S124 300TD -92
S124 300TD -92
Tulipa ostettua 123:n ja 210:n väliin sopiva ajopeli eli tällainen 124:
Valmistus- ja käyttöönottovuosi on -92 ja malli 300TD.
Automaattivaihteinen, musta nahkasisustus, käsinoja kuskin penkissä (kuvassa irti), ilmastointi, sähkölasit, kattoluukku, paremmat puut, vetokoukku, ulkolämpömittari.
Auto on tuotu Saksasta noin v. 2003 ja sivuvilkut laitettu mihin sattuu, onneksi ei kuitenkaan tuon ylemmäs
Lohkolämmitin ja sisäpistoke, sisälokarit on myös asenneltu Suomessa.
Kontissa on kolmitiesarja jakosuotimineen ja jonkinlainen vahvistin.
Oli kyllä mukava yllätys kun menin autoa hakemaan, oli oikeastaan vielä parempi kuin myyjä oli kehunut. Kori ja sisustus tosi siistissä kunnossa, vaihteisto toimii hyvin jne.
Toki pikku laittoakin oli; jousituksen kaasupallot laitoin uudet ja kannentiivisteen kävin tänään vaihtamassa kun ei muuten saanut nostimien ääntelyä loppumaan. Nostimet on tietysti nyt uudet ja samalla öljynvaihtoa + tarkistuksia ja ilmastoinnin huolto. Hyvä kun -92 on jo r134a kylmäaineella.
Vielä olisi muutama pikku homma; kuskin oven lasi ei liiku ja kattoluukku nousee vähän vinossa. Ei siis mitään akuuttia.
Edellinen omistaja oli teettänyt em. pumppuremontin lisäksi viime aikoina jonkin verran korjauksia ... kaikki kardaanin osat, vesipumppu, alipainepumppu, jäähdytin, hihnankiristimen osat, ka-stefa ja liukurengas, tuulilasi, etujarrulevyt ja palat, etupyöränlaakerit, ohjausiskari, vakaajankumit, lämppärin moottori + vastus, narinahelat, raidetangot, keskitanko, apusimpukan korjaussarja, alapallonivelet, nelipyöräsuuntaus, kiertovesipumppu, termari...
Katsastukseen ei sitten ollutkaan mitään laittamista, ajoaikaa on 2014 toukokuulle.
Juniori on kovasti tätä mieluillut, katsotaan nyt kun pääsee intistä lomalle ja kunnolla koeajamaan miten käy ...
Voisin ostaa alkuperäisen ratin (STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN) jos jollain olisi tarjota, tai vaikka vaihtaa tosi nättiin puurattiin ?
edit; muutin otsikkoa linjan mukaiseksi
Valmistus- ja käyttöönottovuosi on -92 ja malli 300TD.
Automaattivaihteinen, musta nahkasisustus, käsinoja kuskin penkissä (kuvassa irti), ilmastointi, sähkölasit, kattoluukku, paremmat puut, vetokoukku, ulkolämpömittari.
Auto on tuotu Saksasta noin v. 2003 ja sivuvilkut laitettu mihin sattuu, onneksi ei kuitenkaan tuon ylemmäs
Lohkolämmitin ja sisäpistoke, sisälokarit on myös asenneltu Suomessa.
Kontissa on kolmitiesarja jakosuotimineen ja jonkinlainen vahvistin.
Oli kyllä mukava yllätys kun menin autoa hakemaan, oli oikeastaan vielä parempi kuin myyjä oli kehunut. Kori ja sisustus tosi siistissä kunnossa, vaihteisto toimii hyvin jne.
Toki pikku laittoakin oli; jousituksen kaasupallot laitoin uudet ja kannentiivisteen kävin tänään vaihtamassa kun ei muuten saanut nostimien ääntelyä loppumaan. Nostimet on tietysti nyt uudet ja samalla öljynvaihtoa + tarkistuksia ja ilmastoinnin huolto. Hyvä kun -92 on jo r134a kylmäaineella.
