Vanteiden maalausta!
Vanteiden maalausta!
Aloitetaan tää nyt tällä perinteisellä. Eli en tiedä onko tää nyt oikea paikka, mutta laitoin tähän kuitenkin.
Elikkäs allekirjoittanut on nyt sitten ottanut Touhottajan muutaman vuotta vanhasta vinkistä ns, vaarin ja pistin pystyyn oman Vannemaalaamon! Kokemusta kun löytyy tuolta teollisenmaalauksen saralta, ja on täälläkin tuommonen hieno arvonimi annettu.
Tavoitteena siis luoda palvelu, jossa saat hoidettua "vanneremontin" alusta loppuun yhdessä paikassa. Resursseista johtuen toiminta ei ihan vielä kata kokonaan kaikkia töitä minun tekemänä, mutta kaikki aikanaan. Jokatapauksessa homma hoituu kun tuot vanteet/renkaat minulle, liiba laaba..käynti osoitteessa http://www.tmituomonikama.com auttaa eteenpäin ja kysymällä selviää lisää. Kiitos.
Elikkäs allekirjoittanut on nyt sitten ottanut Touhottajan muutaman vuotta vanhasta vinkistä ns, vaarin ja pistin pystyyn oman Vannemaalaamon! Kokemusta kun löytyy tuolta teollisenmaalauksen saralta, ja on täälläkin tuommonen hieno arvonimi annettu.
Tavoitteena siis luoda palvelu, jossa saat hoidettua "vanneremontin" alusta loppuun yhdessä paikassa. Resursseista johtuen toiminta ei ihan vielä kata kokonaan kaikkia töitä minun tekemänä, mutta kaikki aikanaan. Jokatapauksessa homma hoituu kun tuot vanteet/renkaat minulle, liiba laaba..käynti osoitteessa http://www.tmituomonikama.com auttaa eteenpäin ja kysymällä selviää lisää. Kiitos.
Re: Vanteiden maalausta!
Ainahan sitä vanteita on hyvä saada puhallettua ja maaliinkin. Tuusulasta puolen tunnin ajomatkan päässä saa 4 aluvannetta puhallettua ja pulveriin 80eur joten hintapolitiikka kuulostaa selvästi korkeammalta. Tarkoitus ei ole epäillä laatua, mutta olisihan se hyvä kertoa ihan mainosmielessä miksi kannattaa maksaa selvästi enemmän - mitä extraa sillä saa.Tömö kirjoitti:Aloitetaan tää nyt tällä perinteisellä. Eli en tiedä onko tää nyt oikea paikka, mutta laitoin tähän kuitenkin.
Elikkäs allekirjoittanut on nyt sitten ottanut Touhottajan muutaman vuotta vanhasta vinkistä ns, vaarin ja pistin pystyyn oman Vannemaalaamon! Kokemusta kun löytyy tuolta teollisenmaalauksen saralta, ja on täälläkin tuommonen hieno arvonimi annettu.
Tavoitteena siis luoda palvelu, jossa saat hoidettua "vanneremontin" alusta loppuun yhdessä paikassa. Resursseista johtuen toiminta ei ihan vielä kata kokonaan kaikkia töitä minun tekemänä, mutta kaikki aikanaan. Jokatapauksessa homma hoituu kun tuot vanteet/renkaat minulle, liiba laaba..käynti osoitteessa http://www.tmituomonikama.com auttaa eteenpäin ja kysymällä selviää lisää. Kiitos.
Ja kuten varmasti tarkimmat huomasivat, tuo meikäläisellä ison siivun hintaan tuo puhallus, kun ei halvenpaa yhteistyökumppania ole lähinurkilta löytynyt.
Viimeksi muokannut Tömö, 07.1.2013 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saanko myös osalistua hintavertailuun? Hyvä, affenanmaalla Hiekka, lasi, sooda, maissi jne. puhallus ja märkämaali päälle on maksanut kuitilla n. 100e riippuen vanteen mallista. Pelkkä märkämaali 50e.
taannoin kaarinassa teetin yhden vannesarjan ja lasikuulapuhallus oli 55e ja toisessa paikassa sitten hopea pulveri päälle 60e. Yhteen paikkaan toimitin vanteet ja sitten toisesta paikasta hain ne. eli 4 vannetta yhteensä 115€ ja sain kuitin.
