 heppaa ja sitten joutus ajjaassa kuuntelee helevetin moista ulinaa laattian alta
ja niin viimmesen päälle amerikan pakki
tuos oli taannoin nettivaraosissa haukiputtaalla audin V8 250 euroo ja käyntikunnossa kaikilla apulaitteilla. En muista kyl oliko vaihelootaa. Alkaa oleman perushinta noista 10-20v vanhoista V8 moottoriesta tuo.
Vaan tuohan olis tuo laineen linkittämä vehje se ultimaattisen paras. Sellaisenaan olisi varmasti nätti vehje ässään.
Tuol naapurifoorumillahan on meneillään nätti rojekti
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=114832
Vaan tuohan olis tuo laineen linkittämä vehje se ultimaattisen paras. Sellaisenaan olisi varmasti nätti vehje ässään.
Tuol naapurifoorumillahan on meneillään nätti rojekti
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=114832
Viimeksi muokannut Sergey, 30.1.2013 13:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
joo kyllähän se "halpuus" tulee siitä että jos ja kun se hajoaa, ni osia et saa mistään muutakuin teettämällä. ja se nyt o aika kallista verrattuna amerikankoneiden hyllytavaraan. Veikkaan että alkuperäiset mersun osat ja niiden hinnat ei kauheasti houkuttele. Bonuksena nois amerikan moottoreissa on se että ne kestää sen 500hv tuosta vaan, ei tarvi ostaa niitä osia kuin kerran.
Vakionahan toi moottori on iavan paska virityshommiin ei se kyllä herätä tunteita muutenkaan vakiona. sellanen perusvessa.
Vakionahan toi moottori on iavan paska virityshommiin ei se kyllä herätä tunteita muutenkaan vakiona. sellanen perusvessa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vario on ja saa olla vitosdiisseli koneinen ja smart on ja pysyy kolmepyttyisenä..laineracing kirjoitti:Pistäs eero jostain linkki mb moottoriosa listaan,esim m117 kankia,kampuraa mäntää,kantta ym..
Tiedän varsin hyvin että tuollaiseen kivikautisen aikaseen m117mosaan mitään viritys osaa on turha ettiä, on ollut kolme M117 konetta, enää ei varmasti ole osaakaan semmosesta.
eikös tuo kones ole vielä huuto meneillään tilassa,, mihin lie hinta nousee,,
sit kuskaus rapakontakaa ja siihen vielä valtiolta kunnon mätkyt..
ihan tällee mutuna,, mites tuommonen pelais?
http://www.ebay.de/itm/2008-Mercedes-S6 ... 4abd8df14c
siitä saa sitten vielä antaa oman näkemyksen hinnasta?? =Preisvorschlag
siihen tarvii sitten laskea apulaitteet ja muut vielä tietty..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Myös uudempi m275 tuplaurpo kelpaa verrokiks,ois kiva kuulla käyttäjä kokemusta +1000hp kiteistä,osien hinnoista,millä osilla kasattu ym.
Pointti tässä oli se budjetti,osien helppo saatavuus/tilattavuus,käyttökokemus ym.
Just petenkaa juteltiin että ois hieno joku 275 patti 1500hp mutta jos menee vaikka 5 pattia heikkouksien opetteluun ym ni ei ollu duunarin tehtävissä helposti.
Tommosen 1000hp lq patin tekee duunarin puolenvuoden rahoilla helposti.
On mersulla hienoja patteja ja kestäviä vakiona ym kumarretaan niille.
Pointti tässä oli se budjetti,osien helppo saatavuus/tilattavuus,käyttökokemus ym.
Just petenkaa juteltiin että ois hieno joku 275 patti 1500hp mutta jos menee vaikka 5 pattia heikkouksien opetteluun ym ni ei ollu duunarin tehtävissä helposti.
Tommosen 1000hp lq patin tekee duunarin puolenvuoden rahoilla helposti.
On mersulla hienoja patteja ja kestäviä vakiona ym kumarretaan niille.