Vielä olisi muutama pikku homma; kuskin oven lasi ei liiku ja kattoluukku nousee vähän vinossa. Ei siis mitään akuuttia.
Edellinen omistaja oli teettänyt em. pumppuremontin lisäksi viime aikoina jonkin verran korjauksia ... kaikki kardaanin osat, vesipumppu, alipainepumppu, jäähdytin, hihnankiristimen osat, ka-stefa ja liukurengas, tuulilasi, etujarrulevyt ja palat, etupyöränlaakerit, ohjausiskari, vakaajankumit, lämppärin moottori + vastus, narinahelat, raidetangot, keskitanko, apusimpukan korjaussarja, alapallonivelet, nelipyöräsuuntaus, kiertovesipumppu, termari...
Katsastukseen ei sitten ollutkaan mitään laittamista, ajoaikaa on 2014 toukokuulle.
Juniori on kovasti tätä mieluillut, katsotaan nyt kun pääsee intistä lomalle ja kunnolla koeajamaan miten käy ...
Voisin ostaa alkuperäisen ratin (STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN) jos jollain olisi tarjota, tai vaikka vaihtaa tosi nättiin puurattiin ?
edit; muutin otsikkoa linjan mukaiseksi
Viimeksi muokannut dealer, 18.7.2020 18:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: WDB124130...
Moni ei kansipahvinvaihdosta kertoile näin vaan ohimennen.dealer kirjoitti:kannentiivisteen kävin tänään vaihtamassa...
OT: Omaankin on tulossa kansiremonttiosat. Varmaan viikon illat saa normitalliainen varata. Tosin venttiilikumit pitää vaihtaa ja sen meinasin ulkoistaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: WDB124130...
Nelisen tuntiahan siinä meni tällä kertaa, varsinaista hermolepoa ruuvailla kantta irti ja takaisin paikalleenRoisto kirjoitti:Moni ei kansipahvinvaihdosta kertoile näin vaan ohimennen.dealer kirjoitti:kannentiivisteen kävin tänään vaihtamassa...
OT: Omaankin on tulossa kansiremonttiosat. Varmaan viikon illat saa normitalliainen varata. Tosin venttiilikumit pitää vaihtaa ja sen meinasin ulkoistaa.
t.
Risto
Hassua muuten kun koneessa ei ole kierrätystä hidastamassa remontteja vaikka on -92 mallia.
Tämä oli kyllä äkkinäkemältä komia paikanpäälläkin.
Meilläkään ei oo -92:sessa mitään kierrätyksiä, saati sitten katalysaattoria.
Onko tuo r134a kylmäaine paljonkin parempi? Ei oo tullu moisiin perehyttyä, tuosa meijjän vehkeesä on diagnosoitu joskus että ilmastoinnin kompura on paskana, letkusa ainaki tais lukia että r134a.
Meilläkään ei oo -92:sessa mitään kierrätyksiä, saati sitten katalysaattoria.
Onko tuo r134a kylmäaine paljonkin parempi? Ei oo tullu moisiin perehyttyä, tuosa meijjän vehkeesä on diagnosoitu joskus että ilmastoinnin kompura on paskana, letkusa ainaki tais lukia että r134a.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
mulla olis semmonen jonkin moinen ratti(bäkitön mut niin on vissiin se puinenkin) olisko 390mm tai jotain (kehä on mustaa nahkaa) ,, kalliskin se on mutta ei huono.. 150€ ,, oli kyllä muistaakseni 126 alkunen sen numero mut onko niitä kaikkia numeroitu niin tarkkaan?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Eero, kallis on ratti mutta saisiko siitä kuvaa ?
Vanhemman r12:a käyttävänä järjestelmän täyttäminen uudemmalla aineella ei ole kestävä ratkaisu ja korvaavaa ainetta on vain (joillain) kylmäkonehuolloilla, r12:a ei enää saa myydä.
