320 sammui ajosta

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

320 sammui ajosta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Työmaille olin lähössä ja pari kilometriä kerkes ajella niin ei enää ottanu kierrosta. Sitten se sammu ja ei enää lähe käyntiin. Toivoa saattaa jotta ois vaan suodatin tukossa kun tankkissa ei hyvin paljon oo pensoo. Jos ois näihi kelien tähe lähteny paskat kiertoon. Mutta voikos näissä mikä muu tehä tuommosta? Ajon estokaan ole menny päällä sen kokkeilin. Ja mitenkäs jää viisloviset automaaatit pystykö hinaaman?
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Olisko virranjakajan hilut silppuna??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Sitä on näkkyy kirjoteltu lumialla selkokieltä uamusta :) Kävin ihmetelemässän mutta eise kummempia luppaillu. Eikä tuolla pakkasessa koko koslaa kehtoo purkoo. Vähän yrittää käyntiin, vähän samaan tapaan ku ke-jetti vehkeet pienillä pensan paineilla. Mutta pitäskös näissä sähköruutta vehkeissä pyörii p-pumpun aina kun kääntää virrat päälle vai millä keinoin? Jos ei ruppii tolokkuu tulemaan ni viijä tallille ja ihmetellä lissee. Mites nuo sytkänosat osat onko samanlaiset 300 24v ja 320.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Ei ole samanlaiset. 320:sessä ei ole perinteistä virranjakajaa.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Tu0mas kirjoitti:Ei ole samanlaiset. 320:sessä ei ole perinteistä virranjakajaa.
Tätäpä mieltä minäki. Ei ole vielä 320:sen kone tuttu, Mutta nyttehä sitä pääsee opettelemaan :D
Kahila
Viestit: 182
Liittynyt: 21.12.2010 20:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kahila »

ihtellä kolme tällä tekniikalla ikää kyl jättäny tollee välille, joo aina bensapumppu pyörähtää noin 3 sek ku laittaa virrat.
CE 3.2
w201 3.2
W204 OM 642
Kahila
Viestit: 182
Liittynyt: 21.12.2010 20:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kahila »

onko muuten johdot hyvässä kunnossa.. kerran sulas liitin siitä mötikästä joka on ilman putsarille meneväsä letkusa ?ilmamassamäärä mittari oikia nimi? niin ei käy ei :D
CE 3.2
w201 3.2
W204 OM 642
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

joko vika selvisi?
aika harmittomia nämä bensat on, enempi dieseleissä näitä ongelmia kai on kun foorumia lukee.;)
:D
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Kahila kirjoitti:onko muuten johdot hyvässä kunnossa.. kerran sulas liitin siitä mötikästä joka on ilman putsarille meneväsä letkusa ?ilmamassamäärä mittari oikia nimi? niin ei käy ei :D
Töpselit on kiinni ja johot on mainiot vieläpä silikooni piuhoo.

Pumppu pyörii just sen 3sek ja sammuu ensimmäisellä avaimen käännöllä. Mutta jos usiamman kerran remppaa ni ei enää pyöri mutta kait siellä sitte jo paineet on.
Vikaa ei ole kerinny vielä setvimään, muutako tässä spekuloinu. Huomenna jollai konstillla viijä kosla tallille. Mites ne nää viisloviset automaattilaatikot ei vissiin oo enää 2 pumpulla toimivia? Jotta hinaaminen ilman kartaanin irrotusta ei oo suotavaa. Eikä kyllä kehtois kymmenen km tähe hakia trailerrii. Laatikon numeroa ei tähän hätään ole tarjota.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Rou_inen kirjoitti:
Kahila kirjoitti:onko muuten johdot hyvässä kunnossa.. kerran sulas liitin siitä mötikästä joka on ilman putsarille meneväsä letkusa ?ilmamassamäärä mittari oikia nimi? niin ei käy ei :D
Töpselit on kiinni ja johot on mainiot vieläpä silikooni piuhoo.

Pumppu pyörii just sen 3sek ja sammuu ensimmäisellä avaimen käännöllä. Mutta jos usiamman kerran remppaa ni ei enää pyöri mutta kait siellä sitte jo paineet on.
Vikaa ei ole kerinny vielä setvimään, muutako tässä spekuloinu. Huomenna jollai konstillla viijä kosla tallille. Mites ne nää viisloviset automaattilaatikot ei vissiin oo enää 2 pumpulla toimivia? Jotta hinaaminen ilman kartaanin irrotusta ei oo suotavaa. Eikä kyllä kehtois kymmenen km tähe hakia trailerrii. Laatikon numeroa ei tähän hätään ole tarjota.
Jos ite oisin tuossa asemassa niin sen kymmene km hinaisin alle 50kmh ja rupeisin sit tutkii miks mylly ei pyöri.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Pyhänä hinattiin tallille ja suodattimen vaihoin kun kerta semmonen oli. Nyt taitaa kuume ja järjetön nuha jo helpottaa ni vois lähtii tallille tutkimaan. Mitäs osia siihen ruvetaan ehtimään jos ei kipunaa tule? Mitenkäs nuo hukkakipinä puolat onko niin jotta jos yks on pimeenä niin ei muutkaan anna tulta? Voikos se pakokaasun kierrätys systeemi vaikuttaa millään tavalla tähän vikaan? Siitä ilmapumpulta on hihnapyörä/kytkin topolina, Tarraskos se sähköllä kiinni vai vapauttiko se sen kytkimen?
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

