w210 290 td etujarru tekee jotaki

Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

w210 290 td etujarru tekee jotaki

Viesti Kirjoittaja drneo »

mikäs vois olla vikana? normaalisti moottoriliikennetieltä poistutaessa alko tärrää ratti. ja pihalle ku ajoin nii toinen puoli oli etujarruista aivan tuli kuuma ja haisi. onko satula paskana vaiko mikä ?

nää jarruhommat ei ole mulla ihan hanskassa mut veikaan et laahaa
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Sylinteri ja/tai satulan liu'ut jumissa. Ei muutakuin auki, uudet palat paikoilleen ja kaiken liikkuvan herkistely ja voitelu. Aikaa palaa vartti/puoli jos mikään ei ole aivan järkyttävästi jumissa (onhan siellä aina jotain) ja ei tarvitse sohjossa polvillaan tehdä.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

jep mie purin paketin liut oli kuivatko sahara. sylinterin suoja kumissa pikku reikä, vettä, paskaa ja kaikkia maholista siellä. ei tähän hätään ollu suojakumia sille nii pukkasin vähä vaseliinia sisään ja painoin sylinterin puristimilla sisään sitte paikoileen ja ulos ja taas sama homma.. johan alko pelittää..
arvatkaappa kahesti oliko niihin liukutapeille sitä 7 millin kuusio koloa (ei) eiku aja oopelilla 20km ja käy ostaa se :)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jarrujen kumitiivisteiden kanssa ei piä käyttää tavan vaseliinia, kuten ei moottoriöljykään kelpaa jarrunesteeksi. Saattaat kummiosat turvahtaa/pullahtaa/jumahtaa/revähtää. Jarrusylinterirasvat on erikseen. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

korjaaan kuparipastan tapaista menee hä tuo suojakumi täs vaihtoon ku sen saan jostaki hommattua.. vai joutuuko ton koko satulan uusii. inspiraatio on vaa vähä hukassaa
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuhan ei olis kohta koko jarrukki hukassa.. :? :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

ei kyl ne siel paikallaan on panin kunnolla kiini. :)

se suoja kumi kaiketi on sillä töin juurikin siellä että paska ei pääsis jumitamaan sitä mäntää et se joskus palautuiski. luulenpa että siihen kun nesteet lentää kaaressa mäelle sieltä nii tarvitaan sen männän ulos ponahtaminen (vähintään) käytin sen ääri asennoissa ja tutkailin ettei vuotoja ole. ja tungin sitä kuparishaipaa jokapaikan täyteen missä sitä vähänki on apua. luulenpa et menee nyt enempää hysteriomatta ainaki seuraaviin liiton päiviin asti :) ja tässä kyseissä kulkineessahan on useampi piiri jarruille ettei se nyt ihan yhtäkkiä varottamatta mihkää katua. kyl sen viimeistää polkimessa tuntee.
sitte tietenki vedin seittämän kierosta jäärataa noin niinku koe mielessä hyvin pelaa..

mut tosiaan pitääkö toho vaihtaa koko prkl satula vai voix sen kumen vaihtaa.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

toki otan eriävän mielipiteen vastaan :) tietenkin filosofidten selittelyjen kera..
ihan tosi pakko kyl myöntää oon näis jarru hommeleissa aika märkä korva vaikka on nuita tullu joku kymmenkunta remonttia tehtyä !

edit jarrusatulan tiivistesarja 17 egee taijanpa käyä hakemassa
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikait tuossa mitään kummallista ole, etteikö voisi vaihella. Monesti vain jumittunut mäntä on niin kuopalle asti laho ettei siinä ole paljon iloa uusista tiivisteistä. Mäntä/männät+tiivistesarja+liukutapit yms. voi erikseen ostettuna ollakin jo täyskunnostetun satulan hintaiset.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Mulla on/oli ainakin omassa väykässä toinen takasatulan mäntä NIIN jumissa että ei kannata korjata. Ruuvipenkissä joutui puristamaan mäntää sisään ja siinäkin hirvitti ettei koko satula mene paskaksi. Uloskaan se mäntä ei tullut kokonaan edes jarrupolkimella polkemalla.

Kesällä sitten vaihdetaan uusi satula, toisen puolen vaihdoin jo viime kesänä :) 88.60€ maksaa KL:ssä ja saa muutaman vuoden huolettomia kilometrejä tuon osalta.

Paljon halvemmallahan sitä selviää jos saa korjattua tiivistesarjalla mutta ainahan se korjaus ei onnistu...
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu kyl tuoki takerteli aikalailla mut meni kuitenki suht voimalla ruuvipuristimella.
ja nätisti nousi sen jälkee täyteen mittaansa. ja sen jälkeen meniki paljon helpommin sisään.

tässähän puhun edelleen sitte satulan toimivuudesta.
en kaksi mielisesti. :)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vaan sitte ku ei oo mitään ikäviä rupia hankaamassa ja uus voideltu kumi välissä, niin hyvästi luistaa ja voi sitten huoletta polkea kovemmassakin kyydissä. Ikävää kun kumi pettää just kun polkasee loppuun asti ja nesteet ruiskuaa pihalle, poljin menee löysäksi jne.. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu epä ois uskonu et tästäki aiheesta saa väänettyä tämmösen. :)
Mesejä ainoastaan
Viestit: 63
Liittynyt: 01.5.2006 15:58
Paikkakunta: L-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mesejä ainoastaan »

Niin jumissa 270-sen etu mäntä että viimeistä senttiä ei jaksa polkea ulos...
ei ollut virtaakaan päällä. olisiko voinut kääntyä vinoon??
Mitä tehdä---- kun tiivistepinta loppuu niin millä sen lopun saa ulos??
-KL.än sivulla oli vain sylinteri ---- mut tässä kyllä kumit ehjät????
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 jarrut”