Toi olis seuraava auto, jos vaan pelimerkit riittäisi. Tuo Jaguaarin takuu (3v ilman kilometrirajaa) on hyvin houkutteleva. Osaako joku sanoa Jakulaarien huoltohinnoista? Kukas tuollaista myy ja huoltaa Pirkanmaalla (Tampereella varmaan)?Laaksonen kirjoitti:Kohta varmaan tämäkin nelivetona:Laaksonen kirjoitti:Jaguar XF Sportbrake - hinnat julkistettu
http://www.jaguar.fi/yleista/uutiset/ja ... tettu.html
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MKArX9EuL0Y[/youtube]
http://www.jaguar.com/gl/en/xf/models_f ... heel_drive
Mielenkiintoisia uutuuksia muilta merkeiltä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Myynnistä vastaa Metro auto http://www.metroauto.fi/Merkki.aspx?merkki=Jaguar Kyllä kait tuolla jonkunmoinen huoltokin on...bercedes menz kirjoitti:Kukas tuollaista myy ja huoltaa Pirkanmaalla (Tampereella varmaan)?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Epävirallinen edustus myös Lahdessa:eseestie kirjoitti:Myynnistä vastaa Metro auto http://www.metroauto.fi/Merkki.aspx?merkki=Jaguar Kyllä kait tuolla jonkunmoinen huoltokin on...bercedes menz kirjoitti:Kukas tuollaista myy ja huoltaa Pirkanmaalla (Tampereella varmaan)?
http://www.autoduo.fi/jaguar.asp
(Jokimaan raviradan läheisyydessä.)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Volkswagen jaksaa aina vaan kehittää uutta Phaetonia, vaikkei nykyinenkään ole ollut mikään menestysmalli:
http://www.autobild.de/artikel/vw-phaet ... 93437.html
Onkohan minkälainen tuo uus Jaguar XF Sportbrake, ts onko kukaa sitä koeajanyt ja vaikkapa vertaillut CLS:ään? Jännä ettei bensiinimoottoria ole suomen valikoimissa lainkaan!
http://www.jaguar.fi/uudet-autot/xf-sportbrake.html
http://www.jaguar.fi/uudet-autot/xf-sportbrake.html
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Velipoika osti tuon edellisen korimallin (vm. -10 tai -11) 3,0d 211hv. Hiljainen ja mukava matkantekoväline omasta mielestäni. Kuluttaa kuulemma pirun vähän. Uus lienee samanlainen, pienellä faceliftillä ja uusilla kilkkeillä. Mun mielestä poppivehkeet sais olla paremmat (jossain mallissa on B&W:n poppivehkeet).Sergey kirjoitti:Onkohan minkälainen tuo uus Jaguar XF Sportbrake, ts onko kukaa sitä koeajanyt ja vaikkapa vertaillut CLS:ään? Jännä ettei bensiinimoottoria ole suomen valikoimissa lainkaan!
http://www.jaguar.fi/uudet-autot/xf-sportbrake.html
Edit: Niin, tuo veljen auto ei sitten ollut sportbrake vaan "sedan"
Volvolta pitäisi tulla jotenkin mullistavaa diesel-tekniikkaa:
http://www.autoevolution.com/news/volvo ... 57579.html
http://www.autoevolution.com/news/volvo ... 57579.html
Tämä on vain muotoilukonsepti mutta hieno varsinkin peräpäästään.
Kaupat tulis nostalgiasyistä jos päätyy joskus tuotantoon ja myyntiin
http://www.autoevolution.com/news/fiat- ... 56809.html
Kaupat tulis nostalgiasyistä jos päätyy joskus tuotantoon ja myyntiin
http://www.autoevolution.com/news/fiat- ... 56809.html
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Maserati meets diesel:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... hanghaissaTekniikan Maailma kirjoitti:...siihen saa myös 3,0-litraisen 177 kW kehittävän dieselmoottorin, mikkä on ensimmäinen diesel Maseratin historian aikana.
BMW:n ja Mersun luovuttua V8-dieseleistään, on Maseratiin suunnitteilla moinen:Laaksonen kirjoitti:Maserati meets diesel:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... hanghaissaTekniikan Maailma kirjoitti:...siihen saa myös 3,0-litraisen 177 kW kehittävän dieselmoottorin, mikkä on ensimmäinen diesel Maseratin historian aikana.