Aattelin kun 275 on kakstoistanen se ei sopis tähän v8 topiksiin,, mut olkoot..
siitä uudesta v8tuplaturbo mosasta on vissiin saatu pikku muutoksilla oliko 800hp
http://www.ebay.de/itm/Motor-Mercedes-6 ... 2a28b0991a
tuos on vissistenki semmonen vaikka kakstoistasena mainostetaankin ,, vai
duunari eli mun tapauksessa reilu 500€/kk eläke nimellä tulee tilille,, ja sitä 6kk
no ok en voi kyllä väittää olevani duunari
Mut jos aatellaan että joka tapauksessa moottori tulis nykyaikaistettuun harraste-autoon,, niin eikai semmosessa enää keppivaihteisella askilla ole mitään tekoa?
siitä uudesta v8tuplaturbo mosasta on vissiin saatu pikku muutoksilla oliko 800hp
http://www.ebay.de/itm/Motor-Mercedes-6 ... 2a28b0991a
tuos on vissistenki semmonen vaikka kakstoistasena mainostetaankin ,, vai
duunari eli mun tapauksessa reilu 500€/kk eläke nimellä tulee tilille,, ja sitä 6kk
no ok en voi kyllä väittää olevani duunari
Mut jos aatellaan että joka tapauksessa moottori tulis nykyaikaistettuun harraste-autoon,, niin eikai semmosessa enää keppivaihteisella askilla ole mitään tekoa?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Nuihin jenkkimosiin saa kyllä aivan järjettömän hyvin kaikkea "kiitiä" valmiina. HD:n osalta sama tilanne. Toisaalta helppoa - toisaalta syletyttää kun homma on vain oikeiden legojen valitsemista kataloogista
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Siinäpä se! Budjetti miehet tekee amerikan kasista,äveriäät eksoottisista.XUX63 kirjoitti:Nuihin jenkkimosiin saa kyllä aivan järjettömän hyvin kaikkea "kiitiä" valmiina. HD:n osalta sama tilanne. Toisaalta helppoa - toisaalta syletyttää kun homma on vain oikeiden legojen valitsemista kataloogista
Tommonen 4 säätyvää nokkaa-motti vaatii viel erittäin kalliin purkin. Motec m800 noin 8T€
Ois kyl siiistiä ku ei ois duunari vaa joku it pukumies ni pistäis 275:en kojetukselle..
juu sehän kestää kun vanhavaparidiisselimersu elikun öljyt vaihtaa kerran kesässä niin kestää ikusesti, muuten saa ajaa lappu lattiassa koko ajan
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
tuolta vois varmaan kysellä niitä m275sen viritys "vinkkejä"
http://www.speedriven.com/test/amg_65biturbo.html
jossain oli huhua että olisivat saaneet 1200hp irti tuosta m275sesta,, mut sit joku vissiin rupes kyseenalaistaa yli 200hp litratehoa vissiin suht orkkis pannusta
http://www.speedriven.com/test/amg_65biturbo.html
jossain oli huhua että olisivat saaneet 1200hp irti tuosta m275sesta,, mut sit joku vissiin rupes kyseenalaistaa yli 200hp litratehoa vissiin suht orkkis pannusta
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Ei oo ykskään mesen motti yhtään sen pitkäikäsempi, jos siitä riipaistaan toistatuhatta kaakkia ulos. Väittäisin että päinvastoin, enemmän hajoavaa pikkuosaa.laineracing kirjoitti:pistä linkkiä vastaavista mersun koneista?Mika.T kirjoitti:Ohan se helevetin pitkäikänen tuollanen jenkkiloso noilla tehoillalaineracing kirjoitti: Kato ebaysta veten patti johon nokka ja sarjat. tai Gm 5.4L truckki motti vakio kellarilla jarrutettu 1200hp.
Jännää muuten, että maailman tehokkaimmat polttomoottorit on peruskonseptiltaan 50-luvulla suunniteltuja tönärikoneita, joissa on 2 venttiiliä per sylinteri.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Eihän siinä vakiona välttämättä muita huonoja juttuja tehon haullisesti ole kuin vakio nokat,saastehommien takia. Kannet virtaa ihan varmaan hyvin ja muuta. Mutta miten kestäå kampura,männät,kanget? Säätääköhän joku tota mersun omaa ecua ? Miten syttyromut toimaa,vai tarviiko cdi kipunaaeero1989 kirjoitti:tuolta vois varmaan kysellä niitä m275sen viritys "vinkkejä"
http://www.speedriven.com/test/amg_65biturbo.html
jossain oli huhua että olisivat saaneet 1200hp irti tuosta m275sesta,, mut sit joku vissiin rupes kyseenalaistaa yli 200hp litratehoa vissiin suht orkkis pannusta
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna