Sonmoro!
Eli -00 s210 270cdi on suhteellisen jäykkä pyöritellä rattia ja kadottaa hydrauliikkanesteitä.
Koska en nestehiirosen huoltoporukka ei tunnu ketään päästävän nosturille niin en ole sen kummemiin vielä kerennyt vikaa paikallistaa mutta kun auto seisoi pari viikkoa niin märkä läntti jäi selvästi johonkin hammastangon keskiosan seutuville.
Pidän kyllä sielä kokoajan riittävästi nestettä eli sen takia ohjaus ei ole jäykkä. Oli tuo vuoto sitten jossain letkussa tai hammastangossa niin ei sen luulisi silti aiheuttavan tuota jäykkää ja palauttamatonta rattia? Onko guruilla tietoa mistä kankea ohjaus voisi johtua?
Mersutkin on mulle suhteellisen uusi juttu niin mihin kaikkeen tämä kulkine tuota hydrauliikkaöljyä käyttää? Säiliö on ainakin niin julmetun kokonen ettei se ihan pelkälle ohjaustehostimelle mene..
S210 ratti jäykkä ja vuotaa hydrauliikkanesteitä
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 31.12.2012 17:11
- Paikkakunta: Oulu
Tuossa jo sainkin yv.tä ja pitää käydä lähipäivinä kurkkimassa kun kerran nykypäivänä joku vielä apua tarjoaa
Mutta vaikka sielä olisikin tasonsäätölinjastossa reikä niin silti se ei varmaankaan selitä tuota jäykkää rattia? Oma arvaukseni on että sielä on hammastankosta stefa rikki ja pisuttaa raidetangolle nesteet ja joku neropatti mennyt ranettamaan ja kiristänyt sitä hammastangon tynkää. Käsittääkseni mersussa näin voi tehdä ja sillä saa ratin jäykäksi?

Mutta vaikka sielä olisikin tasonsäätölinjastossa reikä niin silti se ei varmaankaan selitä tuota jäykkää rattia? Oma arvaukseni on että sielä on hammastankosta stefa rikki ja pisuttaa raidetangolle nesteet ja joku neropatti mennyt ranettamaan ja kiristänyt sitä hammastangon tynkää. Käsittääkseni mersussa näin voi tehdä ja sillä saa ratin jäykäksi?
Vanhempaa topiikkia lainaten... oma väykky oli jonkin aikaa hissukseen kadotellut hydrauliikkaöljyä. Nyt sitten männä lauantaina paikallisajossa (onneksi) näyttöön tuli varoitus hydr. nesteen vähyydestä. Tuosta kesti n. 30s siihen, kun huomasin ohjauksen muuttuneen jäykäksi. No, ajoin lyhyen jäljellä olevan matkan kotipihaan tutkimaan asiaa. Lisäsin lisää öljyä, kun säiliö oli melkein tyhjätodellauupunut kirjoitti:Säiliön nesteet kiertävät myös takajousituksessa, tarkemmin tasonsäädössä.
Vuoto voisi olla myös kertomassasi kohdassa taakse menevässä jousituksen hydrauliputkessa, näillä kun on siitä kohtaa myös tapana ruostua puhki.
.

Itsellä kun ei ole taitoa eikä vehkeitä, niin auto tutulle korjaamolle. Etulokarin takana on pätkä jäykkää putkea. Taino, "ollut joskus jäykkää", nyt vain aivan reikäistä ja ruostunutta. Sieltä ne nesteet iloisesti puhaltuivat pois.
Onneksi ei itse pumppu ottanut itseensä vaan selvittiin pelkästään korvaamalla tuo jäykkä putkipätkä lokarin kupeessa.
tänään sama putkenpätkä tasonsäädölle vasemmassa etunurkassa vuotaa täälläkin 02 w210… mistä olette putken ostaneet? onko veho ainoa?
vai tehneet metritavarasta? mikä on putken halkaisija ja nippojen jenga, jos vaikka uudet nipatkin löytyisi? tänx
edit: tuli korjattua --
putki on 6mm ulkohalkaisija, noin metrin pätkä Cu-jarruputkea toimii.
1/4" putkikin käy kun vanhoihin nippoihin poraa hieman suuremman reiän.
vai tehneet metritavarasta? mikä on putken halkaisija ja nippojen jenga, jos vaikka uudet nipatkin löytyisi? tänx
edit: tuli korjattua --
putki on 6mm ulkohalkaisija, noin metrin pätkä Cu-jarruputkea toimii.
1/4" putkikin käy kun vanhoihin nippoihin poraa hieman suuremman reiän.