On, mutta vain koska se on ollut käytössä viimeiset parisenkymmentä vuotta eli ilmastoinnin huoltokoneissa on sitä esim. meilläJuho kirjoitti:Onko tuo r134a kylmäaine paljonkin parempi?
Vanhemman r12:a käyttävänä järjestelmän täyttäminen uudemmalla aineella ei ole kestävä ratkaisu ja korvaavaa ainetta on vain (joillain) kylmäkonehuolloilla, r12:a ei enää saa myydä.
täältäkin löytys nahkainen pikkuratti,siis se pienin normaali, mutta ei priima ole.40e.
kulumaa jo löytyy ,mutta ei toki puhki, mutta ompeleet auki paikoin.
kulumaa jo löytyy ,mutta ei toki puhki, mutta ompeleet auki paikoin.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
joo, niitäpä pittää käydä ottamassa.viimesen päälle sisustaan ei paras mutta huonompiakin olen nähnyt.itekin taisin 150e maksaa tuosta hyväkuntoisesta viime kesänä, ei kyllä meinannut mistään löytyä,edes saksasta.
tuossapa kuvia.tuskin kelepaa dealerin autoon.tuon säilytinnkin lähinnä jos joku pätevä päällystäisi uudeleen.itellä ei taito riitä.
mutta halavalla saapi jos jollain tarvetta.
tuossapa kuvia.tuskin kelepaa dealerin autoon.tuon säilytinnkin lähinnä jos joku pätevä päällystäisi uudeleen.itellä ei taito riitä.
mutta halavalla saapi jos jollain tarvetta.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Hakusessa olisi lähinnä tämännäköinen ratti:
Mersussa oli ostaessa sellainen vika että ABS valo jäi joskus palamaan, myyjä kertoi ilmeisen vilpittömästi että ongelmaa ei ole ollut silloin kun auto oli hänellä ajossa viimeksi pari vuotta sitten.
Oletin että ylijännitesuojarele temppuilee vaikka kierroslukumittarin oikkuilua ei ollutkaan, mutta ei. Eikä auttanut minkään muunkaan ABS liittyvän releen vaihto.
Sitten ajattelin tarkistaa ohjainlaitteen liitinkamman, otin boksin irti ja sieltähän kuului loisketta
Suojamuovit eivät olleet akun takana kunnolla paikallaan ja viime kesänähän satoi ... no ei muistella sitä.
Boksin tyhjentäminen ja kuivaaminen auttoi toistaiseksi mutta kaikki suojalakat sieltä lähtivät ja niinpä hankinkin käytetyn ehjän tilalle.
Cdi-väykyllä ajellun syksyn / alkutalven jälkeen nyt 300D:llä lähtiessä joutuu silloin tällöin käyttelemään autoa parkkipaikalla ja kuuntelemaan kuutosen säveliä.
Mersussa oli ostaessa sellainen vika että ABS valo jäi joskus palamaan, myyjä kertoi ilmeisen vilpittömästi että ongelmaa ei ole ollut silloin kun auto oli hänellä ajossa viimeksi pari vuotta sitten.
Oletin että ylijännitesuojarele temppuilee vaikka kierroslukumittarin oikkuilua ei ollutkaan, mutta ei. Eikä auttanut minkään muunkaan ABS liittyvän releen vaihto.
Sitten ajattelin tarkistaa ohjainlaitteen liitinkamman, otin boksin irti ja sieltähän kuului loisketta
Suojamuovit eivät olleet akun takana kunnolla paikallaan ja viime kesänähän satoi ... no ei muistella sitä.
Boksin tyhjentäminen ja kuivaaminen auttoi toistaiseksi mutta kaikki suojalakat sieltä lähtivät ja niinpä hankinkin käytetyn ehjän tilalle.
