Alkoi käynnisty tökkimään coupessa. Etenkin lämpimänä lyhyen seimomisen jälkeen saa sahata pitkään ja monesti, eikä mitään eloa? Ihan kun olisi äly pois koko pannusta? Sitten kun jossain vaiheessa hörähtää niin käy ihan normaalisti??
Onko jotain perus juttuja/kohtia mistä tätä ärsyttävää vikaa alkaisi etsimää? Jotakin antureita, releitä, kosketushäiriötä tms??
Niin ja virranjakajan osat sekä piuhat ja tulpat on uusittu hiljattain. YJ-rele oli tänään käsissä, mutta en uskaltanut repiä sitä väkisin auki kun ei suosiolla lähtenyt kuorestaan irti...mutta voisiko siinä edes syy olla??
Mikäs on se tynnyrimäinen mötikkä johon menee huohotinletku ja toiseen päähän sähköliitin...tyhjäkäyntimoottoriko??
Mahdollisuuksia on tietty monia ja persaus ei kestä ainakaan heti viedä korjaamolle.
230ce -89 käynnistysongelma
Ilmeisesti typeriä kysymyksiä tai sitten samantapaisia asioita puitu tarpeeksi tällä foorumilla kun kukaan ei kommentoi mitenkään...
Olen kyllä plärännyt kaikki topicit läpi, jossa on vähänkin aiheeseen liittyvää, mutta ihan vastaavaa en ole löytänyt.
Menköön sitten itsepuheluksi...
Selvää vikaa en ole löytänyt, mutta jotakin on tehty foorumin vinkkien perusteella ja toistaiseksi ongelma ei ole uusinut sen jälkeen.
Nämä on käytyt läpi:
-YJ-rele uusittu alkuperäiseen
-TK-moottori (lisäilmaluisti) putsattu/voideltu aseöljyllä
-Kaikki sytytysosat uusittu alkup.osilla
-Polttoainepumpun toiminta OK
-Polttoainesuodin vaihdettu. (oli melko paskanen)
-Imuilma-anturi mitattu/kunnossa
-Kaikki sähköliittimet/maadoitukset mitä on silmiin osunut tarkastettu/voideltu.
Osaisko joku kertoa kuvassa olevan anturin tarkoituksen ja mahd. mittausarvoja?
Olen kyllä plärännyt kaikki topicit läpi, jossa on vähänkin aiheeseen liittyvää, mutta ihan vastaavaa en ole löytänyt.
Menköön sitten itsepuheluksi...
Selvää vikaa en ole löytänyt, mutta jotakin on tehty foorumin vinkkien perusteella ja toistaiseksi ongelma ei ole uusinut sen jälkeen.
Nämä on käytyt läpi:
-YJ-rele uusittu alkuperäiseen
-TK-moottori (lisäilmaluisti) putsattu/voideltu aseöljyllä
-Kaikki sytytysosat uusittu alkup.osilla
-Polttoainepumpun toiminta OK
-Polttoainesuodin vaihdettu. (oli melko paskanen)
-Imuilma-anturi mitattu/kunnossa
-Kaikki sähköliittimet/maadoitukset mitä on silmiin osunut tarkastettu/voideltu.
Osaisko joku kertoa kuvassa olevan anturin tarkoituksen ja mahd. mittausarvoja?
Jamo
Itsellä samantyylistä oiretta aiheutti PA-pumpun rele. Käyntiin lähti välillä normaalisti ja välillä joutui sahailemaan pitkään. Pari kertaa hyytyi ajostakin, ennenkuin vaihdoin releen. Mutta mainitsit, että PA-pumppu ok? Kuuluuko pumpun surina pari sekuntia kun laitat virrat päälle, eikä silti lähde käymään?
Joo, tuo pumpun surahdus ja toiminta oli ensinmäisiä asioita jotka tsekkasin. Ja pumppu tekee kyllä paineen kun virrat laittaa päälle, eli surahti mutta ei käyntiin lähtenyt millään...figufiud kirjoitti:Itsellä samantyylistä oiretta aiheutti PA-pumpun rele. Käyntiin lähti välillä normaalisti ja välillä joutui sahailemaan pitkään. Pari kertaa hyytyi ajostakin, ennenkuin vaihdoin releen. Mutta mainitsit, että PA-pumppu ok? Kuuluuko pumpun surina pari sekuntia kun laitat virrat päälle, eikä silti lähde käymään?
Joka tapauksessa se on nyt toistaiseksi pelittänyt ed. mainittujen temppujen jälkeen. Liekö ollut suurin syyllinen paskanen ja vanha pa-suodatin tai sitten se YJ-rele...?
Aika näyttää...
Jamo