V230 Fashion kotiutui Saksanmaalta vanteiden sopivaET-mitta?

Vastaa Viestiin
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

V230 Fashion kotiutui Saksanmaalta vanteiden sopivaET-mitta?

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Pontiac vaihtui tähän. Auton tuoja löytyi kyllä hyvän yksilön. Jää nähtäväksi riittääkö se...... :D Kunnon puolesta voisi jopa 169000 km pitää paikkansa.


Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Injectionstw, 20.1.2013 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Itse kyllä tykännyt ja kyllä kyydissä olleet tai ajaneet ovat mielipiteen kääntäneet tykkää puolelle nopeasti 8)

Etenkin jos yhtään mitään lastenratasta tai muuta on kuskattavaksi..

Pituus kuitenkin ison farmarin luokkaa ja jopa lyhyempi, sekä ketterä menemään.

Ruostesuojaus varmaan onkin jo kiikarissa?
W124 500E
W903 316cdi
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Kyllähän se hyvän kyydin antaa, niin kauan kun se toimi. Ajettiin kotiin illalla niin punainen lamppu tasonsäädöstä rupesi kesken ajoa palamaan. Pumppu ei enää starttaa eikä perä nouse. Vaikuttaisi vasen takakulma oleva oikeaa matalempi. En ole vielä ehtinyt tutkailla. Olisiko kylmyys iskenyt. Paras vissiin laittaa normi jousitus alle. Vikaherkän maineen on tasonsäätö kyllä saanut jo ennenkin.
Eihän se autonomistaminen liian helppoa saa olla.... :shout: :ttu: Lankun kunnostan peurakolarin jäljiltä. Ei ollut vakuutusta ei....
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Injectionstw kirjoitti:Kyllähän se hyvän kyydin antaa, niin kauan kun se toimi. Ajettiin kotiin illalla niin punainen lamppu tasonsäädöstä rupesi kesken ajoa palamaan. Pumppu ei enää starttaa eikä perä nouse. Vaikuttaisi vasen takakulma oleva oikeaa matalempi. En ole vielä ehtinyt tutkailla. Olisiko kylmyys iskenyt. Paras vissiin laittaa normi jousitus alle. Vikaherkän maineen on tasonsäätö kyllä saanut jo ennenkin.
Eihän se autonomistaminen liian helppoa saa olla.... :shout: :ttu: Lankun kunnostan peurakolarin jäljiltä. Ei ollut vakuutusta ei....
Hieman joutunut jumppaamaan tuon tasonsäädön kanssa myös, mutta en kyllä suoralta kädeltä alkaisi sitä sieltä poistamaan.

Jos pitoautoa tekee, niin uusia pumppuyksikköjä saa muutamalla satasella.

Ilmapussit ei ihmeitä maksa ja venttiilitkin voi vaihdella toisenlaisiksi, jos ei halua alkuperäisiä ostella.
W124 500E
W903 316cdi
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

:oops:
Tuota tuota, kröhöm. Olin deaktivoinut tasonsäätöä jossain vaiheessa kun räpläsin nappia kojetaulun keskellä. Luin kirjasta ja vasta silloin oivalsin sellaisen löytyvän.... 8) Nyt elämä hymyilee taas..... :D Pumppuyksikkö kiiltää muuten sen verran että on varmaan hiljattain uusittu. Auton tuoja oli ruiskuttanut jotain dinitrollia auton alle samalla kun oli nosturilla. Varmaan kannattaa laittaa jotain lisää piakkoin.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Webaston toiminta?

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Webaston toiminta voisi joku selventää. Näyttö ja kaksi nappulaa katossa. Yksi on kello ja toinen Poweri? Tuntuu että mitään ei tapahdu vaikka mitä tekisi.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Jos ei webaston toiminta ole tiedossa niin ehkä takapuskurin irroitus vetokoukun asentamista varten on paremmin tiedossa?
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkohan siinä kaksi webastoa/eberiä? Kuskin penkin alla pohjassa ne on , näkyy kyllä kurkkaamalla pohjan alle. Jospa kello toiselle ja sitten ne toiset namiskat takaosan lämmittimelle? Ehkä, arvailua vain..

Takapuskuri oli kyllä helposti irroitettavissa. Pari kuukautta sitten irroitin omasta enkä enää muista missä kohtaa ruuvit :oops: Oiskohan ollu keskellä tiivisteen alla ja...ääh, ei voi enää muistaa :lol:

E: Tosin, tarviiko puskuria edes irrottaa koukun asennuksessa?
Viimeksi muokannut AM, 25.12.2012 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Liekin kuvasta lähtee webasto päälle...
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Löytyykö webastolle varokkeita? Mistä löytyy jos näin? Edellinen (saksalainen) omistaja lupasi kyllä laittaa manuaalista pdf:ät kunhan menee takas töihin joulun jälkeen.

