Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto
Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto
Pitemmän aikaan on ollut tuollainen hakusessa. Enimmäkseen koneiden ja traktoreiden kuljettamiseen, polttopuun ajoon jne.
Pitäisi olla vaihtolavalaitteet ja jonkinlainen Hiab. Ihanteellinen auto olisi sellainen jossa molemmat on jo ennestään, kuitenkin toinen pitäisi olla ettei mistään vanhasta jakeluautosta lähdetä rakentamaan...
Volvoja olis tarjolla joka lähtöön, uskaltaako 90 luvun alun volvoa ostaa vai onko jollain niistä kokemusta?
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia. Saksalaiset tahtoo olla vähän työkaluja
Pitäisi olla vaihtolavalaitteet ja jonkinlainen Hiab. Ihanteellinen auto olisi sellainen jossa molemmat on jo ennestään, kuitenkin toinen pitäisi olla ettei mistään vanhasta jakeluautosta lähdetä rakentamaan...
Volvoja olis tarjolla joka lähtöön, uskaltaako 90 luvun alun volvoa ostaa vai onko jollain niistä kokemusta?
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia. Saksalaiset tahtoo olla vähän työkaluja
Vähän hankala kokoluokka noille päälirakenteelle. Lähinnä siksi että noin pienenä ei ole ollut käyttäjiä tarpeeksi jotta niitä valmiina löytyisi.
Oletko katsonu keski-Euroopan tarjontaa ko.kokoluokalle 16t luokkaan jo olis paremmin tarjolla.
Oletko katsonu keski-Euroopan tarjontaa ko.kokoluokalle 16t luokkaan jo olis paremmin tarjolla.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaaKimmo Koo kirjoitti:Vähän hankala kokoluokka noille päälirakenteelle. Lähinnä siksi että noin pienenä ei ole ollut käyttäjiä tarpeeksi jotta niitä valmiina löytyisi.
Oletko katsonu keski-Euroopan tarjontaa ko.kokoluokalle 16t luokkaan jo olis paremmin tarjolla.
Laitappas kuvia tai lisätietoa. 1117 vähän ollut mielessätodellauupunut kirjoitti:MB 1117 ?
Saattaisi tulla myyntiin tuommoinen.....Minulta, ehkä....
-85, Aj.297tkm, kiinteä lava alulaidoilla pikalukoilla, webasto -05, 24V Ferrari 100s -85 (hierottu -12 läpi).....hienossa kunnossa, niin auto kuin nostinkin.
Ja, vahvistetut jousipakat "army".
Väritys mclaren....
.
Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.jolle kirjoitti:Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaa
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
4€ on. Itte pidin kesän vakuutuksissa kun vuoden vakuutus alle tonnin ja käyttövoimavero tais olla 400€ vuodessa.....ja kun kulutus pyörii 15 luokassa sataselle tolla ajelee ihan huvikseen.onre kirjoitti:Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.jolle kirjoitti:Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaa
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Laattelen huomenissa kun pääsen koneen ääreen....nyt ipad jolla ei onnistu kuvien liittäminen foorumille.
Jonnekin tänne foorumille pistin nosturin rempasta kuvia, en vaan muista minne....
.
Jonnekin tänne foorumille pistin nosturin rempasta kuvia, en vaan muista minne....
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 04.9.2013 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Eli tollanen pikuppi sitten.
Eipä paljon lisättävää kuviin, kertovat varmasti auton kunnon.
Käynnistin tuossa yksi pvä uusilla akuilla ilman webastoja ja spriitä kuin palmun alta...käy muuten hienommin kuin 300tdt, hiljaisemmin ja tasaisemmin.
Ajettu taitaakin olla alle 290tkm koska noitten kuvien jälkeen en paljon kerenny ajelemaan tolla kun pihaan hiipi toinen vähän isompi ajettavaksi.
.
Eipä paljon lisättävää kuviin, kertovat varmasti auton kunnon.
Käynnistin tuossa yksi pvä uusilla akuilla ilman webastoja ja spriitä kuin palmun alta...käy muuten hienommin kuin 300tdt, hiljaisemmin ja tasaisemmin.
Ajettu taitaakin olla alle 290tkm koska noitten kuvien jälkeen en paljon kerenny ajelemaan tolla kun pihaan hiipi toinen vähän isompi ajettavaksi.
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 07.1.2013 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
käviskö tällänen sisu, vinssi taitaa puuttua lisävarusteista mutta se löytyy siihen kyllä, edesmennyt omistaja ei vaan kerenny laittaa sitä paikalleen
http://www.nettikone.com/sisu/sk-250-ckh-6x2/1129952
http://www.nettikone.com/sisu/sk-250-ckh-6x2/1129952
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Mulla on kaksiakselinen Scania -87 harrastepelinä. 16tonnia kok.paino.Mun mielestä tuossakaan ei ole kovin isot maksut, w211 on isommat. Vakuutus on kohtuu kallis(n.900e ilman bonuksia), mutta tosiaan 4 euroa suuntaan käytöstä poisto.todellauupunut kirjoitti:4€ on. Itte pidin kesän vakuutuksissa kun vuoden vakuutus alle tonnin ja käyttövoimavero tais olla 400€ vuodessa.....ja kun kulutus pyörii 15 luokassa sataselle tolla ajelee ihan huvikseen.onre kirjoitti:Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.jolle kirjoitti:Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaa
.
Kuorma-auton pito ei tosiaan ole kallista, jos jonkun verran on käyttöä. Tosin isolla jarrullisella peräkärryllä tekee melkein samat hommat...Rankakuormat, auton kuskaukset, muutot yms.
