W220 320cdi ei käynnisty kylmänä, alle -4 asteessa
W220 320cdi ei käynnisty kylmänä, alle -4 asteessa
Ko auto ei siis käynnisty kylmässä ja jäähtyneenä otsikon mukaisissa lämpötiloissa ilman sähköistä lohkolämmitystä. Fyysiset polttoainejärjestelmän ja hehkutuksen vikamahdollisuudet yritetty tutkia ja tarkastettu toimiviksi. Star-diagnoosissa en löydä muuta kuin, että paineensäätöventtiilin (Y74) ohjearvo on pielessä kylmän koneen (viileän) tyhjäkäynnillä. Ohjearvo Starissa on 15 - 19 % ja mittausarvo autossa on 26,3% (mitä lie prosentit ja mistä?). Koneen lämmettyä ohjearvo ja mittausarvo lähenevät toisiaan.
Voiko siis tuo paineensäätöventtiili olla syyllinen auton käynnistymättömyyteen kylmänä? Vastauksia pyydetään!
Voiko siis tuo paineensäätöventtiili olla syyllinen auton käynnistymättömyyteen kylmänä? Vastauksia pyydetään!
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Eikö se Starin testaus suuttimille riitä - siinä nimittäin ne suutinarvot olivat ihan ok - vai onko syytä tehdä vielä erikseen ehdotettu ohivuotomittaus?
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jep, ei se ihan niin simppeliä ole, että "staria" tapitetaan ja jo on kumma ku ei vika löyry
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tota noin, mitäs se Starin testissä tarkoittaa tuo suutinten mittausarvo esim. 0,45 mm3/Hub. Raja-arvo on +-5 mm3/Hub. Siis mitä arvo kertoo suuttimen toiminnasta ja kunnosta? Vastausta pyydetään.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
korjausarvo kertoo suuttimien kunnosta yhden osa-alueen, sen tarkkuuden. Se ei vaikuta käynnistyvyyteen vaan käyntiin.
Toinen osa-alue on rungon mekaaninen kunto, ohivuoto.
Kp-pumpun tuotto on kovin mitätön ja kun suutin alkaa vuotamaan paluupuolle ohi liikaa, paine ei enää riitäkkään käynnistykseen tai käynnissä pysymiseen.
Ohivuotoa suuttimissa esiintyy joko kylmänä tai kuumana tai molempina tai huippukuorman aikana.
Toinen osa-alue on rungon mekaaninen kunto, ohivuoto.
Kp-pumpun tuotto on kovin mitätön ja kun suutin alkaa vuotamaan paluupuolle ohi liikaa, paine ei enää riitäkkään käynnistykseen tai käynnissä pysymiseen.
Ohivuotoa suuttimissa esiintyy joko kylmänä tai kuumana tai molempina tai huippukuorman aikana.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jeps se on sitä yleistä harhaa että testerin/tietokonee näytöltä selviä kaikki...Lucky-Dog kirjoitti:Jep, ei se ihan niin simppeliä ole, että "staria" tapitetaan ja jo on kumma ku ei vika löyry
vaan yllätys eipä selviä vaikka sitä osais hyvinkin käytää...
9 kertaa 10 ei kerro oikeen mitään suutimien todelisesta kunnosta,josaa kirjoitti:Tota noin, mitäs se Starin testissä tarkoittaa tuo suutinten mittausarvo esim. 0,45 mm3/Hub. Raja-arvo on +-5 mm3/Hub. Siis mitä arvo kertoo suuttimen toiminnasta ja kunnosta? Vastausta pyydetään.
siitä saa jo euron letkun pätkällä paremman käsityksen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jep, mulla oli omassa Ässässä (siis just W220 320CDI) suuttimet ihan kypsät 200tkm ajolla Vakiona ei vielä oireillut, mutta siirryttyä "tiukempiin säätöihin" heitteli hätäkäytölle tuon tuosta, ja lopulta syylliseksi paljastui suuttimien älytön ohivuoto 5kpl ihan paskana ja yksi joka pelasi, oli jo vaihdettu aiemmin uuteen.... Seinäjoelta löytyy laitteen jolla nämä CDI suuttimet saadaan OIKEASTI kuntoon ja säätöihin virallisilla koneilla (on muuten pikkasen monta työvaihetta ennenkuin tuollainen on säädöissä!) ja jokuhan noita seppii jossain tallin nurkassa, mutta oikeista säädöistä ei tiedä kukaan, eikä varmasti mene arvalla kohilleentapio89 kirjoitti:korjausarvo kertoo suuttimien kunnosta yhden osa-alueen, sen tarkkuuden. Se ei vaikuta käynnistyvyyteen vaan käyntiin.
Toinen osa-alue on rungon mekaaninen kunto, ohivuoto.
Kp-pumpun tuotto on kovin mitätön ja kun suutin alkaa vuotamaan paluupuolle ohi liikaa, paine ei enää riitäkkään käynnistykseen tai käynnissä pysymiseen.
Ohivuotoa suuttimissa esiintyy joko kylmänä tai kuumana tai molempina tai huippukuorman aikana.
ps. kehui kun aloin suuttimia heikkolaatuiseksi haukkumaan, että venäjällä noilla ei pääse kuin vajaan 100tkm ja samassa kunnossa-> kesto suoraan käsikädessä läpiajettavan polttoaineen laatuun.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
No niin nyt mitattu (w220 320cdi vm 2003, ajettu 230000 km, alkuperäiset suuttimet) myös tuo suutinten ohivuodot.
Tulokset:
1 pytty 9 ml/min
2 pytty 9 ml/min
3 pytty 8 ml/min
4 pytty 39 ml/min
5 pytty 57 ml/min
6 pytty 11 ml/min
Lienee nyt sitten itsestään selvää, että nuo 4. ja 5. pyttyjen suuttimet on korjattava tai vaihdettava. Näyttää olevan tuolla Robi-Tec`illä Saksassa tarjouksessa suuttimet á 99,-€. Vielä viime talvena hinta oli 149,-€, kun tilasin W203 220cdi:hin sieltä suuttimia. Omatoiminen korjaushan ei varmaankaan maksa kuin muutaman euron, mutta ei tuo 99 € ole mielestäni kovin kova hinta kunnostetulle ja mitatulle ja testatulle suuttimelle. Viime talven kokemus Robi-Tec´in suuttimista oli hyvä.
Tulokset:
1 pytty 9 ml/min
2 pytty 9 ml/min
3 pytty 8 ml/min
4 pytty 39 ml/min
5 pytty 57 ml/min
6 pytty 11 ml/min
Lienee nyt sitten itsestään selvää, että nuo 4. ja 5. pyttyjen suuttimet on korjattava tai vaihdettava. Näyttää olevan tuolla Robi-Tec`illä Saksassa tarjouksessa suuttimet á 99,-€. Vielä viime talvena hinta oli 149,-€, kun tilasin W203 220cdi:hin sieltä suuttimia. Omatoiminen korjaushan ei varmaankaan maksa kuin muutaman euron, mutta ei tuo 99 € ole mielestäni kovin kova hinta kunnostetulle ja mitatulle ja testatulle suuttimelle. Viime talven kokemus Robi-Tec´in suuttimista oli hyvä.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
JepsEasy Rider kirjoitti:Teepäs sama testi pakkasessakin jos teit nyt käyntilämpöisenä. Saattaa tulla ihan eri tulos.
yleensä ko testi menne juuri siinä pieleen että tehdään lämpimänä lämpimässä hallissa,
paras paikka on ulkona -20 tai kylmempi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ymmärrän huumoria kyllä, mutta ongelmana on juuri että auto ei lähde pakkasesta käyntiin - vähän vaikea testata noin. Tekemäni testi tapahtui mielestäni kuitenkin kylmänä, sillä lämpötila koneessa oli noin 20 astetta celsiusta. Postissa on tulossa uusia suuttimia Saksasta.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Huumorinjosaa kirjoitti:Ymmärrän huumoria kyllä, mutta ongelmana on juuri että auto ei lähde pakkasesta käyntiin - vähän vaikea testata noin. Tekemäni testi tapahtui mielestäni kuitenkin kylmänä, sillä lämpötila koneessa oli noin 20 astetta celsiusta. Postissa on tulossa uusia suuttimia Saksasta.
se on hyvä että kerrankin joku suhtautuu huumorilla jos autoon laitettaan xxxx€ edestä osia eikä vika postu/löydy
kyse on kyllä ihan pelkästä puhtaasta asiasta,
hiukan hakua käyttämällä löytyy lisää tietoa
(missään ei sanottu että auton pitäis lähteä käymään, taisipa olla niin että jos testi tehdään ohjatuna niin ei lähdekään käymään)
jep varsinkin jos vaiva on jo oikeen paha jos vuoto on +20 paljon niin 0 alapuolella se ei ainakaan vähendealer kirjoitti: Ei tarvitse lähteä käyntiin, starttaamalla selviää missä on pahiten ohivuotoa.
Kyllä tuo "lämpimänä" testaaminen jotain kertoo, eipä silti...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ok, kiitosta vain tiedoista kaikille. Ilmoittelen sitten miten auto käynnistyy pakkasesta, kunhan saan uudet kaksi suutinta vaihdettua - eivät ole vielä tulleet Saksojen maalta.
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
No niin suuttimet tuli postissa kotiovelle ja kaksi vaihdettu ohivuotavien tilalle - homma onnistui hyvin. Vielä en ole päässyt kokeilemaan pakkaskäynnistystä, mutta ainakin käynnistys tallilämmöstä parani selvästi. Aiemmin starttausvaihe kesti noin 2 sekuntia, mutta remontin jälkeen moottorin käynnistyminen tapahtuu välittömästi starttauksen alettua. Saas nähdä miten käy kunhan saan auton "jäähdytettyä".
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tota noin onko siinä tuo jousituksen kompressori millaisessa kunnossa - onko käsitystä? Jos olisi lähes uusi tai uutta vastaava vois kiinnostaa.
yst tv. JoSaa
yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
edellinen kaveri sanoi että oli uusinut osia (en tiedä käytettyjä vai uusia) mutta mä alottelen purkua varmaan lauantaina niiin vilkasen samalla että miltä näyttää. jos on uusittu (uusi osa) niin kyllähän sen näkee.josaa kirjoitti:Tota noin onko siinä tuo jousituksen kompressori millaisessa kunnossa - onko käsitystä? Jos olisi lähes uusi tai uutta vastaava vois kiinnostaa.
yst tv. JoSaa
ainakin toimii hyvin.
Joo, hyvä katso ja tutkaile sen kompressorin kunto ja lähetä tähän ketjuun viestiä siitä niin katsotaan sitten. En nyt sitten tilaa uutta ennen kuin näen viestisi.
yst tv. JoSaa
yst tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Nyt sain auton jäähdytettyä piilonäytön mittarin mukaan - 5 asteeseen - ja käynnistys kuin kesäkelistä. Suutinten päivitys näytti korjaavan vian. Pitää vielä testailla, kunhan on kovempia pakkasia.
yst. tv. JoSaa
yst. tv. JoSaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-