Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto

Viesti Kirjoittaja jolle »

Pitemmän aikaan on ollut tuollainen hakusessa. Enimmäkseen koneiden ja traktoreiden kuljettamiseen, polttopuun ajoon jne.

Pitäisi olla vaihtolavalaitteet ja jonkinlainen Hiab. Ihanteellinen auto olisi sellainen jossa molemmat on jo ennestään, kuitenkin toinen pitäisi olla ettei mistään vanhasta jakeluautosta lähdetä rakentamaan... :roll:

Volvoja olis tarjolla joka lähtöön, uskaltaako 90 luvun alun volvoa ostaa vai onko jollain niistä kokemusta?

Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia. Saksalaiset tahtoo olla vähän työkaluja 8)
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Vähän hankala kokoluokka noille päälirakenteelle. Lähinnä siksi että noin pienenä ei ole ollut käyttäjiä tarpeeksi jotta niitä valmiina löytyisi.

Oletko katsonu keski-Euroopan tarjontaa ko.kokoluokalle :?: 16t luokkaan jo olis paremmin tarjolla.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Iveco? Eikö isot Dailyt ala oleen lähellä noita painoja...
romu-ukko
Viestit: 76
Liittynyt: 07.12.2006 19:24
Paikkakunta: nakkila

Viesti Kirjoittaja romu-ukko »

ei taida dailya olla noin isona, eikä ivekoon kannata muutenkaan koskea, tossa painoluokassa ei muita järkeviä ole kuin volvo, mersu on kans aika hyvä mutta on vetelät jouset ja muutenkin semmonen muovi rimpula.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 04.9.2013 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kimmo Koo kirjoitti:Vähän hankala kokoluokka noille päälirakenteelle. Lähinnä siksi että noin pienenä ei ole ollut käyttäjiä tarpeeksi jotta niitä valmiina löytyisi.

Oletko katsonu keski-Euroopan tarjontaa ko.kokoluokalle :?: 16t luokkaan jo olis paremmin tarjolla.
Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaa :shock:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

todellauupunut kirjoitti:MB 1117 ?

Saattaisi tulla myyntiin tuommoinen.....Minulta, ehkä....

-85, Aj.297tkm, kiinteä lava alulaidoilla pikalukoilla, webasto -05, 24V Ferrari 100s -85 (hierottu -12 läpi).....hienossa kunnossa, niin auto kuin nostinkin.
Ja, vahvistetut jousipakat "army".

Väritys mclaren....

.
Laitappas kuvia tai lisätietoa. 1117 vähän ollut mielessä :roll:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

jolle kirjoitti:Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaa :shock:
Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

4 euroa se maksaa netin kautta. Noiden pienten autojen käyttömaksut vaan olis sen verta kohtuulliset että voisi pitää koko ajan "liikenteessä" :wink:
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

onre kirjoitti:
jolle kirjoitti:Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaa :shock:
Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.
4€ on. Itte pidin kesän vakuutuksissa kun vuoden vakuutus alle tonnin ja käyttövoimavero tais olla 400€ vuodessa.....ja kun kulutus pyörii 15 luokassa sataselle tolla ajelee ihan huvikseen.

.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Laattelen huomenissa kun pääsen koneen ääreen....nyt ipad jolla ei onnistu kuvien liittäminen foorumille.
Jonnekin tänne foorumille pistin nosturin rempasta kuvia, en vaan muista minne....

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 04.9.2013 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Eli tollanen pikuppi sitten.
Eipä paljon lisättävää kuviin, kertovat varmasti auton kunnon.
Käynnistin tuossa yksi pvä uusilla akuilla ilman webastoja ja spriitä kuin palmun alta...käy muuten hienommin kuin 300tdt, hiljaisemmin ja tasaisemmin.

Ajettu taitaakin olla alle 290tkm koska noitten kuvien jälkeen en paljon kerenny ajelemaan tolla kun pihaan hiipi toinen vähän isompi ajettavaksi.

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 07.1.2013 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tässä se on varsin äijäpickuppi 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

käviskö tällänen sisu, vinssi taitaa puuttua lisävarusteista mutta se löytyy siihen kyllä, edesmennyt omistaja ei vaan kerenny laittaa sitä paikalleen :wink:
http://www.nettikone.com/sisu/sk-250-ckh-6x2/1129952
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kokonaispaino 12520kg ? Nyt on jossain virhe.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

et kirjoitti:Kokonaispaino 12520kg ? Nyt on jossain virhe.

Menny vaan omapaino ja kokopaino sekaisin. Eiköhän kokonaispaino ole jotain 26***t.....

.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

todellauupunut kirjoitti:
onre kirjoitti:
jolle kirjoitti:Kyllä tuo 12 tonnin kokonaispaino on maksimi. Sen jälkeen käyttömaksut pompsahtaa :shock:
Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.
4€ on. Itte pidin kesän vakuutuksissa kun vuoden vakuutus alle tonnin ja käyttövoimavero tais olla 400€ vuodessa.....ja kun kulutus pyörii 15 luokassa sataselle tolla ajelee ihan huvikseen.

.
Mulla on kaksiakselinen Scania -87 harrastepelinä. 16tonnia kok.paino.Mun mielestä tuossakaan ei ole kovin isot maksut, w211 on isommat. Vakuutus on kohtuu kallis(n.900e ilman bonuksia), mutta tosiaan 4 euroa suuntaan käytöstä poisto.

Kuorma-auton pito ei tosiaan ole kallista, jos jonkun verran on käyttöä. Tosin isolla jarrullisella peräkärryllä tekee melkein samat hommat...Rankakuormat, auton kuskaukset, muutot yms.

Varastona tommonen perälautajakari on ollut omiaan, rakennustarvikkeita yms.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

JP74 kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
onre kirjoitti: Jos ajo on vain kausittaista tai muuten satunnaista, kannattaa sitten muistaa, että autonhan saa nykyään poistettua liikennekäytöstä, ja palautettua liikennekäyttöön, netissä. Maksoiko 4€ per laaki, eli kannattaa laskea montako ajamatonta päivää tarvitaan että poistaminen jo kannattaakin taloudellisesti.
4€ on. Itte pidin kesän vakuutuksissa kun vuoden vakuutus alle tonnin ja käyttövoimavero tais olla 400€ vuodessa.....ja kun kulutus pyörii 15 luokassa sataselle tolla ajelee ihan huvikseen.

.
Mulla on kaksiakselinen Scania -87 harrastepelinä. 16tonnia kok.paino.Mun mielestä tuossakaan ei ole kovin isot maksut, w211 on isommat. Vakuutus on kohtuu kallis(n.900e ilman bonuksia), mutta tosiaan 4 euroa suuntaan käytöstä poisto.

Kuorma-auton pito ei tosiaan ole kallista, jos jonkun verran on käyttöä. Tosin isolla jarrullisella peräkärryllä tekee melkein samat hommat...Rankakuormat, auton kuskaukset, muutot yms.

Varastona tommonen perälautajakari on ollut omiaan, rakennustarvikkeita yms.
Vedin kyllä hihasta, 240€ on tuon mun pikupin vuotuinen käyttövoimavero ja kun tarkastin vakuutukset oli liikennevakuutus 940€/v ja bonus 70....niin eipä paljon jää. Naureskelinkin että tuolla 6.0td koneella ilmeisesti saastuttaa vähemmän kuin pihassa olevalla diesel ha:lla jossa 1,24 kone :D Kun siinä käyttövoimavero on 448€/v.

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 07.1.2013 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Re: Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto

Viesti Kirjoittaja nehe »

jolle kirjoitti:
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia.
*annet ajelee nykyään bisnesluokan audeilla
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Re: Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

nehe kirjoitti:
jolle kirjoitti:
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia.
*annet ajelee nykyään bisnesluokan audeilla
Kuulin kyllä joku aika sitten että ovat vielä melko pers(v)oja mersuihin kun piti matinkylän nesteeltä viedä yksi matkaansa....

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... Varastettu


.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kokonaispainoltaan 12t tai alle kuorma-auto

Viesti Kirjoittaja pupetti »

todellauupunut kirjoitti:
nehe kirjoitti:
jolle kirjoitti:
Manneja ja Mersuja olen etsinyt mutta volvot olis ulkonäöltään ja ajostaan vähän parempia.
*annet ajelee nykyään bisnesluokan audeilla
Kuulin kyllä joku aika sitten että ovat vielä melko pers(v)oja mersuihin kun piti matinkylän nesteeltä viedä yksi matkaansa....

