imuilman lämpöanturi

Vastaa Viestiin
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

imuilman lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja arim »

Millaista vikatilaa mahtaa pukata päällensä mikäli imuilman lämpötila-anturi antaa väärää informaatiota tai ei toimi ollenkaan?
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

Täällä on samaan aiheeseen liittyvää ongelmaa. Carsoft näyttää imuilman lämpötilaksi -39 jatkuvasti. Vaihdoin ilmamassamittarin ja edelleen sama juttu. Mikä voisi mättää?

Moottorin vikavalo palaa, mutta carsoft ei näytä mitään vikaa. Livedata näyttää vain tuota -39. Ja lienee mahdollista, että tämä ei edes aiheuta tuota vikavaloa. Carsoftin cdi skannaus, eikä myöskään injector test toimi. Toimiiko nämä yleensä w203:ssa?

Auto on w203 2003 220cdi ajettu vajaat 240tkm.
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

Smikkola kirjoitti:Täällä on samaan aiheeseen liittyvää ongelmaa. Carsoft näyttää imuilman lämpötilaksi -39 jatkuvasti. Vaihdoin ilmamassamittarin ja edelleen sama juttu. Mikä voisi mättää?

Moottorin vikavalo palaa, mutta carsoft ei näytä mitään vikaa. Livedata näyttää vain tuota -39. Ja lienee mahdollista, että tämä ei edes aiheuta tuota vikavaloa. Carsoftin cdi skannaus, eikä myöskään injector test toimi. Toimiiko nämä yleensä w203:ssa?

Auto on w203 2003 220cdi ajettu vajaat 240tkm.
Imuilma anturi on ainakin uudenmassa 2004 mallisessa w203 200 cdi:ssä coolerin jälkeen olevassa ahtoputkessa. Kova putkenpätkä joka kolmella pultilla kiinni runkopalkissa ja siinä putkessa on anturi.
Massamittari ei mitanne lämpötilaa.
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

Ok. Täytyy tsekata illalla. Olen jostain lukenut, että anturi olisi massamittarissa.
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

Smikkola kirjoitti:Ok. Täytyy tsekata illalla. Olen jostain lukenut, että anturi olisi massamittarissa.
Tuommonen on meitin autossa:
http://www.osamies.fi/tuote/Lampotila_a ... 8/71/17378
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

arim kirjoitti:Tuommonen on meitin autossa:
http://www.osamies.fi/tuote/Lampotila_a ... 8/71/17378
Samanlainenhan se löytyi meikäläisenkin kärrystä. Täytyy hakea huomenna uusi ja kokeilla sillä. Carsoft näyttää -39, vaikka anturin nyppäsee irti.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Smikkola kirjoitti:
arim kirjoitti:Tuommonen on meitin autossa:
http://www.osamies.fi/tuote/Lampotila_a ... 8/71/17378
Samanlainenhan se löytyi meikäläisenkin kärrystä. Täytyy hakea huomenna uusi ja kokeilla sillä. Carsoft näyttää -39, vaikka anturin nyppäsee irti.
Onkos se näytänyt ennen jotain järjelisiä lukemia
(Tai onkos toista samanlaista autoa mihin testata että testeri toimii)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

joo ja ei tule vikatilaa ahtoilma anturistakaan vedot vain pienenee
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

CDI203 kirjoitti:Onkos se näytänyt ennen jotain järjelisiä lukemia
(Tai onkos toista samanlaista autoa mihin testata että testeri toimii)
Ei ole toista autoa millä testata. Ostin ensin vahingossa carsoftin ilman multiplexeriä ja se näyttää samaa. Softaa en kylläkään ole vaihtanut.
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

tuikku kirjoitti:.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
Onko anturi siis maffissa vai erillisenä?
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

tuikku kirjoitti:.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
Testeriin kyllä tulee tuosta anturista lämpötilä koska -12 asteen lämmössa koeajolenkillä air intake temp vaihteli -11 ja +13 välillä keskiarvon ollessa -5.
jos se tulisi maffista olisi ilmeisesti lähes vakio koska sehän mittaa suoraan ulkoa tulevaa ilmaa.
Joku tarkoitushan tuolla kuitenkin on eikait sitä sinne huvikseenkaan ole laitettu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Smikkola kirjoitti:
Onko anturi siis maffissa vai erillisenä?
Jos ei ole varma testerin kertomasta niin
Helppo konsti varmistua minkä anturin arvoa näyttää
on ottaa anturi kerrallan johto irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

Ahtoilman anturikin on nyt varmuuden vuoksi uusittu. Ja carsoft näyttää edelleen imuilma -39. Kaikki mahdolliset anturien piuhat nypitty yksitellen irti, eikä ole vielä selvinnyt mistä carsoft mittaa.

Motonetin halpatesteri näyttää viaksi IAT sensor 1 high input elikkä lämpötila-anturivikaa. Tällä sain kuitattua moottorivikavalon, joka aiheutui eri viasta, jota carsoft ei näyttänyt.

