janne.h tuonti 270 cdi -00 turbo hajoamassa ???
maffi mittaa imuilman lämpötilan liekkö uus maffi rikki (ei mitenkään tavatonta)
ahtolämpö anturi taas sijaitsee coolerilta ylös imusarjaan nousevassa putkessa joskus niistä on piuha poikki anturin juuresta
testerillä livedataa tutkimalla imuilmanlämpö/ahtolämpö tutkia tuleeko jommasta kummasta järjetöntä tietoa
ahtolämpö anturi taas sijaitsee coolerilta ylös imusarjaan nousevassa putkessa joskus niistä on piuha poikki anturin juuresta
testerillä livedataa tutkimalla imuilmanlämpö/ahtolämpö tutkia tuleeko jommasta kummasta järjetöntä tietoa
tuo kuva vanha eli en tieda vaikka tuota vikaa ei olis, ihmetyttaa vaan ku staari nayttaa tuon ja sit kl myy kans tuota osaa mita nahtavasti autossa ei olexr kirjoitti:maffi mittaa imuilman lämpötilan liekkö uus maffi rikki (ei mitenkään tavatonta)
ahtolämpö anturi taas sijaitsee coolerilta ylös imusarjaan nousevassa putkessa joskus niistä on piuha poikki anturin juuresta
testerillä livedataa tutkimalla imuilmanlämpö/ahtolämpö tutkia tuleeko jommasta kummasta järjetöntä tietoa
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
voi perk... isä kissan vitt... auto sano hmm dis...... work shop ja bas yms vikaa... eikä käymään ... no sain tietää et sieltä oikealta poksista sulakkeet katsoa,ehyet olivat, käytin sit poksin irti ja tinasin uudestaan , vika poistu .
mutta tuli toinen ja kolmas tilalle moottori vika tilassa ,vaihelaatikko vikatilassa vaihe keppi ei liiku p asennosta mihinkään, ja pakki valot palaa koko ajan
minusta tuntuu et kohta on mersu halvalla myynnissä
edit, odotellaan star ,,, piti vaan avautua ku o hyviä vehkeitä
mutta tuli toinen ja kolmas tilalle moottori vika tilassa ,vaihelaatikko vikatilassa vaihe keppi ei liiku p asennosta mihinkään, ja pakki valot palaa koko ajan
minusta tuntuu et kohta on mersu halvalla myynnissä
edit, odotellaan star ,,, piti vaan avautua ku o hyviä vehkeitä
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En tiedä minkä alan kouluja sitä on käyty ja mistä on juttuja kuultu, mutta ei niitä elektroniikkakortteja missään tilanteessa kastella millään nesteellä.
Käytettäviä puhdistuskeinoja ovat: Huolellisesti kuivattu kevyt paineilma, esd-imuri jonka kaverina voi käyttää pientä pehmeää harjaa ja uunikuivatus miedolla lämmöllä.
Käytettäviä puhdistuskeinoja ovat: Huolellisesti kuivattu kevyt paineilma, esd-imuri jonka kaverina voi käyttää pientä pehmeää harjaa ja uunikuivatus miedolla lämmöllä.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
tälläkö reseptillä lähtee öljyt ?Meissenkeri kirjoitti:En tiedä minkä alan kouluja sitä on käyty ja mistä on juttuja kuultu, mutta ei niitä elektroniikkakortteja missään tilanteessa kastella millään nesteellä.
Käytettäviä puhdistuskeinoja ovat: Huolellisesti kuivattu kevyt paineilma, esd-imuri jonka kaverina voi käyttää pientä pehmeää harjaa ja uunikuivatus miedolla lämmöllä.
on nuita putsattu ennenki,, kylläki brack clean ,poistaa rasvat ja haihtuu pois
bensa haihtuu myös,
mut kaikkia saa kokeilla omalla vastuulla
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
ei luultavasti heh pakko oli ottaa kuvakitodellauupunut kirjoitti:Mitä vittua, onks tää piilokamera ?
Ecu perään vaan.....
.
ei kai sitä nyt ehkäsiä osia ei tuo poksi pelannu ennen eikä jälkeen ,,huomenna saan "uuden"
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Ja näillä konsteillako saat "uppoöljytyn" piirilevyn täysin puhtaaksi ja kuivaksi?Meissenkeri kirjoitti: Käytettäviä puhdistuskeinoja ovat: Huolellisesti kuivattu kevyt paineilma, esd-imuri jonka kaverina voi käyttää pientä pehmeää harjaa ja uunikuivatus miedolla lämmöllä.
Ei todellakaan. Nopeasti haihtuva elektroniikan puhdistus spray on paras. Hyvänä kakkosena bräkleen jne puhdistus litkut.
Jopa asetonia käytetään yleisesti piirilevyjen puhdistukseen...
mm. juotostinan juoksutteen poistamiseen levyiltä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ämpärillinen bensaa ja kortti sinne, niin varmuudella on entinen kortti. Bensiini on syövyttävä aine ja kun komponentit on sillä kyllästetty, niin ne ei ikinä siitä palaudu toimintakuntoisiksi. Pitkään saa odottaa, jos meinaa että ei räjähdä koko kortti, mutta toimivaa siitä ei tule koskaan.