Miinuksena näissä on ollut se että aikaa kuluu joskus jopa kuukauden kun ne on siellä, ilmeisesti niitä siis kerätään iso nippu ensin ja sitten tehdään kerralla esim 100kpl? Siellä oli valmiita vanteita aika perkeleesti mistä hain ne.
taannoin kaarinassa teetin yhden vannesarjan ja lasikuulapuhallus oli 55e ja toisessa paikassa sitten hopea pulveri päälle 60e. Yhteen paikkaan toimitin vanteet ja sitten toisesta paikasta hain ne. eli 4 vannetta yhteensä 115€ ja sain kuitin.
Miinuksena näissä on ollut se että aikaa kuluu joskus jopa kuukauden kun ne on siellä, ilmeisesti niitä siis kerätään iso nippu ensin ja sitten tehdään kerralla esim 100kpl? Siellä oli valmiita vanteita aika perkeleesti mistä hain ne.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No, tietty esimerkkini firma maksaa varot, ainakin kuitin saa.Tömö kirjoitti:No enpä osaa muitten työstä mitään sanoa. Ja eipä kait sitä omasta voi sanoa muuta kuin, että laatu maksaa ja verotkin maksan.
Jos olisi vaikka kuvaa referenssiä? Onnistuuko kromimaalaus? Kestävä semmoinen? Jossain Jalasjärvellä maalasivat käsittääkseni pulverilla lähes kromimaista sävyä. Oli kuva kilpailevalla forumilla ja hyvältä näytti.
Eipä ole kuvaa vielä, eikä itseasiassa ole vielä edes tuotanto käynnistynyt, viimeisiä asennuksia teen parhaillaan ja olisi tarkoitus saada tuotanto käyntiin mahdollisimman pian. Tuo puhallus on ulkoistettu kun on "hieman" onkelmia oman laitteiston kanssa, jos (toivottavasti saan sen kuntoon) tai löytyy halvempi kumppani, tulee puhalluksen hinta putoamaan.
Ja kromi maalaus onnistuu kyllä, pinnan kestoa en osaa vielä kommentoida, viimeisimmän tiedon mukaan (joka saatu kotimaiselta jauhevalmistajalta) ei kromimaalin kestävyys ominaisuudet ole vieläkään kovin hyvää luokkaa. Pinnasta saa kyllä aikalailla kromitetun näköisen, mutta mustia naarmuja tulee luvattoman helposti.
Itsellä oli perimmäisenä ajatuksena tässä toiminnassa se, että kun saan pyörät pyörimään, ei toimitus ajat ole juuri tätä teollisuusmaalamoiden 1-2kk tai sitten kun ehtii. Ja laatu olisi myös sitä tasoa jota voi erikoistuneelta maalaamolta odottaa. Oma kokemukseni/käsitykseni kun on, että noista teollisemmista maalaamoista saa välillä hyvää ja välillä sitä vähän teollisempaa pintaa.
Ja kromi maalaus onnistuu kyllä, pinnan kestoa en osaa vielä kommentoida, viimeisimmän tiedon mukaan (joka saatu kotimaiselta jauhevalmistajalta) ei kromimaalin kestävyys ominaisuudet ole vieläkään kovin hyvää luokkaa. Pinnasta saa kyllä aikalailla kromitetun näköisen, mutta mustia naarmuja tulee luvattoman helposti.
Itsellä oli perimmäisenä ajatuksena tässä toiminnassa se, että kun saan pyörät pyörimään, ei toimitus ajat ole juuri tätä teollisuusmaalamoiden 1-2kk tai sitten kun ehtii. Ja laatu olisi myös sitä tasoa jota voi erikoistuneelta maalaamolta odottaa. Oma kokemukseni/käsitykseni kun on, että noista teollisemmista maalaamoista saa välillä hyvää ja välillä sitä vähän teollisempaa pintaa.