Cdi-väykyllä ajellun syksyn / alkutalven jälkeen nyt 300D:llä lähtiessä joutuu silloin tällöin käyttelemään autoa parkkipaikalla ja kuuntelemaan kuutosen säveliä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
jjälleen kerran komia lankine dealerilla =) ot:eikös se oo wdb124190?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Auton "löytymisestä" kuuluukin kiitos papille ja muutenkin avusta. Kiitos
Nyt on ajeltu muutama tankillinen ja eipä voi moittia.
Joko kaasupallot ovat useimmissa farkuissa osittain tyhjät ja siitä eroja tai sitten tämän kyyti on muuten vaan kuin pilven päällä leijuntaa, hyvässä mielessä. Oikeastaan V123:n jälkeen ei ole ollut autoa jolla voi ajaa työmatkan heitot millä vauhdilla vaan eikä niitä edes huomaa, tämä on sellainen.
Renkaat ovat vanhahkot misukat ja ne tuntuvat kovilta siinä mielessä että pikku "kiharassa" jyristää. Toisaalta olisiko rengaspaineet turhankin kovat, en ole tarkistanut.
Sain tuttavaltani H4 xenonsarjan (terveiset vaan MB-Ekille ) ja asensin ne tähän. Näköjään Cobra on parempi kuin kiinalaiset halvimmat sarjat siinä mielessä että kaukovalo suuntautuu riittävän ylös vaikka lähivalo on suunnattu niin alas ettei se nosta vastaantulijan verenpainetta.
Nyt on ajeltu muutama tankillinen ja eipä voi moittia.
Joko kaasupallot ovat useimmissa farkuissa osittain tyhjät ja siitä eroja tai sitten tämän kyyti on muuten vaan kuin pilven päällä leijuntaa, hyvässä mielessä. Oikeastaan V123:n jälkeen ei ole ollut autoa jolla voi ajaa työmatkan heitot millä vauhdilla vaan eikä niitä edes huomaa, tämä on sellainen.
Renkaat ovat vanhahkot misukat ja ne tuntuvat kovilta siinä mielessä että pikku "kiharassa" jyristää. Toisaalta olisiko rengaspaineet turhankin kovat, en ole tarkistanut.
Sain tuttavaltani H4 xenonsarjan (terveiset vaan MB-Ekille ) ja asensin ne tähän. Näköjään Cobra on parempi kuin kiinalaiset halvimmat sarjat siinä mielessä että kaukovalo suuntautuu riittävän ylös vaikka lähivalo on suunnattu niin alas ettei se nosta vastaantulijan verenpainetta.
Ja plaaplaaplaa, eli LP oli tuossa keskustassa pysäyttänyt kun poika ajeli tällä tyttökaverinsa kanssa ja konstaapeli arvellut että mahtaapi olla laittomat ksenonit.dealer toissapäivänä kirjoitti:Sain tuttavaltani H4 xenonsarjan (terveiset vaan MB-Ekille Laughing) ja asensin ne tähän. Näköjään Cobra on parempi kuin kiinalaiset halvimmat sarjat siinä mielessä että kaukovalo suuntautuu riittävän ylös vaikka lähivalo on suunnattu niin alas ettei se nosta vastaantulijan verenpainetta.
Poika siihen että kyllä ne varmaan sellaiset on, johon kysymys että onkos sinun auto, no ei ole kun iskän, no näytäppä otetta, jaa eikun äitin pirssihän se näköjään
Valoista seurauksena kirjallinen huomautus vähäisestä ajoneuvorikkomuksesta, ei merkintää otteeseen tms. ikävää.
Poika kävi vaihtamassa toisen auton ajoon ja otanpa sitten kuitenkin huomenna xenonit pois. Ei viitsi kiusata virkavaltaa vähään aikaan tämän auton valoilla.
Ehtihän ne kaksi päivää olla paikallaan.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ei muuta ku seuraavaan autoon.