Elektroniikan puhdistukseen on toki olemassa oikeita syttymättömiä pudistusineita, mutta ei niihinkään laiteta koko korttia ämpäriin kyllästettäväksi, esimerkiksi --> http://finroy.webs.fi/a/index.php/crc-a ... spray.html
Vaika olisi oikeakin spray käytössä, niin sitä käytetään mahdollisimman vähän ja paineilmalla puhalletaan öljyt pois.
Elektroniikan puhdistukseen on toki olemassa oikeita syttymättömiä pudistusineita, mutta ei niihinkään laiteta koko korttia ämpäriin kyllästettäväksi, esimerkiksi --> http://finroy.webs.fi/a/index.php/crc-a ... spray.html
Vaika olisi oikeakin spray käytössä, niin sitä käytetään mahdollisimman vähän ja paineilmalla puhalletaan öljyt pois.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Joosiis... totta kai piirilevyt pestään kokoonpanon jälkeen. Piirilevyt komponentteineen ovat yleisesti kemiallisesti erittäin kestäviä. Kokoonpanon jälkeen piirilevyissä ei tosin ole laatikkoöljyä, vaan fluxia.
Bensalla en ole omiakaan piirilevyjä koskaan pessyt, muttei sen varsinaisesti piirilevyä tuhoa, kun altistus on lyhyt. Bensasta jää kuitenkin ohut jäämä piirilevyn pintaan ja se pitäisi bensapesun jälkeen pestä vielä vaikkapa saippualla, jotta jäämät häviäisivät.
Kuivatus on tärkeä ja yleensä se tehdään uunissa, yli 90 asteen lämpötilassa yli 4 tunnin ajan, jotta kaikki paikat kuivuu. Kalkiton vesi on loppuhuuhtelussa hyvää.
Oon tommosen levyn itsekin jarrukliinerillä pessyt ja kuivannut ajan pannuhuoneessa. Hyvä siitä tuli.
Paineilma ei ole hyvä -> staattinen sähkö
Bensalla en ole omiakaan piirilevyjä koskaan pessyt, muttei sen varsinaisesti piirilevyä tuhoa, kun altistus on lyhyt. Bensasta jää kuitenkin ohut jäämä piirilevyn pintaan ja se pitäisi bensapesun jälkeen pestä vielä vaikkapa saippualla, jotta jäämät häviäisivät.
Kuivatus on tärkeä ja yleensä se tehdään uunissa, yli 90 asteen lämpötilassa yli 4 tunnin ajan, jotta kaikki paikat kuivuu. Kalkiton vesi on loppuhuuhtelussa hyvää.
Oon tommosen levyn itsekin jarrukliinerillä pessyt ja kuivannut ajan pannuhuoneessa. Hyvä siitä tuli.
Paineilma ei ole hyvä -> staattinen sähkö
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
eli ohjainpoksi vaihdettu ei vaikutusta mitäs sit ?(vanha luultavasti toimii)janne.h kirjoitti:
mitäs nää meinaa
g]
oisko vaihdekeppi moduuli rikki ?
can väylässä jotain?
ideoita?
ei viittis ihan summissa ostella nuita osiakaan tulee kalliiksi
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
voikos tuon can väylän mitata jotenki esim siitä poksin liittimistä, tais olla vihreä ja valkovihreä johto , olis helpompi siitä, kun irroittaa johdot kepiltä.
tieten jos keppi rikki niin ei näytä mitään eli pitää ottaa kepiltä johdot irroittaa?ja mitata poksiin päin . joku vastus kai pitäis olla jos on kunnossa?
tieten jos keppi rikki niin ei näytä mitään eli pitää ottaa kepiltä johdot irroittaa?ja mitata poksiin päin . joku vastus kai pitäis olla jos on kunnossa?
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
[quote="xr"]näkyykö mittaristossa kepin asento tieto?
vaidekepin ympäristöä ei kannata pyyhkiä liian märällä rätillä!
[/quote
Ei vissin vaihdu mittaristossa vaihde . Testeri ei nåyttänyt kans . Ei ole. Tullu pestyä autoa sisältä.
Vikahan ilmeni ihan puskan takaa .aikasemmin siitä löytyy liisää .
Oletko korjannut tuon vaihdekepin mikä on kuvissa .?
vaidekepin ympäristöä ei kannata pyyhkiä liian märällä rätillä!
[/quote
Ei vissin vaihdu mittaristossa vaihde . Testeri ei nåyttänyt kans . Ei ole. Tullu pestyä autoa sisältä.
Vikahan ilmeni ihan puskan takaa .aikasemmin siitä löytyy liisää .
Oletko korjannut tuon vaihdekepin mikä on kuvissa .?
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
hiukan oli yritystä mutta siihen se sitten jäikin
tuolta tuli toinen keppi jolla tuli kuntoon
http://kangasala.suomenyrityshaku.fi/yr ... +RAJALAMPI
tuolta tuli toinen keppi jolla tuli kuntoon
http://kangasala.suomenyrityshaku.fi/yr ... +RAJALAMPI