taas väykyn ostokysymys
No joo, vihdoinkin alkaa näyttää siltä että pääsee sinne kaupoille asti, tuntuu et kokoajan on tullut jotain estettä, mutta kaveri lupas lähtee kuskiksi ja on jo tulon päällä Osto-opas tulosteltu joukkoon. jännityksellä kohti iltapäivää.
Menee aiheen ohi reippaasti, mutta käsittääkseni on olemassa adaptereita joilla rattinapit saa toimimaan jälkiasennut stereoissa? Mistähän semmosta vois lähteä ettimään? Ja onko ne auto vaiko mankkavalmistaja kohtaisia?
Menee aiheen ohi reippaasti, mutta käsittääkseni on olemassa adaptereita joilla rattinapit saa toimimaan jälkiasennut stereoissa? Mistähän semmosta vois lähteä ettimään? Ja onko ne auto vaiko mankkavalmistaja kohtaisia?
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Nonii onnea sitten kaupoille!! =) Toivottavasti sieltä palaa onnellinen Väyväy omistaja. Joo ainakin Alpinella on soitin ja adapteri joilla saa toimimaan rattinapit. Itsellänikin on Alpinen soitin, mutten ole sitä adapteria hankkinut, kun se on aika tyyris mielestäni vain siihen että saa ratista napit pelaamaan. Oma Alpine soitin on tätä mallia: Alpine CDE-111R. Niitä on muitakin Alpinen soitinmalleja mihin adapteri käy, ja adapterin tyyppi on: KCE-868B. =) Muiden valmistajien yhteensopivuuksia rattiohjaimille en osaa sanoa. =)
Kun Tampereella käyt niin käy Powersetista kysymässä, ne ainakin myy noita alpinen kilkkeitä (linkitin joskus tänne tai naapurille kyllä listankin noista Powersetin hinnoista) adaptereista. Satkun/kaks taisivat kustantaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tuolla saksanmaalla nitä oli useitakin; autoliike myy yksityisen autoa... olen saattanut joskus suomessakin vastaavan ilmoituksen nähdä? Jos siihen autoliikkeen takun saa niin ei kai siinä mitään? Tuollaoin liike ottanee provikat välistä, on tsekanut auton olevan sellaisessa kunnossa että oletuksena ei mitään isoa tule?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Aika usein törmää siihen että liike myy toisen puolesta, ja ei sillä ole väliä, jos muuten homma pelaa. =)) takuut juuri yms, ja auto on muuten kunnossa. Meillä on kaksi Väykkää, joista toinen on kovalla laatikolla ja toinen tomaatilla, jaa,, noo,, aika sama mulle kummalla laatikon puolesta ajaa, se tosin on ihan siitä kiinni mistä pitää. Molemmissa on ne omat hyvät ja huonot puolensa. =) Joo se Alpinen adapteri muistaakseni maksoi jonkun 150€.. Siksi en sitä ole hankkinutkaan, kun käsi lepää usein vaihdekepillä, niin samalla voi vaihtaa äänenvoimakkuutta, tai levyn raitaa tms,,, =)
autostudion sivuilta kattelin, can bus sarja noin 100€ + 5€ joku muu johto, w210 ei vaan suoraan listalta löytyny. Laittelin sinne spostia. Enkä tosin löytäny sitä, millainen merkintä stereoissa pitäis olla että on se oem-rattiohjaustuki. Tuossa omassa (pioneer DEH-5200sd) maininta Johdolla liitettävän kauko-ohjauksen tuloliitäntä, mutta mitä se nyt sitte tarkottaakaan..
Joo, ei sillä etteikö asia olisi voinut olla ihan ok, vaan se ettei missään vaiheessa ennen ku ite kaupanteosta puhuuttiin ollut tullut tällaista asiaa esiin. Yleensähän ilmoituksissa on maininta että myydään asiakkaan puolesta. Ja varsinkin tuo maksupuoli, kaupan kanssa se lie vähän helpompaa, mutta nyt sitten ilmoitettiin että pitäis suoraa käteisellä maksaa. Ei siinä, mukava oli ajaa, mitä nyt manuaaliin tottumaton ja keppi tuntui kumman löysältä, eikä ollut hinnalla pilattu, mutta kyllä siitä vähä paska mieli jäi ettei tässä muutaman viikon aikana mitä oon siitä ollut yhteydessä asiaa voitu suoraan mainita.