http://www.autoevolution.com/news/fiat- ... 58590.html
Mersun julkistettua uuden Ässänsä päivittää Audikin syksyllä A8:aa mm. uusien ajovalojen myötä:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... -led-valot
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... -led-valot
Cadillac sen sijaan on laittanut taas jälleen kerran liikkeelle huhut isosta takavetoisesta luxusautosta:Laaksonen kirjoitti:Volvo luopuu haaveista rakentaa luxusauto:
http://www.leftlanenews.com/volvo-ceo-s ... sedan.html
http://www.leftlanenews.com/gm-ceo-conf ... illac.html
Uusi Phaeton pitäisi tulla ensiesittelyyn ensi tammikuussa Detroitin autonäyttelyssä:Laaksonen kirjoitti:
Volkswagen jaksaa aina vaan kehittää uutta Phaetonia, vaikkei nykyinenkään ole ollut mikään menestysmalli:
http://www.autobild.de/artikel/vw-phaet ... 93437.html
http://www.teknikensvarld.se/2013/07/19 ... i-januari/
Alfa Romeoltakin kaiketi tulossa 330 hv diesel:
http://www.autobild.de/artikel/alfa-alf ... 08035.html
-Nyt siellä Mersun diesel-suunnitteluosastolla herätys
http://www.autobild.de/artikel/alfa-alf ... 08035.html
-Nyt siellä Mersun diesel-suunnitteluosastolla herätys
Mersun uudistettua S-sarjan, ollaan Münchenissä alettu kehittää jo seuraavaa 7:aa. Suunnitelmissa on ainakin 200 kg painosta pois ja myös 4-sylinterinen vaihtoehto.
http://www.autobild.de/artikel/bmw-7er- ... 12021.html
http://www.autobild.de/artikel/bmw-7er- ... 12021.html
Mersulla ei ilmeisesti nähdä ns. mahtidieseleitä enää niin tarpeellisina, veekasista luovuttiin ja V6 jatkaa jo 2005 esitellyllä peruskonstruktiolla (OM642) ilmeisesti ainakin vuoteen 2016 asti jolloin huhujen mukaan esitellään uuden sukupolven suora kuutonen (OM656).sonikki kirjoitti:Miksi? Hyvin nämä nykyisetkin dieselit palvelevat siellä taksitolpalla ja sprintterin nokallaLaaksonen kirjoitti:-Nyt siellä Mersun diesel-suunnitteluosastolla herätys
Ennemmin kuin tehoon niin MB:llä panostetaan taloudellisuuteen, Bluetec-mallit ja varsinkin Bluetec-Hybridit tekevät esiinmarssiaan vahvasti, ässäkorissa on keskikutus saatu painumaan 4,4 litraan mikä on jo aikamoinen suoritus pitkästi kolmatta tonnia painavalle luksuslaivalle.
Ja tosiaan kuten sonikki mainostikin tuossa edellä: tehonnälkäisille löytyy kyllä vaihtoehtoja nimikkeiden V12 ja AMG puolelta.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
No, minä kaikesta huolimatta odotan edelleen ainakin Ässään tarjolle jotain +300 hv 6-dieseliä (suorana tai V-mallisena). Tuskin on Mercedes ehtinyt siirtyä vaihteistosodan kärkeen 9-portaisellaan, kun VW jo laittanut suunnitteille jo "10-lovisen" automaatin:
http://www.autobild.de/artikel/vw-verra ... 86344.html
http://www.autobild.de/artikel/vw-verra ... 86344.html
BMW ottamassa käyttöön uuden kevyemmän ja kestävämmän lasimateriaalin:
http://www.autoblog.com/2013/08/07/bmw- ... lla-glass/
http://www.autoblog.com/2013/08/07/bmw- ... lla-glass/
Fiskeriä yritetään pelastaa:
http://yle.fi/uutiset/saksalaiset_halua ... in/6780589
http://yle.fi/uutiset/saksalaiset_halua ... in/6780589
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Volvo heivaa menemään kaikki 5- 6- & 8-sylinteriset moottorinsa henkilöautoissa korvaten ne vain kahdella 4-sylinterisellä koneella; 2-litrainen bensa & diesel:Laaksonen kirjoitti:Volvolta pitäisi tulla jotenkin mullistavaa diesel-tekniikkaa:
http://www.autoevolution.com/news/volvo ... 57579.html
http://www.carsuk.net/volvos-new-engine ... t-2-of-em/
http://www.automerkit.fi/uutiset/autome ... imaan.htmlautomerkit kirjoitti:Dieselmoottorit ja ensimmäisenä maailmassa i-Art-tekniikka
Dieselmoottorit käyttävät ensimmäisenä maailmassa i-Art-tekniikkaa. I-Art käyttää painepalautetta suoraan polttoainesuuttimesta perinteisen yksittäisen paineanturin sijaan. I-Art pystyy jatkuvasti tarkkailemaan ja säätämään polttoaineen ruiskutusta kussakin neljässä sylinterissä.
Jokaisen suuttimen päällä on pieni ohjausyksikkö, joka tarkkailee ruiskutuspainetta. Näitä tietoja käyttämällä itsesäätyvä i-Art-järjestelmä varmistaa, että polttoainetta ruiskutetaan aina ihanteellinen määrä.
Dieselmoottoreissa on myös muita edistyksellisiä ominaisuuksia, kuten kaksoisturbo, pienempi kitka ja älykäs jäähdytysjärjestelmän venttiiliratkaisu, joka takaa nopeamman lämmitysvaiheen kylmäkäynnistyksen jälkeen.
-Löytyyköhän tekniikka vielä joskus Volvon kuorma-autoistakin