W220 320cdi ei käynnisty kylmänä, alle -4 asteessa

Vastaa Viestiin
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

W220 320cdi ei käynnisty kylmänä, alle -4 asteessa

Viesti Kirjoittaja josaa »

Ko auto ei siis käynnisty kylmässä ja jäähtyneenä otsikon mukaisissa lämpötiloissa ilman sähköistä lohkolämmitystä. Fyysiset polttoainejärjestelmän ja hehkutuksen vikamahdollisuudet yritetty tutkia ja tarkastettu toimiviksi. Star-diagnoosissa en löydä muuta kuin, että paineensäätöventtiilin (Y74) ohjearvo on pielessä kylmän koneen (viileän) tyhjäkäynnillä. Ohjearvo Starissa on 15 - 19 % ja mittausarvo autossa on 26,3% (mitä lie prosentit ja mistä?). Koneen lämmettyä ohjearvo ja mittausarvo lähenevät toisiaan.

Voiko siis tuo paineensäätöventtiili olla syyllinen auton käynnistymättömyyteen kylmänä? Vastauksia pyydetään!
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

se säätimen arvo vaan kertoo että löpölle kysyntää. Tuskin on säätimessä.
Suuttimien ohivirtaustesti kylmänä seuraavaksi, veikkaisin että vika siinä.
Voi olla myös kp-pumppu.
Tähdellisen parantola
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Eikö se Starin testaus suuttimille riitä - siinä nimittäin ne suutinarvot olivat ihan ok - vai onko syytä tehdä vielä erikseen ehdotettu ohivuotomittaus?
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jep, ei se ihan niin simppeliä ole, että "staria" tapitetaan ja jo on kumma ku ei vika löyry :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Tota noin, mitäs se Starin testissä tarkoittaa tuo suutinten mittausarvo esim. 0,45 mm3/Hub. Raja-arvo on +-5 mm3/Hub. Siis mitä arvo kertoo suuttimen toiminnasta ja kunnosta? Vastausta pyydetään.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

suuttimen korjaus arvo
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

korjausarvo kertoo suuttimien kunnosta yhden osa-alueen, sen tarkkuuden. Se ei vaikuta käynnistyvyyteen vaan käyntiin.

Toinen osa-alue on rungon mekaaninen kunto, ohivuoto.
Kp-pumpun tuotto on kovin mitätön ja kun suutin alkaa vuotamaan paluupuolle ohi liikaa, paine ei enää riitäkkään käynnistykseen tai käynnissä pysymiseen.
Ohivuotoa suuttimissa esiintyy joko kylmänä tai kuumana tai molempina tai huippukuorman aikana.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lucky-Dog kirjoitti:Jep, ei se ihan niin simppeliä ole, että "staria" tapitetaan ja jo on kumma ku ei vika löyry :wink:
Jeps se on sitä yleistä harhaa että testerin/tietokonee näytöltä selviä kaikki...
vaan yllätys eipä selviä vaikka sitä osais hyvinkin käytää... :)
josaa kirjoitti:Tota noin, mitäs se Starin testissä tarkoittaa tuo suutinten mittausarvo esim. 0,45 mm3/Hub. Raja-arvo on +-5 mm3/Hub. Siis mitä arvo kertoo suuttimen toiminnasta ja kunnosta? Vastausta pyydetään.
9 kertaa 10 ei kerro oikeen mitään suutimien todelisesta kunnosta,
siitä saa jo euron letkun pätkällä paremman käsityksen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

tapio89 kirjoitti:korjausarvo kertoo suuttimien kunnosta yhden osa-alueen, sen tarkkuuden. Se ei vaikuta käynnistyvyyteen vaan käyntiin.

Toinen osa-alue on rungon mekaaninen kunto, ohivuoto.
Kp-pumpun tuotto on kovin mitätön ja kun suutin alkaa vuotamaan paluupuolle ohi liikaa, paine ei enää riitäkkään käynnistykseen tai käynnissä pysymiseen.
Ohivuotoa suuttimissa esiintyy joko kylmänä tai kuumana tai molempina tai huippukuorman aikana.
Jep, mulla oli omassa Ässässä (siis just W220 320CDI) suuttimet ihan kypsät 200tkm ajolla :idea: Vakiona ei vielä oireillut, mutta siirryttyä "tiukempiin säätöihin" heitteli hätäkäytölle tuon tuosta, ja lopulta syylliseksi paljastui suuttimien älytön ohivuoto 8) 5kpl ihan paskana ja yksi joka pelasi, oli jo vaihdettu aiemmin uuteen.... Seinäjoelta löytyy laitteen jolla nämä CDI suuttimet saadaan OIKEASTI kuntoon ja säätöihin virallisilla koneilla (on muuten pikkasen monta työvaihetta ennenkuin tuollainen on säädöissä!) ja jokuhan noita seppii jossain tallin nurkassa, mutta oikeista säädöistä ei tiedä kukaan, eikä varmasti mene arvalla kohilleen :idea:

ps. kehui kun aloin suuttimia heikkolaatuiseksi haukkumaan, että venäjällä noilla ei pääse kuin vajaan 100tkm ja samassa kunnossa-> kesto suoraan käsikädessä läpiajettavan polttoaineen laatuun.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

No niin nyt mitattu (w220 320cdi vm 2003, ajettu 230000 km, alkuperäiset suuttimet) myös tuo suutinten ohivuodot.