Mutta noh, onhan tuossa muutama muukin tyrkyllä Totesin myös, ettei manuaali todellakaan kuulu väyryseen. En poissulje sitä, mutta kyllä automaatti on huomattavasti mukavampi.
Korjatkaa jos oon väärässä, mutta ei taida kovin kummoista eroa kulutuksissa olla 220/270/320cdi välillä? Mieluiten pienikulutuksisin, mutta yhtä 270 kävin vielä eilen illalla ajelemassa, olihan se mukava.
Joo, ei sillä etteikö asia olisi voinut olla ihan ok, vaan se ettei missään vaiheessa ennen ku ite kaupanteosta puhuuttiin ollut tullut tällaista asiaa esiin. Yleensähän ilmoituksissa on maininta että myydään asiakkaan puolesta. Ja varsinkin tuo maksupuoli, kaupan kanssa se lie vähän helpompaa, mutta nyt sitten ilmoitettiin että pitäis suoraa käteisellä maksaa. Ei siinä, mukava oli ajaa, mitä nyt manuaaliin tottumaton ja keppi tuntui kumman löysältä, eikä ollut hinnalla pilattu, mutta kyllä siitä vähä paska mieli jäi ettei tässä muutaman viikon aikana mitä oon siitä ollut yhteydessä asiaa voitu suoraan mainita.
Mutta noh, onhan tuossa muutama muukin tyrkyllä Totesin myös, ettei manuaali todellakaan kuulu väyryseen. En poissulje sitä, mutta kyllä automaatti on huomattavasti mukavampi.
Korjatkaa jos oon väärässä, mutta ei taida kovin kummoista eroa kulutuksissa olla 220/270/320cdi välillä? Mieluiten pienikulutuksisin, mutta yhtä 270 kävin vielä eilen illalla ajelemassa, olihan se mukava.
Tuossa tuo mistä yllä mainitsin:
http://www.powerset.fi/autohifi/alpine/ ... 4-2012.pdf
Kyllä noissa kulutuksissa tahtoo olla että muki lisää vie sen litrankin lisää satasella... Mulla nyt koko vuoden keskikulutukset 270CDI 7,0L, 320CDI 7,7L, eri koppa tosin noissa....
http://www.powerset.fi/autohifi/alpine/ ... 4-2012.pdf
Kyllä noissa kulutuksissa tahtoo olla että muki lisää vie sen litrankin lisää satasella... Mulla nyt koko vuoden keskikulutukset 270CDI 7,0L, 320CDI 7,7L, eri koppa tosin noissa....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mä kattelin täältä, mutta tosiaan ei väyrystä löytyny. Ei taida alpinen johdot pioneerissa toimia, mut mistäs tuonkaan tietää, periaatteehan iso-liittimet kaikissa.. Erikseen näytti olevan soitinmerkkikohtainen piuha mittariston taakse.
EDIT: näköjään tuo ylempänä mainittu johdolla liitettävän kauko-ohjauksen tuloliitäntä nimenomaan tarkoittaa että siinä on mahdollisuus saada toimintaan oma ratti..
Mitähän nuo nyt käytännössä vie, kaikkiin koneisiinhan merkitty matka-kulutukseksi 5.x, mutta miten tuo todellisuudessa pitää paikkansa. Se tietysti se oleellinen asia, työmatkaa kun tulee joko 20 tai 40tkm vuodessa (palvelutasopäätöstä ootellessa..) ja 105km suuntaansa, josta 100km ihan puhdasta matka-ajoa, eli sillä periaatteella. Enkä tietysti pahakseni tehojakaan pistä, pois se minusta
Noita 270 vaan näyttäis hyvin olevan tarjolla.
EDIT: näköjään tuo ylempänä mainittu johdolla liitettävän kauko-ohjauksen tuloliitäntä nimenomaan tarkoittaa että siinä on mahdollisuus saada toimintaan oma ratti..
Mitähän nuo nyt käytännössä vie, kaikkiin koneisiinhan merkitty matka-kulutukseksi 5.x, mutta miten tuo todellisuudessa pitää paikkansa. Se tietysti se oleellinen asia, työmatkaa kun tulee joko 20 tai 40tkm vuodessa (palvelutasopäätöstä ootellessa..) ja 105km suuntaansa, josta 100km ihan puhdasta matka-ajoa, eli sillä periaatteella. Enkä tietysti pahakseni tehojakaan pistä, pois se minusta
Noita 270 vaan näyttäis hyvin olevan tarjolla.