No nyt on selvillä jotta kipuna tulee joka sylinterille. Tosin heikonnäkönen mutta pitäs moisella jo syttyy. Uuvet tulpat käyvä varuilta hakemassa.
Mitäs seuraavaks tutkimaan?
Ja mites se pakokaasun kierrätys systeemi voiko vaikuttaa tähän?
Hyviä neuvoja kaivataan jotta sais romut liikenteeseen :wink:


Edittiä. Kirjoteltu mitä sylki suuhun tuonu :D
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Katoppas laturin hiilisiltasäätäjä, joskus tekee tuon kun on hiilet finaalissa.
Liukurengaskin voi olla kulunut urille niin ettei hiilet tavoita jos on enemmän kuluneet.
Ainakin vanhemmissa oli tuo vaiva.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Nostetaampas esille kuitenkin ne kampuran ja nokan asento ja kierrosnopeus tunnistimet. Koska eikös tämmöisessä hukkakipinä systeemissä ECU laske ykk tiedon juurikin jommalta kummalta noista antureista. Ja miltä anturilta se tieto sinne sitte menis? Kampuraa veikkaisin?
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Taasen kävin ihmettelemässä lankkua. Sama jatkuu polttoaine virtaa ja kipuna tulee. 6 sylinterin suuttimen pistokkeesta mittasin 12v sytytysvirrat päällä ja startatessa heilu 9,03v-9,90v, pitäskö olla stabiili?

Nokka-akselin asentoanturin vaihoin uuteen, vanha jakso vastustaa 979 ohm:in edestä ja uus 1188 ohm.

Kampuralle ois taaempi anturi uus. Mutta en vaihtanu kun oli samat arvot kummassaki aluks, mutta lähtiissä vielä mittasin ni anto vanha anturi eri arvon kun aikasemmin. Uuvessa kampuran anturissa 769 ohm vanhassa aluks tasan saman verran mutta lopulta lukema olikin 809ohm. Pitää se kuitenkin vaihtaa. Ikävä huvikseen vaihttaa jos ei vika siinä oo, hintaa eto töpselillä kuitenkin on tarpeeks.

Onkos kampuralla useampi asentotunnistin vai pitäisikö heitä sanoa ykk antureiksi vaiko impulssiantureiksi. Joka tapauksessa potikka ku potikka :D Ainaki Merteil myy kampuralle useammanlaista potikkaa, vai ovatko sitte er vuosmalleissa erilaisia? Eräs varaosa kauppa näyttää vielä vauhtipyörälle omaa anturia.

Mikäs mötikkä se on siinä nokka-akselin päässä? Mikä virka sillä on? Sillä kohi missä ois kappeekantisessa v-jakaja.

Missäs muualla tuo vika voi vielä olla?

Mikäs johto tulee imusarjan alle? Moninapainen punaisellla renkaalla varustettu pistoke? Onko joku diaknostikka pistoke kun ei äkkiseltään kahottuna paikkaa sille löytyny? Kuvaakin koitin tähä saaha mut ei taaskaan onnistunu :shout:

Eiköhän siinä tälle erää kysymyksiä, joku jos vielä ossois heihi vastailla :)
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Kuitenkin vaihoin sen kampuran asentotunnistimen, ei vaikutusta. Erään netistä ongitun tiijon mukaan pitäs olla koneen pyöriessä 750-1000 ohm ja toinen sivu sano n.1050-850 ohm. Ja tuo uus näytti nyt vain n. 700-900 ohm koneen pyöriessä.

Yks mihin huomio on kiinnittyny niin kone pyörii todella laiskasti. Voiko olla vaikustusta käyntiin lähtemättömyyden kanssa? Akku on kunnollinen ja starttikin ois pöyvällä, siinähän se pyörii mainiosti.

Puristuspaineet oli 8bar. Paitti 2 sylinterissä n.7,4bar
Eihän nuo mitkää mahtavat oo, mut kait noilla sen jo pitäs käyvä.

Voiko se pakokaasun kierrätys/puhistus järjestelmä vaikuttaa käyntiinlähtemättömyyteen. Eräs mersuseppä sano jotta ei voi.