Onko kenelläkään ideaa mistä anturista voisi olla kysymys? Sisäilman lämpötila-anturia en kylläkään ole tarkastanut, mutta ei kai se nyt se voi olla.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Suhtautukaahan vähän enemmän kriittisesti mitä ne carsoft ja muut yleistesterit sanoo. Ne ei todellakaan pidä paikkaansa.
Tähdellisen parantola
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

tapio89 kirjoitti:elkää jaksako leikkiä niillä yleistestereillä/carsoftilla. Menee tuommoiseksi leekaamiseksi. Ne ei todellakaa pidä ne näyttämät paikkaansa.
Kiitos! Tämä oli todella hyödyllinen neuvo. Jätän nyt kuitenkin noudattamatta, koska:
•A En viitsi ostaa staria pelkästään yhden auton diagnosointiin
•B Halpatesterit antavat kuitenkin jotain osviittaa vioista
•C En viitsi lähteä katsastamattomalla autolla ajelemaan lähimmälle starille
•D Yritän saada itse viat mahdollisimman vähiin ja loput saa korjaamo hoitaa
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Yritin muuttaa viestini ei niin agressiiviseksi, puhelimella kirjoittaessa tulee tunteet pintaan.. :lol: Mutta en näköjään kerennyt.

Mutta ihan tosi, bossin testerilläkään ei meinaa saada mersusta mitään irti.

Mutta kukin jatkaa tyylillään. Oma kantani on että starilla käymään jos haluaa edesauttaa vian löytymistä.
Arim onkin oulussa käynyt pyörähtämässä muutaman kerran ja vikaa on etsitty ahtimen toimimattomuuteen. Ahdin vaihtunut pariin kertaan ja servokin.
Ei taida olla muutakuin ecu jäljellä.
Tähdellisen parantola
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

arim kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Tuo ei kylla ole imuilman anturi, vaan ahtoilman.
Imuilmaa haitellaan maffin yhteydesta, mielestani ei aiheuta vikatilaa, tai muutakaan olennaista vaivaa, jos ei ole oikosessa, muttei tieten ole millaan lailla kovin erinomaistakaan, jos jokin osa ei ole kunnossa...
Testeriin kyllä tulee tuosta anturista lämpötilä koska -12 asteen lämmössa koeajolenkillä air intake temp vaihteli -11 ja +13 välillä keskiarvon ollessa -5.
jos se tulisi maffista olisi ilmeisesti lähes vakio koska sehän mittaa suoraan ulkoa tulevaa ilmaa.
Joku tarkoitushan tuolla kuitenkin on eikait sitä sinne huvikseenkaan ole laitettu.

Tuossa on testerissä mennyt ahtoilman ja imuilman anturit sekaisin.
Ahtoilman arvoistahan tuo kertoo kun vaihtelee.

Ja jos nyt avaudutaan noista yleistestereistä niin niitä ei kukaan tee merkkikohtaiseksi.
Ne tökätään pistokkeeseen kiinni ja ne haistelee vaan arvoja mitä väylässä vilisee. Arim ikäisessä mersussa on osa väylän vilinästä standardin mukaista keskustelua ja osa mersun omaa. Ja se kapula etsii sieltä arvonsa ja arpoo nimet oikein. Ja nimenomaan arpoo ja välillä tulee virhe.

Ainoastaan star tietää mikä on mikäkin mittausarvo kun se tehtaansetäkin on tiennyt mitä se on tehnyt.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Smikkola kirjoitti:Ahtoilman anturikin on nyt varmuuden vuoksi uusittu. Ja carsoft näyttää edelleen imuilma -39. Kaikki mahdolliset anturien piuhat nypitty yksitellen irti, eikä ole vielä selvinnyt mistä carsoft mittaa.

Motonetin halpatesteri näyttää viaksi IAT sensor 1 high input elikkä lämpötila-anturivikaa. Tällä sain kuitattua moottorivikavalon, joka aiheutui eri viasta, jota carsoft ei näyttänyt.

Onko kenelläkään ideaa mistä anturista voisi olla kysymys? Sisäilman lämpötila-anturia en kylläkään ole tarkastanut, mutta ei kai se nyt se voi olla.
Jos oletetaan että testeri kertoo vian oikeen niin intake air temperature (IAT)
Smikkola kirjoitti:ntiin
•C En viitsi lähteä katsastamattomalla autolla ajelemaan lähimmälle starille
Tähän on toinenkin vaihtoehto *:ri tulee auton luo...
tänään sillä suunalla likeellä niin jos siis auto on tuolla mitä tuossa sivussa lukee, laita yhteys tiedot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Smikkola
Viestit: 8
Liittynyt: 09.1.2013 11:39
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Smikkola »

Kiitokset jo etukäteen! Laitoin yv:tä.
w211E
Viestit: 49
Liittynyt: 01.6.2023 16:49

Re: imuilman lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja w211E »

onko se kylmänpuolen ahtoputkessa oleva siis imuilman lämpötila anturi vai mikä? w211 om646
w211E
Viestit: 49
Liittynyt: 01.6.2023 16:49

Re: imuilman lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja w211E »

arim kirjoitti: 09.1.2013 10:54 Millaista vikatilaa mahtaa pukata päällensä mikäli imuilman lämpötila-anturi antaa väärää informaatiota tai ei toimi ollenkaan?
Millä tuota anturia voisi puhdistella ja mitä vikoja voisi olla?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: imuilman lämpöanturi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

w211E kirjoitti: 25.9.2023 20:35
arim kirjoitti: 09.1.2013 10:54 Millaista vikatilaa mahtaa pukata päällensä mikäli imuilman lämpötila-anturi antaa väärää informaatiota tai ei toimi ollenkaan?
Millä tuota anturia voisi puhdistella ja mitä vikoja voisi olla?
Asiaa kantta lähesty toisin päin eli onko jotain vikoja ?
ja jos on voiko ne jotua tuosta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”