Joo ei nuo varmaan pinohiireen käy, mutta luulis siihenkin olevan vastaavat sydeemit kun alpineen.
Mulla näytäis ainakin aika hyvin pitävän kutinsa tuo yhdistetyn kulutuksen arvo mitä http://www.mercefreaken.com/modellene/210/210.htm katselee... tulee kans työmatkalla n.75% matkasta motaria mutta sitten vastapainoksi kaupunkikeskustaakin. Ero kyllä on iso ajaako 80/100/120 km/h
270:n teho/vääntö on kyllä aika magee vrt 220... (ja tota vitoskonetta on haukuttu ehkä just tauloudellisimmaksi tehotuntumaan suhteutettuna)
Mulla näytäis ainakin aika hyvin pitävän kutinsa tuo yhdistetyn kulutuksen arvo mitä http://www.mercefreaken.com/modellene/210/210.htm katselee... tulee kans työmatkalla n.75% matkasta motaria mutta sitten vastapainoksi kaupunkikeskustaakin. Ero kyllä on iso ajaako 80/100/120 km/h
270:n teho/vääntö on kyllä aika magee vrt 220... (ja tota vitoskonetta on haukuttu ehkä just tauloudellisimmaksi tehotuntumaan suhteutettuna)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Minusta nuo johtosarja-adapterit(can-buss) on ihan huuhaata. Auton soitinliittimestä puuttuu herätevirta. Ei sen takia tarvitse tuota adapteria hommata vaan nappaa herätteen esim. tupakansytkäriltä.
Tuo rattinappulaadapteri taas tulee mittariston liittimien väliin josta sitten tulee yksi johto soittimeen. Taisi siellä olla yksi johto herätteellekin.
Tuo rattinappulaadapteri taas tulee mittariston liittimien väliin josta sitten tulee yksi johto soittimeen. Taisi siellä olla yksi johto herätteellekin.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Jeps, en kans tiedä ihan täysin että miten se adapterihässäkkä sinne tuleepi. Mutta on se silti kohtuu kallis laite vain siksi että saa ratin pari näppäintä ohjaamaan soitinta, mun mielestä siis. Mä ostan mieluusti sillä rahalla uuden akun. =D Parhaimmilleen olen tuon oman 320 CDI farkun saanut menemään 6.2L/100 katsottuna auton ajotietokoneen lukemia, muutoin kulma-ajoissa se pyörii siinä n +- 7,8L/100 näin talvella. Mut toisaalta Väyryyn ehkä optimaalisin kone olisi se 270CDI. Totesin kanssa kun tuon farkun johtohärdellejä selvittelin kun joku edellinen omistaja oli vedellyt piuhaa piuhan perään, olisiko ollut joku taajuusmuuntaja tms lisänä joskus, niin että auton johtosarjasta soittimelle puuttui heräte, mutta löysin ilmeisesti puhelinsarjalle kuuluvan johtonipun josta nappasin herätteen soittimelle. Siihen kun tuli ennen suora virta, joka taas kulutti paljon akkua. Olen kyl ollut tyytyväinen tuohon Alpineen, höystettynä Bosen audiosarjalla.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
BTW: se rattiohjaus adapteri on oma johtoyksikkönsä, jolla ei kaiketi ole tekemistä auton ISO-liittimien kanssa??? Vai olenko ymmärtänyt sen väärin? =)Sen tiedän että se kytketään auton mittariston taakse, ja toinenpää sitten soittimeen?? En usko tosiaan että Alpinen jutut pelaa Pioneerin kanssa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela kirjoitti: Parhaimmilleen olen tuon oman 320 CDI farkun saanut menemään 6.2L/100 katsottuna auton ajotietokoneen lukemia
Mulla taas näytti aamulla tuo ajotietokone kulutukseksi 5,7l/100km maantie ajossa kun tänne Joensuuhun ajoin töihin Todellinen maantie kulutus talvioloissa on kyllä varmasti hiukkasen isompi kuin mitä tuo ajotietokone näyttää
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Juu itsekin olen törmännyt liikkeissä muutamaan mielenkiintoiseen autoyksilöön jotka ovat sitten olleet joko myynnissä ykstyishenkilönä tai sitten "asiakkaan lukuun" mikä meinaa kai sitä ihan samaa...dealer kirjoitti:Virhevastuun kiertämistä, ei välttämättä silti huono auto.sv22 kirjoitti:Olipas kummallinen reissu, auto oli ihan ok, sinänsä olisin voinutkin ostaa mutta mutta, jos autoa liikkeestä yritän ostaa ja ilmenee et myyjä myy sitä yksityishenkilönä, jotenkin ei herätä luottamusta..