Tietoa puskurin irroituksesta säästäisi kyllä huomenna aikaa jos tietäisin jo vähän etukäteen. Menen fajjan lämpimään talliin 80 km päähän kun oma kylmä versio ei enää kiinnosta....
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Arvaus on että kojelaudan päästä kuskin puolelta
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Benz worldin sivulta löytyi:

Rear..Open barn doors/tailgate...remove the plastic nuts down along the bottom of the opening...prise the bumper lip at wheel arch out while pulling the bumper back....you'll see the plastic locaters when you remove both bumpers ,making it easier to replace them..

Eli AM oli kyllä niksin lähellä. Kokeillaan tuota huomenna.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

JOS tuo takapuskuri lähtee samalla tavalla, kuin uudemmassa, niin:

Takakaaren sisäpuolella on molemmin puolin yhden ruuvit sisäpuolelta, jotka pitävät takapuskurin etukulman kiinni.

Sitten on niitä muovisia muttereita, joilla kiinni.

Nämä irti ja vetää taaksepäin. Ohjurit siinä puskurin sivuosissa, joten suoraan taaksepäin veto.

Nollaa webaston vikamuistin ensin. Jos ei sulakkeita löydy, niin akunkenkä irti. Eli liekki/power-nappia painaa ja samalla sähköt pois joksikin aikaa.
W124 500E
W903 316cdi
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Kokeilin ottaa akusta plus johto irti ehkä vartiksi. Ei muuta vaikutusta että näytössä vilkkuu nyt kaikki mutta mitään ei vieläkään tapahdu vaikka mitä nappia painaa.

Takapuskuri irtosi juuri PT:n kuvaamalla tavalla. Minä tosin vedin puskurin etureunaa ulos ja ruuvi/plugi kombinaatiot irtoilivat ja putosivat lattialle. Tuntui sen verran työläältä irrottaa renkaita ja oli myöhästä että sitosin väliaikaisesti kiinni.

Vetokoukku (ja auto) suoritui ekasta kärryn vedosta mainiosti. :)
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Onko porukalla tietoa missä vaiheessa Viton käyttäytyminen muuttuu levottomaksi vanteen liian pienen ET-luvun ansiosta? Talvirengas/aluvannesarjaa etsiskelen. Esimerkiksi ET42 taitaa olla liian pieni mutta ET48 taitaa vielä menetellä?
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Et25:llä mennään, ei ole käytöshäiriöitä, kulkee kuin juna. Rapakelillä sotkeutuu kyljet :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Etuvetoset meinottelee pikku ET:llä tempoa sivvuun, sikäli kun kaasuttaa toinen pyörä pitävällä ja toinen ei. Sama tauvinkuva jarruttaissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Easy Rider kirjoitti:Etuvetoset meinottelee pikku ET:llä tempoa sivvuun, sikäli kun kaasuttaa toinen pyörä pitävällä ja toinen ei. Sama tauvinkuva jarruttaissa.
Etuvetoinen vetelee sivuun käännöksissä mutta ei tuossa omassa kulkineessa ole eroa vakion et38 ja tuon et25 välillä.
ps. pyöränkulmat on säädetty.
pps. ns. pohjoosessa ajellaan, sopivan polanteiset tiet, eikä vetele urissa.


[edit]
Elikkä lankun alta nuot kummit on peräisin halkaisijatuumia 15, kummit vaihdettu sopivampiin 195 C
[/edit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

MK1 Viton ET38? Ookkony ihan varma? Oisko 60 lähempänä totuutta...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Ostin S-sarjalaisen (w140) 16 tuuman kasireikä alut (ET51) 7,5" ja Nokian 205/65 - 16"
Lisäksi tuli seitsemäs istuin Saksanmaalta. Ebayn kautta kauppa. Keskirivin istuimista kyynärnojien irroittelut meneillään. en taida onnistua ilman "lievää" väkivaltaa.... :roll:
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

ET38 on normaali ET ykkössarjalaiselle. ~48 voi olla hyvä todella leveälle renkaalle (255).
Avatar
joikke
Viestit: 29
Liittynyt: 08.2.2012 9:35
Paikkakunta: Nyt taas Raahesa

Viesti Kirjoittaja joikke »

Keskirivin istuimista kyynärnojien irroittelut meneillään. en taida onnistua ilman "lievää" väkivaltaa.... Rolling Eyes
Kyllä kai mulla ainaki lähtee ku ihan heleposti kyynärnojat omasta V230Td mesestä. Jotenki ke piti sinne alas pyöräyttää ja sitte se lähti. En muista tarkalleen miten se tapahtu...
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

PT niciltä sain vihjettä kuinka irroitetaan: Pystyasennosta painamalla hiukan sisään ja vääntämällä taaksepäin. Piti kyllä käyttää hyväksi kättä pitempää vääntörautaa jotta sen jälkeen irtoaisi. Oli sen verran tiukassa.
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

tupla
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”