...
Mene hoitoon...ohjaa minut oikeaan paikkaan jos kokee tarpeelliseksi.
Ei vainenkaan, tervetuloa Meselle.
Päästömittaus ei ole ongelma. Sen vuoksi ei tarvitse valita vanhimmista 123:sta.Katsastustopicin olen lukenut pariin otteeseen läpi
ja ymmärtääkseni ennen vm80 vehkeistä ei päästöjä mitata eli
mitkä ovat ne tulevat vaikeimmat ongelmat ja mikä auto kannattaa ottaa vertailukohteeksi?
Vertailuautoksi tietysti kyseisen mallisarjan tehokkain mahdollinen eli sellainen jota vastaamaan rakennetaan jarrut ym. paikat.
Suurmpana ongelmana suunnitelmassasi näen sen ettet osaa / voi itse rakennella josta seuraa se että laitteesta tulee huomattavan kallis.
Toisaalta se ei ole lainkaan ongelma jos ja kun on rahaa riittävästi.
Varsinaisesta ST-rakentelusta en osaa sanoa mitään mutta tetäjiä kyllä löytyy, odotellaan....
W123:n perä ei taida kestää kovin kummosia rykäsyjä, näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää
En tiedä miten asian kukin on ratkaissut W126:n perä
Niitten perien kestävyyksistä saan ensikäden tietoa toivottavasti keväällä
Jos rahhoo löytyy, niin eikös Raptecin Petehri ole näitä askarrellu tilauksesta
En tiedä miten asian kukin on ratkaissut W126:n perä
Niitten perien kestävyyksistä saan ensikäden tietoa toivottavasti keväällä
Jos rahhoo löytyy, niin eikös Raptecin Petehri ole näitä askarrellu tilauksesta
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ST:t on ongelmallisia siinä tapauksessa jos joutuu aina käyttämään ulkopuolista apua kun tulee korjattavaa. Noissa tuntuu aina olevan jotain pientä säätöä ja arbeettia että saa kaiken kohdalleen.
123:sen tapauksessa pitää auton hankinnassa kiinnittää huomiota ettei auto ole korinvaihto, mitä on paljon Suomessa liikkeellä. Niihin ei ole mahdollista lainpuitteissa vaihtaa tekniikkaa. Eli auton pitää olla koriltaan alkuperäinen.
Koneeksi 123:seen laittaisin mieluummin 5-sylinterisen 605 koneen, koska tuo on kooltaan, painoltaan ja kulutukseltaan pienempi kuin 6-sylinterinen 606. Eli kaikkien jäähdyttimien yms. ahtoputkien asennus onnistuu helpommin vitoskoneen kanssa eikä akselipainonkaan kanssa pitäisi tulla ongelmaa. 605:sta saa tarvittaessa ihan riittävästi myöskin tehoa irti.
123:seen käy suoraan vanhempien w126 ässämersujen perät, joten siellä on valinnanvaraa välityksien suhteen. V8:en perät on aika suurikokoisia eli kestävät paremmin lisääntyneet tehot. Jos tuuri käy niin voi löytää myös alkuperäisen kitkalukollisen perän jotka tosin ovat hyvin harvinaisia.
Mersun automaatit on vahvistettuna toimineet aika hyvin superien perässä mutta jos manuaalin haluaa niin mersun Getrac tai sitten jotain muuta. Manuaaleista ja niiden kytkimistä en enempää osaa sanoa, muut tietään niistä enemmän.
Raptec tulee mieleen jos pitäisi ulkopuolisella tällainen operaatio teettää.
Tässä jotain omia ajatuksia asiasta, muut voi jatkaa.
123:sen tapauksessa pitää auton hankinnassa kiinnittää huomiota ettei auto ole korinvaihto, mitä on paljon Suomessa liikkeellä. Niihin ei ole mahdollista lainpuitteissa vaihtaa tekniikkaa. Eli auton pitää olla koriltaan alkuperäinen.
Koneeksi 123:seen laittaisin mieluummin 5-sylinterisen 605 koneen, koska tuo on kooltaan, painoltaan ja kulutukseltaan pienempi kuin 6-sylinterinen 606. Eli kaikkien jäähdyttimien yms. ahtoputkien asennus onnistuu helpommin vitoskoneen kanssa eikä akselipainonkaan kanssa pitäisi tulla ongelmaa. 605:sta saa tarvittaessa ihan riittävästi myöskin tehoa irti.
123:seen käy suoraan vanhempien w126 ässämersujen perät, joten siellä on valinnanvaraa välityksien suhteen. V8:en perät on aika suurikokoisia eli kestävät paremmin lisääntyneet tehot. Jos tuuri käy niin voi löytää myös alkuperäisen kitkalukollisen perän jotka tosin ovat hyvin harvinaisia.
Mersun automaatit on vahvistettuna toimineet aika hyvin superien perässä mutta jos manuaalin haluaa niin mersun Getrac tai sitten jotain muuta. Manuaaleista ja niiden kytkimistä en enempää osaa sanoa, muut tietään niistä enemmän.
Raptec tulee mieleen jos pitäisi ulkopuolisella tällainen operaatio teettää.
Tässä jotain omia ajatuksia asiasta, muut voi jatkaa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ruppeet vaan rohkeesti tekemään sitä rojektia, ite rakennettu on aina helpompi korjata kun tietää miten mikin kohta on tehty. Aikaa vaan varaat reilusti jos ei aikasempaa kokemusta näistä hommista ilmeisesti ole. Rahaakin vois varulta 4-5 tonnia olla lisää, kun ilmeisesti kunnolla aiot tehdä. Tästä tuliskin hyvä rojektikertomus kuvineen ja seuraajia varmasti olisi.
Varmasti täällä porukka neuvoo ilman kiukutteluja kun asiallisesti kysyy ja kyllä nuitten konkareiden neuvoja kannattaa noudattaakin...ne on kantapään kautta asiat aikoinaan opetellu. Tervetulua foorumille ja pistä kertomusta tuleen
Varmasti täällä porukka neuvoo ilman kiukutteluja kun asiallisesti kysyy ja kyllä nuitten konkareiden neuvoja kannattaa noudattaakin...ne on kantapään kautta asiat aikoinaan opetellu. Tervetulua foorumille ja pistä kertomusta tuleen
® Mesen linttaklubi
Ne on vaan niin harvassa nuo museomoottoritHeavy kirjoitti:OM617A on myös yksi vaihoehto. Menee mukavasti keulalle, kun vaan pudottaa. Mukavasti perkaa tuollakin koneella, kun sitä kiusaa
Moottoriksi om606turbo hyvin se sinne w123 konehuoneeseen mahtuu. Moottorijalat kun tekee itse niin saa koneen sille kohtaa kun haluaa, toki jotku jalat voi sopia suoraankin
Peräksi joku ässän isoperä. Sopii suoraan kun on tarpeeksi vanhasta autosta ja välityksiä on 2.24 lähtien ainakin 3.46 asti, voi olla vielä tiheämpääkin. w123 omat perät ei kestä mitään jos vähänkään kaasujalkaa pakottaa.
Ihan varmaan onnistuu värkkääminen itseltäkin jos kerran jonkinlaista kokemusta ruuvaamisesta löytyy ja tärkein että mielenkiintoa opettelemiseen riittää!
Ite näkisin niin että se itse tekeminen on näiden virivehkeiden kans vähän pakollista kun tosiaan koko ajan jotain säätöä saa tehdä johonkin...
Tekemällä oppii ja monimutkaisempia kait ne kiihdytysvehkeet on kun nämä mersut. Niillä kun pitäs päästä oikeesti lujaa sinne suoran päähän
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 909
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Juu ja sitten jos haluaa sellasen aihion, jota ei tarvii heti olla hitsaamassa ympäriiseensä, niin tuolla 1500 - 2000€:lla saa jo jonkun aikaa etsiä. Ruosteisia ruoskia tai myyntilaitettuja toki löytyy, mutta ne on jo sitten aika rujon näkösiä parin vuoden kuluttua.
Tuommoseen ruoskaan jos sitten ymppää kymppitonnilla tekniikkaa, niin kyllä se tympii parin vuoden päästä olla hylkäämässä koko vehjettä, kun se on läpilaho paska...
Tuommoseen ruoskaan jos sitten ymppää kymppitonnilla tekniikkaa, niin kyllä se tympii parin vuoden päästä olla hylkäämässä koko vehjettä, kun se on läpilaho paska...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Äläs nyt kuule, Heavyllä on nuita enemmän ku meillä venttiileitä yhteensä!PTracing kirjoitti:Ne on vaan niin harvassa nuo museomoottoritHeavy kirjoitti:OM617A on myös yksi vaihoehto. Menee mukavasti keulalle, kun vaan pudottaa. Mukavasti perkaa tuollakin koneella, kun sitä kiusaa
Kummakaan ku niitä ei markkinoilla ole..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
löytyy niitä multaki kaksJuhoL kirjoitti:Äläs nyt kuule, Heavyllä on nuita enemmän ku meillä venttiileitä yhteensä!PTracing kirjoitti:Ne on vaan niin harvassa nuo museomoottoritHeavy kirjoitti:OM617A on myös yksi vaihoehto. Menee mukavasti keulalle, kun vaan pudottaa. Mukavasti perkaa tuollakin koneella, kun sitä kiusaa
Kummakaan ku niitä ei markkinoilla ole..
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
mitenkä sopii om602 w123 koriin moottorinkiinnikkeiden puolesta?
oli 7v aikaa tollanen ja siinä oli kyllä jotku orginaali moottorin kannakkeet, en vaan muista minkä. ja nyt ois moinen tekniikan vaihto edessä.
oli 7v aikaa tollanen ja siinä oli kyllä jotku orginaali moottorin kannakkeet, en vaan muista minkä. ja nyt ois moinen tekniikan vaihto edessä.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Tässä kylällä on yks pitkä yykaakoo työn alla siihen tulee 606 parilla ahtimella, 320 väykyn perästä 722.6 loota ja 540 bemarista iso perä lukolla.
123 koppasessa tuntuu konehuoneessa olevan sen verran tilaa että 606 mahtuu sinne hyvin (omatekosilla korvilla) ja muutama holsettikin sinne mahtuu kohtuu helposti. Öljypohjaan pieni muokkaus ja keulassa sitten hiukan enempi (coolerin ja ilmastoinnin kennon kanssa meinaa tulla ahdasta).
Jos ei ole mahdollisuuksia itse tehdä niin EHDOTTOMASTI osta valmiiksi rakennettu peli
123 koppasessa tuntuu konehuoneessa olevan sen verran tilaa että 606 mahtuu sinne hyvin (omatekosilla korvilla) ja muutama holsettikin sinne mahtuu kohtuu helposti. Öljypohjaan pieni muokkaus ja keulassa sitten hiukan enempi (coolerin ja ilmastoinnin kennon kanssa meinaa tulla ahdasta).
Jos ei ole mahdollisuuksia itse tehdä niin EHDOTTOMASTI osta valmiiksi rakennettu peli