230ce -89 käynnistysongelma

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

230ce -89 käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Alkoi käynnisty tökkimään coupessa. Etenkin lämpimänä lyhyen seimomisen jälkeen saa sahata pitkään ja monesti, eikä mitään eloa? Ihan kun olisi äly pois koko pannusta? Sitten kun jossain vaiheessa hörähtää niin käy ihan normaalisti?? :shock:

Onko jotain perus juttuja/kohtia mistä tätä ärsyttävää vikaa alkaisi etsimää? Jotakin antureita, releitä, kosketushäiriötä tms?? :roll:

Niin ja virranjakajan osat sekä piuhat ja tulpat on uusittu hiljattain. YJ-rele oli tänään käsissä, mutta en uskaltanut repiä sitä väkisin auki kun ei suosiolla lähtenyt kuorestaan irti...mutta voisiko siinä edes syy olla??

Mikäs on se tynnyrimäinen mötikkä johon menee huohotinletku ja toiseen päähän sähköliitin...tyhjäkäyntimoottoriko??

Mahdollisuuksia on tietty monia ja persaus ei kestä ainakaan heti viedä korjaamolle. :(
Jamo
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Ilmeisesti typeriä kysymyksiä tai sitten samantapaisia asioita puitu tarpeeksi tällä foorumilla kun kukaan ei kommentoi mitenkään... :roll:

Olen kyllä plärännyt kaikki topicit läpi, jossa on vähänkin aiheeseen liittyvää, mutta ihan vastaavaa en ole löytänyt.

Menköön sitten itsepuheluksi...
Selvää vikaa en ole löytänyt, mutta jotakin on tehty foorumin vinkkien perusteella ja toistaiseksi ongelma ei ole uusinut sen jälkeen.

Nämä on käytyt läpi:

-YJ-rele uusittu alkuperäiseen
-TK-moottori (lisäilmaluisti) putsattu/voideltu aseöljyllä
-Kaikki sytytysosat uusittu alkup.osilla
-Polttoainepumpun toiminta OK
-Polttoainesuodin vaihdettu. (oli melko paskanen)
-Imuilma-anturi mitattu/kunnossa
-Kaikki sähköliittimet/maadoitukset mitä on silmiin osunut tarkastettu/voideltu.

Osaisko joku kertoa kuvassa olevan anturin tarkoituksen ja mahd. mittausarvoja?


Kuva
Jamo
Avatar
figufiud
Viestit: 75
Liittynyt: 09.4.2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja figufiud »

Itsellä samantyylistä oiretta aiheutti PA-pumpun rele. Käyntiin lähti välillä normaalisti ja välillä joutui sahailemaan pitkään. Pari kertaa hyytyi ajostakin, ennenkuin vaihdoin releen. Mutta mainitsit, että PA-pumppu ok? Kuuluuko pumpun surina pari sekuntia kun laitat virrat päälle, eikä silti lähde käymään?
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

figufiud kirjoitti:Itsellä samantyylistä oiretta aiheutti PA-pumpun rele. Käyntiin lähti välillä normaalisti ja välillä joutui sahailemaan pitkään. Pari kertaa hyytyi ajostakin, ennenkuin vaihdoin releen. Mutta mainitsit, että PA-pumppu ok? Kuuluuko pumpun surina pari sekuntia kun laitat virrat päälle, eikä silti lähde käymään?
Joo, tuo pumpun surahdus ja toiminta oli ensinmäisiä asioita jotka tsekkasin. Ja pumppu tekee kyllä paineen kun virrat laittaa päälle, eli surahti mutta ei käyntiin lähtenyt millään...

Joka tapauksessa se on nyt toistaiseksi pelittänyt ed. mainittujen temppujen jälkeen. Liekö ollut suurin syyllinen paskanen ja vanha pa-suodatin tai sitten se YJ-rele...?

Aika näyttää... :lol:
Jamo
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä tämä topic on missattu. kyseessä on surullisen kuuluisa tyyppivika M10x moottoreissa joissa KE-jetronic. Yhtä yleistä tiettyä syytä ei ole.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Jep jep. Mystinen homma se kuitenkin oli ja mysteeriksi taisi jäädä, mutta niinkuin sanottu...aika näyttää. :)

Niin ja tuolle kuvan anturillekin löysin jotain arvoja ja mittausten perusteella uskoisin sen olevan kunnossa.
Jamo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”