Tulokset:
1 pytty 9 ml/min
2 pytty 9 ml/min
3 pytty 8 ml/min
4 pytty 39 ml/min
5 pytty 57 ml/min
6 pytty 11 ml/min

Lienee nyt sitten itsestään selvää, että nuo 4. ja 5. pyttyjen suuttimet on korjattava tai vaihdettava. Näyttää olevan tuolla Robi-Tec`illä Saksassa tarjouksessa suuttimet á 99,-€. Vielä viime talvena hinta oli 149,-€, kun tilasin W203 220cdi:hin sieltä suuttimia. Omatoiminen korjaushan ei varmaankaan maksa kuin muutaman euron, mutta ei tuo 99 € ole mielestäni kovin kova hinta kunnostetulle ja mitatulle ja testatulle suuttimelle. Viime talven kokemus Robi-Tec´in suuttimista oli hyvä.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Teepäs sama testi pakkasessakin jos teit nyt käyntilämpöisenä. Saattaa tulla ihan eri tulos. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Easy Rider kirjoitti:Teepäs sama testi pakkasessakin jos teit nyt käyntilämpöisenä. Saattaa tulla ihan eri tulos. :?
Jeps
yleensä ko testi menne juuri siinä pieleen että tehdään lämpimänä lämpimässä hallissa,
paras paikka on ulkona -20 tai kylmempi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Ymmärrän huumoria kyllä, mutta ongelmana on juuri että auto ei lähde pakkasesta käyntiin - vähän vaikea testata noin. Tekemäni testi tapahtui mielestäni kuitenkin kylmänä, sillä lämpötila koneessa oli noin 20 astetta celsiusta. Postissa on tulossa uusia suuttimia Saksasta.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse lähteä käyntiin, starttaamalla selviää missä on pahiten ohivuotoa.
Kyllä tuo "lämpimänä" testaaminen jotain kertoo, eipä silti...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

josaa kirjoitti:Ymmärrän huumoria kyllä, mutta ongelmana on juuri että auto ei lähde pakkasesta käyntiin - vähän vaikea testata noin. Tekemäni testi tapahtui mielestäni kuitenkin kylmänä, sillä lämpötila koneessa oli noin 20 astetta celsiusta. Postissa on tulossa uusia suuttimia Saksasta.
Huumorin :roll:
se on hyvä että kerrankin joku suhtautuu huumorilla jos autoon laitettaan xxxx€ edestä osia eikä vika postu/löydy

kyse on kyllä ihan pelkästä puhtaasta asiasta,
hiukan hakua käyttämällä löytyy lisää tietoa
(missään ei sanottu että auton pitäis lähteä käymään, taisipa olla niin että jos testi tehdään ohjatuna niin ei lähdekään käymään)
dealer kirjoitti: Ei tarvitse lähteä käyntiin, starttaamalla selviää missä on pahiten ohivuotoa.
Kyllä tuo "lämpimänä" testaaminen jotain kertoo, eipä silti...
jep varsinkin jos vaiva on jo oikeen paha jos vuoto on +20 paljon niin 0 alapuolella se ei ainakaan vähen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tänään viimeks tutkittiin tuollaista,yö pakkasessa,työntäen sisään,ylivuotosarja kiinni --->starttia--->nelosen letku heti täynnä muissa 2cm...... ps.ei lähteny käymäään :wink: uusi suutin ja lähti. cr pumppu tosin vuoti kans hiukan. ei vuoda enää.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Ok, kiitosta vain tiedoista kaikille. Ilmoittelen sitten miten auto käynnistyy pakkasesta, kunhan saan uudet kaksi suutinta vaihdettua - eivät ole vielä tulleet Saksojen maalta.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

No niin suuttimet tuli postissa kotiovelle ja kaksi vaihdettu ohivuotavien tilalle - homma onnistui hyvin. Vielä en ole päässyt kokeilemaan pakkaskäynnistystä, mutta ainakin käynnistys tallilämmöstä parani selvästi. Aiemmin starttausvaihe kesti noin 2 sekuntia, mutta remontin jälkeen moottorin käynnistyminen tapahtuu välittömästi starttauksen alettua. Saas nähdä miten käy kunhan saan auton "jäähdytettyä".
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

mulla o muuten tommonen ässä menossa purkuun,että jos jotai käyttäri kamaa tarvii ni laita viestiä.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Tota noin onko siinä tuo jousituksen kompressori millaisessa kunnossa - onko käsitystä? Jos olisi lähes uusi tai uutta vastaava vois kiinnostaa.

yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

josaa kirjoitti:Tota noin onko siinä tuo jousituksen kompressori millaisessa kunnossa - onko käsitystä? Jos olisi lähes uusi tai uutta vastaava vois kiinnostaa.

yst tv. JoSaa
edellinen kaveri sanoi että oli uusinut osia (en tiedä käytettyjä vai uusia) mutta mä alottelen purkua varmaan lauantaina niiin vilkasen samalla että miltä näyttää. jos on uusittu (uusi osa) niin kyllähän sen näkee.

ainakin toimii hyvin.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Joo, hyvä katso ja tutkaile sen kompressorin kunto ja lähetä tähän ketjuun viestiä siitä niin katsotaan sitten. En nyt sitten tilaa uutta ennen kuin näen viestisi.

yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ei ollu uudenkarhea se pumppu.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Ok, Kiitos tiedosta - tilailen uuden Saksasta.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Nyt sain auton jäähdytettyä piilonäytön mittarin mukaan - 5 asteeseen - ja käynnistys kuin kesäkelistä. Suutinten päivitys näytti korjaavan vian. Pitää vielä testailla, kunhan on kovempia pakkasia.

yst. tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 moottori”