Varastona tommonen perälautajakari on ollut omiaan, rakennustarvikkeita yms.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Vedin kyllä hihasta, 240€ on tuon mun pikupin vuotuinen käyttövoimavero ja kun tarkastin vakuutukset oli liikennevakuutus 940€/v ja bonus 70....niin eipä paljon jää. Naureskelinkin että tuolla 6.0td koneella ilmeisesti saastuttaa vähemmän kuin pihassa olevalla diesel ha:lla jossa 1,24 kone Kun siinä käyttövoimavero on 448€/v.JP74 kirjoitti:Mulla on kaksiakselinen Scania -87 harrastepelinä. 16tonnia kok.paino.Mun mielestä tuossakaan ei ole kovin isot maksut, w211 on isommat. Vakuutus on kohtuu kallis(n.900e ilman bonuksia), mutta tosiaan 4 euroa suuntaan käytöstä poisto.todellauupunut kirjoitti:4€ on. Itte pidin kesän vakuutuksissa kun vuoden vakuutus alle tonnin ja käyttövoimavero tais olla 400€ vuodessa.....ja kun kulutus pyörii 15 luokassa sataselle tolla ajelee ihan huvikseen.onre kirjoitti: Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.
.
Kuorma-auton pito ei tosiaan ole kallista, jos jonkun verran on käyttöä. Tosin isolla jarrullisella peräkärryllä tekee melkein samat hommat...Rankakuormat, auton kuskaukset, muutot yms.
Varastona tommonen perälautajakari on ollut omiaan, rakennustarvikkeita yms.
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 07.1.2013 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto
*annet ajelee nykyään bisnesluokan audeillajolle kirjoitti:
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia.
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Re: Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto
Kuulin kyllä joku aika sitten että ovat vielä melko pers(v)oja mersuihin kun piti matinkylän nesteeltä viedä yksi matkaansa....nehe kirjoitti:*annet ajelee nykyään bisnesluokan audeillajolle kirjoitti:
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... Varastettu
.
Re: Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto
Oonko ihan hakoteillä ku muistelisin että tämä löyty kuskeineen itiksestä...ja osalliset saatiin nalkkiin noin 1 kuukaus viemisestä..........vai oliko se joku toinen tapaustodellauupunut kirjoitti:Kuulin kyllä joku aika sitten että ovat vielä melko pers(v)oja mersuihin kun piti matinkylän nesteeltä viedä yksi matkaansa....nehe kirjoitti:*annet ajelee nykyään bisnesluokan audeillajolle kirjoitti:
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... Varastettu
.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
kävin tänään koeajamassa fl6 volvoa. Muuten oli ihan ok mutta oli tainnu olla kovassa käytössä ulkomailla kun oli vaihtolavalaitteiden runkokin ruostunut puhki. Joku oli heppaillut sinne jotain pellinpalasia ja vetässy *askan ja ruosteen päälle maalin. Hyvän kyydin kyllä tuollainen ilmajousitettu pikkuvolvo antaa
Juu, lähinnä tuo vakuutus voi tehdä hitusen kipeetä jos ei ole mistä siirtää bonuksia.todellauupunut kirjoitti: Vedin kyllä hihasta, 240€ on tuon mun pikupin vuotuinen käyttövoimavero ja kun tarkastin vakuutukset oli liikennevakuutus 940€/v ja bonus 70....niin eipä paljon jää. Naureskelinkin että tuolla 6.0td koneella ilmeisesti saastuttaa vähemmän kuin pihassa olevalla diesel ha:lla jossa 1,24 kone Kun siinä käyttövoimavero on 448€/v.
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Antaa joo siihen asti kun kone sanoo puoliksikin sopimuksen irti, törkeen kalliita remppoja on kaverilla tollasessa ollu. Oli koneessa päästöjen kanssa ongelmia ja koittivat korjata korjaamolla tuloksetta parilla tontulla....uus kone vaan ruotsista (suomen hinnat oli melko levottomia) ja paikalleen....noo nyt se lähtee kiertoon sitten kun osti uudemman kaanian tänään.jolle kirjoitti:kävin tänään koeajamassa fl6 volvoa. Muuten oli ihan ok mutta oli tainnu olla kovassa käytössä ulkomailla kun oli vaihtolavalaitteiden runkokin ruostunut puhki. Joku oli heppaillut sinne jotain pellinpalasia ja vetässy *askan ja ruosteen päälle maalin. Hyvän kyydin kyllä tuollainen ilmajousitettu pikkuvolvo antaa
.
Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan...
Tätä mietin itsekkin, kun tullu aikanaan ajettua useita 11-13tonnin jakaria. Noin 3-4 tonnin kantavuus ylittyy muutamalla lavalla vaikka kaapis olis tilaa kymmenelle.jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan...
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan...
Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
Mitäs se hiappi jaksaa nostaa lavalle, siitä ihan vierestä?todellauupunut kirjoitti:Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan...
Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Muistaakseni 1m 1ton ja ihan päästä 5,5m 270kg....muistaakseni.AK47 kirjoitti:Mitäs se hiappi jaksaa nostaa lavalle, siitä ihan vierestä?todellauupunut kirjoitti:Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan...
Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
Voin vilkasta jossain vaiheessa tyyppikilven....
.
No, niin arvelinkin ettei se paljoa taida tuosso kokoluokassa nostaa...todellauupunut kirjoitti:Muistaakseni 1m 1ton ja ihan päästä 5,5m 270kg....muistaakseni.AK47 kirjoitti:Mitäs se hiappi jaksaa nostaa lavalle, siitä ihan vierestä?todellauupunut kirjoitti: Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....
Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
Voin vilkasta jossain vaiheessa tyyppikilven....
.
Mielessä ois semmoinen 2.5-3 tonnin koneen nostokapasiteetti. Siihen tarvii sit isomman hiapin tai nostelee rukilla vaan perinteisesti