Juu, ei kukaan voi odottaa 80eur puhallus ja pulveri hinnalta koko kierrokselle että löytyis yhtään vannetta jossa ei ois roskaa tai muuta pientä sanomista jos nenä kiinni katsoo.Tömö kirjoitti:Eipä ole kuvaa vielä, eikä itseasiassa ole vielä edes tuotanto käynnistynyt, viimeisiä asennuksia teen parhaillaan ja olisi tarkoitus saada tuotanto käyntiin mahdollisimman pian. Tuo puhallus on ulkoistettu kun on "hieman" onkelmia oman laitteiston kanssa, jos (toivottavasti saan sen kuntoon) tai löytyy halvempi kumppani, tulee puhalluksen hinta putoamaan.
Ja kromi maalaus onnistuu kyllä, pinnan kestoa en osaa vielä kommentoida, viimeisimmän tiedon mukaan (joka saatu kotimaiselta jauhevalmistajalta) ei kromimaalin kestävyys ominaisuudet ole vieläkään kovin hyvää luokkaa. Pinnasta saa kyllä aikalailla kromitetun näköisen, mutta mustia naarmuja tulee luvattoman helposti.
Itsellä oli perimmäisenä ajatuksena tässä toiminnassa se, että kun saan pyörät pyörimään, ei toimitus ajat ole juuri tätä teollisuusmaalamoiden 1-2kk tai sitten kun ehtii. Ja laatu olisi myös sitä tasoa jota voi erikoistuneelta maalaamolta odottaa. Oma kokemukseni/käsitykseni kun on, että noista teollisemmista maalaamoista saa välillä hyvää ja välillä sitä vähän teollisempaa pintaa.
Se kromijuttu ois kyllä semmoinen että siitä voi pyytääkkin hintaa.
Teollisesti ne maalaa pulverilla koko vanteen halpahinnalla, eivät suojaa huulta tai edes kiinnityspintaa vaan pulveri 100% koko vanteelle.
Oon etsinyt amg monoblokeille semmoista maalia joka ois yhtä kestävä tai parempi kuin orkkiksessa. Sai puhaltaa teräsrakeella 17" 8.5" leveetä ihan tosissaan. Tais mennä vanteessa noin 1.5-2h per vanne. Oli puhalluskaapissa semmoista vikaa silloin ettei automaattitäyttö pelannu ja se venytti aikaa n. 25-50% Muut maalit lähtee hupsista vaan itsekseen melkeen. Tiijä sit millä on nuo orkkiksena maalattu. Tuo halpis pulverimaalaamo maalaa vain normi väreillä kuten hopeella, kromilla eivät maalaa vaikka sitä ois pulverinakin saatavissa kuulemma.
Onko sun kromi maalia vai pulveria?
Kunnet maalauta esim. glasuritin sterling silverillä?AK47 kirjoitti:Juu, ei kukaan voi odottaa 80eur puhallus ja pulveri hinnalta koko kierrokselle että löytyis yhtään vannetta jossa ei ois roskaa tai muuta pientä sanomista jos nenä kiinni katsoo.Tömö kirjoitti:Eipä ole kuvaa vielä, eikä itseasiassa ole vielä edes tuotanto käynnistynyt, viimeisiä asennuksia teen parhaillaan ja olisi tarkoitus saada tuotanto käyntiin mahdollisimman pian. Tuo puhallus on ulkoistettu kun on "hieman" onkelmia oman laitteiston kanssa, jos (toivottavasti saan sen kuntoon) tai löytyy halvempi kumppani, tulee puhalluksen hinta putoamaan.
Ja kromi maalaus onnistuu kyllä, pinnan kestoa en osaa vielä kommentoida, viimeisimmän tiedon mukaan (joka saatu kotimaiselta jauhevalmistajalta) ei kromimaalin kestävyys ominaisuudet ole vieläkään kovin hyvää luokkaa. Pinnasta saa kyllä aikalailla kromitetun näköisen, mutta mustia naarmuja tulee luvattoman helposti.
Itsellä oli perimmäisenä ajatuksena tässä toiminnassa se, että kun saan pyörät pyörimään, ei toimitus ajat ole juuri tätä teollisuusmaalamoiden 1-2kk tai sitten kun ehtii. Ja laatu olisi myös sitä tasoa jota voi erikoistuneelta maalaamolta odottaa. Oma kokemukseni/käsitykseni kun on, että noista teollisemmista maalaamoista saa välillä hyvää ja välillä sitä vähän teollisempaa pintaa.