Saakos näissä kokkeilla kipinää samalla tavalla kun tavan virranjakaja veihkeissä? Jotta tulppahattuun ja tulppa johonkin runkoon. Ilmeisesti suorasytkä puolia ei sais noin kokkkeilla.

Kyllä jaksaa taas vastustaa nämä autot... Ei ollu sillon mielessä kun paperiin nimen laitoin että ensimmäiset viikot seisotettaan tallissa kun ei vehe toimi.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
Rou_inen kirjoitti:6 sylinterin suuttimen pistokkeesta mittasin 12v sytytysvirrat päällä ja startatessa heilu 9,03v-9,90v, pitäskö olla stabiili?
Tuo 12 volttia tuntuu hassulta, koska jos suuttimen napojen yli on 12 V jännite, niin suuttimen pitäisi olla auki.

Miten tuo jännite on mitattu? Pistoke paikoillaan vai irti? Suuttimen napojen välillä vai jommasta kummasta (kummasta?) navasta maihin? Suuttimen 1-napaan tulee akkujännite ja boksi sitten kytkee 2-napaa maihin, kun bensan pitää virrata.

OT: Nuo pyörimisanturithan tuottavat jännitettä (pieniä jännitepiikkejä), kun moottori pyörii. Vastusmittarilla lähinnä saa selville, onko jossain johto poikki tai oikosulkua. Tuntuisi järkevimmältä testata ne mittarin jännite- ja/tai taajuuspuolella.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Moninapainen punaisellla renkaalla varustettu pistoke?
Kaasuläpän sähköt?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Nuo tulokset oli mitattu suuttimen liittimen napojen välistä. Ja 12v tais olla vain hetkellisesti. Eihän tuo yks suutin paljoa kerro, pittää mitata kaikki kuhan jonkun saan kaveriks.

Vastusta oon siks mitannu kun joka paikassa ohm:meina tuota ehjän potikan arvoa on ilmoitettu. Uusia nyt kumpanenkin on jotta ei PITÄS olla kiinni. Vaan ei hän sitä koskaan tiedä. Ja noita antureita ei kait enempää oo.

Kellään hyviä ehotuksia mitä seuraavaksi tutkia, tahi ei niihe tarvii olla niinkään hyviä kuhan ois jottain tutkittavaa.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Easy Rider kirjoitti:
Moninapainen punaisellla renkaalla varustettu pistoke?
Kaasuläpän sähköt?
Kaasuläpälle menee johot. Liitin on samantapainen kun kaasuläpän. Pituutta joholla ei paljon oo, johonkin kaasuläpän ja termarin väliin yltää. Koitan laittaa kuvan siitä huomenna.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Easy Rider kirjoitti:
Moninapainen punaisellla renkaalla varustettu pistoke?
Kaasuläpän sähköt?
Kyllä ne oli kaasuläpän sähköt. Joku omanalansa inssi oli vetäny sille uuvet sähköt. Syytä siihen en kyllä oo keksiny :shock:
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Käy ja kukkuu toistaseksi.... Mutta vikaa ei varsinaisesti löytyny.

Käyntiin läks ihan kun koskaan mittään ois ollu, kun kokkeili kipinää 1 sylinteristä. 1 Tulppa maissa pakosarjalla ja ja muut paikallaan. Minkään opin mukaan noin sitä ei pitäs kokkeilla. Meinas jo usko loppuu jotta ei se käyntii lähe kuiteskaa, ni siitä vaa kahtoo jotta se kipinä tulee edelleen.

Mittään käyntiin lähtemiseen vaikuttavaa en omasta mielestä tehny edellisen kokkeilun jälestä

Viherpiiperö pumpun otin eilen pois, kun ei löytyny järkevän hintasta vaihtolaitetta. Onko muut poistanu minkä verran muuta kun sen pumpun, niinko sitä alipainekelloo ja putkia. Meinasin jotta lyöp vaan letkut tukkoon.

Kova ajo päälle ja sottaillaan sitten tien päällä uuvestaan jotta ei se vielä kunnossa ollukkaan.

Muutama villiteoria on tuosta vian "korjaantumisesta".Mutta kysytään nyt ensin jotta keksiikö joku muu jottain selitytstä :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Rou_inen kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:
Moninapainen punaisellla renkaalla varustettu pistoke?
Kaasuläpän sähköt?
Kyllä ne oli kaasuläpän sähköt. Joku omanalansa inssi oli vetäny sille uuvet sähköt. Syytä siihen en kyllä oo keksiny :shock:
Seki kaasuläpiskän johonpätkä on sitä maatuvaa mallia. Muutaman piuhan saa halvemmalla kuin tonnin kaasuläpän. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”