Autohan saatttaa toki olla ihan jees, mutta sitä virhevastuuta siis ei ole. Toisaalta itse en sille paljoa painoa anna.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Niinpä, esim. väykyt on jo niin vanhja laitteita että vaikea vedota virhevastuuseen jos ja kun jotain hajoaa.Eldorado kirjoitti:Juu itsekin olen törmännyt liikkeissä muutamaan mielenkiintoiseen autoyksilöön jotka ovat sitten olleet joko myynnissä ykstyishenkilönä tai sitten "asiakkaan lukuun" mikä meinaa kai sitä ihan samaa...dealer kirjoitti:Virhevastuun kiertämistä, ei välttämättä silti huono auto.sv22 kirjoitti:Olipas kummallinen reissu, auto oli ihan ok, sinänsä olisin voinutkin ostaa mutta mutta, jos autoa liikkeestä yritän ostaa ja ilmenee et myyjä myy sitä yksityishenkilönä, jotenkin ei herätä luottamusta..
Autohan saatttaa toki olla ihan jees, mutta sitä virhevastuuta siis ei ole. Toisaalta itse en sille paljoa painoa anna.
Kyse oli lähinnä siitä, ettei tuo asia nyt vaan sattunut tulemaan esiin puhelimessa ja sähköpostissa sen parin viikon aikana, vasta liikkeessä koeajon jälkeen. Ei siis kovin luottamusta herättävä. Asia olis toki ollut eri jos se olis ollut valmiiksi tiedossa. Tiemmä kaupassa maksaminenkin hoituu helpommin.
Ja eipä se virhevastuu tuon ikäisissä ihmeitä ole, mutta jos olis kotimatkalla jo lauennut niin olis se siinä kohdin helpottanut.
Ja eipä se virhevastuu tuon ikäisissä ihmeitä ole, mutta jos olis kotimatkalla jo lauennut niin olis se siinä kohdin helpottanut.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
No joo siinämielessä ihmeellistä, ettei asiaa tuonut julki aiemmin, vaikka paljon asian tiimoilta taisi yhteyksissä ollakin??
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Pointti nimenomaan siinä, ettei tällaista pikkuseikkaa ollu viitsitty tuoda esiin aikaisemmin, vasta paikanpäällä kerrotaan et nyt sitten pitäis olla käteistä samantien kouraan. Ja eipä tee mieli ostaa sellaiselta mitään joka tuollaista asiaa pantannut..
Vastasivat autostudiolta ettei suoraan löydy w210 sopivaa johtosarjaa, mutta löytyy w203 pre-facelift <-04 audio10 sopiva, ulkomaan foorumilla epäilivät että sopis. Sanoivat et ajas auto pihaan niin kokeillaan, mutta eipä sitä oikeaa yksilöä ole vielä löytynyt. Jos huomisissa yhtä pääsis taas kokeilemaan.
Mutta ehkä välillä oikeaan asiaan, takas kestävyyteen. Mikäs olis raadin arvio, uskaltaisko yli puoli miljoonaa ajetun ostaa? Toisinkysyen, jos huollot tehty ajallaan, millä kilometrimäärillä ite konetta joutuis availemaan? Jos siis tommosta 270cdi koneista aattelis?
Vastasivat autostudiolta ettei suoraan löydy w210 sopivaa johtosarjaa, mutta löytyy w203 pre-facelift <-04 audio10 sopiva, ulkomaan foorumilla epäilivät että sopis. Sanoivat et ajas auto pihaan niin kokeillaan, mutta eipä sitä oikeaa yksilöä ole vielä löytynyt. Jos huomisissa yhtä pääsis taas kokeilemaan.
Mutta ehkä välillä oikeaan asiaan, takas kestävyyteen. Mikäs olis raadin arvio, uskaltaisko yli puoli miljoonaa ajetun ostaa? Toisinkysyen, jos huollot tehty ajallaan, millä kilometrimäärillä ite konetta joutuis availemaan? Jos siis tommosta 270cdi koneista aattelis?
Oman hyvin rajallisen kokemuksen perusteella noista CDI-pannuista ei tosiaan voi varmaksi sanoa oikein mitään kilometrien perusteella. Samoja remontteja on tarvinnut tehdä reilu 300t ajettuun väyryyn kuin reilu 500t ajettuun 202een.
Moottoria enemmän kilometrit taitavat kuitenkin vaikuttaa muualle koriin ja alustaan, joskin jarrut, puslat yms. kulutustavara tarvitsee huoltoa ihan yhtälailla kilometreistä riippumatta.
Jostain on jäänyt perstuntuma, että vähän isompaa jumppaa noihin tulee karkeasti 150t välein. Eli suuttimien pohjarikat, venttiilikopan tiiviste, puslaa ja jarrua yms vähän öljynvaihtoa isompaa hommaa saa tehdä jatkuvasti Tämä toki vain omaa kokemusta eikä noista hommista mikään ole erityisen kalllista saati vaikeaa (paitsi ehkä kiinnileiponeet puslat).
Lähinnä väittäisin että 300t ja 500t ajettujen erot rajoittuvat kabinetin sisäpuolelle, 500t ajetulla penkillä on istuttu piereskelemässä muutama tunti enemmän ja verhoilut noin muutenkin ovat nähneet enemmän elämää ja siitä elämisestä tahtoo jonkinmoisia jälkiä jäädä.
YMMV.
Moottoria enemmän kilometrit taitavat kuitenkin vaikuttaa muualle koriin ja alustaan, joskin jarrut, puslat yms. kulutustavara tarvitsee huoltoa ihan yhtälailla kilometreistä riippumatta.
Jostain on jäänyt perstuntuma, että vähän isompaa jumppaa noihin tulee karkeasti 150t välein. Eli suuttimien pohjarikat, venttiilikopan tiiviste, puslaa ja jarrua yms vähän öljynvaihtoa isompaa hommaa saa tehdä jatkuvasti Tämä toki vain omaa kokemusta eikä noista hommista mikään ole erityisen kalllista saati vaikeaa (paitsi ehkä kiinnileiponeet puslat).
Lähinnä väittäisin että 300t ja 500t ajettujen erot rajoittuvat kabinetin sisäpuolelle, 500t ajetulla penkillä on istuttu piereskelemässä muutama tunti enemmän ja verhoilut noin muutenkin ovat nähneet enemmän elämää ja siitä elämisestä tahtoo jonkinmoisia jälkiä jäädä.
YMMV.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Voishan tällä tiedolla tuota tsättiauton edullisimmasta päästä olevaa käydä vilkasemassa, 124 taas keksi uusia pikkuvikoja joten alkais melkein olla kohta kiire. Ei sillä, noidenkaan korjaamiseen kauaa sais tuhrattua mutta ku ei tossa parkkipaikalla riitä mielenkiinto puuhasteluun.
Mutta kokonaisuuden kannalta, liekö sillä väliä ostaisko 450 vai 550tkm ajetun jos huolta on pidetty muutoin ajallaan.
Mutta kokonaisuuden kannalta, liekö sillä väliä ostaisko 450 vai 550tkm ajetun jos huolta on pidetty muutoin ajallaan.
Väyrystä etsimässä
Eli taas iski väyryskuume, farmari oltava, diesel, tehokas ja taloudellinen. Aiemmin 300dt ollut tallissa. Olen nyt katsellut noita cdi koneisia. 270 vai 320? Onko kulutukset minkäsuuruisia? Mitenkäs käytännössä kun olen noita katsellut niin onko tuohon alkuperäiseen navi/audio pakettiin yhdistettävissä musiikki vehkeitä yms? Toimiiko navi suoraan suomessa? Ja kuinka paljon on täällä pohjolassa merkitystä tuon alkuperäisen "suomi auto" statuksen? Tarkeneeko noilla saksantuonneilla pakkasillakin?
Kiitos.
Kiitos.