Se kromijuttu ois kyllä semmoinen että siitä voi pyytääkkin hintaa.
Teollisesti ne maalaa pulverilla koko vanteen halpahinnalla, eivät suojaa huulta tai edes kiinnityspintaa vaan pulveri 100% koko vanteelle.
Oon etsinyt amg monoblokeille semmoista maalia joka ois yhtä kestävä tai parempi kuin orkkiksessa. Sai puhaltaa teräsrakeella 17" 8.5" leveetä ihan tosissaan. Tais mennä vanteessa noin 1.5-2h per vanne. Oli puhalluskaapissa semmoista vikaa silloin ettei automaattitäyttö pelannu ja se venytti aikaa n. 25-50% Muut maalit lähtee hupsista vaan itsekseen melkeen. Tiijä sit millä on nuo orkkiksena maalattu. Tuo halpis pulverimaalaamo maalaa vain normi väreillä kuten hopeella, kromilla eivät maalaa vaikka sitä ois pulverinakin saatavissa kuulemma.
Onko sun kromi maalia vai pulveria?
Se on se maali jolla mersun alkuperäiset vanteitamaalattiin jostain 2000-->
Esim. 203 Adharaz vanteet on maalattu sillä ja on hopeat päivällä ja kromiset pimeällä
pulveri maalaus
Moro
Olen ollut paljon tekemisissä pulveri maalatun metallin kanssa.(seinä kasetteja)
Minkä firman pulvereita käytät.
Aikoinaan putsautin kuplan kaikki ruosteiset koneen ympärys pellit.
Eli hiekotus ja päälle musta pulveri.
tuli sen verran hienoa jälkeä,että tuskin oli uutenakaan ollut niin hyvät.
Samaten noita peltiosia kun on tullu tehtyä on pulveri parempi ,kun märkä maalaus, pehmentää peltireunat paremmin.
Ei kun lykkyä uudelle puljulle.
Terveisin Jamppa
Olen ollut paljon tekemisissä pulveri maalatun metallin kanssa.(seinä kasetteja)
Minkä firman pulvereita käytät.
Aikoinaan putsautin kuplan kaikki ruosteiset koneen ympärys pellit.
Eli hiekotus ja päälle musta pulveri.
tuli sen verran hienoa jälkeä,että tuskin oli uutenakaan ollut niin hyvät.
Samaten noita peltiosia kun on tullu tehtyä on pulveri parempi ,kun märkä maalaus, pehmentää peltireunat paremmin.
Ei kun lykkyä uudelle puljulle.
Terveisin Jamppa
Terve,
Laitatko vaikka yv:llä missä Kaarinassa laitatit vanteet kuntoon. Omat pitäisi maalata ja nyt olisi vielä aikaa ennen kesää, vaikka vähän pidempi kestoisellekkin maalaukselle.
Laitatko vaikka yv:llä missä Kaarinassa laitatit vanteet kuntoon. Omat pitäisi maalata ja nyt olisi vielä aikaa ennen kesää, vaikka vähän pidempi kestoisellekkin maalaukselle.
Sergey kirjoitti:Saanko myös osalistua hintavertailuun? Hyvä, affenanmaalla Hiekka, lasi, sooda, maissi jne. puhallus ja märkämaali päälle on maksanut kuitilla n. 100e riippuen vanteen mallista. Pelkkä märkämaali 50e.
taannoin kaarinassa teetin yhden vannesarjan ja lasikuulapuhallus oli 55e ja toisessa paikassa sitten hopea pulveri päälle 60e. Yhteen paikkaan toimitin vanteet ja sitten toisesta paikasta hain ne. eli 4 vannetta yhteensä 115€ ja sain kuitin.
Miinuksena näissä on ollut se että aikaa kuluu joskus jopa kuukauden kun ne on siellä, ilmeisesti niitä siis kerätään iso nippu ensin ja sitten tehdään kerralla esim 100kpl? Siellä oli valmiita vanteita aika perkeleesti mistä hain ne.