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... Varastettu


.
Oonko ihan hakoteillä ku muistelisin että tämä löyty kuskeineen itiksestä...ja osalliset saatiin nalkkiin noin 1 kuukaus viemisestä..........vai oliko se joku toinen tapaus :?: :?:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

kävin tänään koeajamassa fl6 volvoa. Muuten oli ihan ok mutta oli tainnu olla kovassa käytössä ulkomailla kun oli vaihtolavalaitteiden runkokin ruostunut puhki. Joku oli heppaillut sinne jotain pellinpalasia ja vetässy *askan ja ruosteen päälle maalin. Hyvän kyydin kyllä tuollainen ilmajousitettu pikkuvolvo antaa :-)
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

todellauupunut kirjoitti: Vedin kyllä hihasta, 240€ on tuon mun pikupin vuotuinen käyttövoimavero ja kun tarkastin vakuutukset oli liikennevakuutus 940€/v ja bonus 70....niin eipä paljon jää. Naureskelinkin että tuolla 6.0td koneella ilmeisesti saastuttaa vähemmän kuin pihassa olevalla diesel ha:lla jossa 1,24 kone :D Kun siinä käyttövoimavero on 448€/v.

.
Juu, lähinnä tuo vakuutus voi tehdä hitusen kipeetä jos ei ole mistä siirtää bonuksia.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

jolle kirjoitti:kävin tänään koeajamassa fl6 volvoa. Muuten oli ihan ok mutta oli tainnu olla kovassa käytössä ulkomailla kun oli vaihtolavalaitteiden runkokin ruostunut puhki. Joku oli heppaillut sinne jotain pellinpalasia ja vetässy *askan ja ruosteen päälle maalin. Hyvän kyydin kyllä tuollainen ilmajousitettu pikkuvolvo antaa :-)
Antaa joo siihen asti kun kone sanoo puoliksikin sopimuksen irti, törkeen kalliita remppoja on kaverilla tollasessa ollu. Oli koneessa päästöjen kanssa ongelmia ja koittivat korjata korjaamolla tuloksetta parilla tontulla....uus kone vaan ruotsista (suomen hinnat oli melko levottomia) ja paikalleen....noo nyt se lähtee kiertoon sitten kun osti uudemman kaanian tänään.

.
jpeltoma
Viestit: 21
Liittynyt: 19.6.2006 13:35

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään :shock: Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan... :D
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään :shock: Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan... :D
Tätä mietin itsekkin, kun tullu aikanaan ajettua useita 11-13tonnin jakaria. Noin 3-4 tonnin kantavuus ylittyy muutamalla lavalla vaikka kaapis olis tilaa kymmenelle.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään :shock: Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan... :D
Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....


Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

todellauupunut kirjoitti:
jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään :shock: Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan... :D
Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....


Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
Mitäs se hiappi jaksaa nostaa lavalle, siitä ihan vierestä?
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

AK47 kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
jpeltoma kirjoitti:Sitä mää vaan tässä ihmettelen, että jos 12tn autoon kiskastaan pilkki ja vaihtolavalaittet niskaan...ja vielä vedetään lavakin sinne laitteille, niin mitä jää massaa laillisesti kuskattavaksi...mun mielestä ei mitään :shock: Mutta ei tässä varmaan sitä kyseltykään että mitä laillisesti saa kuskata, kun kuskaa vaan... :D
Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....


Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
Mitäs se hiappi jaksaa nostaa lavalle, siitä ihan vierestä?
Muistaakseni 1m 1ton ja ihan päästä 5,5m 270kg....muistaakseni.
Voin vilkasta jossain vaiheessa tyyppikilven....

.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

todellauupunut kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: Tuohon mun 1117:aan jäisi isomman hiabin ja vl systeemin jälkeen 3 tonnia kuljetuskapasitteetia....voishan sillä tyroksia kuljetella.....


Nythän siinä on kantavuutta 6ton.
.
Mitäs se hiappi jaksaa nostaa lavalle, siitä ihan vierestä?
Muistaakseni 1m 1ton ja ihan päästä 5,5m 270kg....muistaakseni.
Voin vilkasta jossain vaiheessa tyyppikilven....

.
No, niin arvelinkin ettei se paljoa taida tuosso kokoluokassa nostaa...

Mielessä ois semmoinen 2.5-3 tonnin koneen nostokapasiteetti. Siihen tarvii sit isomman hiapin tai nostelee rukilla vaan perinteisesti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”