Näin muuten tänään peltikolarin Pasilan poliisiaseman vieressä. Henkilöautoilija tuli sivukadulta ja liukasteli pääkadulla olevan henkilöautoilijan kylkeen. Kerrankin oli virkavalta sopivasti paikalla, kun partioauto oli toisen kolariin osallistuneen takana.
Näin muuten tänään peltikolarin Pasilan poliisiaseman vieressä. Henkilöautoilija tuli sivukadulta ja liukasteli pääkadulla olevan henkilöautoilijan kylkeen. Kerrankin oli virkavalta sopivasti paikalla, kun partioauto oli toisen kolariin osallistuneen takana.
Kein siknatuur
Sepä se, JiiTee_
Tämä mersu kävi viikonloppuna reissussa, keskikulutus asettui matka-ajossa 7,2 litraan.
Omasta mielestäni lukema on oikein kohtuullinen automaatti-farkku-300D:lle. Toki oli lupa odottaakin asiallisia lukemia kun pumppu on vasta kunnostettu perin pohjin.
Muuten kulutus on pyörinyt vähän päälle 8 litrassa ajon ollessa lähinnä lyhyttä matkaa ja kaupunki (niin no, Haapavesi ) ajoa.
Renkaat vaihdettiin ennen reissua hieman parempiin - takarenkaat olivat melkoisen kuluneet ja nastat kadonneet.
Tämä mersu kävi viikonloppuna reissussa, keskikulutus asettui matka-ajossa 7,2 litraan.
Omasta mielestäni lukema on oikein kohtuullinen automaatti-farkku-300D:lle. Toki oli lupa odottaakin asiallisia lukemia kun pumppu on vasta kunnostettu perin pohjin.
Muuten kulutus on pyörinyt vähän päälle 8 litrassa ajon ollessa lähinnä lyhyttä matkaa ja kaupunki (niin no, Haapavesi ) ajoa.
Renkaat vaihdettiin ennen reissua hieman parempiin - takarenkaat olivat melkoisen kuluneet ja nastat kadonneet.
Kattoluukun sarana vaihdeltiin viime viikonloppuna, siinä on vielä sellainen ongelma että luukku liikkuu kuten pitää toiseen suuntaan eli liukuu katon sisään tai yläasennosta kiinni mutta ei tule ulos eikä takalaita nouse napista.Vielä olisi muutama pikku homma; kuskin oven lasi ei liiku ja kattoluukku nousee vähän vinossa. Ei siis mitään akuuttia.
Napsaus kuuluu moottorista. Mikähän se näin ?
Vaihdettiin tänään kuskin oveen uusi lasinnostimen mekanismi.
Takaluukun kaasujouset olivat "siinä ja tässä" ja laitettiin nekin uudet.
En ole ikinä vaihtanut 124.ään, kattoverhoilua piti purkaa mutta kokonaisuutena helpohko homma.
Soviteltiin kesärenkaita alle, kovasti kaipaisi madallusjousia.
Löytyisipä käytetyt hyvät...
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kattoluukkupulma kuulostaa tutulta. Tosin alkava keski-ikäistyminen heikentää muistiani.
No kuitenkin: siellä luukun mottorin luona jossain on myös moottorin rele, joka kyllä naksahti, mutta kärki oli kipunoinut sekä jousi sisältä oli poikki.
Eli moottori ei saanut jännitettä toiseen suuntaan.
Hioin kärjen ja kuulakärkikynästä uusi jousi ja toimimaan lähti.
No kuitenkin: siellä luukun mottorin luona jossain on myös moottorin rele, joka kyllä naksahti, mutta kärki oli kipunoinut sekä jousi sisältä oli poikki.
Eli moottori ei saanut jännitettä toiseen suuntaan.
Hioin kärjen ja kuulakärkikynästä uusi jousi ja toimimaan lähti.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan